سلامتی شما در دوران کرونا از همه‌چیز برایمان مهم‌تر است


7,051

شستن دست ها برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایران- مجله باسلام

سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی‌ است که در اختیارمان قرار گرفته و بزرگترین دارایی ماست. حالا که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران ، این سرمایه مهم تهدید می‌شود، باید به بهترین شکل از آن دفاع کنیم. مهم‌ترین توصیه‌ای که از پزشکان می‌شنویم، ضدعفونی کردن محصولات و وسایلی است که میخریم.

باسلام هم تمام تلاشش را می‌کند که تمام قد از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کند. فرقی ندارد غرفه دار باشید یا مشتری، باسلام به فکر همه‌ی کاربرانش هست و برای هر دو گروه توصیه‌هایی دارد.

چگونه کرونا را به شهرهای دیگر پست نکنیم

برای همه‌ی مشتری‌ها مهم است که مطمئن شوند محصولات به شیوه‌ی کاملا بهداشتی تهیه می‌شوند.

حتما می‌دانید که ممکن است ما علائم ابتلا به بیماری کرونا را نداشته باشیم ولی ناقل ویروس کرونا باشیم. احتمالا این را هم شنیده‌اید که ویروس کرونا روی سطوح صاف، مدت زمان بیشتری می‌ماند؛ یعنی عمر ویروس روی نایلون یا ظروف بیشتر از پارچه و لباس است. بنابراین لازم است به شیوه ارسال و بسته‌بندی محصولات‌تان دقت کنید تا خدایی نکرده ناخواسته ناقل این ویروس به شهرها و خانواده‌های دیگر نباشید.

وقتی سفارشی دریافت می‌کنید، دست‌کش‌های یک بار مصرف‌تان را به دست کنید و محصولی که باید پست کنید را با دستکش داخل نایلون یا پاکتش بگذارید؛ یا قبلش حسابی دست‌های‌تان را با آب و صابون بشویید و بعد محصول را بردارید و بسته‌بندی کنید.

استفاده از دستکش برای بسته بندی محصول- جلوگیری از شیوع کرونا در ایران-مجله باسلام
استفاده از دستکش را اصلا فراموش نکنید

اگر هم محصول‌تان مواد خوراکی مثل سرکه یا رب گوجه خانگی است که قبلا توی ظرف‌های درب‌دار بسته‌بندی کرده‌اید، یک دور دست‌های‌تان و سپس شیشه یا ظرف محصول را با آب و صابون بشویید یا با مواد ضدعفونی کننده، حسابی تمیزش کنید. بعد توی نایلون بگذارید و با دستکش حمل کنید و به اداره پست ببرید.

 در اداره پست هم با استفاده از دستکش، سفارش را توی پاکت یا جعبه‌اش بگذارید، چسب بزنید و آدرس را بنویسید.

خیلی خوب است که در کنار محصول چند خط نامه هم بنویسید و از خریدار بخواهید بسته را با دستکش باز کند و بعد مواد داخل جعبه را ضدعفونی کند یا بشوید. این نامه را می‌توانید روی بسته بچسبانید تا مشتری همان اول کار ببیند.

برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی، حتی می‌توانید یک پد الکلی داخل بسته بگذارید تا مشتری برای ضدعفونی کردن بسته‌بندی و ظرف محصول از آن استفاده کند.

حالا با توجه به محصولی که دارید، فکر کنید ببینید چطوری می‌توانید بسته‌بندی‌هایی در نهایت سلامت داشته باشید و چطور می‌توانید مانع از گسترش ویروس کرونا در ایران شوید. راه‌کارهای شما چیست؟

[vendor-invite title=”شما هم میتوانید در این روزها کسب و کارتان را در باسلام راه بیندازید” button=”اینجا کلیک کنید” url=”https://baslam.com”]

اداره‌ی پست، مرحله‌ی دوم ضدعفونی

یکی از راه‌های شیوع کرونا در ایران انتقال ویروس از شهری به شهر دیگر با بسته های پستی است. خوشبختانه اداره پست هم به بهترین شکل، کار ضدعفونی محصولات را انجام می‌دهد. همه‌ی کارکنان از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و مرتب از مواد مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌شود.

ضد عفونی مرسولات در اداره پست- جلوگیری از شیوع کرونا در ایران- مجله باسلام
ضد عفونی مرسولات در اداره پست- جلوگیری از شیوع کرونا در ایران- مجله باسلام
تمام مرسولات با محلول‌های مخصوص، ضدعفونی می‌شوند
ضد عفونی ماشین های اداره پست- جلوگیری از شیوع کرونا در ایران- مجله باسلام
نه تنها محصولات، بلکه خودروها هم کاملا ضدعفونی می‌شوند

چگونه کرونا را از جعبه‌های پستی به خانه نیاوریم؟

وقتی که پستچی زنگ خانه‌تان را می‌زند و به‌ شما اطلاع می‌دهد که بسته‌ی پستی دارید، با رعایت همه نکات بهداشتی برای گرفتن بسته از خانه خارج شوید.

بسته پستی را حتما با دستکش یک‌بار مصرف تحویل بگیرید و داخل خانه نیاورید. یک ظرف تمیز متناسب با مقدار خریدتان، نزدیک جعبه بگذارید. بعد همان بیرون در ورودی، با دست‌کش بسته را باز کنید. خریدهای‌تان را خارج کنید. اگر خریدهای‌تان توی کیسه‌های نایلونی یا پاکت‌های کاغذی است، با همان دستکش کیسه و پاکتش را باز کنید و بدون اینکه به محتویات داخل بسته‌ها دست بزنید، آن‌ها را توی ظرفی که آورده‌اید خالی کنید.

بعد جعبه پست و پاکت‌ها و نایلون‌های اضافه را با همان دستکش بردارید و ببرید بیندازید توی سطل زباله محل‌تان و اصلا جعبه را داخل خانه نیاورید. دستکش را هم دربیاورید و توی سطل زباله بندازید.

بعد برگردید و ظرفی را که محصولات توی آن قرار دارد، به داخل خانه ببرید. اگر محتویات جعبه قابل شستشوست آن‌ها را با آب و صابون بشویید. اگر قابل شستشو نیست محلول ضدعفونی بهش اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند.

مثلا اگر زیورآلات خریده‌اید یا یک تکه محصول چرمی یا صنایع دستی آن‌ها را از داخل کیسه یا پاکتش خارج کنید، کیسه‌ها را دور بیندازید و بعد کمی اسپری ضدعفونی‌کننده به‌شان بزنید.

ضد عفونی محصولات با الکل-جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران-مجله باسلام
ضد عفونی کردن محصولات و دست‌ها را فراموش نکنید

اگر خریدتان مواد غذایی‌است و هر کدام توی بسته‌بندی جداست، آن‌هایی را که می‌شود زیر آب شست، با همان ظرفش با آب و صابون بشویید. مثلا شیشه مربا یا ترشی را کاملا با آب و صابون ضدعفونی کنید. یا اگر سبزی خشک یا خشکبار خریده‌اید که توی کیسه‌های نایلونی است و درشان با پرس گرم کاملا بسته است، آن‌ها را هم می‌توانید با کمی آب و صابون بشویید یا با پد الکلی ضدعفونی کنید.

برای احتیاط بیشتر به مدت ده روز از مصرف مواد غذایی‌ای که خریده‌اید خودداری کنید. مگر آن‌هایی که قرار است به طور کامل پخته شوند؛ چون حرارت بالا ویروس را از بین می‌برد و سلامت را به مواد غذایی برمی‌گرداند.

در آخر یادتان نرود ظرفی که محصولات را تویش ریخته‌اید و همین‌طور دستان‌تان را خوب با آب و صابون بشویید.

با رعایت همین نکات ساده،‌ می‌توانیم به دور از نگرانی اینترنتی خرید کنیم و تا آنجا که می‌شود کمتر از خانه خارج شویم. امیدوارم با رعایت بهداشت فردی، به زودی کرونا را شکست دهیم.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x