پاستیل چهره‌‌ محبوب تمام نسل‌ها و دوران‌ها


4,339

خواص پاستیل- پاستیل خانگی- مجله باسلام

در بین خوراکی‌ها و تنقلات مختلف، کمتر خوراکی‌ای به مقام و جایگاه پاستیل رسیده و توانسته چنین محبوبیت شگفت‌انگیزی در سطح جهان داشته باشد. آب‌نبات خوش‌طعمی که تمام گروه‌های سنی و سلیقه‌های مختلف را مقهور خود کرده و معمولاً هم به کسی عکس و امضا نمی‌دهد.

سؤالی که ذهن بیشتر سینه‌ چاکان این سلبریتیِ خوراکی‌ها را به خود مشغول کرده، این است که بالاخره این خواراکی لذیذ، مفید است یا مضر؟ جزء خوراکی‌های سالم است یا ناسالم؟

اگر شما هم جز فن‌های پاستیل، چهره‌ی محبوب تمام نسل‌ها هستید، این مقاله را از دست ندهید.

پاستیل- خواص پاستیل خانگی- مجله باسلام
پاستیل های خرسی از محبوب‌ترین شکل پاستیل‌ها هستند

تولد در زیرزمینی کوچک و نمور

داستان از زیرزمین کوچک هانس ریگل شروع شد؛ کارگر ساده‌ و خلاق کارخانه‌ی آب‌نبات‌سازی شهر بن آلمان. ریگل یک روز کاملاً  معمولی در دهه‌ی ۱۹۲۰، در زیرزمین کوچکش آب‌نبات‌ درست می‌کرد.

ریگل یک‌دفعه فهمید اگر به آب‌نبات‌هایش ژلاتین اضافه‌ کند، نرم‌تر می‌شوند و مزه‌ی بهتری پیدا می‌کنند. شاید فکرش را هم نمی‌کرد آن آبنبات‌های کوچک، سال‌ها بعد تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سلبریتی‌های خوراکی‌ها شوند و فن‌ها را مبهوت‌ خود کنند؛ خوراکی خوش‌طعمی به اسم پاستیل!

این خوراکی پرطرفدار از ژلاتین، شکر و مواد افزودنی ساخته می‌شود و شکل‌، طعم و رنگ‌های مختلف و متنوعی دارد.

بعضی از کارشناس‌های تغذیه معتقدند این خواراکی لذیذ پروتئینی حاوی آمینه‌ اسیدهاست و باعث ترمیم مفاصل و کاهش دردهای استخوانی می‌شود. بعضی از انواع پاستیل، حاوی میزان زیادی ویتامین c هستند و برای بدن فوایدی دارند.

البته کمالات سلبریتی معروف در این نقطه به پایان نمی‌رسند. این خوراکی خوش طعم، ویتامین B دارد و برای مقابله با افسردگی توصیه می‌شود. گلایسین موجود در آن نیز نقش پررنگی در بهبود وضعیت گوارشی دارد.

پاستیل- پاستیل خانگی- مجله باسلام

فواید پاستیل برای پوست، از کمالات سلبریتی خوراکی‌هاست

همان‌طور که گفتیم، پاستیل در خانواده‌ای تنگ‌دست (از مذهبی بودنش اطلاعاتی در دسترس نیست) متولد شد؛ اما تسلیم شرایط سخت زندگی نشد و به دنبال کسب کمالات رفت.

در این راه به شدت معروف و خوش‌تیپ شد و به موفقیت‌های معنوی متعددی رسید. فواید این خوراکی پرطرفدار برای پوست، از کمالات این سلبریتی خوراکی‌هاست.

پاستیل با جذب آمینواسیدهای طبیعی باعث بهبود بافت پوست و به تاخیر انداختن پیری آن می‌شود و با دارا بودن آمینواسید، باعث تقویت بافت مو، پوست و ناخن می‌شود و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

فراموش نکنیم مصرف این خوراکی لذیذ باید متعادل باشد وگرنه باعث چاقی و پوسیدگی دندان می‌شود.

این مطلب را هم از دست ندهید: از لواشک خانگی کسب درآمد کنید!

پاستیل خانگی را با خیال راحت مصرف کنید

پاستیل خانگی، خوراکی سر به‌ راهی است که از دوست‌های ناباب دوری کرده و نشسته سر درس و مشقش! پاستیلی با موادطبیعی و فاقد افزودنی‌های آسیب‌ زننده.

به طور کلی، مفید یا مضر بودن این خوراکی خوشمزه، تا حد زیادی بستگی به روش تهیه‌ی آن دارد.

پاستیل خانگی سالم‌ترین نوع پاستیل است که به دلیل داشتن ژلاتین و گلایسین باکیفیت و نداشتن شیرین‌کننده‌های مصنوعی و مضر، کمتر خطر چاقی و پوسیدگی دندان دارد.

شما می‌توانید پاستیل خانگی را با خیال راحت مصرف کنید.

خواص پاستیل- پاستیل بدون گلوکز- مجله باسلام

پاستیل بدون گلوکز؛ پاستیل بدون عوارض

گفتیم پاستیل در مسیر رشد و شکوفایی، چند باری هم به پست دوست‌های ناباب خورد. گلوکز یکی از دوست‌های ناباب آب‌نبات‌های ساده‌ی ریگل بود؛ ماده‌ی مضری که با احساس سیری کاذب باعث افزایش وعده‌ی غذایی و در نتیجه چاقی می‌شود.

گلوکز گرچه باعث کش‌دار شدن و زیبایی این خوراکی پرطرفدار می‌شود، اما مصرف بیش از حد آن چاقی، پوسیدگی دندان، افزایش قندخون را به دنبال دارد.

پاستیل بالاخره متوجه شد نباید ظاهربین باشد و برای زیبایی، گیر گلوکز بیفتد، پس بالاخره راهش را جدا کرد و تبدیل به پاستیل بدون قند و گلوکز و پاستیل بدون عوارض شد.

مصرف این خوراکی لذیذ، بدون گلوکز، به دلیل عوارض کمتر توصیه می‌شود.

حرف آخر از زندگی یک چهره‌ محبوب

در این مقاله روند زندگی یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین سلبریتی‌های دنیای خوراکی را بررسی کردیم.

این سلبریتی گاهی در مسیر درست حرکت کرده و تبدیل به پاستیل‌ خانگی و پاستیل بدون گلوکز می‌شود؛ گاهی هم در دام شیرین‌ کننده‌های مصنوعی و ژلاتین بی‌کیفیت می‌افتد و باعث چاقی و برخی عوارض دیگر می‌شود.

برای ملاقات و گرفتن امضا و عکس از این سلبریتی موفق خوراکی‌ها، یک توک‌پا به غرفه‌ی باسلام سر بزنید و با خیال راحت آن راخریداری کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x