گرده‌ گل را از زبان هاچ زنبور عسل بشنوید


3,532

هاچ زنبور عسل را به یاد دارید؟ همان زنبور ریزه‌ای که حسابی اشک همه‌مان را درآورده بود! خب حالا دیگر هاچ بزرگ شده و بعد از پیدا کردن مادرش به روال عادی زندگی و سرکار روزانه‌اش، یعنی جمع‌آوری گرده گل برگشته است. البته در کنار کارش یک سری تحقیقات علمی هم انجام می‌دهد.

ازقضا مدتی است که هاچ فهمیده گرده‌ گل نه‌تنها برای زنبورعسل‌ها بلکه برای انسان‌ها هم مفید است. حالا اگر از ما می‌پرسید چه فوایدی؟ ما می‌گوییم بهتر است از خود هاچ بشنوید.

گرده گل چیست؟

گرده گل- ماسک گرده گل- گرده گل و دیابت- مجله باسلام
گرده گل چیست؟

اجازه بدهید قبل از بررسی نتایج تحقیقات هاچ، خیلی ساده به شما بگوییم که گرده‌گل چیست؟ گرده‌گل همان ماده‌ای است که در فصل گرده‌افشانی باعث باروری گیاهان و آلرژی خیلی از ما می‌شود!

همه‌ی ما از همان زمانی که کارتون هاچ را می‌دیدیم، فهمیده بودیم که زنبورها برای تولید عسل به گرده‌گل احتیاج دارند. ما که داخل کندو را ندیده‌ایم، اما هاچ می‌گوید: «هر کندویی سه بخش مهم دارد: 1) لاروِ تخم زنبورعسل 2) گرده گل 3) عسل».

البته وجود عسل و لارو در کندو طبیعی است، اما هاچ درمورد اینکه چطور پای گرده به کندو باز می‌شود؛ این‌طور توضیح می‌دهد: «وقتی زنبورعسل روی گل‌ها می‌نشیند، گرده‌‌ به پای عقبی‌اش می‌چسبد و آن را با خود به کندو می‌آورد.»

زنبورداران برای جمع‌آوری این گرده‌های پرخاصیت از تله‌ی گرده‌گیر چوبی یا پلاستیکی استفاده می‌کنند. این وسیله که سوراخ‌های زیادی دارد، جلوی سوراخ کندو نصب می‌شود.

موقع عبور زنبور از این سوراخ‌ها، گرده از پایش جدا می‌شود، به‌این‌ترتیب زنبورداران می‌توانندگرده‌ها را به‌راحتی جمع‌آوری کنند. جالب است بدانید که به این گرده‌ها، نان زنبور عسل، پولن (Pollen) و یا خاویار گیاهی هم می‌گویند.

وقتی هاچ از خواص گرده گل برای دیابت می‌گوید

باید بدانید که هاچ برخلاف احساسات رقیقش، روحیه‌ی کاری قوی‌ای دارد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید به نتایج تحقیقاتش اعتماد کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر گرده‌ای بسته به نوع گلش، خواص دارویی منحصربه‌فردی دارد اما همگی دارای مقادیر فراوانی کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها هستند. شاید باورتان نشود ولی پروتئین و ویتامین گرده گل از ماهی و گوشت قرمز هم بیشتر است.

گرده گل- خواص گرده گل برای دیابت- ماسک گرده گل- مجله باسلام
خواص گرده گل

برای اینکه از بابت صحت این اطلاعات خاطرجمع شوید، هاچ در لیست زیر مقادیر عناصر ضروری موجود در این گرده‌ها را با عدد و رقم به شما نشان می‌دهد:

کربوهیدرات: 55%

پروتئین: 35%

ویتامین و مواد معدنی: 3%

اسیدهای چرب: 2%

سایر عناصر: 5%

اگر با دقت به این لیست نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اسمی از «قند» نیامده است. دلیلش هم این است که قند موجود در گرده‌گل آن‌قدر ناچیز است که معمولاً قابل‌ محاسبه نیست.

مطمئناً این خبر خوبی برای بیماران مبتلا به دیابت است. به همین دلیل نه‌ تنها هاچ بلکه بسیاری از محققان هم به‌ شدت توصیه می‌کنند که افراد دیابتی از خواص گرده‌گل برای دیابت غافل نشوند و با مصرف مداوم این ماده‌ی بی‌نظیر، قند خونشان را کنترل کنند.

خوب است بدانید که آزمایش‌های دکتر گاموسکا در مرکز تحقیقاتی کشور لهستان، این تاثیر مثبت را تایید کرده است. نتایج آزمایش‌های دکتر گاموسکا نشان داد که فقط بعد از دو هفته مصرف روزانه‌ی 32 گرم گرده‌گل ، قند موجود در ادرار افراد تحت آزمایش، تا 40% کاهش پیدا کرد!

این مطلب را هم از دست ندهید: قند قهوه ای بهترین جایگزین قند و شکر سفید

ماسک گرده گل راز زیبایی مادر هاچ را برملا کرد

با اینکه همه‌ی ما مادر هاچ را فقط در قسمت آخر دیدیم، اما آن‌چنان محو زیبایی‌اش شده بودیم که تا الان هم فراموشش نکرده‌ایم! اما الان دیگر هاچ  با معرفی ماسک گرده‌گل راز این زیبایی را کف دستمان گذاشته است!

این ماسک مخلوطی از عسل و گرده‌گل است که با ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و آمینواسیدهایش یک‌تنه به مبارزه با چین‌وچروک‌ها و انواع مشکلات پوستی مثل اگزما، التهاب، آکنه و روزاسه می‌رود!

ماسک گرده گل یک آب‌رسان طبیعی است و استفاده‌ی مداوم از آن باعث لطافت و درخشندگی پوست می‌شود.

وجود عسل در این ماسک به ضدعفونی شدن و پاکسازی پوست بسیار کمک می‌کند. مهم‌تر اینکه این ماسک برای تمام پوست‌ها مناسب است.

هر کسی می‌تواند بدون نگرانی، از خواص تقویتی‌اش استفاده کند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با روش مصرف ماسک گرده گل به این لینک سربزنید.

این مطلب را هم از دست ندهید: کرم ضد لک عالی برای لک صورت

حرف آخر

شکی نیست که گرده گل با داشتن این همه خاصیت، بهترین مصداق برای مَثَل «فلفل نبین چه ریزه» است. ذره‌ای بسیار کوچک که به‌راحتی با چشم دیده نمی‌شود! اما چه خوب که از چشم هاچ و بقیه‌ی زنبورهای عسل دور نمانده است تا ما امروز با این دانه‌های شگفت‌انگیز آشنا شویم.

[product id=83340]



اگر شما هم دلتان می‌خواهد برای یک‌بار هم که شده تاثیر گرده گل را امتحان کنید باسلام می‌تواند این‌کار را برایتان ساده کند‌. کافی است به غرفه‌های فروش گرده گل سربزنید و خودتان تاثیرات بی‌نظیرش را امتحان کنید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
3 سال قبل

سلام متن تون یه سری اشتباهات علمی داره. به نظرم بیشتر تحقیق کنید

سیده زینب میرفیضی
سیده زینب میرفیضی
پاسخ به  امین
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
ممنون از توجهتون
خوشحال میشیم بفرمایید کدوم قسمت اشتباهاتی داره که اصلاح بشه

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x