درباره محصول را هرگز خالی نگذارید!


2,830

درباره محصول یعنی شرح و توضیح آن، یکی از عوامل تأثیرگذار در فروش محصول است؛ چرا که کاربران وقتی با سرچ یا استوری باسلامی وارد صفحه محصول می‌شوند غالباً با پیمایش صفحه به سمت پایین (اِسکُور)، دنبال اطلاعات بیشتری هستند و درباره محصول از مهم‌ترین آنهاست؛ بنابراین هرگز این قسمت را خالی نگذارید.

10 نکته طلایی برای «درباره محصول»

در دو مطلب دیگرم‌ درباره «اهمیت فوق‌العاده اسم محصول در فروش آن» و «چک لیست نام محصول» مفصل حرف زدم که با لینک روی این عناوین می‌توانید آنها را ببینید و بخوانید. در این یادداشت به صورت کوتاه و مفید! به نه نکته کلیدی در مورد «درباره محصول» اشاره می‌کنم که یکی از فرصت‌های باسلامی برای معرفی محصول شماست:

  1. درباره محصول، دو حالت مشاهده کمتر و بیشتر دارد؛ بنابراین ابتدای متن که در حالت کمتر و پیش‌فرض، دیده می‌شود مهم‌ترین و تأثیرگذارترین محتواست. در آخرین نکته که حالت تمرینی هم دارد، با مقدار محتوای حالت کمتر آشنا می‌شوید.
  1. حرف اصلی و مغز معرفی محصول را که می‌خواهید با مقدمه‌چینی، در پایان مطلب بیاورید در همان ابتدای متن ذکر کنید. مثلاً به جای اینکه در آغاز بگویید این عسل یا میوه خشک چه خواصی دارد و به هزار دلیل باید استفاده کرد تا مقدمه باشد برای اینکه عسل ما اصل و زنبوری است نه تقلبی و شکری یا اینکه میوه خشک تولیدی ما تازه و آفتاب‌خشک است و از رطوبت‌سنج استفاده می‌کنیم، همین ویژگی اختصاصی آخر را در اول متن بیاورید؛ مثلاً: میوه خشک طبیعی آفتابی با رطوبت‌سنجی برای حفظ کیفیت، سلامت، تازگی و طعم دلپذیرش.
  1. در این محتوای ابتدایی، از کلمات و دلایل احساسی و منطقی استفاده کنید تا تا بتوانید در ذهن و قلب خواننده و مشتری، یعنی منطق یا احساسش، اثر عمیق بگذارید و او را به انتخاب و خرید محصول خودتان نزدیک و نزدیک‌تر کنید. در مثال قبل، کلمات طبیعی، آفتابی، کیفیت، سلامت، تازگی و طعم دلپذیر این ویژگی‌ها را دارند. همین قاعده را در اسم محصول هم حتماً به کار ببرید. البته سبک نگارش و توجه به بازاریابی و تبلیغات در نام و توضیح محصول موضوع خیلی مهمی است و به یک یادداشت مستقل نیاز دارد.
  1. با استفاده از محتوای مشابه نه کپی آن، درباره محصول را بنویسید. متن کاملاً کپی یا خیلی مشابه، می‌تواند از سوی فهم ماشینی گوگل و باسلام امتیاز منفی در نظر گرفته شود. لازم نیست شرح محصول ادبی یا علمی باشد بلکه ساده و روان باشد بهتر است. پس نترسید و همان حرف‌هایی را که صادقانه در گفتگو با مشتری آشنا می‌زنید در اینجا به صورت نوشتاری بنویسید.
متن کاملاً کپی یا خیلی مشابه، می‌تواند از سوی فهم ماشینی گوگل امتیاز منفی در نظر گرفته شود.
  1. اگر متن را می‌خواهید با نام محصول شروع کنید، از اسامی مترادف یا مشابه یا متفاوت با نام محصول کمک بگیرید؛ بخصوص وقتی که محصول چند نام مشهور یا دو نام فارسی و انگلیسی دارد. برای مثال، اگر نام محصول را سیب خشک دارچینی، مافین شکلاتی، شیرینی آلمانی گذاشتید، درباره آن را با میوه خشک سیب دارچینی، کیک فنجانی شکلاتی، شیرینی مشهدی یا مربایی شروع کنید.
  1. محتوای درباره محصول را با عدد و آیکن و مانند آن شروع نکنید تا هم فضای قابل‌مشاهده در حالت کمتر، تنگ‌تر نگردد و هم فکر نمی‌کنم این چیزها در اکثر موارد برای کاربران جذاب یا مفید باشد؛ چون کاربری که به کارت محصول رسیده است، یا قصد خرید دارد یا کنجکاو است و بیشتر دنبال اطلاعات و دلیل می‌گردد. این نکته را برای نام محصول هم حتماً در نظر بگیرید.
  1. ممکن است قسمت‌های مختلف صفحه محصول (کارت محصول) برای معرفی کالای شما کامل نباشد، بنابراین قسمت درباره محصول بهترین فرصت برای جبران آن است و نباید آن را از دست بدهید. به طور کلی معرفی محصول چون ارزش محتوایی و سئوئی دارد برای ماشین‌ها و ربات‌های جستجوی گوگل و باسلام امتیاز محسوب می‌گردد.
  1. مهم‌ترین نکته اینکه باسلام فقط یک بازار آنلاین خشک و بی‌روح نیست که فروشندگان فقط به فکر سود خودشان باشند و نگاهشان به جیب مشتری باشد! بلکه باسلام بازاری است که آدم‌ها در جایگاه غرفه‌دار و فروشنده یا خریدار و مصرف‌کننده مهمتر از محصولات هستند و از این جهت، غرفه‌داران باسلامی باید برای کاربران و مخاطبان خود احترام خاصی قائل باشند و قسمت درباره محصول را نباید خالی بگذارند و در آن هر آنچه در خرید و مصرف مهم است ثبت کنند.
  1. شرح محصول را با توجه به پرسش‌ها و نظرهای مشتریان در گفتگو (چت) و تجربه خرید (کامنت) بنویسید یا هر از گاهی اصلاح و ویرایش کنید. همچنین پیش از انتشارش در باسلام، آن را با دقت بخوانید تا بدون غلط املایی و تایپی منتشر شود و با فرهنگ باسلام و کاربرانش نیز سازگار باشد.

کیفیت، سلامت، اصالت، شخصیت (بسته‌بندی خود محصول و پست آن)، طراوت (تازگی)، فرصت (مدت آماده‌سازی و ارسال)، قیمت (و تخفیف) و پست (ارسال رایگان یا هزینه آن) در کنار روش مصرف (استعمال یا استفاده)، جزو نگرانی‌ها و سؤالات عموم مشتریان است که خوب است در توضیح محصول به همه یا مهم‌ترین آنها با صداقت اشاره کنید.

  1.  اگر به نتایج گوگل دقت کنید، زیر هر عنوان و نشانی اینترنتی، توضیحی (156 کاراکتر) وجود دارد که خزنده‌ها و ربات‌های گوگل از همان سایت و صفحه حاوی آن نتیجه گرفته‌اند. به این بخش، اسنیپت (snippet) یا توضیحات متا می‌گویند و از نظر بازاریابی محتوایی مانند سئو (SEO) اهمیت زیادی دارد؛ چون این متن در تحریک و کلیک کاربران خیلی مؤثر است و بعید می‌دانم شما هم موافق نباشید یا در جستجوهای گوگلی‌تان این را تجربه نکرده باشید!
اگر به نتایج گوگل دقت کنید، زیر هر عنوان و نشانی اینترنتی، توضیحی (156 کاراکتر) وجود دارد که خزنده‌ها و ربات‌های گوگل از همان سایت و صفحه حاوی آن نتیجه گرفته‌اند. به این بخش، اسنیپت (snippet) یا توضیحات متا می‌گویند

درباره محصول را همین متن زیر نتیجه گوگلی در نظر بگیرید که قرار است مخاطب را به کلیک و خرید وادار کند. بنابراین خیلی با دقت و حساسیت و در حدود 150 کاراکتر یعنی 35 کلمه بنویسید. این مقدار محتوا، برای حالت مشاهده کمتر قسمت درباره محصول (نکته اول) هم مناسب است.

این را هم بگویم که باسلام برای محصولات هر بازارچه و راسته یا دسته محصولات خود، اسنیپت مناسبی را در نظر گرفته است که کاربران گوگل آن را می‌بینند. حالا پیشنهاد می‌کنم بلافاصله بعد از خوانش این مطلب، سراغ نگارش یا ویرایش درباره محصولات غرفه‌تان بروید!


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x