حس‌وحال باسلامی‌ها در ماه مبارک رمضان


2,666

ماه رمضان-مجله باسلام

حس‌وحال ماه رمضان و لحظه‌های افطار همیشه خاص است؛ عطر نان تازه و چای قندپهلو و خرمایی که دهان را پر از عطر رمضان می‌کند. حالا در این فضای معطر، چندتن از اهالی باسلام قلم در دست گرفته‌اند و از حال‌وهوای این روزهای ناب هرچه دل‌تنگشان خواسته، گفته‌اند.

آقا میلاد که صاحب غرفه‌ی محصولات فرهنگی شهدا است از وظایف روزه‌داران این ماه می‌گوید:

وظیفه‌ی روزه‌داران

 ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست و ماهی است که برکات خدای متعال و درهای رحمتش به‌روی همه‌ی انسان‌ها باز است و فرصتی برای توبه و بازگشت و پاکسازی جان‌ها از خطا و گناه و اشتباه فراهم شده است. در زمانی که رحمت واسعه الهی جاری شده، می‌توانیم به کسانی که توفیق ورود بر سر سفره مهمانی خدا را پیدا کرده‌اند، تبریک بگوییم و درخواست دعای خیر برای همه‌ی مسلمانان جهان را داشته باشیم.

[post id=26281]

وظیفه روزه‌داران طبق فرمان خدای متعال که به پیامبران ما و بیش از همه به پیامبر اسلام دستور داده‌اند این است که همه در این ماه پربرکت از خوان الهی بهره ببرند. پیامبراکرم (ص) در جمعه آخر ماه معظم شعبان و در استقبال ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا خطبه‌ای ایراد فرمودند که در این خطبه پس از ویژگی‌های خوب ماه مبارک رمضان، به مطالب مهمی  اشاره داشته‌اند که وظایف ما را در این ماه ضیافت الهی با انجام این دستورات سازنده روشن می‌کند.

[product id=274753]

آقا سید سجاد، صاحب غرفه محصولات فرهنگی تنهامسیر آرامش که از دعوت باسلام برای نوشتن در مجله‌ی باسلام خرسند است، دعاهای زیبایی کرده است. او می‌گوید:

سلام!

ماه رمضان مجله‌ی باسلام بهم پیام داده و دعوت کرده مطلب بذارم.

منم دوست دارم از باسلام و هر کالا و فضای ایرانی حمایت کنم.

همه باهم دعا کنیم که گره از کار همه‌ی جوون‌های عزیزمون باز شه.

اقتصاد مملکتمون سروسامون بگیره.

زمینه‌ی ظهور آقامون فراهم شه.

[product id=188565]

ماه رمضان- افطاری-مجله باسلام
ماه رمضان فرصت خوبی‌هاست. سفره‌ی افطار دیگران را هم رونق بدهیم.

آقای مهدی شهبازی صاحب غرفه محصولات ارگانیک بهار است. او در ماه رمضان با امام زمان(عج) دردودل می‌کند و نجواهای عاشقانه‌ای هم با خدا دارد:

سلام!

با تشکر از مجموعه‌ی باسلام. 

کاش در این رمضان لایق دیدار شوم

سحری با نظر لطف تو بیدار شوم

کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان

تا که هم‌سفره‌ی تو لحظه‌ی دیدار شوم.

خدایا!

لب‌های تشنه‌ام را، دهان فروبسته به روی لقمه‌ام را، چشم و گوش از وسوسه گریخته‌ام را دریاب!

مرا از شراب مهر خود جرعه بنوشان! مرا از مائده غفران خویش روزی ببخش و چشم و گوشم را به تماشا و شنیدن جلوه‌ها و نغمه‌های وصل خود خرسند کن!

[product id=368296]

عباس آقا که صاحب غرفه زعفران در باسلام است، توصیه‌های خوبی برای استفاده‌ی بیشتر از این ماه کرده است:

باسلام.

ماه نزول قرآن و رحمت و بخشش برتمام باسلامی‌های عزیز مبارک‌باد.

سعی کنیم از برکات ماه رحمت استفاده کنیم و یک‌دیگر را ببخشیم. زمان زود می‌گذرد. خوبی‌ها را تقویت کنیم و بدی‌ها‌ را فراموش کنیم. قدر افرادی که در کنارمان هستند را بدانیم و از عبادت کردن خدا و ارتباط با او لذت ببریم. هیچ‌وقت دیر نیست! می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم و تحولی در زندگیمان ایجاد کنیم. همه‌ی شما را به خدا می‌سپارم. سرباز ولی ‌فقیه زمانمان باشیم و امر ولی را گوش دهیم و بصیر باشیم و نسبت به مسائل روز دقیق و پویا باشیم.

[product id=191226]

دعا کردن-ماه رمضان-مجله باسلام
در ماه رمضان بیشتر برای هم دعا کنیم.

خانم فاطمه خسروی صاحب غرفه خسروی دوست دارد که بیشتر از همیشه هوای افراد ضعیف‌تر را داشته باشد. او برای ما نوشته است:

ماه مهمانی خدا فرصتی برای احساس نزدیکی بیشتر به امام عصر(عج) در این روزگار پر از اضطراب اقتصادی و ویروس کروناست. با این وضع اقتصادی که با آن مواجه هستیم، نگران افرادی هستم که عیال‌وارند. کاش بیشتر از قبل هوای آن‌ها را در این ماه مبارک داشته باشیم.

[product id=327399]

آقای علی‌محمّد رفیعی صاحب غرفه حجره رفیعی است. او از فرصت‌های این ماه برای ما می‌گوید:

سلام!

ماه مبارک رمضان، تمرین استفاده از فرصت‌هاست. فرصت‌ها مانند ابر بهاری در حرکتند. در ابتدای ماه مبارک رمضان احساس می‌کنی فرصت زیادی داری که از برکات این ماه عزیز استفاده کنی. آرام‌آرام که روزها از پی هم می‌گذرند، می‌بینی که اگر نجنبی و برنامه نداشته باشی نمی‌توانی آن‌گونه که دوست داری غرق در نعمات این ضیافت الهی شوی. این درس بزرگی برای افرادی‌ست که به سعادت خویش دل بسته باشند.

[product id=261068]

خانم رضوان آروان در لحظات افطار ما را مهمان دعای خیرشان می‌کند:

اللهم عجل لولیک الفرج

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ، وَأَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ مِنَ الأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ.

خدایا در این لحظات افطار، خودت  شر و گرفتاری را از ما دور کن و ظهور حضرت را نزدیک بفرما!

[post id=26395]

شما هم دست به قلم شوید!

اگر مطالب باسلامی‌ها را خواندید و به صرافت نوشتن افتادید، ما منتظر دریافت مطالب جذاب‌تان هستیم. برای نوشتن هیچ محدودیتی در تعداد مطالب ارسالی ندارید. باز هم برای ما بنویسید و بنویسید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x