۴ نکته اساسی درباره چای، که خیلی‌ها نمی‌دانند


1,191

۴-points-about-tea-many-people-do-not-know

به قلم: خانم عباسی از غرفه گیلانما


چای ایرانی یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است و در تحقیقات فراوانی که درباره مصرف چای ایرانی انجام شده؛ بر این نکته تأکید شده است که مصرف معمولی چای ایرانی هیچ ضرری برای فرد ایجاد نمی‌کند؛ بلکه چای ایرانی را می‌توانیم به عنوان یک گیاه دارویی با ارزش نیز تلقی کرد.

چهار نکته اساسی درباره چای

مشخصات ظاهری چای مرغوب

چای سیاه مرغوب، چایی است که کاملاً خشک و زبر بوده و ظاهر برگ کمی پیچیده و سیاه باشد و کمترین میزان ساقه چای در آن موجود باشد. (بجز چای قلم، که درصد بیشتری از حد معمول ساقه چای در آن موجود است)

طعم چای ایرانی

چای اصیل ایرانی را به عنوان گیاهی دارویی دسته‌بندی می‌کنند و به جهت همین خواص دارویی، پس از دم کشیدن طعمی گس مانند و کمی تلخ دارد که نشان دهنده کیفیت بالا و مرغوبیت چای است.

رنگ چای ایرانی

چای ایرانی به خاطر استفاده نکردن از هرگونه رنگ، اسانس و افزودنی‌های شیمیایی، بعد از طی شدن مدت زمان کافی؛ یعنی چیزی در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، رنگ آلبالویی و شفاف خواهد داشت.

محصول ارگانیک

در کشاورزی، واژه ارگانیک به سیستم‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها از کودهای شیمیایی، حشره‌کش‌ها و تنظیم‌کننده‌های رشد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

چای ایرانی، یک طلای ارگانیک

سرمای بیش از حد زمستان در استان‌های چای‌خیز ایران، رشد آفات، در گیاه چای را ناممکن می‌کند. این درحالی‌ است که در اکثر مناطق چای‌خیز دنیا، به علت عدم تنوع آب و هوایی، شرایط برای رشد آفات وجود داشته و استفاده از سموم شیمیایی اجتناب‌ناپذیر است.

۴-points-about-tea-many-people-do-not-know01

عدم استفاده از سم در کاشت چای و عدم استفاده از اسانس و افزودنی‌های شیمیایی در فرآوری چای سیاه ایرانی، چای ایرانی را به عنوان یک چای سالم در همه جهان شاخص کرده است.

 

? بخوانید:  آنچه درباره چای نمی‌دانید

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x