زیبایی‌های سنتی در دل تهران


1,359

An-Iranian-lifestyle

قدیم وقتی از شهرستان برمی‌گشتیم تهران، با دستی پر از محصولات سنتی می‌آمدیم. ولی حالا به خاطر باسلام برعکس شده؛ هر بار از تهران می‌رویم شهرستان، همه می‌گویند: «محصولات محلی و سنتی جدید چه با خودت آورده‌ای؟»

این را «ام امیران»، از مشتری‌های پروپاقرص باسلام می‌گوید. او خیال دارد شیرینی‌های سبک زندگی سنتی را در تهران تجربه کند؛ باسلام!

سالم و طبیعی

شاید شما هم به خوراکی‌های ارگانیک علاقه داشته باشید. غذایی که سالم و طبیعی به دست آمده، و مزه‌های لذیذ محلی که این روزها آسان به دست نمی‌آید.
خانم امیران در یک محله سرحال و زنده تهران خانه دارد. جایی پر از مغازه و فروشگاه. ولی محصولات سالم و طبیعی که او می خواهد، اگر هم پیدا شود، هرکدام در یک سر شهر است. او بیش‌تر مایحتاج خانه را از باسلام می‌خرد تا بتواند یک زندگی طبیعی و سالم را با همسر و فرزندانش شریک شود.

صمیمت خانه‌ای متفاوت

سری به خانه این خانواده خوش‌ذوق می‌زنیم. از در که وارد می‌شوی خانه ایرانی بودن صاحبانش را به رخ می‌کشد. خبری از تجملات این روزها نیست، ولی گوشه‌گوشه خانه زیبایی‌هایی‌‌ تو را از روزمرگی جدا می‌کنند و با خود می‌برند؛ روکش‌های گلیمی رنگارنگ بر مبل‌ها، صنایع دستی و کارهای هنری روی دیوارها، سرپرده‌های گلیمی در ورودی اتاق‌ها.
از ما با شربت شیره انگور همراه لیموی تازه پذیرایی کردند و از مزه‌هایی گفتند که باسلام به خانه‌شان آورده؛ از رب گوجه‌فرنگی فروشندگان محلی باسلام و از لواشک‌هایی که همراه بچه‌ها به مدرسه می‌فرستند و مادرهای دیگر سراغ‌شان را می‌گیرند.

جسارت در خرید… طعم‌های جدید، زندگی خاص

ژورنال‌های تبلیغاتی و تلوزیون‌ها ما را به یک زندگی یک شکل قالب‌بندی شده دعوت می‌کنند.
شما هم مانند خانم امیران یک زندگی خاص را ترجیح می‌دهید؟

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x