همه‌ چیز در مورد رمز دوم پویا ؛ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست!


11,171

حتما در مورد بخشنامه‌ی اخیر بانک مرکزی و مهلت فعال کردن رمز دوم پویا خبرهایی به گوشتان رسیده است. آخر دی ماه، آخرین مهلت فعال‌سازی رمزیک‌بار مصرف تمام کارت‌های بانکی است.

در حال حاضر خریدهای غیرحضوری و پرداخت‌های آنلاین به دلیل سهولت و تسریع در پرداخت، روزبه‌روز در حال افزایش است و کمتر کسی حاضر است برای پرداخت‌های جزئی، شال‌وکلاه کند و یا از خیر یک خرید خوب غیرحضوری بگذرد!

بازار باسلام با استقبال از خریدهای غیرحضوری و بی‌واسطه که منجر به ارتباط مؤثرتر و پویاتر میان خریدار و فروشنده می‌شود، در این مطلب، نحوه‌ی فعال‌سازی رمزدوم پویا در بانک‌های مختلف را آموزش داده است.

باسلام پس از آشنایی با نحوه‌ی دریافت رمز یک‌بار مصرف، همه‌ی باسلامی‌ها را به فعال کردن رمزدوم پویا دعوت می‌کند!

رمز پویا چیست؟

رمزپویا (One Time Password)، رمزی است که برای خریدهای اینترنتی و یا غیرحضوری استفاده می‌شود. مدت اعتبار آن تنها یک دقیقه است و با گذشت این زمان، اعتبارش را از دست می‌دهد.

رمز یک‌بار مصرف، چنان که از نامش پیداست، تنها در یک تراکنش قابلیت مصرف دارد. در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها با ساخت نرم‌افزارهای رمزساز و استفاده از روش USSD، دریافت حضوری و غیرحضوری رمزدوم را برای مشتریان خود آسان کرده‌اند. در ادامه با روش‌های فعال سازی رمزپویا در بانک‌های مختلف، آشنا می‌شویم.

رمز دوم پویا بانک ملی ایران

«نرم‌افزار ۶۰»، نرم‌افزاری است که بانک ملی برای تولید رمزدوم هفت رقمی، در اختیار مشتریان خود قرار داده است. کاربران می‌توانند پس از نصب این نرم‌افزار و سپس نصب «نرم‌افزار رمزبان»، به سامانه «بام» مراجعه کرده و در منوی «فعالسازی رمز یک‌بار مصرف کارت»، اطلاعات لازم را وارد کنند.

پس از این اقدام، کاربر باید کدهای تأیید ارسال شده توسط سامانه «بام» و «پیامک» را در «نرم‌افزار ۶۰»، وارد کند تا رمز یک‌بار مصرف کارت فعال شود.

این نرم‌افزار از سایت بانک ملی ایران قابل دریافت است و در سامانه بام، دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک یا Cashless فعال سازی می‌شود.

همچنین فعال سازی رمزدوم با روش USSD، برای افراد فاقد گوشی هوشمند در این بانک امکان پذیر است. در این روش با وارد کردن کد دستوری« ۶۰# *۷۳۷*»، پیامک فعال سازی رمزدوم، ارسال می‌شود.

رمز دوم پویا بانک ملت

«سامانه رمزنگار ملت»، با محوریت استفاده از نرم‌افزار و سرویس پیامک جهت تولید رمزپویا، طراحی شده است.

برای فعال سازی و استفاده از «نرم‌افزار رمز نگار ملت»، لازم است آن را از سایت بانک ملت دریافت کرد. سپس با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه بانکی غیرنقد بانک، به فعال سازی نسخه نرم‌افزار آن اقدام کرد.

پس از ورود کد فعال سازی به سامانه و تعیین رمز نرم‌افزار، با وارد کردن شماره کارت، رمزدوم ارسال می‌شود. با فعال سازی نسخه پیامکی سامانه، رمزدوم به شماره همراه پیامک می‌شود.

رمز دوم پویا بانک تجارت

بانک تجارت، «نرم‌افزار همراز» را جهت جایگزینی رمزدوم پویا، برای مشتریان خود طراحی کرده است. با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت، و نصب نرم‌افزار، پیامک فعال سازی ارسال می‌شود.

همچنین برای سهولت در دریافت رمزدوم بانک تجارت از طریق USSD، با وارد کردن کد دستوری «#۸۸*۷۸۸*» کد فعال سازی رمزدوم پویا را می‌توان دریافت کرد.

رمز دوم پویا بانک صادرات

«نرم‌افزار ریما» به عنوان نرم‌افزار تولید رمز یک بار مصرف اول / دوم کارت بانکی طراحی شده است. این نرم‌افزار از طریق سایت این بانک و نرم‌افزار «صاپ» در دسترس است.

برای فعال سازی نرم‌افزار در مرحله اول، مراجعه کردن به دستگاه خودپرداز لازم است. همچنین بانک صادرات با «سامانه همبانک»، امکان دریافت رمزدوم پویا به صورت USSD را ایجاد کرده است.

جهت استفاده از این سامانه، با وارد کردن کد دستوری (#۷۱۹*) و انتخاب گزینه OTP (كليد۹) کد فعال سازی رمز یک بار مصرف ارسال می‌شود.

رمز دوم پویا بانک ایران زمین

«نرم‌افزار رمزساز ایران زمین»، یک برنامه کاربردی برای سیستم‌عامل اندروید و IOS است. برای نصب این نرم‌افزار به دو روش می‌توان اقدام کرد:

  • دانلود از لینک مستقیم سایت بانک ایران زمین.
  • ارسال عدد ۲۵ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ برای دریافت لینک نسخه اندروید و آیفون

جهت فعال سازی نرم‌افزار، با مراجعه حضوری به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین با استفاده از اینترنت‌بانک و همراه‌بانک، می‌توان نسبت به تولید رمز اول و دوم یک‌بار مصرف کارت، اقدام کرد.

برای دریافت رمزدوم به صورت غیر حضوری از بانک ایران زمین، دو روش وجود دارد:

  • ارسال عدد ۱۰ از شماره موبایل متصل به حساب به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵
  • ارسال کد ملی به ۳۰۰۰۶۹۰۵

رمز دوم پویا بانک سپه

«نرم‌افزار رمزساز سپه» جهت بهره‌مندی مشتریان این بانک اعم از حقیقی و حقوقی، طراحی شده است. با فعالسازی این نرم‌افزار از طریق مراجعه حضوری و دریافت رمز یک‌بارمصرف، تمام عملیات مالی در سامانه‌های مشتری‌محور بانک، خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنت و انتقال وجه، ممکن می‌شود.

این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی چند سیستم و استفاده چند مشتری با نام‌های کاربری و رمز ورود متفاوت را دارد و برای افرادی که در شرایط خاص، تنها به یک گوشی هوشمند دسترسی دارند، مناسب است.

رمز دوم پویا بانک قرض‌الحسنه رسالت

بانک رسالت برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف دو روش را پیشنهاد داده است: استفاده از سامانه اینترنت‌ بانک قرض‌الحسنه رسالت؛ استفاده از سامانه موبایل بانک قرض‌الحسنه رسالت.

برای فعال کردن از طریق اینترنت بانک، پس از ورود به سامانه و انتخاب گزینه‌ی مدیریت نوع رمز دوم و تأیید شماره کارت، رمزپویا فعال می‌شود.

در روش استفاده از موبایل بانک، با انتخاب گزینه‌ی فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف و انتخاب کارت‌ نمایش داده شده در منوی کشویی، فعال‌سازی رمزپویا انجام می‌شود. کاربر در هر زمان که بخواهد می‌تواند رمزدوم خود را غیرفعال کند.

رمز دوم بانک اقتصادنوین

«نرم‌افزار ارس»، نرم‌افزاری است که بانک اقتصادنوین برای تولید رمزپویا معرفی کرده است. این نرم افزار در سایت بانک قابل دریافت است.

برای فعال‌سازی حضوری آن، با مراجعه به شعب بانک و وارد کردن بارکد در نرم‌افزار و سپس وارد کردن پیامک دریافتی بانک، رمزدوم پویا فعال می‌شود. همچنین با استفاده از اینترنت بانک می‌توان رمزدوم یک‌بار مصرف رادریافت کرد.

رمز دوم پویا بانک کارآفرین

جهت فعال‌سازی رمزیک‌بار مصرف در این بانک، لازم است با مراجعه به بانک، شماره همراه دارنده‌ی حساب در بانک کارآفرین ثبت شود. این بانک هنوز نرم‌افزاری برای دریافت رمزپویا معرفی نکرده است.

رمز دوم پویا بانک قرض‌الحسنه مهرایران

این بانک «نرم‌افزار ارس» را برای دریافت رمز دوم پویا معرفی کرده است. پس از نصب این نرم‌افزار، لازم است به یکی از شعب بانک مهرایران مراجعه کرد و درخواست رمزپویا داد. با وارد کردن کد رمزنگاری شده در نرم‌افزار، رمزپویا فعال می‌شود.

رمز دوم پویا بانک کشاورزی

بانک کشاورزی «سامانه تولید رمز یک‌بار مصرف امن SOTP»  را برای تراکنش‌های کارتی ایجاد کرده است. مشتریان این بانک می‌توانند نرم‌افزار ریما را ازسایت اصلی بانک بر روی تلفن هوشمند خود نصب نمایند و با یک بار ثبت درخواست از طریق خودپردازهای بانک کشاورزی سراسر کشور، اقدام به دریافت رمزپویا کنند.

در این نرم‌افزار، کاربر می‌تواند از طریق اثر انگشت و یا رمز عبور وارد شود. رمز باید حداقل ۶ کاراکتر و شامل حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد و همچنین یکی از کاراکترهای خاص باشد.

رمز دوم پویا بانک مسکن

بانک مسکن با «نرم‌افزار رمزنما» امکان دریافت رمزدوم پویا را فراهم کرده است. پس از مراجعه حضوری به دستگاه خودپرداز و نصب نرم‌افزار، با چند مرحله ساده می‌توان رمزدوم را دریافت کرد.

ابتدا باید رمز موردنظر را وارد کرد و بعد شماره مسکن کارت را وارد نمود. در مرحله بعدی شماره سریال توکن که در رسید خودپرداز درج شده را وارد کرده و سپس کد فعال سازی پیامک شده را درج نمود.

با لمس گزینه دریافت رمز، رمزپویا تولید می‌شود.

رمز دوم پویا بانک سامان

«نرم‌افزار رمزینه» نرم‌افزاری است که بانک سامان جهت تولید رمز یک‌بار مصرف برای مشتریان خود، طراحی کرده است. برای تولید رمزپویا توسط این بانک، لازم است که ابتدا «نرم‌افزار رمزینه» را روی گوشی نصب کرد وبا مراجعه به شعبه یا ورود به نت‌بانک سامان، برای دریافت رمزدوم اقدام کرد.

در روش دوم، پس از ورود به نت‌بانک بر روی گزینه فعال‌سازی رمزدوم یک‌بارمصرف کارت کلیک کرده و با ورود شماره کارت و انتخاب گزینه فعال‌سازی رمزینه، کد تصویری (QR) نمایش داده شده را اسکن کرد.

سپس کد دریافتی از شعبه را با تلفن همراه هوشمند در اپلیکیشن رمزینه اسکن کرده ویک رمز شش‌رقمی را در رمزینه وارد نمود. با انجام این مراحل، رمز چهار رقمی به گوشی پیامک می‌شود.

رمز دوم پویا پست بانک

این بانک با «نرم‌افزار رمزساز پنام» به ارائه خدمات مربوط به دریافت رمزپویا پرداخته است. فعال‌سازی رمزدوم یک‌بار مصرف در پست بانک، از دو طریق زیر امکان پذیر است:

رمز دوم پویا-فعال سازی رمز دوم-مجله باسلام
فعال‌سازی رمز دوم
  • مراجعه حضوری به یکی از شعب پست بانک
  • اینترنت بانک

برای فعال‌سازی نرم‌افزار رمزساز، پس از نصب آن با انتخاب گزینه‌ی فعال‌سازی رمزدوم کارت و انجام اسکن‌های درخواستی، با وارد کردن رمز دلخواه و در نهایت وارد کردن کد دریافتی، نرم‌افزار رمزساز برای تولید رمزهای یک بار مصرف، فعال می‌شود.

رمز دوم پویا بانک آینده

بانک آینده با در نظر گرفتن «نرم‌افزار ریما»، به ارائه رمزدوم پویا به مشتری‌های خود پرداخته است. این نرم‌افزار از سایت بانک قابل دریافت است.

پس از نصب برنامه رمز یک‌بار مصرف، فرآیند دریافت کلید رمزنگاری، کنترل صحت و تطابق شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر با شماره تلفن موجود در پروفایل مشتری در بانک، از طریق ارتباط اینترنتی صورت خواهد پذیرفت.

در صورت انطباق شماره تلفن همراه، کد فعال‌سازی از طریق پیامک ارسال می‌شود و در غیر این صورت مشتری برای مراجعه به شعبه و درج یا اصلاح شماره موبایل در سیستم بانک، راهنمایی می‌شود. پس از فعال‌سازی برنامه، رجوع به دستگاه‌های خودپرداز جهت دریافت کد امنیتی لازم است.

رمز دوم پویا بانک توسعه تعاون

این بانک برای دریافت رمز یک‌بارمصرف «سامانه‌های اینترنت‌بانک » و «همراه‌بانک» را معرفی کرده است. کاربران جهت فعال‌سازی در سامانه اینترنت بانک لازم است از مسیر «کارت» به زیرگزینه ‌ی «کارت‌های من» مراجعه کنند.

همچنین در برنامه همراه‌بانک، برای دریافت رمز یک‌بارمصرف، از قسمت ورود با «خدمات سپرده» و یا «خدمات کارت» استفاده می‌شود.

رمز دوم پویا بانک صنعت و معدن

«نرم‌افزار رمزساز»، نرم‌افزاری است که بانک صنعت و معدن برای تولید رمز یک بار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

فعال‌سازی این نرم‌افزار از طریق مراجعه به شعب بانک و دستگاه‌های خودپرداز صورت می‌گیرد. همچنین می‌توان با استفاده از درگاه اینترنتی به فعال‌سازی آن اقدام کرد.

رمز دوم پویا بانک قوامین

«نرم‌افزار جی بی‌رمز»، نرم‌افزار تولید رمزپویا بانک قوامین است. این نرم‌افزار را با دو روش حضوری و غیرحضوری می‌توان دریافت کرد.

در روش غیرحضوری «نرم‌افزارجی بی‌رمز» را می‌توان از سایت بانک دریافت کرد. پس از وارد کردن کد چهار رقمی برای فعال کردن آن و سپس وارد کردن رمز دریافتی پیامک شده، رمزدوم پویا فعال می‌شود.

در روش حضوری، پس از نصب و مراجعه به شعب بانک، با وارد کردن کد پیامکی و کد دستگاه خودپرداز، رمزدوم پویا فعال می‌شود.

رمز دوم پویا بانک شهر

بانک شهر «نرم‌افزار رمز نت» را برای تولید رمزدوم پویا معرفی کرده است. این نرم‌افزار امکان تولید رمز یک‌بار مصرف اول و دوم کارت به منظور انجام تراکنش از طریق درگاههای حضوری و اینترنتی و همچنین تولید رمز یک‌بار مصرف کانال‌های مدرن را برای مشتریان فراهم ساخته است.

فرایند فعال‌سازی به این صورت است که پس از نصب نرم‌افزار در تلفن همراه، مشتری اقدام به ورود اطلاعات هویتی خود نموده و با مراجعه به هر یک از شعب بانک شهر و انجام احراز هویت، اقدام به فعال‌سازی رمز یک بار مصرف از طریق اسکن بارکد دوبعدی می‌نماید.

رمز دوم پویا-رمز دوم پویا-مجله باسلام
رمز دوم پویا

رمز دوم پویا بانک انصار

بانک انصار «نرم‌افزار ارس» را برای تولید رمزدوم پویا طراحی کرده است. این نرم‌افزار را می‌توان از سایت بانک دریافت کرد و سپس با مراجعه حضوری و یا غیرحضوری به فعال‌سازی آن اقدام کرد.

در روش غیر حضوری پس از ورود اطلاعات و اسکن بارکد، کدچهار رقمی دریافت شده را وارد کرده و با انتخاب یک کد شش رقمی و تایید آن، نرم‌افزار فعال می‌شود.

در روش حضوری با مراجعه به شعب و در نهایت وارد کردن کد شش رقمی، نرم‌افزار برای تولید رمز یک بار مصرف فعال می‌شود.

رمز دوم پویا بانک حکمت ایرانیان

«نرم‌افزار ارس»، نرم‌افزاری است که بانک حکمت برای تولید رمزدوم در نظر گرفته است. این نرم‌افزار از سایت بانک قابل دریافت است.

برای فعال سازی آن لازم است که به شعب آن رجوع کرد تا شماره مشتری، رمز عبور و کد فعال‌سازی را از این بانک دریافت کرده و نرم‌افزار را فعال نمود.

رمز دوم پویا بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد برای دریافت خدمات ارائه رمزدوم یک بار مصرف، «همراه بانک پاسارگاد» را معرفی کرده است. کاربران با مراجعه به بانکداری مجازی و یا موبایل بانک، نسبت به فعال کردن رمزدوم کارت به صورت پویا، می‌توانند اقدام کنند.

همچنین بانک پاسارگاد، امکان دریافت رمزپویا را از طریق شماره‌گیری کدUSSD فراهم کرده‌است. با شماره‌گیری کد دستوری« #720*»، و انتخاب گزینه ۶ (رمزپویای کارت) و تعیین شماره کارت از لیست نمایش داده شده، رمزدوم پویا به شماره تلفن‌همراه مشتری پیامک خواهد شد.

رمز دوم پویا بانک خاورمیانه

«نرم‌افزار رمزپویا»، نرم‌افزار بانک خاورمیانه برای سیستم‌های اندروید و آی اُ اس است. برای استفاده از این نرم‌افزار ابتدا باید به شعب بانک مراجعه کرده و اقدام به تکمیل فرم درخواست، کرد.

همچنین برای فعالسازی نرم‌افزار، شماره مشتری شخصی در بانک خاورمیانه و کلمه عبور دریافتی از شعبه مورد نیاز است.

رمز دوم پویا بانک پارسیان

با «نرم‌افزار پارسیان من» که دانلود آن از سایت بانک ممکن است، می‌توان رمزدوم پویا را دریافت کرد. جهت فعال‌سازی رمزپویا درموبایل بانک پارسیان، پس از نصب نرم‌افزار و ورود به آن، با انتخاب گزینه رمز یک بار مصرف و ثبت شماره کارت ، کد فعال‌سازی را وارد کرده و با تأیید آن، رمز یک‌بار مصرف ثبت می‌شود.

رمز دوم پویا بانک سینا

بانک سینا با استفاده از «نرم‌افزار ارس» به تولید رمزدوم پویا اقدام کرده است. برای فعال‌سازی این نرم‌افزار لازم است پس از دانلود و نصب آن از سایت بانک سینا، برای دریافت بارکد یا ورود به اینترنت‌بانک به شعب آن مراجعه کرد و باقی مراحل را انجام داد.

رمزدوم پویا بانک سرمایه

نرم‌افزار مورد استفاده بانک سرمایه «نرم‌افزار رمزساز سرمایه» نام دارد. برای دریافت حضوری آن پس از نصب نرم‌افزار از سایت بانک، با مراجعه به شعب بانک سرمایه، پس از وارد کردن کد چهاررقمی پیامک‌شده به تلفن همراه و کد QR از شعبه، نرم‌افزار را فعال کرده تا استفاده از رمزدوم یک‌بار مصرف ممکن شود.

در روش غیرحضوری با مراجعه به اینترنت‌بانک سرمایه به فعال‌سازی رمزپویا اقدام می‌شود.

رمزدوم پویا بانک گردشگری

«نرم‌افزارهمراه‌بانک گردشگری» از خدمات بانک گردشگری به مشتریان خود برای دریافت رمزدوم پویا است. این نرم‌افزار از سایت بانک، قابل دریافت است.

برای ورود به نرم‌افزار، دریافت نام کاربری و رمز عبور از شعبه برای مشتریانی که اینترنت‌بانک گردشگری ندارند، الزامی است.

رمزدوم پویا بانک رفاه کارگران

«نرم‌افزار رمز یک‌بار مصرف موبایلی»، یک نرم‌افزار تولید رمز در سامانه بانکداری الکترونیک بانک رفاه است. این نرم‌افزار در سیستم‌های اندروید، آی اُ اس و جاوا قابل نصب است.

با مراجعه حضوری به شعب بانک، می‌توان شماره سریال و شماره فعال‌سازی این نرم‌افزار را دریافت کرد.

رمزدوم پویا بانک دی

«نرم‌افزار ارس»، نرم‌افزار تولید رمزپویای یک بار مصرف بانک دی است. این نرم‌افزار از سایت بانک دی قابل دریافت است.

پس از دانلود آن با دریافت بارکد از طریق مراجعه به شعبه یا اینترنت‌بانک و اسکن بارکد و فعال‌سازی نرم‌افزار، با انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمزدوم یک‌بار مصرف»، تولید رمز یک بار مصرف انجام می‌شود.

باسلام منتظر شماست!

نحوه‌ی فعال‌سازی رمزدوم طبق آن‌چه که در بالا ذکر شد، بسیار آسان است؛ به خصوص با وجود نرم‌افزارهای بانکی. پس هرچه سریع‌تر بشتابید تا در عرصه خرید و فروش، چه در جایگاه خریدار و چه در جایگاه فروشنده عقب نمانید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
9 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افسانه
افسانه
4 سال قبل

سلام رمز دوم پویا دادی دیدم
مرسی

محمد
محمد
4 سال قبل

سلام.مگه سه شنبه ها با غرفه ها تسویه نمیشه؟پس چرا این هفته نشد؟

سیده نرگس میرفیضی
سیده نرگس میرفیضی
پاسخ به  محمد
4 سال قبل

لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید تا راهنمایی‌تون کنن.

ن محمدی
ن محمدی
4 سال قبل

ممنون از توضیحات عالی تون . بانک اقتصاد نوین و رسالت رو نداشت .

سیده نرگس میرفیضی
سیده نرگس میرفیضی
پاسخ به  ن محمدی
4 سال قبل

زنده باشید. خواهش می‌کنم. اضافه‌شون کردیم.

ن محمدی
ن محمدی
پاسخ به  سیده نرگس میرفیضی
4 سال قبل

سپاس فراوان بانو

نفیسه جان
نفیسه جان
4 سال قبل

اوا !!!! رسالت جزء بانک ها نیست؟؟

سیده نرگس میرفیضی
سیده نرگس میرفیضی
پاسخ به  نفیسه جان
4 سال قبل

جا افتاده بود؛ اضافه شد.

علی
علی
4 سال قبل

رمز پویا از طریق درگاه پرداخت اینترنتی برای کاربران پیامک خواهد شد

استفاده از رمز یکبار مصرف پویا برای تمامی پرداخت‌های اینترنتی از اول دی ماه اجباری خواهد شد و پیچیدگی‌های این فرایند و نبود زیرساخت لازم از سوی برخی بانک‌ها برای دارندگان حساب‌های بانکی که گوشی هوشمند ندارند؛ انتقادات زیادی به همراه داشته است. حال بانک مرکزی اعلام کرده که راه‌حلی کلی و آسان ایجاد کرده و با تعبیه دکمه‌ای در درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، همه کاربران می‌توانند رمز یکبار مصرف دوم خود را روی سیم‌کارتی که در بانک آن را ثبت کرده‌اند، دریافت نمایند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در توییتی خبر داده که از ابتدای دی ماه دکمه‌ جدید به صفحات پرداخت اضافه می‌شود که به موجب آن کاربران می‌توانند رمز پویای خود را به صورت پیامک دریافت کنند. به گفته «مهران محرمیان» این کار در راستای بهبود تجربه کاربری و اهمیت دادن به آن صورت گرفته است.

این اتفاق می‌تواند جایگزین نصب اپلیکیشن‌های متعدد بانکی نیز باشد هرچند به نظر می‌رسد اقدام بانک مرکزی در راستای عدم ارائه راهکار مناسب از سوی بسیاری از بانک‌ها برای افرادی که صاحب گوشی هوشمند نیستند، بوده و سعی در حل این معضل داشته است.

9
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x