هزارمین غرفه باسلام از گلوزه ایلام


1,513

حتما شما هم درباره گلوزه شنیده‌اید! در آخرین روزهای اسفند سال گذشته، ۱۸۳ نفر از مردم ایران، حدود ۴۰۰ نهال پرتقال و لیمو و نارنج برای اهالی روستای گلوزه خریدند. این نهال‌ها همگی در یک روز برای این روستا ارسال شد و مردم روستا نهال‌ها را در کوچه‌ها و خانه‌هایشان کاشتند. این درخت‌ها قرار است اقتصاد این روستا را بهبود بدهند و سرسبزی و طراوت و امید را نیز به این روستا هدیه بدهند. فیلم و گزارش قصه گلوزه را می‌توانید در مجله باسلام ببینید.

گفته بودیم که کاشت نهال‌ها در گلوزه، پایان ماجرا نیست و قرار است اتفاق‌‌های خوب دیگری هم بیفتد. اولین اتفاق خوب افتاد و غرفه «محصولات روستای گلوزه» راه‌اندازی شد. به طور اتفاقی، این غرفه هزارمین غرفه‌ای بود که در سایت باسلام ثبت می‌شد. حالا دیگر اهالی روستای گلوزه می‌توانند محصولاتشان را در این غرفه عرضه کنند و مردم سراسر ایران، محصولات آن‌ها را خریداری کنند.

اگر اولین بار است باسلام را می‌بینید، باسلام یک بازار اجتماعی است که هم‌اکنون بیش از هزار نفر از تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات خانگی، محلی و روستایی در آن غرفه‌های مجازی دارند و به صورت آنلاین، محصولاتشان را به سراسر ایران می‌فروشند. هر غرفه توسط صاحب غرفه مدیریت می‌شود و مشتری‌ها مستقیما از خود خرید می‌کنند و محصول را مستقیما از خود او با پست تحویل می‌گیرند.

گلوزه کجاست و چه اهمیتی دارد؟

گلوزه یکی از روستاهای استان ایلام است؛ نزدیک مرز عراق. مردم این روستا از یک بیماری صعب‌ العلاج رنج می‌برند که درمانش نیازمند ثروت بیشتر و رونق اقتصادی روستاست. مسئله اینجاست که گلوزه‌ای‌ها از کسی کمک مالی نمی‌خواهند، بلکه لازم است چشمه اقتصادی روستایشان به جوشش بیفتد و ماجرا به صورت ریشه‌ای و اساسی اصلاح شود.

اهالی گلوزه همت بلندی دارند و اهل کارند، ولی تا کنون دسترسی خوبی به بازارهای مرکزی ایران نداشتند. ولی حالا گلوزه هم در باسلام غرفه دارد و مردمش می‌توانند کسب‌وکارشان را از این طریق توسعه بدهند و مشتریانی از استان‌ها و شهرهای مختلف داشته باشند. شما اگر جزء اولین مشتری‌های این روستا باشید، می‌توانید به رونق اقتصادی این روستا کمک کنید و قدمی در راه موفقیت مردم برای مقابله با مشکلات کنونی‌شان بردارید. خرید شما از این روستا باعث ایجاد انگیزه در روستا و آمدن محصولات دیگر و غرفه‌های دیگر به باسلام می‌شود و اتفاقات خوب دیگری را رقم می‌زند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x