با چیپس خرما، هم خدا را داشته باشید هم خرما را


7,011

چیپس خرما-مجله باسلام

نقطه‌ی عطف زندگی ما، همان روزی بود که دکتر به پدرم گفت: «قند خونت، مرز سلامتی را رد کرده و باید از همین لحظه با قند و شکر و هر چیز سفید شیرین خداحافظی کنی!». این شد که به این فکر افتادیم که نه‌تنها برای پدر که برای تمام خانواده جایگزین بهتری برای قند و شکر پیدا کنیم. درست از همین‌جا بود که با ورود خرما، سبک مصرف شیرینی‌جات در خانه‌مان تغییر کرد. آن هم نه خرمایی که همیشه می‌بینیم. خرمایی که به جذاب‌ترین شکل ممکن وارد زندگی‌مان شد! یعنی چیپس خرما! بعد از آن پای قهوه خرما و شیره خرما هم به زندگیِ بدون شکرمان باز شد!

اگر شما هم به ایجاد چنین تغییرات سالمی در زندگیتان فکر می‌کنید، پس خوب است که در این مقاله همراه ما باشید و با این موضوعات جذاب آشنا شوید.

[post id=21739]

چیپس خرما، حبه‌های کوچکی که سلامتی هدیه می‌دهند

می‌شود گفت چیپس خرما، ورژن آجیلی و مهمان‌پسند خرماست! حبه‌های شیرینی که حاصل خشک شدن خرمای بدون هسته است. ازآنجاکه برای تهیه‌ی چیپس خرما رطوبت خرما تا حد زیادی گرفته می‌شود، برای همین هم این محصول، ماندگاری بیشتری نسبت به خرمای تازه دارد. به‌طوری‌که ماندگاری خرمای تازه معمولاً کمتر از 8 ماه است اما چیپس خرما خیلی بیشتر از این‌ها برایتان می‌ماند.

حبه‌های خشک شده خرما-چیپس خرما-مجله باسلام
چیپس خرما حبه‌های خشک شده خرما بدون هسته است.

از این حبه‌های شیرین نه‌تنها در کنار چای بلکه برای پخت کیک و یا طبخ غذا هم استفاده کنید. بگذارید برایتان بگویم که مادرم با این فسقلی‌ها چه عدس پلوهای خوشمزه‌ و متفاوتی درست می‌کند.

باید بدانید که در چیپس خرما مواد مغذی فوران می‌کند! اغراق نمی‌کنم! برای اینکه باور کنید باید بگویم 100 گرم چیپس خرما حاوی چه مواد و املاحی است:

  • پروتئین: 20 تا 50%
  • فسفر: 50 میلی‌گرم
  • منیزیم: 89 میلی‌گرم
  • ویتامین B2: 6/0میلی‌گرم
  • ویتامین B1: 03/0 میلی‌گرم
  • آهن و ویتامین C: 2.6 میلی‌گرم

به‌این‌ترتیب با این حبه‌های شیرین می‌توانید خدا و خرما را با هم داشته باشید! چون هم از شیرینی خوراک‌ها لذت می‌برید و هم مواد مغذی ضروری بدنتان را تامین می‌کنید!

با قهوه خرما به کافئین بگویید: نـــــــــــــــه!

نمی‌دانم شما با قهوه خرما آشنایی دارید یا نه! اما من در اولین مواجهه با این نوشیدنی عجیب نزدیک بود از تعجب شاخ دربیاورم! همان وقتی که پدرم را دیدم که به توصیه‌ی یک پزشک طب سنتی، در حال دم کردن قهوه خرماست!

اگر شما هم تابه‌حال افتخار آشنایی با قهوه خرما را نداشته‌اید، پس لازم است از نحوه‌ی تهیه‌اش کمی برایتان توضیح بدهم!

قهوه خرما یا قهوه هسته خرما از پودر کردن هسته‌ خرما به‌دست می‌آید. هسته‌هایی که خوب خشک شده‌اند، بعد از آن در مجاورت حرارت کمی برشته و سپس پودر می‌شوند. یعنی دقیقاً همان مراحلی که دانه‌های قهوه از سر می‌گذرانند! پس عجیب نیست که این نوشیدنی به قهوه خرما معروف شده است! البته علاوه‌بر مراحل تهیه، از نظر ظاهری هم بسیار شبیه پودر قهوه است و احتمالاً باورتان نمی‌شود اما طعمش هم بسیار به قهوه نزدیک است!

پس اگر دلتان می‌خواهد، یک فنجان قهوه‌ی بدون کافئین میل کنید، کافی است یک قاشق غذاخوری پودر قهوه خرما را با یک لیتر آب جوش در فلاسک بریزید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا دم بیاید. اگر هم دستگاه اسپرسو دارید که چه بهتر! به ازای یک فنجان آب، یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه خرما را در دستگاه بریزید. در نهایت هم خودتان را بسپارید به طعم منحصربه‌فرد این قهوه‌ی متفاوت!

قهوه خرما-چیپس خرما-مجله باسلام
قهوه خرما از پودر کردن هسته‌ خرما به‌دست می‌آید.

خواصی که از هسته خرما انتظار ندارید

قهوه خرما، یک نوشیدنی متفاوت که علاوه‌بر خوشمزگی و بدون کافئین بودن، خواص دیگری هم دارد، برای مثال:

  • مصرف 2 تا 3 فنجان قهوه خرما در روز، قند خون را متعادل و به بهبود دیابت کمک می‌کند.
  • ازآنجاکه هسته خرما طبع گرم و خشک دارد، به همین دلیل برای بلغمی‌مزاج‌ها بسیار مفید است.
  • چربی خون را کم می‌کند و باعث پاکسازی کبد می‌شود.
  • خاصیت آرام‌بخشی دارد و به تقویت اعصاب کمک می‌کند.
  • شیر مادر را افزایش می‌دهد.
  • با تقویت مو، از ریزش آن جلوگیری می‌کند.
  • به دلیل داشتن آنتی‌اکسدان فراوان، دشمن سرسخت سرطان است.
  •  اسهال را درمان می‌کند.

[post id=20436]

شیره خرما شیرین‌کننده‌ای برای تمام فصول

همان‌طورکه گفتم ورود باصلابت اشکال متنوع خرما به خانه و خانواده‌ی ما، به‌دلیل بالا رفتن قند خون پدر بود. در همین مسیر کم کم سروکله‌ی شیره خرما پیدا شد و جای شیرین‌کننده‌های تصفیه‌شده مثل شکر را گرفت! تاجایی‌که شکر را به کلی فراموش کردیم و تا همین الان برای پختن کیک و یا شیرین کردن بسیاری از نوشیدنی‌هایمان هم دست‌به‌دامن شیره خرما می‌شویم.

خواص شیره خرما-چیپس خرما-مجله باسلام
شیره خرما خواص فراوانی دارد.

شیره خرما همان خاصیت‌های پرشمار خرمای تازه و چیپس خرما را دارد. پس خوب است تعدادی از مهم‌ترین خاصیت‌هایش را برایتان بشمارم:

  • آهن فراوان شیره خرما، با افزایش گلبول‌های قرمز خون، کم‌خونی را از بین می‌برد.
  • کلسیم و منیزیم فراوانش، استخوان‌ها را تقویت می‌کند.
  • خواص ضدالتهابی خرما و شیره خرما، بیماری‌هایی مثل آرتروز و التهاب مفاصل را بهبود می‌دهد.
  • شیره خرما بسیار انرژی‌زاست، به همین سبب ضعف بدن را از بین می‌برد و به تقویت قوای جنسی کمک می‌کند.
  • عملکرد قلب را بهبود می‌دهد.
  • شیره خرما هضم راحتی دارد و مشکلات گوارشی را رفع می‌کند.
  • فیبر فراوان خرما و شیره خرما، مانع ابتلا به یبوست می‌شود.

البته حواستان باشد که مصرف زیاد شیره خرما، بدون ورزش و تحرک، باعث اضافه وزن می‌شود.

کلام آخر

درست است که بالا رفتن قند خون پدرم، ما را به یاد خرما و فوایدش انداخت اما توصیه می‌کنم شما زودتر به فکر سلامتی‌تان باشید! و از همین حالا از مزایای خرما استفاده کنید و از شیرینی دلچسبش لذت ببرید. شیرینی‌ای که اعصاب، قلب، سیستم و در یک کلام زندگی سالم را به شما هدیه می‌دهد!

خبرخوب اینکه بهترین محصولات خرما از چیپس خرما گرفته تا قهوه خرما و شیره خرما را می‌توانید از بازار باسلام تهیه کنید و از یک تجربه شیرین و سلامتی‌بخش لذت ببرید!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x