تصویرسازی روی چوب و فلز منبع درآمد من است


2,843

دنیای‌ دختر‌ها، رنگی است، آنقدر رنگی و در عین حال شفاف که اگر به روزهای کودکی‌شان نگاه کنی می‌توانی هم استعدادشان را پیدا کنی و هم علایقشان را بشناسی. رعنا خانم برهانی، یکی از همین دختر‌های رنگی است. رنگی و شفاف.
رعنا، وقتی به روزهای کودکی‌اش فکر می‌کند خود را کنار جعبه‌هایی مداد رنگی می‌بیند، کنارِ دفتر نقاشی، در کلاس درس و مداد طراحی به دست. او از همان روزهای دور عاشق و شیفته‌ی نقاشی بوده و همین علاقه باعث شده این روزها «غرفه‌ی گیلدا» را افتتاح کند، و در آن کارهای دستی‌اش را به نمایش بگذارد، کارهایی که خود خلق کرده و ترکیبی از چوب و رنگ و فلز است.

ساخت جاکلیدی

گرافیک خواندم و به تصویرسازی روی چوب رسیدم

از او می‌خواهم، خودش و کسب و کارش را معرفی کند، نمکی می‌خندد و می‌گوید:

«رعنا برهانی هستم، لیسانس گرافیک تصویرسازی دارم و در حال حاضر طراحی لباس کار می‌کنم. البته مجرد هم هستم و عاشق نقاشی»

رعنا خانم، از دوران کودکی در کلاس‌های هنری زیادی شرکت کرده است، درست در روزهایی که همه دنبالِ پر کردن اوقات فراغت خود بودند، او در کلاس‌های هنری شهرشان خلاقیتش را پرورش می‌داد، همین علاقه به هنر باعث می‌شود او در دوران دبیرستان، موقع انتخاب رشته از میان رشته‌های اسم و رسم‌دارِ ریاضی و تجربی، گرافیک را انتخاب کند، و این انتخاب او را تا تصویرسازی و طراحی لباس می‌کشاند.

جاکلیدی فانتزی

کارمندی را به اندازه‌ی تصویرسازی روی چوب دوست نداشتم

غرفه گیلدا، یکی از غرفه‌ی «باسلام» است، اگر سری به غرفه‌ی گیلدا بزنید، جاسویچی‌های چوبی بامزه‌ای را می‌بینید که با موهای فر و صورت‌های عروسکی لبخند به لبتان می‌آورد. رعنا می‌گوید:

« کسب و کار من تصویرسازی روی چوبه، طرح‌های که می‌زنم یک سری کار خودمه، یعنی بدون هیچ تقلید و کپی ولی یک‌سری از طرح‌ها کپی هستند، من طرح‌های پرطرفدار رو می‌شم، و می‌دم روی چوب برام برش بزنن، البته از روز اول تا الان، فعالیت‌های دیگری داشتم تا اینکه به این نتیجه رسیدم که سرکلیدی و پیکسل و رویخچالی درست کنم. انگار این‌ وسایل محبوبیت بیشتری دارن»

او از سال 97 کارش را شروع کرده است، و جالب اینجاست که کلاس آموزشی خاصی نرفته و می‌گوید:

« نیازی به آموزش دیدن نداره فقط باید ذهنتون خلاق باشه و ایده بده، همین»

خانم برهانی، دخترِهنرمندی که از راه خلاقیت و نقاشی روی چوب کسب درآمد می‌کند، بارها دنبالِ کارمندی رفته است، یک شغل ثابت با حقوق و مزایای ثابت، اما بعد از مدتی متوجه شده، کارمندی و انجامِ یک کار دائمی و شاید هم تکراری هیچ تناسبی با روحیاتش ندارد. البته کم بودن درآمد و ساعتِ کاری زیاد و نبودن یک قراردادِ رسمی در تصمیم رعنا خانم برای کارآفرینی بی‌تاثیر نبوده است.

تصویرگری روی چوب

پدر و مادرم گفتند کاری برای خودت دست و پا کن

قبل از اینکه غرفه‌ی گیلدا، به دنیا بیاید و پیکسل و جاسویچی‌های چوبی را در دل خود جای دهد، رعنا خانم در فامیلِ به خلاقیت و کاردستی معروف بوده است. دوستان و اطرافیان هروقت او را دیدند در حال کار بود، کشیدن، بریدن، چسباندن، رنگ زدن… تا اینکه پدر و مادرش با یک ایده به کمک او می‌آیند:

« مامان و بابام گفتن یه کاری بکن، یعنی یه چیزهایی به تعداد زیاد تولید کن و بفروش، همین جرقه باعث شد حساب‌شده‌تر کار کنم، از دوخت نمد شروع کردم و غرفه گرفتم. اما یواش یواش از نمد دور شدم و اومدم سمت چوب و نقاشی روی چوب. این کار جذابیت بیشتری برای من داشت، اول کارم رو از طریق اینستاگرام ارائه دادم، بعد هم از طریق «باسلام».

نقاشی روی چوب

کارهای چاپی و وارداتی ارزان است

با اینکه رعنا خانم مدام دنبالِ خلق وسایل بهتر و زیباتر است اما از وضیعت موجود گله هم دارد. او می‌گوید:

« فعلا استقبال از کار من ضعیفه؛ چون کارهایی اومده تو بازار که چاپ هستن و هزینه‌شون پایینه. کارهای من همه‌ش با دسته. از رنگ کردن تا وصل کردن آویزهایشون… و همین باعث میشه هم وقت‌گیر باشه و هم هزینه‌اش بیشتر تموم بشه»

انگار حضورِ وسایلِ تزئینی چینی در بازار، به کار خانم برهانی و دیگر‌خانم‌های هنرمند ضربه زده است. با اینکه کار دست، طرفدارِ خودش را دارد اما متاسفانه گاهی اوقات آدم‌ها به هزینه بیشتر از کیفیت‌ اهمیت می‌دهند.

آرزوی من؛ فروش بیشتر از تصویرسازی روی چوب

رعنا خانم یکی از هزاران بانوی کارآفرینِ کشور است، دختری که دست روی زانوی خود گذاشته و برای نشاطِ زندگی و کسب درآمد دست به تولید می‌زند. مطمئنا هیچ چیز مانند حمایت از او و خرید محصولاتش نمی‌تواند در او انگیزه ایجاد کند، انگیزه برای بیشتر و بهتر کار کردن، وقتی از رعنا پرسدیم: «آرزوت چیه؟» مثل اولِ گفت و گویمان نمکی خندید و گفت:

« آرزو دارم فروشم بیشتر بشه»

آرزوی رعنا، شاید آرزوی بزرگی به نظر نیاید، اما محقق شدنش برای او به شیرینی یک رویاست و من و شما می‌توانیم در تحقق آرزوی او نقش داشته باشیم. جاسوئیجی‌ها و پیکسل‌ها و کارهای دستی غرفه‌ی گیلدا می‌تواند یک هدیه مناسب باشد، هدیه‌ای برای عزیزترین دوستان‌تان.

غرفه‌ی «گیلدا» منتظر شماست، شما می‌توانید با عضویت در سایت «باسلام» یک لینک دعوت هدیه بگیرید و لینک دعوت اختصاصی خود را برای دوستان و آشنایان‌تان بفرستید. با این روش هم خودتان و هم دوستانتان می‌توانید با تخفیف از رعنا خانم خرید کنید. به علاوه بازار آدم‌هایی نظیر رعنا خانم که با کمترین سرمایه برای خودشان کسب‌وکار خانگی راه انداخته‌اند، به لطف شما گرم می‌شود! توضیحات بیشتر درباره لینک دعوت اختصاصی و کسب درآمد از آن را در این مطلب بخوانید:  «راهنمای کامل استفاده از لینک دعوت»

[button href=”https://basalam.com/invite” align=”center” target=”_blank”]من هم می‌خواهم هوای کسب‌وکار رعنا و بقیه هنرمندان را داشته باشم[/button]


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x