عیدی بی سابقه‌ی باسلام به همه‌ی غرفه‌دارها، کارمزد باسلام صفر شد


7,541

چه خبری شیرین‌تر از اینکه در شب عید که همه‌ به درآمدشان نیاز دارند، کارمزد صفر شود تا غرفه‌دارها بیشترین درآمد را داشته باشند؟

فروش‌هایی که باید رونق بگیرد

آقا محسن از کاسب‌ها و مغازه دارهای قدیمی بازار شهر است. همینطور که به  دفتر سررسید که پر از عدد و تاریخ است، نگاه می‌کند می‌گوید:« همیشه تمام چک‌ها و تسویه حساب‌هامون رو می‌ذاشتیم برای آخر سال. اسفند فروشمون خوب بود و میتونستیم همه‌ی چک‌ها و بدهی‌هامون رو صاف کنیم، هر چی نسیه گرفته بودیم از انبار، تا آخر اسفند تسویه می‌کردیم. با بقیه‌اش هم برای بچه‌ها لباس نو می‌خریدیم ، فریزر رو پر می‌کردیم، اسکناس های نو و تا نخورده هم میذاشتیم بین قرآن.»

سر رسید را ورق می‌زند و می‌رسد به تاریخ 27 اسفند. انگشت سبابه‌اش را چند بار دور عدد 27 می‌چرخاند:«امسال اصلا مشتری نداریم که بخواهیم فروش داشته باشیم. قبلا جنس‌های چینی تولیدمون رو کساد کرده بود، حالا ویروس چینی همه‌ی زندگی‌مون رو مختل کرده. کسی جرات نداره برای خرید از خونه بیاد بیرون. البته مردم بیچاره هم حق دارن. چی از جون و سلامتی آدم مهم‌تره؟»

دست از سر 27 اسفند بر نمی‌دارد و با انگشتش روی 27 چند ضربه‌ی آرام می‌زند :« برای 27ام چک دارم. نمیدونم با ین وضع کساد بازار می‌تونم پاسش کنم یا نه؟ »

نمی‌دانم بخندم یا گریه کنم. گریه کنم که چرا یک ویروس کذایی توانسته اینطور اعصابش را به هم بریزد؟ یا بخندم که یک راه آسان برای حل مشکلش پیدا کرده بودم؟

جایی به نام بازار اجتماعی آنلاین

با لبخند به آقا محسن گفتم:« حالا مگه حتما باید مشتری بیاد تو مغازه که بتونه ازتون خرید کنه؟» آقا محسن که خلقش تنگ شده بود با ناراحتی گفت:« پس نه، همینجوری زنگ بزنه، ندیده و نشناخته بگه دو کیلو آجیل برام بفرست؟» گفتم:« نه، میتونین اینترنتی بفروشین.»

آقا محسن باز هم به عدد 27 سررسیدش نگاه کرد و گفت:« من اصلا به این فروش‌های اینترنتی اعتماد ندارم. تازه میدونی سایت‌های معتبر چقدر کارمزد میگیرن؟ انگار یادت رفته گفتم پول لازم دارم!»

ازش خواستم گوشی موبایلش را دربیاورد و در گوگل سرچ کند:«باسلام». برایش توضیح دادم که باسلام چیست.  گفتم یک بازار اجتماعی آنلاین است که فرصتی برای رشد کسب و کارهای کوچک ایجاد کرده است. حالا که در این شب عید مشتری‌ها نمی‌توانند در بازار دنبال مایحتاجشان بروند، به صورت آنلاین از شما خرید می‌کنند. گفتم که فقط کافی است یک غرفه در باسلام راه بیندازی و بشینی پای مغازه‌ی مجازی‌ات. مشتری‌ها می‌آیند با شما حال و احوال می‌کنند، با هم، هم‌صحبت می‌شوید، راجع به کیفیت محصولتان می‌پرسند و شما هم با روی گشاده جوابشان را می‌دهید. اینطوری هم مشتری وسایلی که نیاز دارد می‌خرد، هم شما می‌توانید مثل قبل، فروش شب عید داشته باشی.

آقا محسن که انگار داشت نرم می‌شد، هنوز بابت کارمزد نگران بود. ازش پرسیدم:« آقا محسن اگه برای کارمزد هم خیالتون رو راحت کنم، قول میدین دیگه بهونه نیارین و سریع غرفه‌تون رو راه بندازین؟یه جایی رو بهتون معرفی میکنم که کارمزد صفر باشه، خوبه؟» بله‌ی کشیده‌ای گفت و به دهانم زل زد.

« باسلام برای اینکه بتونه به فروش کسب و کارهای کوچک و خانگی کمک کنه، تا 15  فروردین هیچ کارمزدی از غرفه‌دارها نمی‌گیره، یعنی تا 15 فروردین تمام کارمزدهای باسلام صفر میشه. فرقی نمیکنه که غرفه دار جدید باشید یا قدیمی، این طرح برای همه‌ اجرا میشه.»

آقا محسن همینطور که دستش را از روی عدد 27 اسفند برمی‌داشت گفت:« گفتی چی سلام؟»

با خنده گفتم:« باسلام»

کارمزد صفر ، عیدی باسلام به غرفه‌دارها

باسلام یک تصمیم متفاوت گرفت و عید امسال هیچ کارمزدی از غرفه‌دارها نمی‌گیرد. مسئولیتی که باسلام روی دوشش احساس میکند کمک به رشد کسب و کارهای کوچک است.

تنها آرزوی باسلام این است که در شب عید، لذت فروش پر سود را بچشید. دوست داریم مثل سال‌های قبل سال نو را با جیب پر پول و لبخند آغاز کنید. شما هم با انگیزه و پر قدرت، غرفه‌تان را آماده میزبانی از مشتریان کنید. یادتان نرود؛ شما قهرمانید و قهرمان‌ها همیشه راهی برای پیشرفت پیدا می‌کنند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
8 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرجان
مرجان
4 سال قبل

سلام و سال نو مبارک
من از با سلام با علاقه و اشتیاق و اطمینان خرید می کنم و امید دارم هزینه پست صفر بشه که بیشتر و راحتتر خرید کنم . به امید هزینه های پستی صفر ریالی

محمد صادقی
محمد صادقی
4 سال قبل

بسیارعالی
بهترین شیرینی ای بود که باسلام میتونست به غرفه دارهاش بده
ماهم از همین فردا کارو با قدرت هرچه تمام تر شروع میکنیم
دوستان میتونن به غرفه ما سربزنن از فردا با قیمتهای جذاب در خدمتتون هستیم

https://basalam.com/golshargh

علی پورگنجی احمدآبادی
علی پورگنجی احمدآبادی
4 سال قبل

خوب بود
انشاءالله رونق کسب و کار برای همه بازاریها و کسبه های محل و شهر و دیارمون

عباس قاسمی
عباس قاسمی
4 سال قبل

با سلام یکی از کارهایی که در جهت جلب اعتماد مشتریان باید انجام دهد کنترل و ارزیابی قیمتهایی هست که غرفه داران روی کالاهای خود میگذارند من خریدهای زیادی انجام دادم ولی متوجه یک سری قیمتهای غیر واقعی شدم مثلا برای ترغیب مشتریان قیمت کالایی را دوبرابر اعلام میکنن بعد میزنن ۵۰ درصد تخفیف که این کار درست نمیباشد باید این چنین مسایل کنترل شود

عذرا غلامزاده
عذرا غلامزاده
پاسخ به  عباس قاسمی
4 سال قبل

سلام ایکاش این کدهای هدیه که میدادین رو از قیمت کل یهو کسر میکردین اینکه نصفی از قیمت کالا و نصفی از هزینه پست به نططرم درست نیست الان به بنده بن ۳۰ هزارتومنی هدیه دادین ولی وقتی میاین نصف این مبلغ رو از هزینه پست کسر می کنید درواقع کل هدیه شامل بنده نمیشه چون هزینه پست بنده ۹ تومنه و شما ۹ تومن رو که کسر میکنید ۶ تومن از مبلغ هدیه میمونه و اون تو فاکتور بنده آورده شده و بنده باید پرداخت کنم

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x