عرق نعنا به دنبال اعلام استقلال از طب مادربزرگ درمانی


10,155

خواص عرق نعنا-مجله باسلام

طب سنتی با سرعت نور پیشرفت می‌کند؛ آدم‌ها هرروز موجود جدیدی را پیدا کرده و کلمه‌ی درمان را بیخ ریشش می‌چسبانند! امروزه شاهد انواع روش درمان مانند گیاه درمانی، سنگ درمانی، آب درمانی، انرژی درمانی، زالو درمانی، ماساژ درمانی و هزاران راه درمانی دیگر هستیم؛ با این وجود هنوز «مادربزرگ درمانی» از محبوب‌ترین و موثرترین راه‌های درمان هر درد بی‌درمان است. علم گسترده‌ی مادربزرگ درمانی، نسخه‌ی مشهور و محبوبی دارد که با اولین نشانه‌های درد، به‌سرعت نور تجویز می‌شود: عرق نعنا! که به‌خاطر خواص عرق نعنا این تجویز مادربزرگ را معروف کرده است.

[post id=27653]

البته عرق‌نعنا در علم «مادربزرگ درمانی» فقط برای مبتلایان به‌ دل‌پیچه و دل‌درد تجویز می‌شود؛ اما این نوشیدنی محبوب، آن‌قدر مفید و پرخاصیت است که می‌تواند از شاخه‌ی «مادربزرگ درمانی» مستقل شده و برای خود شاخه‌ای به اسم «عرق‌نعنا درمانی» تشکیل دهد و روی پای خودش بایستد.

عرق نعنا از جوشاندن برگ‌های نعنا همراه آب به دست می‌آید و بیشتر خواص برگ معجزه‌گر نعنا را با خود دارد. 

برگ‎های نعنا-خواص عرق نعنا-مجله باسلام
با جوشاندن برگ‎های نعنا، عرق نعنا به‎دست می‎آید.

مهم‌ترین خواص عرق نعنا را بشناسید

شاید شما هم دنبال مدارک و شواهد عرق‌نعنا برای استقلال به‌عنوان راه درمانی باشید؛ این عرق سرشار از مواد معدنی مانند پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم، منیزم، ویتامین‌های مختلف، آهن و… است؛ به همین دلیل خواص مختلفی برای بدن دارد و در درمان انواع بیماری‌ها موثر عمل می‌کند؛ در ادامه با ده تا از مهم‌ترین خواص عرق نعنا آشنا می‌شوید.

  • تقویت معده: همان‌طور که «مادربزرگ درمانی» تجویز می‌کند، یکی از مهم‌ترین خواص این نوشیدنی، تقویت معده است. برگ‌های نعنا خاصیت بهبود سیستم گوارشی و مقابله با التهاب معده دارند. همچنین دارای مقدار زیادی فیبر است و درد معده‌ی ناشی از یبوست، التهاب یا سوهاضمه را از بین می‌برد.
  • مقابله با سرماخوردگی: عرق‎نعنا ماده‌ای به نام دکونژستانت دارد که باعث بهبود تنفس می‌شود. این ماده باعث شده عرق‌نعنا در داروهای تنفسی به کار گرفته شود. مصرف این نوشیدنی در مواقع سرما خوردگی باعث باز شدن راه بینی و تنفس راحت‌ می‌شود.

[product id= 100048]

  • تقویت دندان: اگر شما هم جزء کسانی هستید که هر چند ماه یک‌بار با چشم‌های خیس راهی دندان‌پزشکی می‌شوید، عرق‌نعنا را فراموش نکنید! این نوشیدنی بزرگوار در کنار سایر کمالات، با سلاح میکروب‌کشی به کمک جیب‌های شما می‌آید! همچنین در بسیاری از دهانشویه‌ها و خوش‌بوکننده‌های دهان استفاده می‌شود، چون هم باعث خنک شدن دهان می‌شود، هم میکروب‌های دهان را از بین می‌برد.
  • بهبود وضعیت حافظه: این نوشیدنی با تحریک سلول‌های خسته‌ی مغز ما، باعث افزایش هوش و شادابی می‌شود.
خواص عرق نعنا-عرق نعنا-مجله باسلام
عرق نعنا خواص فراوانی دارد و در ترکیبات زیادی می‌توان از آن استفاده کرد.
  • کاهش وزن: اگر از تکان نخوردن عقربه‌های ترازو خسته‌ شده‌اید و تمام راه‌های کاهش وزن را با کفش‌های آهنی طی کرده‌اید، از مصرف این عرق غافل نشوید. چرا که این نوشیدنی فیبرهایش را جای غذا به معده‌ می‌اندازد و معده‌ی از همه‌جا بی‌خبر، فکر می‌کند حجم زیادی غذا مصرف کرده است.

[product id= 206745]

  • مقابله به نفخ و یبوست: عرق نعنا از مبتلایان به مشکل نفخ یا یبوست غافل نیست و با بهبود وضعیت گوارش به کمکشان می‌رود. برای درمان این مشکل بعد از مقدار نیم استکان عرق نعنا بنوشید.
  • تقویت پوست: این نوشیدنی با بهبود کلاژن به پوست کمک می‌کند و باعث شادابی و نرمی پوست شما می‌شود. مصرف عرق‌نعنا با یکی از شایع‌ترین معضلات پوست یعنی آکنه‌ها نیز مبارزه می‌کند و پوست شما را صاف و زیبا می‌کند. 

[post id=26730]

  • بهبود وضعیت خواب: با مصرف یک لیوان عرق نعنا می‌توانید از مصداق‌های «دنیا رو آب می‌بره، طرفدارهای عرق‌نعنا رو خواب» بشوید.
  • برطرف کننده‌ی تهوع بارداری: عرق‌ نعنا در کنار تمام الطاف، باعث جلوگیری از تهوع و سوزش معده در زنان باردار می‌شود.
  • درمان سردرد: اگر دچار سردرد می‌شوید؛ با خودتان تکرار کنید: چیکار کنم؟ عرق نعنا! چی بخورم؟ عرق نعنا! آخ سرم: عرق نعنا!
درمان سردرد با عرق نعنا-خواص عرق نعنا-مجله باسلام
عرق نعنا برای درمان سردرد موثر است.

عرق نعنا دو آتیشه چه تفاوتی با عرق نعنای معمولی دارد ؟

اگر در پروسه‌ی تولید عرق‌نعنا، حجم گیاه بیشتر از حجم آب باشد، عرق دو آتیشه می‌شود. عرق نعنای دو آتیشه غلیظ‌تر است و خواص بیشتری نسبت به عرق نعناع معمولی دارد. عرق دو آتیشه دو بار حرارت می‌بیند و کمالات و الطافش دو برابر عرق نعنای معمولی است. 

[product id= 268486]

حرف آخر

فکر می‌کنم تا به این‌جا قانع شده باشید که دلایل عرق‌نعنا برای تشکیل شاخه‌ی عرق ‌نعنا درمانی تا حدی منطقی است؛ خواص متعدد آن باعث شده این نوشیدنی پرخاصیت و انرژی دهنده برای درمان بیماری‌ها مختلف و تقویت بسیاری از سیستم‌های توصیه شود. 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x