یک زمستان است و یک پوشاک زمستانه


1,985

یکی از رو، یکی از زیر، حالا یه پیچ… نشد که… حالا همه رو بشکاف، دوباره از اول بباف…. مدت‌ها بود که دلش کلاه و شالگردن دستبافت می‌خواست. مدل‌های آماده‌ی بازاری را دوست نداشت و می‌خواست به یاد قدیم‌ترها، پوشاک زمستانه دستبافت با طرح و رنگ‌های زیبا و خاص داشته باشد. چیزی که دانه‌به‌دانه بافته شده باشد و با یک نگاه دلش را ببرد.

اول از همه خودش دست به‌کار شد ولی هرچه کرد نتوانست چیزی که باب میلش باشد ببافد. شاید نمی‌دانست می‌تواند بهترین و زیباترین دستکش و کلاه زمستانه را داشته باشد بدون این‌که حتی یک رج را خودش بافته باشد. چطور امکان دارد؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا پاسخ این سوال را پیدا کنید.

انواع بافتنی- انواع پوشاک زمستانه- مجله باسلام

شالگردن از رگ گردن به‌شما نزدیک‌تر است

شاید با خودتان فکر کنید شالگردن بافت ساده‌ای دارد و هر کسی می‌تواند برای خودش یا اطرافیان یک شالگردن زیبا ببافد. بعد هم احتمالا آن پس و پشت‌های ذهن‌تان گفته‌اید که قهرمان مفلوک داستان ما حتما آدم بی‌عرضه‌ای است که از پس بافتن یک شالگردن معمولی هم برنمی‌آید.

می‌خواهیم در جواب‌تان بگوییم آواز دهل شنیدن از دور خوش است یا چیزی شبیه به این. دراصل بافندگی یک هنر ارزشمند است که ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و تجربه و پشتکار می‌خواهد. همین یک شالگردن به‌ظاهر ساده می‌تواند به چندین و چند مدل بافته شود. کافی است بزنید و کمی با هنر بافنده‌های باسلام آشنا شوید.

البته ناگفته نماند که ما هم دقیقا همین آدرس را به دوست هنردوست‌مان دادیم تا به‌جای غصه خوردن، بگردد و شالگردن مورد نظرش را از بین این همه محصول بافتنی متنوع پیدا کند.

شالگردن بافت- پوشاک زمستانه -مجله باسلام
شالگردن های زیبا، زیباترین عضو خانواده پوشاک زمستانه هستند

سر خودت را حتما کلاه بگذار، آن هم کلاه دستبافت

لابد می‌گویید دوستتان فقط معطل یک شال‌گردن بود و در این سرمای استخوان‌شکن زمستانی هیچ علاقه‌ای به کلاه نداشت؟ باید بهتان بگوییم اتفاقا دوستمان بعد از کمی جست‌وجو در سایت باسلام و دیدن مدل‌های جور و واجور، یادش افتاد که حواسش باشد و در این هوا سرش بی‌کلاه نماند.

درواقع اگر کسی کمی عاقبت‌اندیش باشد حتما قبل از زمستان فکر پوشاک زمستانه را هم می‌کند و تمام لباس‌های مورد نظرش را می‌خرد.

حالا که حرف خریدن و قیمت شد بهتر است بدانید قیمت‌ها در باسلام از قیمت‌های تکان‌دهنده و سکته‌آورنده‌ی بازار به‌مراتب مناسب‌تر و کم‌تر هستند و شما با خریدشان با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم محصولات دستبافت می‌خرید و هم هزینه‌ی کم‌تری می‌پردازید.

 مدل های کلاه‌های بافت- انواع پوشاک زمستانه- مجله باسلام
کلاه های زیبای زمستانه

پالتو یک پوشاک زمستانه پرکاربرد

پالتو پای ثابت پوشاک زمستانه است. جنس پالتو بستگی به انتخاب و سلیقه‌ی شما دارد. خیلی‌ها پالتوهای چرمی و پشمی را انتخاب می‌کنند و بعضی هم ترجیح می‌دهند یک پالتوی بافت و جمع‌وجور که برای پوشیدن زیر چادر مناسب باشد، بخرند.

اگر خیاطی بلد باشید می‌توانید از خجالت خودتان در بیایید و یک پالتوی دلخواه برای خودتان یا حتی اطرافیان بدوزید. اما اگر مثل قهرمان داستان ما از هنر دوخت‌ودوز فقط بلدید لذت تماشایش را ببرید باید آستین بالا بزنید و یک پالتوی مناسب بخرید. پالتویی که:

  • جنس خوب و بادوامی داشته باشد.
  • زیبا و پرکاربرد باشد.
  • قیمت مناسبی داشته باشد.

برای این‌که بتوانید با یک تیر این چند نشان بالا را بزنید، چند نمونه پالتوی زیبا را ببینید.

مدل پالتوی زیبا- انواع پوشاک زمستانه- مجله باسلام
زمستان بدون پالتوی گرم معنا ندارد

دستکش بافت : دوست دست و دشمن سرما

از تمام پوشاک زمستانه گفتیم و سر دستکش مظلوم بی‌کلاه ماند. شاید کمی هم حق داشته باشیم چون دستکش‌ها فقط یار روزهای خیلی سرد و برفی هستند و بقیه‌ی روزهای زمستان را گوشه‌ی کشو خاک می‌خورند. البته که این انصاف نیست ولی خب تا بوده همین بوده و چرخ روزگار این‌طور چرخیده است.

البته هنرمندان باسلام این یار قدیمی زمستانی را فراموش نکرده‌اند و به فکر بافت این پوشاک زمستانه بوده‌اند. با گشت و گذار در بین مدل‌های متنوع دستکش‌ها، مدل دلخواهتان را سفارش دهید.

مدل دستکش بافت- انواع پوشاک زمستانه- مجله باسلام
دستکش بافت

[product id=174071]

نکاتی در مورد نگهداری و شست‌وشوی پوشاک زمستانه

حیف است که پوشاک زمستانه در اثر شست‌وشو و نگهداری نامناسب زود خراب شوند و از بین بروند. نکته‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا هرچه بهتر از لباس‌های زمستانی‌تان نگهداری و استفاده کنید:

  • ژاکت‌ها و پالتوهای سنگین را به چوب‌رختی آویزان نکنید. سعی کنید این لباس‌ها را به‌شکل مرتب تا کنید و در کمد لباس‌هایتان قرار دهید.
  • هنگام خرید پوشاک زمستانه در مورد نحوه‌ی شست‌وشو از فروشنده سوال کنید و لباس‌ها را دقیقاً مطابق دستور بشویید. لباس‌های بافتنی بهتر است که با آب سرد شسته شوند و بعد از شست‌وشو نیز روی صفحه‌های توری پهن بشوند.
  • لباس‌های بافتنی را به‌هیچ وجه بعد از شست‌وشو و خشک شدن، اتو نکنید. اتو کردن به این مدل لباس آسیب می‌زند و شکل و مدلش را تغییر می‌دهد.

لباس‌های پشمی را نیز تا جایی که می‌توانید اتو نکنید. شاید بگویید بعضی از لباس‌های پشمی بعد از شست‌وشو خیلی چروک می‌شوند. این لباس‌ها را می‌توانید فقط با بخار اتو و به کمک یک پارچه‌ی کلفت یا کتانی مرطوب، صاف کنید.

حرف آخر باسلام

قبل از زمستان همه دغدغه‌ی خرید و تهیه‌ی پوشاک زمستانه را دارند. آن‌هایی که می‌توانند و هنرش را دارند برای خودشان و اطرافیان شروع به بافتن می‌کنند و آن‌هایی که این توانایی را ندارند می‌توانند هنر دست سایر خیاط‌ها و بافنده‌ها را خریداری کنند.

دراین‌صورت هم خودشان کلاه ، شالگردن یا پالتوی مناسبی خواهند داشت و هم با خرید محصولات می‌توانند کمکی به دیده شدن کارهای زیبای یک هنرمند کرده باشند.

[product id=139265]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x