روزی که باسلام به قم آمد!


2,380

تلفیق نگاه سنتی و مدرن در رویداد باسلام در قم

بعضی‌ها فکر می‌کردند اینجا یک بازارچه محلی است. بعضی‌ها هم گمان می‌بردند تنها یک گردهمایی شلوغ شهری است. اما بعد از چرخیدن در فضای نمایشگاه و رد شدن از کنار غرفه‌های نصب اپلیکیشن می‌فهمیدند بازاری که با آن مواجه شده‌اند اصلا از جنس بازارهایی نیست که پیش از این دیده‌اند! مردم کالاهای رنگ به رنگ را از نزدیک  لمس می‌کردند و بعد هر کدام را که دوست داشتند به سبد خرید مجازی خود اضافه می ‌کردند! وقتی گشت و گذارشان در میان غرفه‌ها تمام می‌شد، کد تخفیف را در صفحه خرید اپلیکیشن باسلام اضافه می‌کردند، پرداخت را انجام می‌دادند و محصولاتشان را تحویل می‌گرفتند!

   
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸، شهر قم میزبان آدم‌هایی بود که سنت و مدرنیته را یک‌جا می‌خواستند! هم دوست داشتند محصولات دست ساز و خانگی و محلی بخرند و هم از گردش مالی آنلاین لذت می‌بردند! هم دلشان می‌خواست از کسب و کارهای خرد و کوچک حمایت کنند و هم چشمشان دنبال محصولات درجه یک در سطح برندهای مطرح بازار می گشت! و نکته جالب اینجا بود که هیچ‌کس تضادی میان این خواسته‌ها پیدا نمی‌کرد! خیلی‌ها با چهره‌های گشاده و لبخندهای کشیده از این غرفه به آن غرفه می‌رفتند و از کیفیت ناب محصولات خوراکی و خلاقیت و نوآوری هنرمندان صنایع دستی تعریف می‌کردند.

تب کسب درآمد مسری شده بود!

 

تماشای موفقیت غرفه‌دارهایی که در باسلام فعالیت می‌کردند و به درآمد خوبی رسیده بودند، خیلی‌ها را وسوسه می‌کرد تا از همکاران باسلامی سراغ اپلیکیشن غرفه من را بگیرند! خیلی‌ها اصلا با دیدن پیام‌های دعوت، محصولات خانگی‌شان را زیر بغل زده بودند و مدام از این و آن می‌‌پرسیدند:
– من می‌خوام کسب و کار خودم رو راه بندازم! باید چیکار کنم؟

 

 

همکاران باسلام هم با حوصله توضیح می‌دادند و به آن‌ها می‌گفتند :
– برای این‌که عضو بازار بزرگ باسلام بشی و برای خودت کسب و کاری داشته باشی، فقط کافیه نرم‌افزار غرفه من رو روی گوشیت نصب کنی و فرم ثبت‌نام رو تکمیل کنی!

بازار خوش طعم و خوش عطر!

 

بعضی از مردم نه غرفه‌دار بودند و نه تب کسب درآمد داشتند! آن‌ها فقط برای این‌که از خوشمزه‌جات بازار و هنر دست هنرمندهای قمی لذت ببرند، آمده بودند آنجا. لباس‌های خوش‌دوخت و تابلوهای هنری و ترشی‌ها و لواشک‌ها را یک‌جا جمع می‌کردند و می‌بردند خانه. خلاصه جای تمام آن‌هایی که نبودند، به شدت خالی بود!
هر چه که بود، روز عزیزی برای پیر و جوان و کوچک و بزرگ رقم زد! حدود ۴۰۰۰ نفر در رویداد باسلام شرکت کردند و به گشت و گذار و خرید از ۵۳ غرفه قمی پرداختند.

 

 

چقدر باسلام را می‌شناسید؟

باسلام یک بازار آنلاین کسب و کارهای خانگی و محلی‌ست و با بیش از ۴۰۰۰ غرفه دار و ۵۵۰۰۰ محصول، خریداران و تولیدکننده‌ها را از ۳۸۰ نقطه جغرافیایی کشور به هم متصل کرده است. رویداد ۳۰ خرداد باسلامی‌ها در قم، سومین و بزرگترین رویداد باسلام در سفر به شهر قم بود. این رویداد فرصت مغتنمی فراهم کرد تا مردم بتوانند غرفه‌هایی را که پیش از این در فضای مجازی دیده بودند از نزدیک بررسی کنند و با غرفه‌دارهای محبوبشان وارد گفتگو شوند. همچنین کارگاه‌های متعددی مانند کارگاه تولید محتوا، کار با نرم‌افزار، عکاسی از محصول، مدیریت ارسال کالا و بازاریابی برای غرفه‌داران در نظر گرفته شده بود تا به تولیدکننده‌ها کمک کنند محصولاتشان را بهتر ارائه بدهند و فروش بهتری داشته باشند.

 

 

باسلام کوی به کوی و شهر به شهر به دیدار دوستانش می‌رود و میان شهروندان و صاحبان کسب و کارهای محلی پل می‌سازد! باسلام پیش از این نیز به اصفهان سفر کرده بود و میزبان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و غرفه داران باسلامی بود. حالا همه چشم‌انتظار هستند تا ببینند مقصد بعدی باسلام کجاست و کدام شهر را برای تکثیر مهربانی و حمایت از کسب و کارهای خانگی و محلی انتخاب می‌کند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلامتکده ریحان
سلامتکده ریحان
4 سال قبل

عالیه
در تهران هم برگذار کنین

پیله چیان
پیله چیان
4 سال قبل

با آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان غرفه دار و باسلامی‌های عزیز.
basalam.com/barkat
غرفه فروشگاه برکت

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x