بسته‌بندی عسل خام، شروع یک کسب و کار موفق


2,533

اهل اصفهان است و ساکن قم. می‌گوید همین سکونت در قم هم داستانی پشت خودش دارد، داستانی که شاید بخش مهمی از شخصیتش را ساخته، و زندگی‌اش را. سال‌ها پیش، وقتی که با معدل الف از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و مدرک مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی‌اش را گرفت یک مغازه زد، در یکی از بهترین خیابان‌های قم.

بنابر شرایط مدتی در مغازه خودش مشغول کار بود، فروش کامپیوتر و لوازم جانبی آن. اما این کار، او را راضی نمی‌کرد. همین شد که تصمیم گرفت تغییری در کسب و کارش ایجاد کند، و اگر بنده‌ای بخواهد خدا راه بر او هموار می‌کند. ورود او به دنیای شیرینِ عسل یک ماجرای شنیدنی دارد.

عسل مرغوب طبیعی موحدیان

ورود به دنیای شیرین عسل

«ما اهل اصفهان بودیم، مدت‌ها در این شهر سکونت داشتیم و خاطرات کودکی من به نصف جهان برمی‌گردد. پدرم سال‌ها مدیریت جهادسازندگی استان اصفهان را برعهده داشتند. به دلیل موفقیت‌های کاری به تهران منتقل شدند، و سال‌ها در سمت‌های مختلف مشغول بودند. همین نقل و انتقال شغلی باعث شد ما به ناچار ساکن تهران شویم. اما این سکونت برایمان بسیار پربرکت بود. من در تهران با حاج اسماعیل دولابی آشنا شدم، و این آشنایی در روحیه معنوی من بسیار تاثیرگزار بود، حتی ارتباط با ایشان موجب دگرگونی مادرم شد»

مادر آقای موحدیان، بعد از دگرگونی معنوی، اصرار زیادی بر زندگی در قم داشتند، به همین خاطر و برای جلب رضایت ایشان، هادی موحدیان به همراه مادر به قم مهاجرت می‌کنند.

« پدرم هرشنبه به تهران می‌رفت و چهارشنبه برمی‌گشت، بعد از مدتی که پدر از کار فارغ شدند، پدرومادرم به اصفهان برگشتند؛ اما من در قم ماندنی شدم.»

حضور در قم و آشنایی با یکی از دوستان دکتر شهرستانی، پدر زنبورداری ایران، همان نقطه تحول کسب و کار آقا هادی به حساب می‌آید.

عسل مرغوب طبیعی موحدیان

از پدرزنبورداری ایران، تا بسته‌بندی عسل

«همیشه دوست داشتم شغل بابرکتی داشته باشم. سال‌ها درزمینه فروش کامپیوتر ولوازم جانبی مشغول بودم، در بهترین جای شهر مغازه داشتم، اما کار را تعطیل کردم. بعد از مدتی بافردی آشنا شدم که سال‌ها درآلمان زندگی کرده و از دوستان صمیمی پدر زنبورداری ایران دکتر شهرستانی بود. ایشان الان بالای ۷۰ سال سن دارند و نزدیک به ۳۰ سال است که درزمینه تجارت عسل مشغول هستند. این آشنایی و رفاقت برایم خیلی مفید و عالی بود و مرا علاقمند به تجارت عسل طبیعی کرد.»

آقا هادی متوجه شد زنبورداران ناچارند عسل تولیدی خودشان را حتی اگر به دلیل شرایط آب وهوایی در سالی خوب و مرغوب نشده باشد، برای فروش عرضه کنند. اما کسی که در کار تجارت عسل باشد می‌تواند خالص‌ترین و مرغوب‌ترین عسل‌ها را ارائه دهد:

« برای یادگیری کار از کارگاه‌های بسته بندی عسل دیدن کردم و تا قبل از اینکه خودم کارگاه دایر کنم در کارگاه بسته بندیِ یکی از زنبورداران خوش نام اصفهان عسل‌ها با برند خودم بسته‌بندی می‌شد. درابتدای امر فقط با فامیل و چند مغازه محدود کار می‌کردم. و بازاریابی من از طریق کانال فامیلی و معرفی زبانی بود.»

اما کم کم کار گسترش پیدا کرد، آقای موحدیان می‌دانست برای جلب مشتری، و حفظ آن باید به نکاتی توجه کند و مسائل ظریف و ریزی را در تهیه عسل و بسته بندی آن به کار ببرد.

عسل مرغوب طبیعی موحدیان

عسل مرغوب یعنی عسل خام و حرارت ندیده

«چند نکته هست که ما در عرضه عسل طبیعی بر آن تاکید داریم. ما عسل طبیعی را به صورت خام و حرارت ندیده بسته‌بندی می‌کنیم. چرا که حرارت باعث افت کیفیت عسل چه از لحاظ آنزیم و همچنین ویتامین‌های عسل می‌شود و اغلب مردم این نکته را نمی‌دانند. از طرفی ما عسل را درشیشه بسته بندی می‌کنیم. به دلیل اینکه ph عسل اسیدی و پایین است و اگر در ظروف پلاستیکی بسته بندی شود در بلند مدت برکیفیت عسل تاثیر می‌گذارد. ما برای آزمایش عسل را به هر آزمایشگاهی نمی‌فرستیم؛ چراکه اعتبار آزمایشگاه بسیار مهم است. هم از لحاظ مواد مصرفی درآزمایشگاه و هم از لحاظ دقت و مهارت آزمایشگر. نکته دیگه اینکه اگر مشتری راضی نبود و ثابت کرد عسل موحدیان عطار طبیعی و باکیفیت بالا نیست همه پول را به او برمی‌گردانیم.»

عسل مرغوب طبیعی موحدیان

حالا کسب و کار آقای موحدیان در حال پیشرفت است. او حالا شیشه‌های عسل را با نام خود پر می‌کند و برای فروش آن هم از فضای مجازی کمک می‌گیرد، هم از «باسلام» و هم از معرفی چهره به چهره، یعنی رفتن به عطاری‌ها و مغازه‌های فروش مواد غذایی.

آقای موحدیان در «باسلام» یک غرفه دارد و انواع عسل‌های خود را در وزن‌های مختلف برای فروش عرضه می‌کند. اگر شما هم به دنبال عسل مرغوب هستید و می‌خواهید به کسب و کار این جوان ایرانی کمک کنید می‌توانید به غرفه‌ی «عسل طبیعی موحدیان عطار» سری بزنید، با دریافت لینک دعوت و ارسال آن برای دوستتان، از تخفیف ویژه برخوردار شوید و با اینکار هم شیرینی عسل را تجربه کنید و هم شیرینی رونق بخشیدن به یک کسب و کار را.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیله چیان
پیله چیان
4 سال قبل

با آرزوی موفقیت روزافزون
پیله چیان از غرفه فروشگاه برکت

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x