سوهان فروشان باسلام در خانه طباطبایی قم


670

20 فروردین صفر یک، باسلام به ضیافت افطار در خانه طباطبایی میزبان تعداد محدودی از غرفه‌داران بود. جنس جلسه اصالت قمی داشت. جمعی که در خانه تاریخی طباطبایی به دعوت باسلام جمع شده بودند سوغات فروشانی بودند که از لابه لای بوی سوهان بیرون کشیده بودیم‌شان. خواستیم افطاری بهانه‌ای باشد برای دور هم جمع شدن صنف سوهان، هر چند که حدس می‌زدیم شاید خودشان دورادور یا از نزدیک با هم آشنا باشند. دوست داشتیم از عمق ارتباط‌شان سر دربیاوریم و اگر هم تابحال با هم ارتباطی نداشتند حالا باب آشناییتی برایشان باشد.

صدای آب داخل حیاط فضای آنجا را از سر و صدای خیابان جدا کرده بود. غرفه‌داران یکی یکی از سر در قدیمی خانه داخل می‌شدند. برندهایی که آمده بودند هر کدام فروش حضوری خوبی را تجربه کرده بودند ولی دست روزگار با بازی کرونا وارد میدان باسلام کشانده بودشان. این را از حرف‌هایشان می‌شد فهمید. الحق و الانصاف همان روزهای اوج کرونا هم توانسته بودند خوب بفروشند و باسلام نمک گیرشان کرده بود. در کنار غرفه‌های سوهان از 3 غرفه پرفروش هم دعوت کرده بودیم که از تجربیات‌شان در این جلسه بگویند. خانم‌های غرفه‌دار خیلی زود با هم جوش خوردند و گپ و گفتشان را شروع کرده بودند.

بعد از خوردن افطار، آقای محدثی از باسلام جلسه را به طور رسمی شروع کرد و کلیتی از هدف جلسه گفت. ایشان از غرفه‌داران خواست که با چشمپوشی از مشکلات باسلام، از صنف‌شان بیشتر بگویند و قلق‌های احتمالی فروش اینترنتی‌شان را با هم به اشتراک بگذارند. با این شروع یخ آقایان غرفه‌دار هم باز شد البته حواسشان بود که چیزی نگویند که خدایی نکرده به برندشان آسیب بزند. 

خانم فتحعلی‌زاده از غرفه محصولات خانگی و طبیعی توتک و خانم قنواتی از غرفه فروشگاه کارون  خیلی گرم جلسه را می‌چرخاندند. وحید صادقی از غرفه سوهان وحید صادقی مقید بود به بحث آموزشی و به سه عامل مهم و چالشی در فروش سوهان اشاره کرد که ارسال، بسته‌بندی و آموزش نحوه نگهداری سوهان اشاره کرد و گویا این سه مورد دغدغه اصلی‌اش بود. 
خانمی که ظاهر پرسنلی داشت، خانم صادقی نماینده‌ی غرفه زعفران گلشرق بود که به نظر می‌رسید بتواند با این تولیدی‌های قدر سوهان، ارتباطش را قوی کند که موفق هم شد.
حسینیان مقدم از غرفه دنیای سلامتی و زیبایی که خیلی زیرکانه در کل جلسه، با دقت به نقطه نظرات غرفه‌داران گوش می‌کرد در آخر جلسه چند نکته مهم برای فروش بیشتر غرفه‌داران گفت که یکی از آن‌ها تنوع محصولات بود. خانم قنواتی از قدرت تبلیغات غرفه و ارسال اشانتیون از محصولات جدید گفت که خانم فتحعلی‌زاده هم با تایید این حرف گفت تمام فروش گزهایم از این ترفند بود. 

در ادامه جلسه آقای محدثی هم اطلاعاتی از پرفروش‌های سوهان در اختیار این غرفه‌ها گذاشت که چشم‌های همه گرد شده بود و بعد از این گزارش جالب بود که می‌گفتند باید در عرضه مدل‌های مخلوط سوهان هم تجدید نظر کنند

ارتباط غرفه‌داران بعد از جلسه با هم و در اختیار دادن شماره‌هایشان با هم، از اتفاق‌های جالب جلسه بود که منتظرش بودیم. اینکه خانم قنواتی از فروشگاه کارون زیر لبی می‌گفت باید وارد ماجرای سوهان هم بشوم و حسینیان مقدم هم پیگیر تهیه عمده عصاره زعفران از غرفه توتک بود. زعفران گلشرق هم که با تبلیغ محصولش توانسته بود با آقای صادقی تولید کننده سوهان ارتباط خوبی بگیرد و محصولش را با این غرفه شیر کند. 
غرفه‌داران هر کدام به زعم خودش بارش را از جلسه برداشته بود و بعد از جلسه احساس رضایت خودشان را از جلسه اعلام می‌کردند. موقع خداحافظی حالا دیگر چشم‌ها برق می‌زد و لبخند رضایت روی لب همه نشسته بود.

غرفه‌های حاضر در جلسه: 

همکاران باسلامی حاضر در جلسه : یاسر محدثی، محمدحسن بشری، کوروش سلیمانی، مهدی نصیری، سهیل قیصر،مقداد فقیه حاج میرزایی، معصومه نور محمدی، مریم جانقربان، زهره علیمردانی، کلثوم نظری



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x