چطور بدون پرداخت عوارض گمرک ، خرید کنیم؟


1,977

تعرفه گمرک- روز جهانی گمرک- مجله باسلام

از زمانی که اشکانیان در ادارات کوچک و منظم‌شان، شروع به ثبت و ضبط واردات کالاهای مرزهای مجاور و دریافت مبلغ مشخصی در قبال این کالاها کردند تا عصر ما، تحولات چشمگیری در حوزه‌ی کالاهای وارداتی به وجود آمده است؛تحولاتی که منجر به تشکیل سازمانی در ایران با نام گمرک شده است تا به عنوان مرزبان اقتصادی کشور، فعالیت‌های مرتبطی را در این زمینه انجام دهد.

در مورد ریشه‌ی این واژه‌ گفته‌اند: گمرک از کلمه کومرسیوم Comercium که به معنای تجارت و مبادله کالاست گرفته شده است. در تقویم جهانی، ۲۶ ژانویه مصادف با شش بهمن ماه،‌ به عنوان روز جهانی گمرک ثبت شده است.

گمرک چیست؟

 در تعریف رسمی گمرک گفته‌اند که: « گمرک سازمانی دولتی است که مسئول اجرای قانون گمرک و وصول حقوق و عوارض ورودی و صدوری و همچنین واردات، ترانزیت و صادرات کالا است.»

اگر ساده‌تر بخواهیم گمرک را تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم گمرگ سازمانی است که مسئولیت کنترل و مدیریت ورود و خروج کالا را بر عهده دارد و برای اجرای آن از سیاست‌های مختلفی چون گرفتن عوارض که همان مالیات غیرمستقیم است، استفاده می‌کند. بخشی از این عوارض دریافتی برای هزینه‌ی تخلیه و بارگیری، آزمایش استاندارد و انبارداری در نظر گرفته می‌شود.

وظایف دیگر این سازمان، حمایت از تولید داخلی، کنترل ارز و کنترل الگوی مصرف است. اگر ما توسعه‌ی کشور ایران را در گرو رونق تولید داخلی بدانیم، اهمیت سازمان گمرک که با قرار دادن مالیات‌های سنگین جلوی واردات بی‌رویه‌ی کالاهای‌ خارجی را می‌گیرد، برای ما روشن می‌شود.

تعرفه گمرک- روز جهانی گمرک- مجله باسلام

ورود ممنوع !

حالا که صحبت از گمرک شد، بد نیست نگاهی به کشورهای پیشرفته‌ی اقتصادی بیاندازیم. کشورهایی چون چین و ژاپن و کره‌ جنوبی‌. این کشورها در یک برهه‌ی زمانی با تعصب و غیرت ملی، مانع ورود کالاهای خارجی به کشور خود شدند و با خرید کالاهای داخلی که منجر به افزایش چرخه‌ی تولید و فروش شد، به اقتصاد ملی خود، رونق تازه‌ای دادند تا در صدر کشورهای صادرکننده جهانی قرار بگیرند.

 این مسئله نشان می‌دهد که حمایت از تولید داخلی با خرید محصولات بومی و داخلی، مؤثرترین اقدامی است که هر شهروند می‌تواند برای حفظ منافع ملی‌ خود، انجام دهد‌؛ در واقع حمایت از تولید داخلی است که ما را ثروتمند می‌کند!

این مطلب را هم از دست ندهید: کارآفرینی الکترونیکی از نوع باسلام

 خداحافظی با تعرفه گمرک در بازار باسلام

خرید کالاهای خارجی علاوه بر کساد کردن بازار داخلی، هزینه‌ی پرداخت را به شدت بالا می‌برد. تعرفه‌ای که  گمرک برای کالاهای وارداتی در نظر می‌گیرد، بر اساس ارزش آن کالا متغیر است. گاهی مبلغ کالایی که با این تعرفه‌ها خریداری می‌شود، به دو برابر قیمت کالای داخلی تمام می‌شود. کالاهایی که ساخت دست پرتوان افرادی است که برای رونق اقتصاد خانواده و کشورشان بدون داشتن تبلیغات گسترده، به پا خواسته‌اند.

این کالاها در فضای رقابتی، از نظر کیفیت و قیمت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، کافی است به آن‌ها اعتماد کنید و گوش به حرف‌هایشان بسپارید. با هم سری به چند تولیدکننده‌‌ی داخلی در بازار باسلام که در این عرصه‌ی رقابتی خوب درخشیده‌اند می‌زنیم؛ شاید شما هم میزبان محصولات آ‌ن‌ها شدید! 

پاستیل بدون گمرک

پاستیل‌ها یکی از تنقلات پرطرفداری هستند که با برندهای خارجی و بومی سال‌هاست که در بازار داخلی رقابت می‌کنند. در مورد مواد تشکیل‌دهنده‌ی پاستیل‌های خارجی، اما و اگرهای زیادی وجود دارد‌. از استفاده‌ی رنگ‌های شیمیایی خطرناک در مواد آن گرفته تا سوالات زیادی که پیرامون ژلاتین آن وجود دارد. علاوه براین موارد، قیمت این پاستیل‌های وارداتی بسیار بالاست.

به طور مثال قیمت یک کیلو پاستیل HARIBO، با تعرفه‌ی گمرک، حدود ۱۵۰هزار تومان است که دو برابر قیمت پاستیل‌های باکیفیت غرفه‌های زیر است.

درغرفه‌ی وجیسنک، قیمت هر یک کیلو پاستیل خوشمزه ، ۴۰ هزارتومان است.

[product id=104454]


آقای علی خادم حسینی هم در غرفه‌اش، دوکیلو پاستیل را باقیمت۱۶۰هزارتومان عرضه می‌کند.

[product id=109921]

کفش‌ ارزان و با کیفیت

تعرفه‌ی گمرک برای کفش چینی حدود ۴۸% است که ۹% مالیات به آن تعلق می‌گیرد، اما در غرفه‌ی کفش بی‌واسطه، کفش باکیفیت ایرانی را می‌توانید در منزل تنها با ۱۰۰هزارتومان تحویل بگیرید.

[product id=169822]

مسکن قوی بدون گمرک

اگر در مورد حب جدوار که قوی‌ترین مسکن‌‌ گیاهی است، شنیده باشید می‌توانید برای مصرف این مسکن گیاهی پس از مشورت با پزشک، با غرفه‌داران باسلام ارتباط بگیرید. قیمت این مسکن گیاهی قوی با قیمت مشابه خارجی‌اش، اصلا قابل مقایسه نیست. مسکن گیاهی خارجی با تعرفه‌ی گمرک حدود قیمت ۱۵۷هزارتومان است؛ اما قیمت حب جدوار با همان میزان تأثیرگذاری تنها 30هزارتومان است!

[product id=24754]

این مطلب را هم از دست ندهید: جَدوار، حَبّ جدوار و خواص شگفت‌انگیز آنها

شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

انتخاب با خودتان است. می‌توانید هزینه‌ی ورود یک کالای خارجی را با دستان خودتان بپردازید یا پولش را در جیبتان بگذارید و با لذت، ایرانی‌اش را استفاده کنید؟


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x