یه دست صدا نداره…(دومین جلسه بانوان غرفه دار)


1,861

به فضل خدا دومین جلسه دیدار با غرفه‌داران خانم استان قم برگزار شد. 
توی این جلسه  خانم شجاعی از غرفه آرایشی_بهداشتی بانو با 4700 فروش  بودیم.

خانم شجاعی اینطور شروع کردند:
به نام گشاینده کارها     زنامش شود سهل دشوارها
تا که سخن از دل و از دلبر است      نام خدا زینت هر دفتر است

شجاعی هستم، فوق لیسانس فقه و حقوق دارم و تا سه سال پیش در حال درس خوندن بودم، کرونا که اومد مجبور شدم توی خونه بشینم این جرقه تو ذهنم زده شد که برای خودم یه کسب وکاری راه اندازی کنم، خیلی خوشبینانه شروع نکردم، اما خدا لطف کرد و برکت داد، شروع کارم اول از ایتا بود، یه مدت بعدش با باسلام آشنا شدم، الان باسلام یه بخشی از کار ماست. اگر کار من رشد کرد بخاطر این بود که نخواستم تنهایی کار کنم از دیگرانم هم کمک گرفتم، درسته یه مقطعی سود کمتر میشه عوضش کار توسعه پیدا می‌کند، یه دست صدا نداره نمیشه هم تولید کننده باشی هم بازاریاب هم  فروشنده، من خودم دوستام رو تو کار خیلی راهنمایی میکنم جوری که بعضی از این تولید کننده‌ها بهم میگن مشاور اعظم هستم، توی کار میتونیم از افراد متخصص استفاده کنیم و نیاز نیست همه چیز رو خودمون تجربه کنیم و آموزش ببینیم چون زمانبر هست و بعضا کلی زمان میخواد که ما فرصت این رو نداریم.

احکام تجارت:
وقتی میخواییم وارد کسب و کاری بشیم نیازه که قبلش احکامش رو هم بدونیم اینکه چطور باید رفتار کنیم و روزی درستی دربیاریم، پس سعی کنید تا احکام خریدو فروش رو دقیق بدونید تا بتونید روزی حلال به دست بیارین

صداقت:
با مشتری صادق باشید و هر آنچه که در خصوص محصولتون هست رو بگید، عکس های واقعی بذارید و ادعای صد نکنید که محصولتون بهترین هست و یا صددرصد ارگانیک هست چون توی کسب وکار ما خودمون هم میدونیم که هیچ چیزی صد نیست، توضیحاتتون رو کامل و دقیق بنویسید هر آنچه از مزایا و معایب محصول هست، بذارین مشتری بهتون اعتماد کنه.

کیفیت محصول: 
چیزی که باعث میشه رضایت بالا برود کیفیت خود محصول است. وقتی مشتری خرید میکنه کیفیت خوب محصول ضمانت موندن مشتری هست و حتی باعث ثبت تجربه خوب هم از سمت مشتری میشه، موقع خرید بلافاصله پیام بدید و از مشتری بابت خریدش تشکر کنید و ازش بخواهید محصول به دستش رسید ثبت تجربه کند، یا از کارتهای باسلام استفاده کنید یه متن با دستخط خودتون بنویسید و روی محصول بذارید.

درخصوص تجربه منفی هم سعی کنید کیفیت محصول خیلی بالا باشه تا منجر به تجربه منفی نشود، البته گاهی ممکنه محصول شکسته به دست مشتری برسه یا هر دلیل دیگه باعث نارضایتی مشتری بشه که اینجا باید با تعامل بالا رضایت مشتری رو جلب کنید یا حتی مجدد براش سفارش بفرستین تا باعث جلب رضایت مشتری شوید.

دعوت از دوستان:

اوایل ورودم به باسلام غرفه‌های موفق زیادی رو دیدم که راهنماییم کردن که از دوستام بخواهم بیان خرید و ثبت تجربه کنند، وقتی مشتری حضوری داشتم تشویق میکردم از طریق باسلام خرید کنند. 

سرعت در پاسخگویی:
مشتری که اومده مجازی خرید کنه اصلا معطل نمی‌ماند و الان میخواهد به نتیجه برسد. که این خودش توی فروش تاثیر دارد و باعث می‌شود مشتری وفادار بماند، توی پاسخگویی باید حوصله به خرج بدهید حتی ممکنه مشتری بیاد کلی سوال بپرسه ولی خرید نکنه ولی شما برای مشتری‌مداری هم که شده باید جوابگوی مشتری باشید. 

به موقع ارسال کردن خیلی مهمه و باعث اعتماد مشتری می‌شود، پس سعی کنید زمان آماده سازی رو کمتر بذارید و طبق قولی که دادید سفارش رو سر موقع ارسال کنید.

خدمات پس از فروش:
وقتی یه مشکل پیش اومده ثبت شکایت کرده یا نتونسته نحوه مصرف رو پیدا کند و هر چیز دیگه‌ای این موارد رو سریع پیگیری کنید، از طریق گفتگو یا پشتیبانی و هر راه دیگه تا مشتری بدونه که شما خدمات پس از فروش هم دارید و تا آخرین لحظه کنارش هستین برای رفع مشکلش هم خدمات دارید.

چون بسته ها توسط پست بیمه می‌شوند، میتونید به مشتری بگویید موقعی که سفارش رو  تحویل می‌گیرد جلوی مامور پست باز کند و اگر مشکل پیدا کرده بود تحویل نگیرد و برگشت بزند تا پست خسارت مرسوله رو بدهد.

تخفیف به مشتری:
به مشتری‌هاتون کد تخفیف بدهید یا اشانتیون بگذارید، بهشون پیام گروهی بدهید و کد تخفیف مناسبتی درست کنید و براشون بفرستید، طرح مسابقه و قرعه کشی بذارید و بهشون اطلاع رسانی کنید تا توی طرح‌هاتون شرکت کنند و اینطور برای خودتون فروش ایجاد کنید. 

قیمت گذاری‌هاتون منصفانه باشد. این که قیمت محصول رو مثلا غرفه‌دار 100 تومن میذاره بعد از تخفیف 15 تومن میشود. بعضی از تخفیف‌ها رو من نمی‌پسندم و احساس میکنم مورد پسند مخاطب هم نیست. محصولات مشابه خودتون رو سرچ کنید ببینید رِنج قیمت به چه صورت هست، سعی کنید  اول کار قیمت رو کف بازار بزارید تا فروش ایجاد شود وقتی تجربه خرید جمع کردید قیمت رو معقول‌تر بذارید تا شما هم سود کنید، کلا در قیمت گذاری، محتوا، عکس و موجودی به روز باشید. 

هزینه ارسال:

کم کردن هزینه ارسال باعث ترغیب مشتری می‌شود توی فضای مجازی بحث ارسال رایگان خیلی جواب میدهد، سعی کنید هزینه‌های ارسال رو برای خودتون کاهش بدهید تا ارسال رایگان هم براتون به صرفه باشد. مثل خرید کارتن عمده، ملزومات بسته بندی و چسب و … از باسلام بگیرید تا براتون هم بصرفه باشد.

توجه و تمرکز روی هدف:
 آخرین و مهمترین موضوع اینکه، روی خواسته و هدفتان متمرکز باشید و از خدا هم بخواهید کمکتون کند، از افکار منفی و افراد منفی خودتون رو دور کنید، از اینا که میگن تو کاسب بشو نیستی و … فاصله بگیرید.
 قدر تک تک مشتری هاتون رو بدونید و بابتش شکر‌گزار باشید.

غرفه دارهای باسلام خودشون رو معرفی کردن و یک سری از دوستان هم نمونه محصولاتشون رو برای معرفی آورده بودند.

توی این جلسه غرفه های کم فروش، تازه کار، میانه و قدیمی حضور داشتن تا به رشد کسب و کار همدیگر کمک کنند. به قول خانم شجاعی همین راهنمایی و مشاوره به کم فروشا به ما هم برکت میدهد.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x