ارسال رایگان؛ افزایش چندبرابری فروش


7,868

اگر دنبال فروش بیشتر و رونق بیشتر کسب‌وکارتان در باسلام هستید، برایتان پیشنهادی داریم؛ پیشنهادی که طبق آمار و اطلاعات بازار اجتماعی باسلام فروش شما را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

پیشنهاد غرفه‌داری باسلام به شما غرفه‌دار که در فکر رشد خیره‌کننده‌اید این است که «ارسال رایگان» غرفه‌تان را فعال کنید. با این کار مشتریان بیشتری سراغ کسب‌وکار شما می‌آیند. چرا که افراد زیادی فقط دنبال خرید از غرفه‌هایی هستند که ارسال رایگان دارند.

آمار و ارقام بازار اجتماعی باسلام نشان می‌دهد محصولاتی که ارسال رایگان دارند تا ۳ برابر فروش رفته‌اند. غرفه‌داران پرفروش باسلام هم روی همه محصولاتشان ارسال رایگان دارند.

محاسبات شما چیز دیگری می‌گوید؟ همه چیز را در نظر گرفته‌اید؟

شاید در ابتدا در یک دودوتا چهارتای ساده با خود فکر کنید که سود شما از فروشی که حتی هزینه‌ی ارسالش هم با شماست، کم یا حتی خیلی ناچیز باشد و در نهایت چیزی از فروش و ارسال دست شما را نگیرد. در وهله‌ی اول حق با شماست ولی قضیه به این سادگی‌ها هم نیست و احتمالاً دو تا امکان خیلی مهم را نادیده گرفته‌اید.

۱. امکانی که باسلام به شما می‌دهد.

۲. امکانی که بازار به شما می‌دهد.

امکان باسلام این است که کارمزد باسلام از فروش محصول با ارسال رایگان کاهش پیدا می‌کند. یعنی در فروش‌های با ارسال رایگان به‌جای ۹ درصد، ۴ درصد کارمزد باسلام است. این فرصتی است که باسلام برای خرید و فروش بیشتر و جلب رضایت خریداران و غرفه‌داران قائل شده است.

امکان شیرین بازار هم این است که طبق آمار و اطلاعات بازار اجتماعی باسلام فروش غرفه‌های با ارسال رایگان تا ۳ برابر بیشتر می‌شود. چرا؟ چون بازدید خریداران اینترنتی از غرفه‌ی شما افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

تعیین سقف فروش در ارسال رایگان

می‌توانید برای ارسال رایگان سقف تعیین کنید. مثلاً اگر مشتری از شما بالای ۱۰۰ هزار تومان خرید کند، هزینه ارسال را نپردازد. در این صورت در هر فروش احتمالاً تعداد بیشتری از محصولات شما را می‌خرند و سود شما از هر سبد خرید هزینه‌ی ارسال را جبران می‌کند. باز هم یعنی هزینه‌ای که می‌کنید به فروش بیشتر می‌انجامد.

اثبات سوددهی این پیشنهاد به زبان اعداد 

حالا تصور کنید بدون اینکه هزینه‌ی نهایی محصول را افزایش بدهید، روی آن محصول ارسال رایگان ثبت کنید و حتی برای این ارسال رایگان سقف فروش هم تعیین نکنید! به نظر سخت و زیان‌ده می‌آید؟ پس با ما همراه باشید تا با زبان اعداد این فرایند و سوددهی آن را نشان بدهیم.

فرض کنید شما به‌صورت ماهیانه ۳۰ فروش دارید. هزینه‌ی ارسال هم از مشتری می‌گیرید. درصورتی‌که حاشیه‌ی سود شما ۳۰ درصد باشد، سود ماهانه شما با ارسال رایگان و بدون آن به‌این‌صورت محاسبه می‌شود:

ارسال رایگانبدون ارسال رایگان
7000070000قیمت محصول
9030تعداد فروش
63000002100000مبلغ کل فروش ماهانه
252000189000کارمزد باسلام
1638000441000حاشیه سود شما (مبلغ کل منهای کارمزد)
3600000هزینه‌ی ارسال
1278000441000حاشیه سود شما

همان‌طور که در جدول می‌بیند با افزایش سه‌برابری فروش و البته کاهش کارمزد باسلام آنچه در انتهای فروش ماهانه می‌ماند رقمی درشت‌تر و سودی بیشتر است.

ارسال رایگان؛ سودآوری کوتاه‌مدت و بلندمدت

ارسال رایگان در کنار دو امکانی که گفتیم چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت سود خوبی برای شما می‌آورد و هزینه‌ای را که بابت ارسال می‌پردازید، پوشش می‌دهد. حتی این رشد افزایش حالتی تصاعدی به خود می‌گیرد چرا که در بلندمدت مشتریانی که از شما خرید کرده‌ و راضی بوده‌اند دوباره از شما خرید می‌کنند و این یعنی افزایش تصاعدی فروش. پس این پیشنهاد را دست‌کم نگیرید و به‌عنوان استراتژی بازاریابی به آن نگاه کنید.

ساخت غرفه در باسلام



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
4 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
4 ماه قبل

به نظر من، این جدول هزینه ها، غیر واقعی هست و فقط بازی با اعداد هست
1.الزاما سود هر محصول سی درصد نیست. ممکنه کمتر باشه.
2.هزینه ارسال به درستی منظور نشده. مثلا هزینه ارسال یک محصول ده کیلویی، خیلی بالاست.
3.الزاما با ارسال رایگان، فروش سه برابر نمیشه.

حسینی
حسینی
3 سال قبل

ممنون از اطلاع رسانی

رستمی فروشگاه ریحان
رستمی فروشگاه ریحان
3 سال قبل

امکان ارسال رایگان بصورت جزئی یعنی منحصرا در یک محصول خاص در باسلام رو فراهم بفرمایید خیلی خیلی اقبال به این طرح بیشتر میشه
به امید اون روز….
موفق باشید

اسکندریان
اسکندریان
3 سال قبل

سلام..
هزینه ای که جهت ارسال محاسبه کردید، برای مثال 90 عدد ارسال 360000 به نظر میرسه خیلی معقول نیست..میانگین هر ارسال 4000 تومان ؟!
اگر فرض کنیم که 90 سفارش در 45 ارسال قرار بگیره و به عبارتی هر ارسال میانگین و برحسب وزن 20/000 تومان هزینه برداره، سود نهایی کمتر از اون مبلغی که محاسبه کردید میشه..
اما به هر حال با همین محاسبه ای که بنده انجام دادم، سود حاصله مقداری کمتر از 2 برابر حالتی میشه که در ارسال رایگان نیست (سود 801/000 تومان در مقابل 441/000 تومان) .

موفق باشید

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x