جشن افتتاحیه باشگاه نویسندگان باسلام با حضور ۳۰ نویسنده‌ی غرفه دار


1,659

باشگاه نویسندگان- باشگاه نویسندگان باسلام- مجله باسلام

همه چیز از یک عصر پاییزی شروع شد. روزی که یکی یکی در را باز کردند و وارد شرکت شدند. روی صندلی‌های اتاق جلسات که نشستند، نگاه‌های گنگ و پر از سوالشان روی در و دیوار می‌چرخید. احتمالا از خودشان می‌پرسیدند:« واقعا قراره نویسنده‌ی باشگاه نویسندگان باسلام بشیم؟ اصلا تو باشگاه چکار می‌کنن؟»

سوت آغاز باشگاه نویسندگان باسلام را چه کسی می‌زند؟

خانم سیده نرگس میرفیضی، مدیر محتوای باسلام و طراح دوره‌ی باشگاه نویسندگان، با صحبت‌های اولیه رسما باشگاه را افتتاح کردند. خانم میرفیضی توضیح دادند که چه خواب‌هایی برای نویسندگان باشگاه دیده‌اند و قرار است در این طرح هیجان انگیز چه اتفاقاتی برای آن‌ها بیفتد.

گفتند که قرار است در کوچه‌های بازار باسلام بگردیم و هرجا قصه‌ای از دیوار آویزان بود، آن را برداریم؛ تمیز کنیم، شکل دهیم و درنهایت در بازار هزارقصه‌ی باسلام برای بقیه تعریف کنیم. گفتند که قرار است هزار قصه‌گو از دل این باشگاه بیرون بیاید و برای قصه‌گو شدن باید چه راهی را با هم برویم.

محتوای کارگاه- باشگاه نویسندگان باسلام-مجله باسلام
محتوای دوره به صورت خلاصه در اختیار نویسندگان قرار گرفت

ادامه‌ی کارگاه با تور باسلام گردی

برای 30 غرفه‌داری که به باسلام آمده بودند، جالب بود که ببینند بچه‌های باسلام چه‌شکلی‌اند؟ موقعی که با پشتیبانی تماس می‌گیرند، چه کسی جوابشان را می‌دهد؟ تیم غرفه‌داری از پشت کدام میز و صندلی راهنمایی‌شان می‌کند؟ برای رسیدن به جواب این سوال‌ها، حدود 15 دقیقه در تور باسلام گردی شرکت کردند، از پله‌های باسلام بالا رفتند و پایین آمدند و به تک تک اتاق‌ها سر زدند.

تیم جوان باسلام را که دیدند، خیالشان راحت شد که دریایی از انرژی و انگیزه در حال تلاش برای پیشرفت این مجموعه است. مطمئن شدند که قرار است بهترین اتفاق‌ها برایشان رقم بخورد.
برای آشنایی با تیم جوان باسلام اینجا را ببینید

تور باسلام گردی-باشگاه نویسندگان باسلام-مجله باسلام
در تور باسلام گردی غرفه‌داران با اهالی باسلام دیدار کردند


کارگاه اول: بهانه‌ی روایت

قصه‌گویی بهانه می‌خواهد. باید دلیلی داشته‌باشد که مخاطب پای درد و دل‌ قصه‌ی ما بنشیند؛ وگرنه این روزها همه در زندگی‌شان داستانی دارند. مهم است که طوری روایت‌گری کنیم که گوش مخاطب دنبال داستان ما بیاید.
آقای سید احمد مدقق نویسنده‌ای‌ست که به خوبی این کار را بلد است. ایشان که با کتاب «آوازهای روسی» نامزد جایزه‌ی جلال آل احمد هم شده‌اند، چند سالی‌ست که با تیم تحریریه‌ی باسلام همکاری می‌کنند. آقای مدقق در کارگاه اول به غرفه‌دارانِ نویسنده یاد دادند که چطور برای نوشتن بهانه پیدا کنند؟ راه و روش نوشتن یک قصه‌ی جذاب چیست؟

کارگاه داستان نویسی-باشگاه نویسندگان باسلام-مجله باسلام
استاد مدقق اصول داستان نویسی حرفه‌ای را آموزش می‌دهند

کارگاه دوم:چطور بنویسیم که بهتر بفروشیم؟

اگر آقای حامد آقاجانی را نشناسید؛ باسلامی نیستید! آقای آقاجانی از نویسندگان قدیمی باسلام که در زمینه‌ی بازاریابی محتوا ید طولایی دارند، نکات اساسی نوشتن برای فروش را به اعضای باشگاه نویسندگان باسلام آموزش دادند.

در ادامه هم خانم عبدالکریمی، مدیر محصول باسلام، ترفندهای موفقیت در شبکه اجتماعی باسلام را در اختیار غرفه‌داران گذاشتند.
آقای افتخاری از تیم غرفه‌داری و خانم نریمان و آقای حائری‌کیا از همکاران تیم لجستیک هم در این کارگاه در کنار غرفه‌داران بودند و تکنیک‌های غرفه‌داری موفق را به نویسندگان باشگاه یادآوری کردند.

گواهی دوره-باشگاه نویسندگان- مجله باسلام
در پایان کارگاه به تمام حاضرین، گواهی شرکت در دوره‌ی حضوری اهدا شد.

وقتی قرار است در کنار هم گل بگوییم و گل بشنویم

پایان کارگاه همانا و شروع دوران پرکار نویسندگان همان. حالا قرار بود غرفه‌داران بروند و هرچه در کارگاه شنیده‌بودند را عملی کنند. اولین تمرین هم این بود: با هشتگ #باشگاه_ نویسندگان_باسلام در سایت باسلام، پست منتشر کنند. ذوق و اشتیاق روز اول کارگاه، اینجا خودش را نشان داد و صفحه‌ی اصلی سایت، پر شد از پست‌هایی با هشتگ #باشگاه _نویسندگان.

متن نویسندگان- باشگاه تویسندگان باسلام-مجله باسلام
متن نویسندگان- باشگاه تویسندگان باسلام-مجله باسلام
پست‌های نویسندگان با #باشگاه_نویسندگان منتشر شد

غرفه‌داران فعالیت‌شان را آغاز کردند. ایده‌ها شکل گرفته‌بود و به چکش کاری نیاز داشت. حالا نوبت استادان بود که وارد عمل شوند و میخ آخر را بکوبند. 30 نویسنده به 4 گروه تقسیم شدند و هر گروه با هدایت یک استاد کارش را به صورت جدی دنبال کرد.


گروه نویسا: با سرگروهی آقای مدقق
گروه قلمدون: با سرگروهی خانم سیده نرگس میرفیضی
گروه کلمه چین: با سرگروهی خانم کوثر خسروی
گروه کلیدواژه: با سرگروهی خانم سیده زینب میرفیضی

حالا این چکش کاری چطور انجام می‌شود؟

ارتباط بین غرفه‌داران و استادها از دو راه حفظ می‌شود:

  • اول از طریق فضای مجازی: نویسندگان در یک گروه عمومی به نام باشگاه نویسندگان و در یک گروه خصوصی با استاد و هم‌گروهی‌هایشان در ارتباط هستند. این ارتباط حتی در روزهای قطعی اینترنت هم در پیام‌رسان‌های داخلی و قسمت گفتگوی سایت باسلام حفظ شد.
  • دوم از طریق جلسات «گل بگیم، گل بشنویم»: علاوه بر ارتباط مجازی، هر هفته یک جلسه مشاوره‌ی تلفنی با عنوان گل بگیم، گل بشنویم برگزار می‌شود. در این گپ صمیمانه، استاد نکات اصلی مربوط به هر هفته را به نویسنده یادآوری می‌کند. این مکالمه یک‌جور جلسه‌ی تعیین استراتژی برای هفته‌ی بعد هم هست.

تیر آخر باشگاه نویسندگان را با کارگاه‌های آنلاین می‌زنیم

تکه‌ی آخر پازل موفقیت باشگاه نویسندگان، کارگاه‌های آنلاین است. این کارگاه‌ها که با موضوعات کاربردی مثل: اصول بازاریابی محتوا و قواعد پایه‌ی نگارش و درست نویسی برگزار می‌شود، از نویسندگان باشگاه، غول‌های محتوا نویسی می‌سازد.
تمام این تلاش‌ها برای دیدن نظرات دوستانی است که اعلام کردند این دوره در کیفیت نوشتن و فروش محصولاتشان اثر مثبتی داشته است.

متن نویسندگان- باشگاه تویسندگان باسلام-مجله باسلام
نویسندگان از روند دوره کاملا راضی بودند

دوره‌ی باشگاه نویسندگان باسلام هنوز ادامه دارد و اتفاقات و خبرهای خوبی در انتظار عزیزان شرکت کننده است. اگر شما هم دوست دارید ببینید نتیجه‌ی کار این نویسندگان چه می‌شود؛ یا می‌خواهید در دوره‌ی بعد این کارگاه شرکت کنید، از طریق دکمه‌ی زیر باشگاه نویسندگان را در باسلام دنبال کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x