ماجرای جنسینگ انرژی‌زا و نجات یک امپراتور


9,108

جنسینگ-مجله باسلام

قضیه از این قرار است که سالیان قبل، زمانی که یکی از امپراطورهای چین به درد بی درمانی دچار شده بود، پای جنسینگ به دنیای طب باز شد. درست همان زمانی که امپراطور، ضعیف و بی‌حال شده بود، غذا از گلویش پایین نمی‌رفت، سردرد امانش را بریده بود، بی‌خوابی رهایش نمی‌کرد و فشار خونش روی یک نقطه بند نمی‌شد، پزشکان دربار دست به دامن پیرترین حکیم کشورشان شدند. از همان‌جا بود که کم‌کم همه با خواص جنسینگ آشنا شدند و بذر جینسینگ و همین‌طور قرص و دمنوش جینسینگ هم راهی بازار شد!

خواص جنسینگ، نوش‌دارویی برای تمام دردها

وقتی حکیم پیر بالای سر امپراطور حاضر شد. بعد از بررسی علائم بیماری‌اش گفت: «ممکن است فکر کنی رو به موت هستی اما خیال بد نکن! چاره‌ی دردت جنسینگ است» حکیم که علاقه‌ی خاصی به ریشه‌ی این گیاه عجیب‌وغریب داشت، بعد از گفتن این جمله، یک لبخند ریزی زد، خیلی متفکرانه دستی به ریش بلندش کشید و تا می‌توانست از خواص جنسینگ گفت.

ریشه گیاه جنسینگ-خواص جنسینگ-مجله باسلام
ریشه گیاه جینسینگ خواص فراوانی دارد.
  1. جنسینگ سرشار از آنتی‌اکسیدان است، به همین دلیل با از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن، علاوه بر پیشگیری از سرطان، به جوان شدن پوست و رفع چین و چروک کمک می‌کند.
  2. یکی از خواص جنسینگ آرام‌بخشی است. خاصیتی که باعث بهبود گردش خون و تنظیم فشار خون می‌شود و قلب و عروقتان را در برابر بیماری‌ها حفظ می‌کند.
  3. مصرف جنسینگ پوستتان را روشن می‌کند و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. به‌علاوه با تقویت ریشه‌ی مو، باعث رشد بهتر موها می‌شود و حتی می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند.
  4. خاصیت آرام‌بخشی این گیاه، به رفع استرس، بهبود خواب و رفع بی‌خوابی بسیار کمک می‌کند و با کاهش اضطراب، خطر افسردگی را کاهش می‌دهد.
  5. یکی از خواص جنسینگ قرمز در مردان، افزایش تولید اسپرم و درمان ناباروری است.
  6. زنانی که در دوران یائسگی به سر می‌برند با مصرف جنسینگ می‌توانند از علائم کلافه‌کننده این دوران مثل گرگرفتگی، نوسانات خُلقی، تحریک‌پذیری، بی‌خوابی و… رها شوند.
  7. مصرف جنسینگ به بهبود عملکرد دستگاه گوراش، رفع نفخ، رفع بوی بد دهان، سم‌زدایی خون، پاکسازی ریه، تقویت حافظه و سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

عجیب نیست که با این همه خواص به آن «نوش‌دارو» یا «گیاه جوانی» می‌گویند! 

[post id=21549]

دمنوش جینسینگ ، گرم و سلامتی‌بخش

در همین بین امپراطور که نای حرف زدن نداشت، به‌سختی گفت: «حکیم! بده این جنسینگ را بخوریم که مردیم» حکیم که حسابی چانه‌اش گرم شده بود، یک‌هو به خودش آمد و گفت: «به شیوه‌های مختلفی می‌شود از جنسینگ استفاده کرد. یکی از بهترین روش‌ها مصرف چای یا دمنوش جینسینگ است.» و طرز تهیه‌اش را این‌طور شرح داد:

کمی جینسینگ را خرد کنید و یک قاشق غذاخوری از آن را در یک فنجان آب‌جوش بریزید. پنج دقیقه صبر کنید تا دم بیاید، سپس آن را میل کنید. اگر هم دوست داشتید می‌توانید کمی هل، دارچین یا زنجبیل در آن بریزید.

دمنوش جنسینگ-جنسینگ-مجله باسلام
دمنوش جنسینگ را میتوانید با زنجفیل و هل میل کنید.

البته به روش‌های دیگری هم می‌توانید از این گیاه پرخاصیت استفاده کنید، مثلاً می‌توانید جینسینگ تازه‌ی خردشده را به غذا و سالاد اضافه کنید و یا آن را خشک و سپس پودر کنید و در هنگام طبخ هر غذایی کمی از این پودر در غذایتان بریزید.

با بذر جینسینگ گیاه جوانی را در خانه بکارید

بعد از مدتی که امپراطور به کمک معجزه‌ی جینسینگ شفا پیدا کرد، به یکی از هواخواهان این ریشه‌ی عجیب‌الخلقه تبدیل شد. برای همین دستور داد که هر طور شده بذر جینسینگ فراهم کنند تا در باغ قصر بکارند! حالا بماند که به چه سختی توانستند این بذرها را پیدا کنند!

بذر جنسینگ-خواص جینسینگ-مجله باسلام
بذر جنسینگ را در خاک حاصلخیز غنی از هوموس بکارید.

اما اگر شما مکان مناسبی برای پرورش این گیاه دارید می‌توانید با تهیه بذر جنسینگ مرغوب این گیاه را پرورش دهید و از خواص درمانی ریشه‌ جنسینگ (ریشه قرمز، زرد یا سفید) استفاده کنید. خوب است بدانید که این بذرها را باید به فاصله‌ی 8 تا 15 سانتی‌متر، در عمق 1 تا 2 سانتی‌متر و در خاک حاصلخیز غنی از هوموس بکارید. جنسینگ در مناطق معتدل و سردسیر به‌خوبی رشد می‌کند، به آبدهی زیادی نیاز ندارد و آفتاب نیمه‌سایه برایش کافی است.

[post id=27449]

قرص جینسینگ یا هلو بپر تو گلو؟!

آن روزها چیزی به‌نام قرص جینسینگ در در دسترس امپراطور و حکیم چین نبود! اما این روزها بدون اینکه به خودتان زحمت شستن، خرد کردن یا خشک کردن بدهید به‌سادگی می‌توانید با تهیه قرص جینسیگ از خواص درمانی آن استفاده کنید.

قرص جینسینگ برای درمان ضعف و بی‌حالی موثر است.

افراد بسیاری از قرص جینسینگ برای درمان ضعف و رفع بی‌حالی استفاده می‌کنند. به‌علاوه کسانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند یا به‌علت ضعف سیستم ایمنی مدام به بیماری‌های عفونی و ویروسی مبتلا می‌شوند می‌توانند با مصرف این قرص از خواص جنسینگ بهره ببرند. البته پیش از مصرف آن حتما باید با پزشک مشورت شود.

حرف آخر

با اینکه هیچ کداممان امپراتور نیستیم و به حکیم چینی دسترسی نداریم اما باید بدانید که باسلام اینجاست تا به شما کمک کند با تهیه‌ی آسان جنسینگ از مزایای این نوشداروی بی‌نظیر استفاده کنید. با سر زدن به غرفه‌های باسلام هم می‌توانید بذر جنسینگ پیدا کنید و هم قرص و دمنوش جینسینگ بخرید! اگر هم طرفدار گیاهان تازه هستید می‌توانید از غرفه‌های مختلف انواع جینسینگ زرد، سفید و قرمزِ تازه خریداری کنید و با امتحان این ریشه‌ی شگفت‌انگیز به معجزه‌اش ایمان بیاورید!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x