عرق کاسنی ؛ نوشیدنی هزار چهره


10,801

خواص عرق کاسنی-مجله باسلام

کاسنی گیاهی آبی یا ارغوانی رنگ و متعلق به راسته‌ی گل مینا است که دو نوع صحرایی (وحشی) و گلخانه‌ای دارد. این گیاه در ایران به وفور رشد می‌کند و از سال‌ها پیش در کشورهای مختلف مورد استفاده‌های مختلفی قرار می‌گیرد. کاسنی و عرق کاسنی از دیرباز پای ثابت درمان‌های خانگی ایرانیان بوده و از نظر ارزش غذایی و حجم ویتامین‌ها در دسته‌ی خوراکی‌های غنی شناخته می‌شود.

[post id=26730]

گیاه کاسنی دارای حجم زیادی کلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C و انواع و اقسام مواد مغذی است که باعث شده این گیاه تامین کننده‌ی بخش زیادی از مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد و باعث تقویت اعصاب، سم‌زدایی از کیسه صفرا و تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

عرق کاسنی، از نوشیدنی‌های محبوب است که تمام خواص گیاه کاسنی را با خود دارد؛ با نوشیدن عرق کاسنی، شما در واقع یک مکانیک خبره را قورت می‌دهید که در درون بدنتان به همه‌جا سر می‌زند و پیچ و مهره‌ها را سفت می‌کند و سیستم‌ها را راه می‌اندازد! 

عرق کاسنی در طب سنتی جایگاه مهمی دارد و به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌های سرد برای مقابله با عارضه‌های مختلفی تجویز می‌شود.

برگ گیاه کاسنی-خواص عرق کاسنی-مجله باسلام
برگ سبز گیاه کاسنی

خواص عرق کاسنی را بشناسید

همان‌طور که گفتیم کاسنی برای درمان بیماری‌های مختلف و تقویت بسیاری از سیستم‌های داخلی بدن توصیه می‌شود؛ رفع نفخ، تصفیه کبد، تقویت شادابی پوست، بهبود سیستم گوارشی، درمان زردی نوزاد، بهبود عملکرد رحم، تقویت عملکرد قلب، کاهش وزن و… تنها بخشی از خواص معجزه آسای این عرق هزار چهره هستند.

عرق کاسنی مانند مکانیکی ماهر، به تمام بخش‌های بدن سر می‌زند و پنچری‌های بخش‌های مختلف بدن را می‌گیرد؛ اول ویتامین «ث»‌هایش را برمی‌دارد و سراغ لثه‌هایتان می‌رود و اوضاعشان را راست ‌و ریست می‌کند؛ بعد صافی‌اش را برمی‌دارد و سر راه رگ‌ها می‌ایستد تا تمام سموم را پاک کند و خونتان را مثل آب چشمه زلال کند؛ جناب مکانیک در اقدام بعدی آنتی‌اکسیدان‌هایش را همه‌جا می‌پاشد تا سلول‌های سرطانی، نیامده نابود شوند؛ کاسنی همچنین با خاصیت ضدالتهابی‌اش، سراغ دردهای مفصلی و ماهیچه‌ای می‌رود!

[product id= 443454]

 اما فکر نکنید این مکانیک باتجربه از ظاهر و زیبایی شما غافل شده است؛ کاسنی با حجم بالای ویتامین C و ویتامین E، به جنگ پیری می‌رود و پوست شما را شاداب و روشن می‌سازد، جوش‌هایتان را از بین می‌برد و صورتی شفاف تحویلتان می‌دهد!

عرق کاسنی برای مبتلایان به بیماری‌های نقرس و هپاتیت توصیه می‌شود و با افزایش سطح مقاومت بدن، از بروز بیماری‌های ایمنی جلوگیری می‌کند.

کاسنی همچنین در درمان گرمی مزاج، تنظیم هورمون‌ها، مقابله با بیماری‌های کبدی، مقابله با دیابت بارداری، مقابله با پوکی استخوان، درمان برونشیت، مقابله با بیماری‌های قلبی و تقویت میل جنسی موثر عمل می‌کند. 

اجزای تشکیل دهنده گیاه کاسنی-خواص عرق کاسنی-مجله باسلام
اجزای تشکیل دهنده گیاه کاسنی

نقش عرق کاسنی در درمان کبد چرب 

از مشهورترین و کاربردی‌ترین خواص عرق کاسنی، مبارزه با یکی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری‌های عصر حاضر، یعنی کبد چرب است!

[product id= 233311]

کبد چرب از بیماری‌های خطرناکی است که عملکرد تمام اعضای بدن را مختل می‌کند؛ این بیماری از تغذیه‌ی نامناسب نشات می‌گیرد و باعث عدم تمرکز، ضعف بدن، زردی پوست، درد شکم و گیجی می‌شود! اگر شما هم جز مبتلایان هستید یا می‌خواهید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید، عرق کاسنی را فراموش نکنید!

[post id=22609]

عرق کاسنی تصفیه کننده‌ای قوی می‌باشد که با از بین بردن سموم و مواد زائد، کبد را پاک‌سازی می‌کند، صفرا را دفع می‌کند و زردی را از بین می‌برد! این نوشیدنی همچنین با دارا بودن ویتامین C، کبد را تقویت کرده و از ابتلا به انواع بیماری‌های کبدی جلوگیری می‌کند!

شربت عرق کاسنی-عرق کاسنی-مجله باسلام
عرق کاسنی را می‌توانید با شربت ترکیب کنید و از خواصش استفاده کنید.

برای استفاده از عرق کاسنی در درمان کبد چرب، یک از استکان از این نوشیدنی را به‌صورت ناشتا یا قبل از خواب بنوشید و با چربی‌های بدجنس کبد خداحافظی کنید!

حرف آخر

حتما تا به حال قانع شده‌اید که عرق کاسنی، یک نوشیدنی هزار چهره است؛ نوشیدنی مستعدی که در اکثر درمان‌های دارویی خودی نشان داده و در واقع یک تیر و صد نشان است. طبق برخی نظرات، عرق کاسنی هرچه طعم تلخ‌تری داشته باشد، فواید بیشتری دارد و موفق‌تر عمل می‌کند؛ از مصرف این مکانیک خبره غافل نشوید،سری به غرفه‌داران باسلامی بزنید و پیچ و مهره‌هایتان را به دست عرق کاسنی باکیفیت‌شان بسپارید!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x