لواشک حاج اکبر، یک لواشک سالم خانگی


2,194

a-healthy-homemade-fruit-leather-of-hajakbar

او می‌خواهد هر کس از لواشک‌هایش خورد، اعتراف کند که بهترین و خوشمزه‌ترین لواشک عمرش را خورده است. حاج اکبر می‌گوید «من ظرفیت تولیدم محدود است. همین که مشتریان خودم را با کیفیت عالی محصول، راضی و خوشحال نگه دارم برایم کافی‌ست».

[button href=”https://basalam.com/hajakbar” align=”center” target=”_blank”]غرفه لواشک حاج اکبر[/button]

غرفه لواشک حاج اکبر، یکی از کسب و کارهای خانگی در سایت باسلام است. انواع لواشک، تمبرهندی و قره‌قورت و… دستپخت حاج اکبر است که به کمک خانمش در سایت باسلام عرضه می‌کند.متنی که در ادامه می‌آید، نوشته علی محمد قاسمی، یکی از مشتری‌های غرفه لواشک حاج اکبر است که از قضا عضو تیم فنی باسلام هم هست.


حاج اکبر هر روز عصر بعد از این‌که کارش به عنوان کارمند شرکت تمام می‌شود، پرایدش را استارت می‌زند و می‌رود سمت میدان میوه. چند جعبه میوه تازه و خوش‌قیمت تهیه می‌کند و می‌رود سمت خانه. بسته به این که چه فصلی از سال باشد، آلبالو، آلو، شلیل، هلو، شابلون، انار، یا هر میوه خوشمزه دیگری که فکر کنید را به خانه می‌رساند و به کمک بانو میوه‌ها را با دقت می‌شوید و بعد هسته آن‌ها را جدا می‌کند و میوه‌اش را داخل یک هم‌زن بزرگ می‌ریزد. بعد از این که مخلوط لواشک آماده شد آن‌ها را داخل دیگ بزرگی برای چند ساعت روی شعله ملایم قرار می‌دهد و آرام هم می‌زند. موقعش که شد زیر دیگ را خاموش می‌کند.

همین وقت‌هاست که دیگر بانو هم سراغ حاج اکبر می‌آید و می‌گوید «حاج آقا دیگر دیروقت شده! بس است». حاج اکبر هم احتمالاً می‌گوید «چشم خانم، این‌ها را پخش کنم روی دیس، می‌آیم». با این که ساعت از ۱۲ گذشته و چشم‌هایش غرق خواب است، چند دقیقه‌ای صبر می‌کند تا حرارت لواشک‌ها کم شود. می‌گوید: «نباید لواشک داغ را روی سلفون ریخت». ساعت به ۱ شب نرسیده، که چندین مجمع بزرگ از لواشک‌هایی که حتماً بوی هوس‌برانگیزشان هر شب هوش از سر همسایه‌ها می‌پراند در طبقه بالای خانه حاج اکبر دیده می‌شود. حالا دیگر کمی باد پنکه و یک روز آفتاب خوردن و بسته‌بندی استثنایی با رعایت تمام اصول بهداشتی و شکیل کافیست تا حاصلش لواشک‌های درجه یکی بشود که حاج اکبر معتقد است فرمول تولیدش را کسی جز خودش ندارد.

حاج اکبر می‌گوید ابر و باد و مه و خورشید و فلک به طور مستقیم و غیر مستقیم در کارند تا مردم لواشک طبیعی، تمیز و تازه به کف آرند و به غفلت نخورند. حاج اکبر ۵۶ ساله است. دو فرزند دارد. موهایش رو به سفیدی کامل است، اما ماشاالله خیلی قبراق و زبر و زرنگ است. خیلی هم آدم شوخ و خوش‌قلبی است. اگر او را ببینید و بگویید در تلگرام فلان پیام را برای‌تان فرستادم و فلان عکس اینستاگرام‌تان را لایک کردم، با یک لحن اعتراضی که کاملاً مشخص است شوخی است، می‌گوید: «آقاجان چک کردن تلگرام و اینستاگرام برای من سخته. غرفه باسلامم رو هم با خانمم مدیریت می‌کنم، اگر باهام کار دارید فقط پیامک بزنید خواهشاً!»

متن‌های معرفی غرفه‌اش را هم خودش ننوشت. داد یکی از بچه‌های باسلام برایش بنویسد! او می‌خواهد هر کس از لواشک‌هایش خورد، اعتراف کند که بهترین و خوشمزه‌ترین لواشک عمرش را خورده است. حاج اکبر دنبال ایجاد برندآگاهی وسیعی نیست. می‌گوید «من ظرفیت تولیدم محدود است. همین که مشتریان خودم را با کیفیت عالی محصول، راضی و خوشحال نگه دارم برایم کافی‌ست.»

حاجی آدم خلاقی‌ست. مثلاً لواشک ترش وتند، تند، لواشک قره‌قوروتی، آلوچه (تمبر) تولید به روز تازه و آلبالو خشکه تازه از خلاقیت‌هایش است. او دوست دارد هر روز طعم‌های متفاوت تولید کند تا ذائقه‌های متفاوت را پاسخ بدهد. وقتی از او می‌پرسیم: «نگران این نیستید که رقبا ایده‌های‌تان را کپی کنند؟» لبخند می‌زند و می‌گوید: «بکنند. هر کس بهتر توانست درست کند خوب مردم هم مشتری او می‌شوند. اصلاً خودم هم از او می‌خرم». بعد لبخندش را به شکل مرموزی به خنده تبدیل می‌کند و می‌پرسد: «شرکت‌های زیادی نوشابه می‌سازند! ولی فرمول پپسی را کدام‌شان دارند؟».


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرح
فرح
5 ماه قبل

من لواشک بستنی می دار شکری می‌خوام چطوری تهیه کنم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x