قند قهوه ای بهترین جایگزین قند و شکر سفید


62,891

قطعاً شما هم از مضرات فراوان قند سفید شنیده‌اید؛ قند سفید باعث پیری زودرس، ابتلا به دیابت، ابتلا به بیماری‌های قلبی، ابتلا به افسردگی و بسیاری مشکلات حاد دیگر می‌شود. مضرات این خوراکیِ در ظاهر سفید و مثبت ولی در باطن کشنده، برای بسیاری از افراد روشن شده و کم‌کم قند را از میان خوراکی‌هایشان کنار گذاشتند.
قند سفید هم بعد از منزوی شدن به گوشه‌ی عزلت پناه برد و به کارهای بدش فکر کرد و به‌تدریج مضراتش را ترک کرد؛ بعد خاصیت‌های بسیار زیادی پیدا کرد و با اسم و لباس جدیدی به آغوش گرم خانواده‌ها برگشت! معرفی می‌کنم؛ قند قهوه‌ ای!

قند قهوه‌ ای از شکر قهوه‌ ای تشکیل می‌شود که آن هم جایگزین شکر سفید شده و در شیرینی‌پزی و آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خوراکی بافت درشتی دارد و اگرچه برای بیشتر مصرف‌کنندگان ایرانی ناشناخته است، اما از قرن هجدهم در اروپا استفاده می‌شود و به دلیل خواص درمانی متعدد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

قند قهوه ای چیست
قند قهوه‌ای چیست؟

قند قهوه‌ ای به آغوش قندان‌ها برگشت

حتما شما هم مثل من می‌خواهید بدانید قند سفید چطور خود را اصلاح کرد و توانست دوباره به آغوش گرم قندان‌ها برگردد؛ کشکمش‌ها، تو‌ت‌ خشک‌ها، انجیر خشک و نبات را کنار بزند و به وصال معشوقش یعنی چای برسد!

خواص قند قهوه ای

  • قند قهوه‌ ای برخلاف قند سفید، کالری و ساکارز بالایی ندارد و در روند تولید، آغشته به مواد شیمیایی خطرناک نمی‌شود؛ به‌همین دلیل نه‌تنها مضرات قند سفید را ندارد، بلکه به دلیل داشتن مواد معدنی و حجم بالایی از پتاسیم، خواص و فواید قابل توجهی برای بدن دارد.
  • از خواص شگفت‌انگیز این خوراکی می‌توان به بهبود گردش خون، افزایش انرژی روزانه‌ی بدن، مقابله‌ با عفونت‌های رحم، کمک به کاهش وزن، جلوگیری از نفخ، درمان مشکلات آسمی، تقویت رشد مو، تنظیم رطوبت پوست، درمان زخم‌ها و جراحت‌ها و ضدعفونی کردن پوست، بالا بردن تولید سلول‌های خونی، آسان کردن روند هضم غذا و بهبود وضعیت سیستم گوارشی و… اشاره کرد.
  • همچنین در گذشته این خوراکی را همراه با زنجبیل و آب جوش، به‌عنوان درمان طبیعی و خانگی سرما خوردگی معرفی می‌کردند.

[post id=15418]

  • قند قهوه‌ ای همچنین برای جبران یکی از مهم‌ترین آسیب‌های قند سفید که پیری‌ زودرس پوست است، دست‌ به کار شد و با جذب ویتامین B کاری کرد که مصرف آن پوست شما را در حد قالی کرمون جوان نگه می‌دارد.
  •  این قند اصلاح شده، آن‌ قدر در پیشگیری از پیری پوست موثر واقع شده که حتی در بسیاری از کرم‌های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ‌عنوان مرطوب کننده و از بین برنده‌ی جوش‌ها و آکنه‌ها شناخته می‌شود و در بسیاری از ماسک‌های شفاف کننده و نرم کننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اما خواص این خوراکی محدود به این موارد نمی‌شود، قند قهوه‌ ای می‌تواند در درمان التهاب‌های دوران قاعدگی موثر عمل کند و همچنین می‌تواند با ایجاد احساس سیری، مسیر صعب‌العبور کاهش وزن را برای شما هموار کند.
خواص قند قهوه ای
خواص قند قهوه‌ای

قند قهوه‌ ای و تفاوت با قند سفید

  • قند قهوه‌ ای از عصاره‌ی خالص نیشکر به ‌دست می‌آید و به‌ همین دلیل نسبت به قند سفید مسیر طبیعی‌تر و سالم‌تری را برای تولید طی می‌کند. این خوراکی بر خلاف نوع سفید رنگش با افزودنی‌های شیمیایی مانند کربن اکتیو، دی اکسید گوگرد، فسفریک اسید، کلیسم هیدروسید و… آغشته نمی‌شود؛.
  • همچنین حاوی مواد معدنی زیادی مانند آهن، پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزم است که باعث شده خواص درمانی متعددی داشته باشد.

این خوراکی ضمن تفاوت با قند سفید، چند برابر شیرین‌تر از آن است، ابداً مضرات آن را ندارد و مصرف کنندگان می‌توانند به ‌راحتی آن را جایگزین قند سفید کنند.

[post id=4141]

حرف آخر

در  این مقاله با روند توبه و اصلاح قند سفید آشنا شدیم و فهمیدم طی این پروسه نه تنها ایراداتش را برطرف کرده، بلکه کمالات زیادی هم پیدا کرده و حالا تبدیل به ماده‌ای مفید شده است.

شما هم می‌توانید بدون نگرانی‌های ناشی از عوارض مصرف قند، از این نوع قند استفاده کنید و پوستی شاداب داشته باشید.

همچنین قند قهوه‌ ای می‌تواند در شیرینی‌پزی، دسرها، سس‌ها و تهیه مرباهای خانگی مورد استفاده قرار بگیرد و حسابی حالتان را خوب کند!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arsh izadi
Arsh izadi
2 سال قبل

متنش خیلی جالب بود ولی خدایی داشتن قصه مینوشتن😂

Mehdi
Mehdi
3 سال قبل

هیچ فرقی با شکر یا قند سفید نداره فقط مسهل هم هست.
قند به اندازه مصرف کنید هیچ ضرری نداره
باعث پیری هم نمیشه کلا

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x