از صحبتی دوستانه درباره محصولات بهداشتی طبیعی تا یک کارآفرینی بزرگ


2,774

محصولات گیاهی طبیعی

با مدرن شدن زندگی‌ها استفاده از محصولات گیاهی کم کم به دست فراموشی سپرده شد، محصولاتِ شیمیایی، جای محصولات طبیعی را گرفت، اما از آن‌جایی که آدم‌ها همیشه به دنبالِ داشتنِ بهترین‌ها هستند دوباره به دامن طبیعت روی آوردند، و متوجه شدند در کنارِ محصولاتِ کارخانه‌ای، می‌توان از گیاهان نهایت بهره را برد. شاید همین بازگشت مجدد به طبیعت بود که باعث شد گروه «آسارا» شکل بگیرد و امروزه به یکی از بزرگترین تولید کننده‌های محصولاتِ بهداشتی طبیعی و ارگانیک تبدیل شود.

آسارا

تصمیم گرفتم محصولات بهداشتی طبیعی تولید کنم

دورهمی بود، یک دورهمی ساده و معمولی، دوستان دور هم جمع شده بودند و در حین بگو بخند‌های همیشگی از خواصِ گیاهان حرف می‌زدند و معجزه طبیعت. از تاکید روایات بر استفاده از محصولاتِ طبیعی حرف می‌زدند و شفایی که درون آن‌هاست. شاید خودشان هم نمی‌دانستند این دورهمی کوچک قرار است، شروع یک کارآفرینی بزرگ باشد. یکی از اعضای تیم آسارا در این باره می‌گوید:

« با عده‌ای از دوستان علاقه‌مند به طب سنّتی، صحبت از خواص گیاهان دارویی بود، بهخصوص مواردی که در روایات دینی و طب اسلامی به استفاده از آنها سفارش و تاکید شده. سوالی که ذهن ما را درگیر کرده بود این بود که چرا با این‌همه خواص شگفت انگیز، عمل به این سنّت‌ها و استفاده از این عناصر طبیعی و شفابخش به فراموشی سپرده شده؟ درحالی که برای مصرف داروها و محصولات آرایشی و بهداشتیِ تهیه شده با مواد شیمیایی و مضر، مبالغ هنگفتی هزینه می‌شود!

محصولات طبیعی بهداشتی

آخر سر به این نتیجه رسیدیم که مهمترین دلیل کم توجهی مردم به گیاهان دارویی، راحت‌طلبی است. زیرا عمل به بعضی از این سنّت‌ها، نیازمند وقت کافی و شرایط مناسب است که زندگی ماشینی و گرفتاری های روزمرهٔ امروزی، فرصت کافی برای این امور باقی نمی گذارد. اینجا بود که به این جمع بندی رسیدیم که یکی از خدمت‌هایی که در این زمینه می‌توان کرد این است که محصولاتی تولید کنیم که هم از لحاظ ساختاری آمادهٔ مصرف باشند و هم از نظر کیفیت، در فرمولاسیون ترکیب و تولید آنها از مواد سالم و طبیعی و به خصوص گیاهان دارویی و شفابخش استفاده شده باشد.»

 

شامپوی گیاهی طبیعی

در قدم اول؛ تولید یک شامپوی گیاهی

این آغاز یک ایده بود، ایده‌ای کوچک اما مهم و آینده‌دار. کار شروع شد، توکل و پشتکار و دغدغه‌مندی دست به دست هم داد و اولین شامپو را تولید کردیم. البته باید به این نکته توجه کنیم که اعضای آن دورهمی، دستی بر آتش داشتند و دانش و تخصص لازم و کافی برای شروع کار را از قبل کسب کرده بودند.

« کارمان را با تولید یک شامپو آغاز کردیم. ابتدا فرمولاسیونی را که توسط افرادی خبره و باتجربه در طب سنتی ارائه شده بود تهیه نمودیم. مطالعات وسیعی در زمینه طبایع و مزاج های مختلف و شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناطق گوناگون کشور انجام دادیم و با به‌کارگیری عصاره سی نوع از گیاهان تاثیرگذار در تقویت ریشه مو و لطافت بخش و ترمیم کننده پوست، شامپویی تولید کردیم و مدتهای طولانی روی افراد مختلف تست نمودیم. خدا را شاکریم که همه گزارشات از تاثیر شگفت‌انگیز آن بر تقویت موها و توقف ریزش آنها حکایت داشت. و این رضایت عمومی ما را بر آن داشت که به تولید بیشتر این محصول -البته به طور کارگاهی و سنتی- بپردازیم. به لطف الهی و به یُمن زحمات صادقانه همکاران، کم‌کم درخواست خرید محصول افزایش یافت و تولید کارگاهیِ محدود، دیگر پاسخگوی تقاضای مشتریان انبوه نبود.»

تولید محصولات طبیعی و بهداشتی

تولید انبوه محصولات بهداشتی طبیعی شروع شد

با اینکه مدت کوتاهی از شروع فعالیتشان می‌گذشت اما همه‌چیز تندتر و بهتر از انتظارشان پیش می‌رفت و اتفاق می‌افتاد. کم کم استقبال رو به فزونی رفت و فکر تولید انبوه قوت گرفت، افراد این گروه می‌گویند:

« تصمیم به تولید صنعتی و انبوه این محصول گرفتیم که اینجا باید مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و درمان و سایر موسسات نظارتی کسب می‌کردیم. با تلفیقی از تجارب طب سنتی و موازین پزشکی نوین، محصولی کم نظیر با تاثیراتی شگفت انگیز تولید کردیم. البته هر کاری در آغاز آفت‌ها ومشکلات خودش را دارد؛ ازقبیل بهانه گیری‌های مؤسسات نظارتی، کارشکنی رقیبان، مقاومت مردم درمقابل خرید محصول به‌دلیل عدم شناخت آن و… اما با کمک خدا و با صداقت و وجدان کاری مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته‌ایم»

محصولات گیاهی طبیعی

محصولات بهداشتی طبیعی باید در اختیار همه باشد

آسارا این روزها در «سایت باسلام» یک غرفه اینترنتی دارد و محصولاتش را به مشتریانی که به دنبالِ محصولِ باکیفیت گیاهی هستند عرضه می‌کند. اما نکته قابل تحسین اینجاست که آسارا، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر، رسالت خود را فراموش نکرده است، یکی از اعضای این گروه می‌گوید:

« از آنجایی که نیت و برنامه ما ازابتدا پرهیز از حرکت در مسیرهای غیراصولی ( مانند تبلیغات اغراق آمیز، گزافه‌گویی، استفاده های ابزاری از هر وسیله ممکن برای فروش و…) بوده؛ لذا فعالیتمان را روی سازوکار سنتی متمرکز کردیم. حتی با وجود اینکه محصولات ما مجوزهای داخلی و بعضا بین المللی را دارا هستند، ولی عمده بازار هدفمان را عطاری‌ها و مراکز تغذیه سالم و مجموعه های طب اسلامی قرار دادیم و علت ورود ما به سایت «باسلام» هم دقیقا همین ویژگی بوده است»

سرمه طبیعی

سری به آسارا بزنید

حالا در مشهد مقدس، گروه آسارا روز به روز بر تنوع و کیفیت محصولاتش اضافه می‌کند. گسترش پیدا کردن کسب و کار آسارا یک معنای دیگر هم دارد: اشتغال زایی!

در روزگاری که مشکلات اقتصادی زیاد است و جوان‌های کشور به دنبال شغل می‌گردند، باید از آسارا و فعالیتش حمایت کرد. اگر شما هم خواهان محصولات بهداشتی طبیعی هستید و محصولات گیاهی را می‌پسندید، حتما به «غرفه‌ی آسارا» در سایت «باسلام» سر بزنید، با اینکار شما علاوه بر دریافت محصولات باکیفیت، یک لینک دعوت، هدیه می‌گیرید. با ارسال لینک برای دوستانتان می‌توانید با تخفیف از آسارا خرید کنید، از طرفی دوستتان هم می‌تواند از تخفیف بهره‌مند شود. همین حالا سری به «غرفه‌ی آسارا» بزنید و یک بار محصولاتش را بررسی کنید، محصولاتِ گیاهی و طبیعی آسارا، رضایت شما را جلب خواهد کرد.

[button href=”https://basalam.com/invite” align=”center” target=”_blank”]از کسب‌وکار آسارا حمایت می‌کنم[/button]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x