فوت کوزه‌گری مینا برای ۵ میلیون تومان فروش ماهانه در باسلام


1,973

فوت کوزه‌گری

اگر خیال می‌کنید با راه‌اندازی غرفه «محصولات آرایشی بهداشتی» در سایت باسلام نمی‌توانید به درآمد خوبی برسید، بهتر است با مینا آشنا شوید! بانوی موفقی که با ۲۵ ماه فعالیت در باسلام و فروش محصولات آرایشی بهداشتی به درآمد ماهانه‌ی ۵ میلیون تومان رسیده است. اینجا نمی‌خواهیم برایتان قصه بگوییم؛ چون معتقدیم آدم‌ها راه‌های متفاوتی برای رسیدن به شغل مورد علاقه‌شان طی می‌کنند. اما اگر بخواهیم درباره‌ی «ترفندها و تکنیک های موفقیت» صحبت کنیم تقریبا می‌توانیم به یک الگوی ثابت و مشترک بین همه‌ی کسب‌وکارها برسیم. با ما در مجموعه‌ی فوت کوزه گری باسلام همراه باشید تا فوت کوزه گری غرفه‌دارهای موفق باسلام را از زبان خودشان بشنویم.

حاصل کار مینا اعظمی در باسلام در یک نگاه

قصه‌ی مینا و باسلام در چند خط

سال ۶۶ در تهران به دنیا آمد و دست سرنوشت او را به ورامین آورد. از سال 96 شیفته و دلبسته‌ی طب سنتی اسلامی شد و تصمیم گرفت به جای دیپلم ریاضی با دلبستگی جدیدش وارد دنیای کسب‌وکار شود. سال 97، درست زمانی که تبِ فروش محصولات دست ساز سالم و گیاهی به سرش افتاده بود، با سایت باسلام آشنا شد و غرفه‌ی «محصولات گیاهی اکسیر سلامت» را افتتاح کرد.

عمر غرفه‌داری مینا در باسلام

مینا از ۲۵ تیر ماه ۹۷ به باسلام پیوسته و تا امروز حدود 25 ماه از عمر غرفه‌اش می‌گذرد.

مثلث موفقیت مینا در باسلام

  • مینا ۷۳ محصول در غرفه‌اش چیده. تجربه نشان می‌دهد که هر چه تعداد محصولات غرفه بیشتر باشد احتمال فروش شما هم چند برابر می‌شود. هیچ‌کس از فروشگاهی که قفسه‌هایش خالی باشد خرید نمی‌کند.
  • مینا ۱۶۳ تجربه خرید از ۷۰۲ مشتری برای محصولاتش جمع کرده. آمار فروش باسلام نشان می‌دهد که مشتری‌های جدید به محصولاتی که قبلا روی آن‌ها «تجربه خرید» ثبت شده بهتر اعتماد می‌کنند. 
  • مینا روزی ۲ ساعت به صورت شخصی برای غرفه‌اش وقت می‌گذارد و به تمام سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد. آمار نشان می‌دهد غرفه‌هایی که وقت بیشتری برای فعالیت در باسلام می‌گذارند، فروش بهتری نسبت به دیگر غرفه‌ها دارند. 

فوت‌های کوزه‌گری مینا برای فروش در باسلام

مینا می‌گوید ۵ فوت کوزه‌گری برای فروش در باسلام داشته:

  1. بالا بردن تعداد محصولات غرفه
  2. استفاده از عکس‌های زیبا و جذاب برای محصولات
  3. شرکت کردن در طرح «توی چشم» باسلام برای بهتر دیده شدن در جستجوی سایت
  4. نوشتن توضیح محصول دقیق و کامل و واقعی
  5. تناسب قیمت محصول با کیفیت آن؛ یعنی هرگز جنس باکیفیت را با قیمت پایین ارائه نداده؛ و برعکس روی جنس با کیفیت معمولی، قیمت بالا نگذاشته. 

فوت کوزه‌گری برای غرفه‌دارهای جدید راسته آرایشی و بهداشتی

مینا برای غرفه‌دارانی که قصد دارند به‌تازگی در راسته‌ی آرایشی و بهداشتی فعالیت کنند؛ چند توصیه‌ی مهم دارد:

  • سعی کنید برای محصولات‌تان اسم درست انتخاب کنید. 
  • برای تمام محصولات‌شان توضیح کامل بنویسند.
  • سعی کنند محصولات خاص و منحر به‌فرد ارائه کنند؛ یعنی مثلا محصولاتی مثل نمک دریا که به‌صورت گسترده در باسلام فروخته می‌شود، بازار رقابت سنگینی دارد. سعی کنید با محصولاتی شروع کنید که رقبای کمتری در بازار دارند. پس حسابی بگردید و محصولات تک و بکر برای فروش بیاورید.

مهم‌ترین مزیت باسلام نسبت به دیگر پلتفرم‌های کسب‌وکار، از نگاه مینا

مینا معتقد است مهم‌ترین مزیت‌های باسلام نسبت به دیگر بسترهای فروش شامل این موارد است:

  • کار گروهی در باسلام بسیار لذت‌بخش است.
  • پشتیبانی فعال و پرتلاش باسلام همیشه حامی غرفه‌دار و مشتری است.
  • امکان فروش آنلاین به سراسر ایران را در اختیارمان قرار می‌دهد.
  • غرفه‌ی باسلامی بسیار بهتر از سایت‌های فروشگاهی شخصی در جستجوی گوگل یافت می‌شود و مشتری‌های زیادی را به غرفه‌ی ما می‌آورد. 

مهم‌ترین دلیل موفقیت مینا در باسلام

مینا دلایل موفقیت کسب‌وکارش در باسلام را این سه مورد می‌داند:

  • توکل به خدا
  • احترام به مشتری
  • صداقت
  • دلسرد نشدن از شکست

مهم‌ترین دلیل ناامیدی در روزهای اول غرفه‌داری در باسلام

مینا می‌گوید: «روزهای اول عضویتم در باسلام به خاطر فروش پایین خیلی ناامید و نگران بودم و مدام از خودم می‌پرسیدم چطور می‌توانم یکی از غرفه‌های پرفروش باشم؟»تفاوت مینا با دیگر غرفه‌هایی که کار را نصفه‌ونیمه رها می‌کردند و می‌رفتند، در پشتکار و اراده و تلاش مستمرش بود. مینا با افزایش تعداد محصولات غرفه و جلب اعتماد مشتری‌ها کم‌کم جای خودش را در بازار پیدا کرد. او حالا یکی از موفق‌ترین غرفه‌های راسته‌ی آرایشی و بهداشتی سایت باسلام است. اگر شما هم می‌خواهید مثل مینا جای خودتان را در بازار باز کنید، فوت کوزه گری او را به کار ببندید و به جمع پرفروش‌های باسلام بپیوندید!
اگر از فوت کوزه گری مینا خوشتان آمده، برایمان بنویسید شما کدام ترفند را در کسب‌وکار خودتان به کار بسته‌اید و موفق بوده‌اید؟


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x