از کسب و کار در اینستاگرام تا کسب و کار در بازاری به‌ وسعت ایران


2,819

فروش اینترنتی- کسب درآمد از اینستاگرام-مجله باسلام

بیشتر ما تا زمانی که با یک بحران روبرو نشویم، ممکن است فرصت‌های اطرافمان را نادیده بگیریم و یا کمتر به‌ آن‌ها توجه کنیم؛ شروع یک کسب‌وکار اینترنتی، مثل کسب درآمد از اینستاگرام ، یکی از آن فرصت‌هاست؛ به‌خصوص در روزهایی که ویروس کرونا، بیشتر افراد را به سمت‌‌ خرید و فروش اینترنتی کشانده است. البته این موضوع فقط به روزهای کرونایی محدود نمی‌شود. خرید آنلاین حتی برای نیازهای روزمره در این مدت به یک عادت و فرهنگ تبدیل می‌شود و بعد از پایان حضور ویروس کرونا هم ادامه پیدا می‌کند.

به‌راه انداختن یک کسب‌وکار اینترنتی در این روزهای حساس، فرصت و سرمایه‌گذاری بلندمدتی است که انتخاب یک بستر مناسب برای آن، تأثیر زیادی در میزان پیشرفت و موفقیت کسب‌وکارمان دارد.

اینستاگرام به‌عنوان پربازدیدترین شبکه اجتماعی، یکی از بسترهای خریدوفروش غیرحضوری است که ممکن است برای شروع کسب‌وکار، اولین انتخاب ما باشد؛ به‌این دلیل که می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان، صفحه‌ای در آن باز کنیم؛ بدون آن‌که نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و دادن تعهدی محکم به شرکتی خاص داشته باشیم.

فروش در اینستاگرام- کسب درآمد از اینستاگرام- مجله باسلام
فروش در اینستاگرام یکی از اولین راه‌هایی است که برای فروش اینترنتی به ذهن مردم می‌رسد.



این دلیل اگرچه به‌ظاهر مزیت شروع کسب و کار در اینستاگرام محسوب می‌شود اما در کنار مسائل دیگر، شبکه اجتماعی اینستاگرام را با چالش‌های جدی مواجه کرده است که صاحبانش هنوز پاسخ و راهکاری برای آن ندارند. البته شاید انتظار ما از کسب درآمد از اینستاگرام واقعی نباشد؛ اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی است و فقط قرار است آدم‌ها را به هم وصل کند نه بستری برای خریدوفروش موفق اینترنتی باشد!

[post id=6968]

چالش‌های کسب درآمد از اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی غیربومی، به‌دلیل نداشتن امنیت‌اجرایی، در معرض فیلترینگ، تحریم، بسته‌شدن و مشکلات دیگر هستند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست و به‌محض بروز هرکدام از این مشکلات، صفحه‌ی اختصاصی خریدوفروش کاربران به‌راحتی تعطیل می‌شود و هیچ مرجعی برای پاسخ‌گویی پیدا نمی‌شود.

فالوورهای ساختگی برای کسب درآمد از اینستاگرام

تعداد کاربران و میزان لایک‌ و مشارکت آن‌ها در صفحات مجازی، تأثیر زیادی در مجاب کردن افراد برای خرید از صفحات پرطرفدار دارد. اما آیا این کاربران حقیقی هستند؟ لایک‌های دریافتی چطور؟ پاسخ واضح است‌: افزایش فالوور و گرفتن لایک در اینستاگرام، یکی از منابع کسب درآمد از اینستاگرام است! 

عدم امنیت خرید و فروش در اینستاگرام

یکی از مشکلات اصلی خرید‌ و فروش در اینستاگرام، نداشتن امنیت پرداخت است. این امنیت نه تنها برای خریدار مشکلاتی ایجاد می‌کند بلکه فروشنده را هم در معرض آسیب قرار می‌دهد. بسیاری از خریداران پس از واریز مبلغ، محصولی را دریافت نمی‌کنند یا محصولی متفاوت با آن‌چه سفارش داده‌اند، به‌دستشان می‌رسد که معمولا اعتراض‌ و پیگیری آن‌ها به جایی نمی‌رسد. این مشکل برای فروشنده‌های پرفروش نیز در قالب دریافت فیش‌های واریز جعلی رخ می‌دهد. عدم حضور مرجعی خاص برای نظارت در چنین پرداخت‌هایی، اعتماد کاربران را برای استفاده از این شبکه اجتماعی به‌عنوان بستری برای کسب درآمد، کاهش می‌دهد.

ظرفیت‌های فراموش شده‌ی فروش در اینستاگرام

قابلیت مقایسه‌ی قیمت‌ها، آگاهی از میزان فروش و درصد رضایت مشتری‌های محصول، آشنایی با محصولات مشابه دیگر و تنوع محصولات، تأثیر زیادی در پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی و رضایت مشتری دارد؛ اما اینستاگرام این ظرفیت‌ها را برای فروشنده و خریدار ایجاد نکرده است. در نتیجه فروشنده تلاشی برای افزایش کیفیت و تنوع محصول خود نمی‌کند و مشتری برای خرید محصول موردنظر، با تردید زیادی مواجه می‌شود و گاهی هم از خرید خود پشیمان می‌شود. 

 دیده نشدن کسب و کار در اینستاگرام

استفاده از کلمات ترند شده گوگل برای معرفی محصول، کمک زیادی به دیده شدن محصول می‌کند اما صاحبان مشاغل اینترنتی در اینستاگرام هرقدر هم از کلمات ترند شده استفاده کنند، در جستجوی میلیونی کاربران گوگل دیده نمی‌شوند و تنها در جستجوی فضای اینستاگرام مشاهده می‌شوند.

فروشندگان ناشناس کسب و کار در اینستاگرام

در فضای اینستاگرام، فروشندگان معمولاً اطلاعاتی از خودشان نمی‌دهند و جنسیت‌ و محل‌سکونتشان مشخص نیست. همچنین برخی از فروشندگان شبکه‌های اجتماعی، تولیدکننده‌ی کالایی که عرضه می‌کنند، نیستند و کالاهای غیربومی و گاهی بی‌کیفیت و یا گران‌قیمت را در ارائه می‌کنند. آشنایی مشتری با فروشنده، اعتماد او را بالا می‌برد و دریافت محصول بی‌واسطه و بومی قیمت سفارش او را کاهش می‌دهد. 

باسلام، بازاری به وسعت ایران

چالش‌های زیادی که فراروی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام قرار داشت، باعث شد که بازاری حقیقی و مبتنی بر هویت‌های انسانی از دل مردم بیرون بیاید و بالحاظ تمام ضعف‌ها و مشکلات این شبکه‌ها، بستر خوبی برای کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم کند. بازارباسلام، یک بازار اجتماعی مخصوص کسب‌وکارهای خرد، خانگی، روستایی، کارگاهی و دانش‌بنیان در حوزه فرهنگی و غذایی ایران است و به چالش‌های شبکه‌های اجتماعی، پاسخ‌های مناسبی داده است.

ثبت غرفه- ثبت نام غرفه- مجله باسلام

پایان تمام چالش‌های کسب‌ و کار در اینستاگرام

بازار باسلام با تکیه بر اینترنت ملی، فضای امن و مطمئنی برای کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم کرده است. در این بازار، خریدار و فروشنده حامی قدرتمندی متشکل از تیم‌های کاری در بخش‌های مختلف دارند که با ساختار سازمانی پرقدرت خود، در صورت بروز هرگونه مشکل، به‌سرعت نقش حمایتی خود را اجرا می‌کنند.

کاربران حقیقی کسب و کار در باسلام

مکانیزم نظارتی باسلام، افرادی که وارد فضای باسلام می‌شوند را رصد می‌کند و تعداد واقعی دنبال‌کنندگان صفحات اختصاصی کاربران را به‌نمایش می‌گذارد. در این بازار خبری از افزایش‌ فالوور و لایک‌های ساختگی نیست. کاربران بر اساس نیاز و علاقه، صفحات یکدیگر را دنبال می‌کنند و با انتشار مطالب در فضای سوشال، هم محصول خود را بیشتر معرفی می‌کنند و هم از علایق دیگر خود می‌نویسند.

مشکلات امنیتی فروش در اینستاگرام- امنیت فروش در باسلام- مجله باسلام
تیم باسلام، مدام در حال رصد مشکلات کاربران و رفع آن‌ها هستند.

درگاه پرداخت امن کسب و کار در باسلام

در هر خریدوفروش غیرحضوری، امنیت پرداخت حرف اول را می‌زند. بازار باسلام علاوه بر استفاده‌ از درگاه پرداخت امن، طرح‌های مختلفی را برای ارتقای امنیت درنظر گرفته است. خریدار پس از واریز مبلغ و دریافت سفارش، تا هفت روز امکان عودت کالا و دریافت وجه خود در صورت هرنوع نارضایتی از محصول را دارد. همچنین باسلام پس از ثبت رضایت مشتری، مبلغ را به فروشنده انتقال می‌دهد و خیال فروشنده را از دریافت درست وجه راحت می‌کند.

ظرفیت‌های واقعی کسب و کار در باسلام

انتخاب محصول زمانی برای مشتری آسان است که قابلیت مقایسه‌ی قیمت‌ها را داشته باشد؛ از تجربه‌های مشتریان دیگر باخبر شود و میزان رضایت آن‌ها را بداند. بازار باسلام تمام این شرایط را فراهم کرده است. در این بازار، تولیدکنندگان زیادی فعالیت می‌کنند که خریدار می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله نبض بازار باسلام، محصولات پرفروش، باکیفیت‌تر و حتی ارزان‌تر را پیدا کند. همچنین مشتری می‌تواند درصد رضایت مشتری‌ها و امتیاز غرفه را ببیند و با مشتری‌های محصول گفتگوی مستقیم داشته باشد و فروشنده را ملزم به ارائه محصول با کیفیت کند. بخش گفت‌وگو با غرفه‌دار نیز در صفحه‌ی خرید برای مشتری فعال است تا در مورد محصول موردنظر خود اطلاعات و تصاویر بیشتری از فروشنده بخواهد. 

نمایش در صفحات برتر گوگل با کسب و کار در باسلام

آموزش محتوانویسی و استفاده از کلمات ترنده شده و نکات سئو، محصولات غرفه‌داران بازار باسلام را در صفحات اصلی گوگل به‌نمایش می‌گذارد. کاربران زیادی که برای آشنایی با خواص و خرید، محصول موردنظر خود را جستجو می‌کنند، به غرفه‌های باسلام هدایت می‌شوند.

مشکلات فروش در اینستاگرام- فروش امن در باسلام-مجله باسلام

اول آشنا شو، بعد بخر!

این شعار بازار باسلام است. در این بازار خریدار ابتدا با فروشنده آشنا می‌شود و بعد سراغ محصولات او می‌رود. آشنایی با قصه‌ی زندگی، محل سکونت و نحوه‌ی تولید محصول، خریدار را ترغیب می‌کند تا با اعتماد بیشتری خرید کند.

ویژگی‌های برتر بازار باسلام

ارتقاء و مشارکت

باسلام، بازاری یادگیرنده است. در این بازار آموزش‌های مجازی برای ارتقای غرفه‌داران داده می‌شود. این آموزش‌ها شامل: محتوانویسی با تشکیل باشگاه نویسندگان و استفاده از مربیان مجرب، آموزش حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های تصویری در جهت ارتقای غرفه و آموزش مهارت‌های توسعه‌ی بازار و رشد با برگزاری کارگاه‌ و وبنیارهای مرتبط است.

در این بازار غرفه‌داران قدیمی و موفق، تجربه‌های خود را به غرفه‌داران تازه‌نفس منتقل می‌کنند و برای پیشرفت یک‌دیگر تلاش زیادی می‌کنند. همچنین در این بازار، غرفه‌های شتاب‌گر و تسهیل‌کننده، خدمات محتوایی موردنیاز را برای غرفه‌داران فراهم کرده‌اند.

رضایت دوطرفه‌ کسب و کار در باسلام

باسلام بازاری سرمایه‌محور و سود محور نیست و کرامت‌های انسانی در آن حرف اول را می‌زند. بازار باسلام علاوه بر حمایت از فروشندگان با حمایت ویژه از مشتری، در راستای احقاق حقوق آن‌ها تلاش می‌کند. رضایت مشتری نقش مؤثری در امتیاز غرفه و ادامه‌ی فعالیت غرفه‌دار دارد.

[post id=25638]


مشتری علاوه بر ثبت رضایت، ثبت تجربه می‌کند و انتقاد و پیشنهاد خود را به راحتی بیان می‌کند. تیم پشتیبانی باسلام نیز برای حمایت از مشتری، به‌صورت روزانه با مشتری‌ها در ارتباط است و مشکلات احتمالی را رفع می‌کند. همچنین طراحی اپلیکیشن باسلام برای تسهیل در روند خریدوفروش، ارسال پیامک‌ برای آگاهی غرفه‌دار از ثبت سفارش و آگاهی فروشنده‌ و مشتری از پیام‌های دریافتی در بازار باسلام، رضایت دوجانبه را فراهم کرده است.

دانلود اپلیکیشن باسلام از گوگل پلی

دانلود اپلیکیشن باسلام از کافه بازار

تخفیف‌های دوست‌داشتنی

باسلام طرح‌های بسیاری برای یک خریدوفروش موفق درنظر گرفته است. طرح ایوان بالا یکی از طرح‌های پرطرفدار است که برای مشتریان وفادار باسلام، تخفیف‌های ویژه‌ای را درنظر گرفته است. طرح چرخونه، تخفیف‌های روزانه و شبانه و تخفیف‌های سی تا پنجاه‌درصد نیز از جمله تخفیف‌های خوبی است که با حمایت مالی باسلام، خاطره‌ی خوشایندی برای خریدار و فروشنده به‌جا می‌گذارد.

کاهش هزینه ارسال

طرح‌ یه‌کاسه، طرح تیمچه و همچنین قابلیت جستجوی کالای موردنیاز از نزدیک‌ترین کالا به محل سکونت، طرح‌های موفقی است که بار اضافی را از دوش خریدار برمی‌دارد و از طرفی میزان فروش غرفه‌داران را بالا می‌برد. همچنین غرفه‌داران با تعیین سقف خرید، ارسال خود را رایگان می‌کنند و یا در مناسبت‌های مختلف با حمایت بازارباسلام، قیمت محصولات خود و هزینه‌ی ارسال را پایین می‌آورند.

همین الان کسب‌وکارتان را شروع کنید!

اگر زمان زیادی است که برای چالش‌های اینستاگرام، راه‌حلی پیدا نکرده‌اید و از طرفی دنبال یک بازار واقعی برای شروع یک کسب‌وکار موفق در فضای مجازی هستید، به جمع هزاران غرفه‌دار بازارباسلام بپیوندید. جای شما کنار قهرمان‌های واقعی این بازار خالی است!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x