برکت کسب و کار همدیگر باشیم


2,454

دشت اول باسلام

راه اندازی کسب و کار بویژه از نوع خانگی اصولی دارد ولی این همه چیز نیست! بعضی‌ها «اصول راه اندازی کسب و کار برای خود» را می‌خوانند یا در دوره «کسب درآمد اینترنتی» و «کسب و کار دیجیتال» شرکت می‌کنند و با کلی شوق و ذوق کاری را آغاز می‌کنند اما خیلی نتیجه نمی‌گیرند.

گروهی هم با کلی امید و آرزو از طریق شرکت‌های طراحی سایت، سایت‌های مختلف فروشگاه‌ساز یا به وسیله برنامه وردپرس و افزونه‌های فروشگاهی، برای فروش اینترنتی محصولاتشان اقدام می‌کنند اما خیلی‌ از آن‌ها نتیجه خوبی نمی‌گیرند و حتی فروشی برایشان اتفاق نمی‌افتد.

و کسانی هم هستند که سواد دیجیتال و رسانه‌ای لازم را ندارند یا اصلاً فرصت یا تمایلی برای طراحی و ایجاد فروشگاه اینترنتی را ندارند و از فضاهای مجازی و اینترنتی آماده استفاده می‌کنند. گاهی تجربه این افراد نشان می‌دهد که بعضی یا بیشتر این شرکت‌ها نرم افزار می‌فروشند یا امکاناتی را در اختیار آنان می‌گذارند اما همراه و پشتیبان واقعی برای ایجاد فروش برای آن‌ها نیستند!

یک بازار اینترنتی متفاوت!

در کنار تجربه بالا، اتفاق تازه دیگری افتاده است و آن تولد یک بازار اینترنتی است که برایش آدم‌ها (چه فروشنده و چه خریدکننده) بیشتر از کالاها مهم و ارزشمند است. در این بازار که نامش بازار باسلام است از مشتری می‌خواهد قبل از خرید محصول، ببیند چه کسی و تحت چه شرایطی آن را تولید کرده یا از دست تولیدکننده و بدون واسطه به دست تو رسانده است و این که قصه کسب و کار این غرفه‌دار چیست و چرخه تولید محصولاتش چه تأثیر و نقشی در زندگی او و دیگران دارد.

همچنین «باسلام» از غرفه‌دارن و فروشندگانش می‌خواهد فقط از محصولشان حرف نزنند و فقط به فکر فروش و جیب خریدار نباشند، بلکه از خودشان، محل زندگی، روش تولید خاص محصول که باعث می‌شود ارزش خریدن پیدا کند و مانند آن بگویند تا مشتریان با حس بهتر و ارزشمندتری خرید کنند.

گروه باسلام، همواره در کنار مصرف‌کننده و تولیدکننده است. به مناطق شهری و روستایی و دورافتاده می‌رود و این بازار اجتماعی را معرفی می‌کنند و حتی به کسانی که اهل اینترنت نیستند آموزش می‌دهند تا با اپلیکیشن های خرید یا فروش (غرفه من) غرفه بسازند.

دشت اول، یکی از راز‌های برکت کسب و کارها

یکی از طرح‌های همیاری باسلام با غرفه‌دارانش برای آغاز فروش محصولات، طرح «دشت اولی‌ها» سال 1398 است. در این طرح، غرفه‌هایی که تازه نفس هستند و هنوز فروش نداشتند، حضور دارند و در یک کار مشترک، این غرفه‌داران به خریداران خود ۱۰ درصد تخفیف می‌دهند و باسلام نیز همین مقدار به آن اضافه می‌کند تا مشتریان بازار محصول را با تخفیف ۲۰ درصد خرید کنند.

در این‌جا مهمتر از تخفیف خرید، اولین فروش و به اصطلاح دشت اولی است که غرفه‌دار از دست خریدار می‌گیرد و در دلش امید جوانه می‌زند و کسب و کارش را امیدوارانه ادامه می‌دهد و چه بسا در آینده به فروش‌های بزرگ و توسعه کسب و کار بینجامد و قطعاً کسانی که چند خرید اول را انجام داده‌اند در این برکت و رشد نقش داشته‌اند.

همین دشت اول، راز حرکت و برکت کسب و کار خیلی‌ها بوده است. پس خود ما برکت زندگی همدیگر هستیم؛ وقتی که به همدیگر توجه و اعتماد و خرید می‌کنیم. با این نگاه شاید سخن امام صادق(ع) را بهتر درک کنیم که «المؤمن برکهٌ علی المؤمن؛ مؤمن برای مؤمن برکت است».



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برکت
برکت
4 سال قبل

غرفه فروشگاه برکت

برکت
برکت
4 سال قبل

سلام؛
دقیقا برکت خیلی مهمه.
خدا به ما هم برکت بده که بتونیم در زندگی بقیه برکت رو وارد کنیم‌که اگر برکت رو در زندگی بقیه وارد کنیم گویی اون برکت وارد زندگی خودمون شده.
و این طوری کم کم برکت وارد خونه ی همه خواهد شد.
و همه با برکت خواهد شد.
.
المؤمن برکه علی المؤمن
مؤمن برای مؤمن برکت است».

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x