فروش مجازی مثل داروخانه شبانه روزی


942

در روزهای پایانی فروردین، باسلام میزبان غرفه‌های صنف فرهنگی(کتاب) و لوازم التحریر قمی بود. غرفه‌دارانی که چند نفرشان در یک پاساژ ساکن بودند ولی تابه حال دیداری به این نزدیکی باهم نداشتند. شروع جلسه با سکوت بود اما موقع افطار یخ صحبت‌ها باز شد و شروع به تجزیه و تحلیل بازار فروش کردند. از میزان سود کتاب گفتند و اینکه پاساژ قدس (قم) هنوز در رده‌ی بالاتری نسبت به مجتمع ناشران قرار دارد. حضور یکی از قدرهای لوازم التحریر هم بقیه را وسوسه می‌کرد که به این حوزه هم ورود کنند.بعد از صرف افطار جلسه به صورت رسمی شروع شد و قرار شد هر کدام از غرفه‌داران رمز و رموز موفقیتش را بگویند و اینکه فکر می‌کنند چه عاملی باعث موفقیت‌شان شده است. 


آقای بهرامی از غرفه  انتشارات راه قرآن گفتند: موفقیت هر کاسب، تبلیغ، تخفیف و برخورد خوب است، غرفه‌ی من خیلی دیده نمی‌شود و اگر فروشم بالاست بخاطر این است که چون قیمت محصولاتم خیلی پایین است اکثرا مشتری‌های قبلی دوباره خرید می‌کنند. حتی از دیجی‌کالا هم کمتر قیمت گذاری کرده‌ام.


آقای زمانی از غرفه یار مهربان خاطره‌ی سریع‌ترین ارسال‌شان را گفتند: تلاشم این است که در کمترین زمان ممکن سفارش مشتری را ارسال کنم. حتی در مورد یکی از سفارشاتم رکورد کمترین زمان را زدم. بعد از ثبت سفارش در عرض 20 دقیقه محصول را ارسال کردم طوری که خود مشتری هم از سرعت عملم تعجب کرده بود و خیلی تشکر کرد. ایشان ادامه داد: در بحث کتاب، چالش زیاد است چون تنوع کتاب بالاست و تغییر قیمت‌ها گاهی برایمان مشکل ساز می‌شود. الان از بین 4 هزار کتابی که داریم حدود 2 هزارتای آن‌ها با قیمت قدیم است و فرصت ویرایش این تعداد محصول را نداشتیم. وقتی سفارش ثبت می‌شود متوجه تغییر قیمت‌ها می‌شویم اما به خاطر رضایت مشتری با وجود ضررش محصول را ارسال می‌کنیم. سود کتاب خیلی کم است و خیلی وقت‌ها از جیب هزینه کردیم تا رضایت مشتری‌ها را داشته باشیم. کار ما مثل داروخانه شبانه روزی است که باید 24 ساعته پاسخگو باشیم و سفارش مشتری را به دستش برسانیم.


آقای علایی دیگر غرفه‌دار حاضر در جلسه از غرفه نسیم تفکر گفتند: تعداد محصولات ما کم است ولی تخصصی هستند و شکر خدا فروشمان خوب است. علت موفقیت‌مان پاسخگویی و توضیحاتی است که به مشتری‌هایمان می‌دهیم.


آقای دهقان از غرفه‌ی تحریر مارکت در مورد عامل موفقیت‌شان اینطور گفتند: بیشترین علت فروش ما کمپین‌های باسلام بوده است. خرداد ماه پارسال کمپینی برگزار شد که من در یه روز 2300 سفارش داشتم و همین باعث دیده شدن غرفه‌ام شد. بسته بندی محصولات برایم خیلی مهم است و خیلی برای بسته‌بندی هزینه می‌کنم. جدیدا به مدلی رسیده‌ام که بسته‌بندی‌هایم را حتما معطر می‌کنم تا در محصول در انبار و همچنین فرآیند پست زمان باز کردن بسته بوی  نامطلوبی نداشته باشد.  مدل‌های مختلف بسته‌بندی را تست می‌کنم ببینم کدام بهتر جواب می‌دهد و مشتری پسندتر است.


آقای ملااحمدی از غرفه کتاب خوب من در ادامه‌ی صحبت دوستان فرمودند: پاسخگویی سریع، برخورد درست بامشتری، ارسال به موقع از رموز موفقیتم است. اگر مشتری از سفارشی ناراضی باشد حتی سلیقه‌ای، سعی می‌کنم خسارت مشتری را بدهم و رضایتش را جلب کنم. حفظ مشتری قبلی خیلی برایم مهم است نسبت به جذب مشتری کم هزینه‌تر است. پیام گروهی هم به رونق کسب و کارم کمک می‌کند در ایام مناسبتی برای مشتری‌هایم پیام معرفی کتاب آن مناسبت و کد تخفیف می‌فرستم.ایشان پیشنهادهایی هم برای باسلام داشتند که نقطه‌ی عطف باسلام نسبت به دیجی کالا شبکه اجتماعی بود که حذف شد، به نظرم که روی این موضوع تجدید نظر کنید. اگر هم بشود برای کتاب طرح‌های فروش مجازی مثل نمایشگاه هم بگذارید خوب می‌شود. تبلیغات بیرونی هم که قبلا بود تقویت شوند و در سایت‌های مناسب کتاب تبلیغ شود تا جذب مشتری صورت بگیرد.


در آخر نوبت رسید به آقای مینا از غرفه صحیفه نور یکی از غرفه‌های پرفروش در زمینه کتاب تا از تجربیاتشان بگویند. آقای مینا اینگونه شروع کردند که: روی سئو کار کنید. تاثیراتی که سئو و محتوای اختصاصی در فروش محصولات می‌گذارد خیلی بالاست و باعث ثبت شدن و بالا آمدن محصول در گوگل می‌شود.ایشان از عوامل موفقیت‌شان به تولید محتوای اختصاصی به همراه عکس‌های اختصاصی، ارسال لینک غرفه در پیام‌رسان‌ها و گروه‌های مختلف، جذب مخاطب از طریق کانال‌های مختلف و برگزاری کمپین‌های مختلف مناسبتی اشاره کردند. 


صحبت‌های بین غرفه‌داران به گرفتن ثبت تجربه مشتری رسید که خانم زمانی گفتند راضی کردن مشتری‌ها به ثبت تجربه خیلی سخت است. آقای ملااحمدی هم از تجربه‌ی خودشان گفتند: ما پیام آماده برای مشتری می‌فرستیم که به پاس قدردانی بابت ثبت تجربه به شما کد تخفیف تعلق می‌گیرد و با یک تیر دو نشان می‌زنیم. آقای دهقان هم گفتند یکی از غرفه‌دارهای اصفهانی با دادن شارژ همراه به مشتری‌ها برای ثبت تجربه تشویقشان می‌کند.


در ادامه‌ی جلسه آقای مرادخانی از تیم آمادست، مزایای این طرح را برای غرفه‌داران شرح دادند و آقای بویری از باسلام هم از امکانات پنل وی کن گفتند و اینکه چقدر راحت می‌شود با استفاده از این پنل، برای ایمپورت کردن محصولات استفاده کرد یا تغییر قیمت داد. به درخواست غرفه‌داران آقای بویری گفتند که روی توسعه پنل برای  استعلام قیمت محصولات هم کار می‌کنند تا کار غرفه‌دارها راحتر شود. همچنین از امکان ساخت کمپین و لندینگ توسط خود غرفه‌دارها گفتند و این که امکان بارگذاری در سایت‌های مختلف را هم دارد.
جلسه پرشوری بود جوری که حال همه‌ی ما خوب بود و کلی انرژی مثبت از جلسه و حاضرین گرفته بودیم. زمان جلسه تمام شده بود و حتی به تایم اضافه هم رسیده بود. در آخر توانستیم حاضرین را به بهانه‌ی گرفتن عکس دسته‌جمعی از پای میز بلند کنیم.


میهمانان حاضر در این جلسه:

همکاران حاضر در جلسه: آقای بویری، آقای مرادخانی، خانم نظری، آقای محدثی، خانم جانقربان، خانم علیمردانی و محمدی


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضائی زاده _مجموعه هنری دلسی لیزر
رضائی زاده _مجموعه هنری دلسی لیزر
1 سال قبل

بسیار عالی
بارها خداراشکر کردم که عضو کوچیکی از خانواده بزرگ باسلامم و بازم این کار رو ادامه میدم 😊

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x