مهمان نوازی زنبورداران از باسلام در پنجمین جشنواره برداشت عسل کنار در بوشهر


1,456

خبر عسل

این‌که یک شهر را با چه عنوانی بشناسید، به علایق شخصی‌تان برمی‌گردد. مثلا شهر جم استان بوشهر برای هرکس به یک چیز مشهور است. اگر اهل فوتبال باشید احتمالا تیم پارس جنوبی جم را می‌شناسید. اگر به اقتصاد علاقه داشته باشید حتما می‌گویید همان شهر کوچکی که کنار عسلویه است و پالایشگاه و پتروشیمی دارد. اما برای تولیدکنندگان عسل جنوب، جم شهری است که قرار است در آن یکی از بهترین عسل‌های دنیا یعنی عسل کنار برداشت شود. گزارش ویژه‌ی باسلام از این رویداد ملی را از دست ندهید.

ثبت جهانی عسل کنار، رویداد امسال را متفاوت‌تر کرده است

امسال جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری در پنجمین جشنواره برداشت عسل کنار بوشهر به طور ویژه در کنار تولیدکنندگان عسل جنوب هستند.

تا سال‌های قبل عسل کنار فقط یک محصول باکیفیت مخصوص جنوب بود، اما از امسال و بعد از ثبت رسمی عسل کنار، محصولی ملی است که باید به تولید و توزیع آن توجه ویژه‌ای شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی، رییس صندوق ملی کار آفرینی ریاست جمهوری و مسئولین استان بوشهر 20 آبان 98 در شهرستان جم کنار هم جمع شد‌ه‌اند تا در اولین سال ثبت ملی عسل کنار، روش‌های حمایت از این محصول را بررسی کنند.

به دلیل آب وهوای مناسب و تراکم بالای درختان کنار یا سدر، جنوب ایران مهد این عسل شده و حدود 200 تولیدکننده در این زمینه فعال هستند. باسلام هم برای حمایت از این محصول به جم رفته تا از نزدیک با تولیدکنندگان دیدار کند.

جشنواره عسل کنار- خواص عسل کنار-مجله باسلام
برداشت عسل کنار در بوشهر

باسلام؛ کلونی عسل ایران و حامی تولیدکنندگان عسل

یکی از کارهای اصلی صندوق کارآفرینی، حمایت از تولیدکننده و کمک به فروش محصول است. امسال از باسلام به عنوان تنها استارتاپی که می‌تواند به تولید کنندگان محلی برای معرفی و فروش محصولشان کمک کند دعوت شد تا 20 آبان به بوشهر برود. آقای یاسر خسرو(ایرانگرد باسلامی) همراه با یکی از فعال‌ترین غرفه‌داران عسل در باسلام به شهرستان جم سفر کرده‌اند تا بهترین راه برای فروش این عسل فوق‌العاده را به کندوداران پیشنهاد دهند.

عسل فروشان باسلامی

آقای حسینی که صاحب غرفه‌ی کافه عسل میم است، همراه با آقای یاسر خسرو جلسات و کارگاه‌های متعددی با  تولیدکنندگان دارند. آقای حسینی که سال‌ها است به دنبال علاقه‌ی شخصی‌اش در تولید محصولات طبیعی رفته و تجربه‌های زیادی در فروش عسل دارد، با تولیدکنندگان صحبت می‌کند. از دغدغه‌های آن‌ها به خوبی اطلاع دارد و موانع پیش‌روی کسب و کارشان را می‌داند.

عسل کنار- جشنواره عسل کنار-مجله باسلام
حضور یاسرخسرو و آقای حسینی در جلسه

 از آن‌جا که سایت باسلام بیشترین تنوع برای فروش عسل را دارد و غرفه‌های فروش عسل از موفق‌ترین غرفه‌های این مجموعه هستند، می‌تواند بهترین بستر برای معرفی و توزیع این محصول ملی باشد. بی دلیل نیست که باسلام را کلونی عسل ایران می‌دانند، بیشترین تعداد محصولات مرتبط با عسل و تولیدکنندگان آن در این سایت جمع شده‌اند.

عسل کنار- خواص عسل کنار-مجله باسلام
عسل کنار بوشهر

  باسلام امیدوار است 200 تولید کننده‌‌ای که 20 آبان در شهرستان جم کنار هم جمع شده‌اند، غرفه داران عسل کنار باسلامی باشند تا محصولشان بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد.

[post id=19624]

چرا عسل کنار اینقدر محبوب است؟

ظرفیت تولید عسل کشور سال گذشته 90 هزار تن بوده که قرار است امسال با همکاری تولیدکنندگان به 112 هزار تن برسد. 8 درصد کندوهای دنیا و 4 درصد عسل دنیا متعلق به ایران است. خوشبختانه مردم کشورمان هم علاقه‌‌ی زیادی به عسل دارند. سرانه مصرف عسل در دنیا 245گرم و در ایران1077 گرم است. این اعداد نشان می‌دهد که محصول پرخاصیتی مثل عسل کنار مشتریانی دارد که مشتاق‌اند عسل باکیفیت و قیمت مناسب تهیه و مصرف کنند.

این عسل طرفداران زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و به خاطر خواص فوق‌العاده‌اش یکی از بهترین عسل‌های دنیاست. اگر نگران آلزایمر دوران پیری هستید یا اگر دوست دارید فرزندتان با هوش بالایش انیشتن را پشت سر بگذارد، مصرف این عسل را فراموش نکنید؛ با دیابتی‌ها هم دوستی دیرینه دارد و ضرری به آن‌ها نمی‌رساند. عسل کنار سپر دفاعی محکمی در برابر سرطان است و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود، حتی به شکل بسته‌های 20 گرمی و به عنوان دارو به مصر صادر می‌شود.

خرید این عسل دارویی اصلا سخت نیست، سری به غرفه‌های باسلام بزنید و بهترین عسل را پیدا کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اصغر رضایی
اصغر رضایی
4 ماه قبل

سلام، تولید کننده عسل طبیعی کنار منطقه جنوب (خورموج)،با کیفیتی بسیار عالی در حد عسل کوهی هستم،لطفا در خصوص معرفی محصولات راهنمایی کنید؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x