یک خشت همدلی


1,790

اتفاقات ناخوشایندی که گاهی در زندگی برایمان می‌افتد به کنار. این که مجبور باشی تنهایی همه‌ی این سختی را تحمل کنی، از خود آن حادثه، سخت‌تر است؛ مثل سیل سیستان و بلوچستان که هموطنان عزیزمان را در سختی قرار داده‌است. شاید مهم‌ترین کاری که این روزها از دستمان بربیاید، همدلی و کمک است.

سیل سیستان و بلوچستان چه خساراتی وارد کرده‌است؟

کارشناسان می‌گویند هنوز برای تعیین خسارت‌هایی که به سیستان و بلوچستان وارد شده، زود است؛ اما مشخص است عمق فاجعه آنقدری بوده که زندگی‌هایی را به کل نابود کند.

بیش از 45 رودخانه طغیان کرده‌اند. زمین‌های کشاورزی زیر آب رفته‌اند، زمین‌هایی که منبع درآمد اکثر مردم منطقه هستند. دام‌های زیادی تلف شده‌اند. قنات‌ها و کانال‌های آب از بین رفته‌اند. خانه‌ها و روستاهای زیادی زیر آب غرق شده‌اند. بعضی سدها سرر ریز شده‌اند و حجم زیاد آب غیر قابل کنترل شده‌است.

سیل سیستان و بلوچستان- خسارت های سیل سیستان و بلوچستان- مجله باسلام
سیل زمین‌های کشاورزی را نابود کرده اشت


این روزها که هنوز سیل در جریان است، دغدغه‌ی اصلی سیل زدگان داشتن جایی برای زندگی است. نگران این هستند که مبادا به بیماری‌های واگیر دچار شوند؟ نکند فرزندشان گرفتار گاندوها شود؟

در باسلام، خشت روی خشت می‌گذاریم

هرچند این روزها همه‌ی ایران به فکر هموطنانشان هستند و کمک‌های مردمی به دست سیل زدگان می‌رسد، اما دوران سختی بعد از سیل آغاز می‌شود. باید برای احیای زمین‌های کشاورزی، خانه‌های ویران و دام‌های تلف شده فکری کرد.

خبر غم‌انگیز سیستان و بلوچستان را که شنیدیم، تصمیم گرفتیم محصولاتی را برای کمک به هموطنان‌مان جمع‌آوری کنیم. اما وقتی با هلال احمر و مردم محلی تماس گرفتیم گفتند که شکر خدا، در حال حاضر به مواد خوراکی نیاز ندارند و پول نقد گزینه‌ی بهتری است. چرا که معمولا وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، همه‌ی مردم تمام تلاششان را برای حمایت از آسیب‌دیدگان انجام می‌دهند؛ اما چند روز بعد از پایان هیاهوها،‌ کمتر کسی در صحنه باقی می‌ماند. 

سیل سیستان و بلوچستان- خسارت های سیل سیستان و بلوچستان- مجله باسلام

 ما تصمیم گرفته‌ایم مبلغی را برای آبادانیِ بعد از حادثه جمع‌آوری کنیم. هر مقدار پول نقد به واسطه مهربانی شما عزیزان جمع شد،‌ به حساب هلال احمر واریز می‌کنیم تا نقشی هر چند کوچک در ساختنِ دوباره‌ی سیستان و بلوچستانِ عزیزمان داشته باشیم.

شما می‌توانید لحظه به لحظه، مبلغِ جمع‌آوری شده را در این صفحه مشاهده کنید؛ و در پایان،‌ طی گزارشی مفصل ما هم به شما خواهیم گفت قطره قطره‌ی این مبلغ، کدام قسمت از خاک سیستان و بلوچستان را آباد کرده است.

سیل سیستان و بلوچستان- خسارت های سیل سیستان و بلوچستان- مجله باسلام

درست است که سیل غم، هم‌وطنان سیستان و بلوچستانی‌مان را اندوهگین کرده است؛ اما ما باسلامی‌ها دست‌هایمان را به یکدیگر داده‌ایم تا بگوییم: « عزیز سیستان و بلوچستانی ما! قهرمان مرز‌های جنوب شرقی کشور! مبادا غصه در دلت بنشیند! مبادا فکر کنی در خاطرمان نیستی! ما مردم ایران، خشت‌ خشت همدلی روی هم می‌گذاریم تا خانه‌ات دوباره آباد شود. مگر جز این است که ما همه از یک خانواده‌ایم؟ اعضای یک خانواده جان یک‌دیگرند!» حالا دست به دست هم‌دیگر می‌دهیم و خشت و ستون و سقف و زندگی را به سرزمین عطر و رنگ برمی‌گردانیم. شما می‌خواهید کدام سر این سفره را بگیرید؟

شرکت در طرح یک خشت همدلی برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

باسلام در گذشته هم سعی کرده با کمک شما در کنار هموطنانی باشد که به همدلی و همیاری نیاز دارند، مثل کمپین از سیل بند تا پشه بند که برای خرید پشه بند برای سیل زدگان خوزستان اجرا شد. امیدواریم این طرح هم بتواند اندکی از بار غم و غصه‌ی هموطنان بلوچمان را کاهش دهد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x