با گیاه استویا ، این شیرین کننده فاقد کالری آشنا شوید


3,836

گیاه استویا-مجله باسلام

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به دلیل قندخون بالا، چاقی و یا فشار خون، خوراکی‌های شیرین را تحریم کرده‌اید یا می‌خواهید تحریم کنید؛ در این مقاله همراه ما باشید. گیاه استویا شما را به آغوش گرم مرباها و شیرینی‌های خوش‌طعم برمی‌گرداند. گیاهی از خانواده‌ی گل داوودی که برگ‌های شیرینی دارد و می‌تواند بهترین جایگزین قند و شکر باشد. 

استویا بعد از سفر شازده کوچولو، به سیاره‌ی چاق‌ها کشف شد

بگذارید با یک قصه شروع کنیم! ماجرا از این قرار بود که آدم‌های سیاره‌ی چاق‌ها طول و عرض برابری داشتند و به‌سختی راه می‌رفتند؛ در سیاره‌ی چاق‌ها حتی یک شیرینی‌فروشی هم نبود و تمام نوشیدنی‌ها تلخ بودند. سر در سیاره‌ی چاق‌ها، روی تابلوی بزرگی نوشته‌ بودند: آینده‌ی سیاره‌ی زمین!

[post id=22609]

دل شازده کوچولو برای اهالی سیاره‌ی چاق‌ها حسابی سوخت. راه افتاد تا دنبال راه‌حلی برای اهالی سیاره‌ی چاق‌ها بگردد. شازده کوچولو رفت سراغ روباه و داستان غم‌انگیز سیاره‌ی چاق‌ها را برایش تعریف کرد؛ چشم‌های روباه برقی زدند، بعد دست شازده‌کوچولو را گرفت و به آمریکای جنوبی برد. 

شازده کوچولو و روباه زیر آفتاب قدم می‌زدند که به گیاه بامزه‌ای رسیدند؛ گیاه نزدیک یک متر قد داشت و برگ‌هایش اندازه چند تا شیرینی خامه‌ای، شیرین بودند؛ روباه برگی به دست شازده کوچولو داد؛ لبخند زد و گفت: خودشه شازده جون، استویا! درمان اهالی سیاره‌ی چاق‌ها! شیرین کننده، فاقد کالری و لاغر کننده!

شیرین برگ-گیاه استویا-مجله باسلام
گیاه استویا به گیاه شیرین برگ نیز معروف است.

گیاه استویا یا شیرین برگ درمان سیاره‌ی چاق‌ها

شازده کوچولو در ادامه‌ی تحقیقاتش فهمید شیرین برگ یا استویا، درمان سیاره‌ی چاق‌ها، شیرین کننده‌‌ای گیاهی است که وزارت دارو و غذای آمریکا آن را به عنوان جایگزینی مناسب برای شیرین‌کننده‌های مصنوعی و قند و شکر معرفی کرده است. 

[product id= 222710]

استویا حدود 200 تا 300 برابر از شکر شیرین‌تر است، با این حال نه‌تنها کالری ندارد، بلکه میزان زیادی پروتئین و مواد معدنی هم دارد. استویا با داشتن آنتی‌اکسیدان و ویتامین C، باعث جلوگیری از یکی شدن طول و عرض آدم‌ها، جلوگیری از پیری و تقویت پوست، قتل عام سلول‌های سرطانی، تقویت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی، سفید شدن دندان‌ها، کاهش میزان فشار خون و… می‌شود. 

دمنوش گیاه استویا چه خاصیتی دارد؟

روباه در ادامه برگ‌های استویا را با کمی دارچین توی قوری ریخت و با خوشحالی گفت به اهالی سیاره‌ی چاق‌ها بگو دمنوش استویا را فراموش نکنید، این دمنوش یکی از دمنوش‌های محبوب است که تمام خواص استویا را دارد و در عین شیرین بودن باعث چاقی یا افزایش قندخون نمی‌شود.

دمنوش استویا-گیاه استویا-مجله باسلام
دمنوش استویا یکی از دمنوش‌های محبوب است که به کنترل وزن کمک می‌کند.

شازده کوچولو با خوشحالی دسته‌ گلی از گیاه استویا جمع کرد تا با خود به سیاره‌ی چاق‌ها ببرد؛ روباه گفت این قصه هنوز سر دراز دارد و این تمام خاصیت‌ استویای شیرین نیست.

[post id=21965]

  گیاه استویا برای دیابت چه فوایدی دارد؟

شازده کوچولو هنوز نگران نوشیدنی‌های تلخ، مغازه‌های شیرینی‌فروشی بسته، سرنگ‌های انسولین و قرص‌های کاهش قندخون در سیاره‌ی چاق‌ها بود. برای همین از روباه پرسید: استویا برای دیابت چه فوایدی دارد؟ روباه خیالش را راحت کرد و گفت با استویا دیگر مبتلایان به دیابت مجبور نیستند چای و قهوه‌ی تلخ بنوشند و مزه‌ی شیرینی‌ها را فراموش کنند.

[product id= 223381]

 برگ‌های استویا شیرینی طبیعی و دلچسبی دارند و با قند خون به تفاهم و رفاقت رسیده‌اند. می‌توان با خیال راحت از استویا به جای شیرین‌کننده‌های مصنوعی در پخت کیک‌ها، شیرینی‌ها، مرباها و به‌طور کلی مواد خوراکی شیرین استفاده کرد. 

استویا مانند یک معجزه به داد چاق‌ها می‌رسد تا صورت و دست‌هایشان را به شیشه‌ی مغازه‌های شیرینی فروشی نچسبانند و با حسرت به ناپلئونی‌های خوشمزه نگاه کنند.

قرص استویا-گیاه استویا-مجله باسلام
قرص استویا یکی از محصولات گیاه استویاست که می‌توانید با مشورت پزشک مصرف کنید.

البته گیاه استویا مبتلایان به فشار خون را هم فراموش نکرده! استویا ماده‌ی معجزه‌گری به نام استویوزید دارد که قطر رگ‌های شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود جریان خون مثل در رگ‌ها رودخانه‌ای آرام و روان بدون سنگ و صخره، حرکت کند. البته اگر فشارخون خیلی بالایی دارید برای استفاده از استویا مشورت با پزشک را فراموش نکنید.

[product id= 329216]

حرف آخر 

آمارها و نوشته‌ی سر در سیاره‌ی چاق‌ها، نشان می‌دهند زمین فاصله‌ای را تا تبدیل شدن به سیاره‌ی چاق‌ها ندارد؛ البته شازده‌کوچولو پس از آشنایی با استویا سردر سیاره‌ی چاق‌ها را تغییر داد و نوشت: می‌تواند آینده‌ی زمین باشد! 

ولی شما باز هم استویا را فراموش نکنید و در کنار راه‌انداختن تردمیل‌های افسرده و ساکت، با سر زدن به غرفه‌های باسلام زمین را از تبدیل شدن به سیاره‌ی چاق‌ها نجات دهید!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x