همکاری باسلام با خیریه رعد برای محصولاتی متفاوت


1,274

باسلام | Basalam - کارگاه مشترک بازار اجتماعی باسلام و خیریه رعد

به زودی محصولات جدیدی به باسلام می‌آیند که با آنچه تا امروز در باسلام دیده‌اید تفاوت دارند. تفاوت این محصولات به خاطر کسانی است که آن‌ها را تولید می‌کنند. این محصولات توسط کسانی تولید می‌شود که به دلیلی دارای محدودیت‌ها یا ناتوانی‌های جسمی یا حرکتی هستند، ولی اجازه نداده‌اند که این محدودیت‌ها جلو کسب‌وکارشان را بگیرد. این محصولات در یک طرح مشترک میان بازار اجتماعی باسلام و خیریه رعد به اینجا آمده‌اند.

همکاری رعد و باسلام از کجا شروع شد؟

خیریه رعد، یک مرکز آموزشی مردم‌نهاد برای حمایت از افرادیست که کم‌توانی حرکتی یا معلولیت‌های جسمی دارند. این افراد در مؤسسه رعد، آموزش می‌بینند، کارهای هنری یاد می‌گیرند و به مرور توان تولید محصول پیدا می‌کنند. تا الان بازارچه‌هایی هم در رعد برگزار می‌شده که این افراد بتوانند محصولات‌شان را به مردم عرضه کنند و مشتری پیدا کنند.

در مجتمع رعد که کارش را از اوایل دهه ۶۰ آغاز کرده، علاوه بر آموزش فنی حرفه‌ای، خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی)، مددکاری و مشاوره، کاریابی و اشتغال حمایتی نیز ارائه می‌شود. رعد در سال ۱۳۷۷ توسط دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد (UNDPI) به‌ عنوان یک سازمان غیر دولتی (NGO) ثبت شد. در سال ۱۳۹۳ نیز از شورای اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل (Ecosoc) مقام مشورتی کسب کرد.

باسلام | Basalam - کارگاه مشترک بازار اجتماعی باسلام و خیریه رعد

حالا باسلام تصمیم گرفته با برگزاری کارگاه‌های آموزشی غرفه‌داری در باسلام، در این کار خیر مشارکت کند. برای همین، چندی پیش کارگاهی توسط تیم باسلام در مؤسسه خیریه آموزشی رعد برگزار شد. در این کارگاه، اعضای رعد حضور پیدا کردند تا روش راه‌اندازی کسب‌وکار در باسلام را یاد بگیرند و محصولات‌شان را در باسلام عرضه کنند.

کارگاه یک‌روزه بازار اجتماعی باسلام و خیریه رعد

در کارگاه یک‌روزه‌ای که در خیریه رعد برگزار شد، ۳۴ نفر شرکت کردند که تولیدات باکیفیتی داشتند. تا پیش از این هم محصولات و صنایع‌دستی‌ خودشان را در بازارچه‌های حضوری عرضه می‌کردند ولی حالا کم‌کم غرفه‌هایشان در باسلام فعال می‌شود. در این کارگاه یک‌روزه، همه شرکت‌کنندگان توانستند اپ غرفه من را نصب کنند، راه و رسم اضافه کردن محصول به باسلام را یاد بگیرند و از محصولات‌شان عکس بگیرند. بسیاری از آن‌ها در باسلام غرفه ثبت کردند و غرفه‌هایشان در حال تکمیل است و به زودی افتتاح می‌شوند.

باسلام | Basalam - کارگاه مشترک بازار اجتماعی باسلام و خیریه رعد

این طرح مشترک ادامه خواهد داشت

این کارگاه ابتدای فعالیت مشترک باسلام و خیریه رعد بود و ادامه خواهد داشت. ما امیدواریم که این اتفاق خوب، بتواند به تدریج نقش مؤثری در بهتر شدن زندگی این بخش از جامعه داشته باشد و حضور گرم آن‌ها در باسلام به حال خوب همه مشتری‌ها و غرفه‌داران باسلام اضافه کند. از شما دعوت می‌کنیم دو غرفه‌ای که تا کنون از این طرح به باسلام آمده‌اند را ببینید. با ثبت نظر و خوشامدگویی در بخش نظرات غرفه‌ها نیز می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که جای درستی آمده‌اند:

غرفه مهنا متعلق به خانم مهتاب ناظری

غرفه اورنگ متعلق به خانم کبری اورنگی



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کبری پورمحمد اورنگی
کبری پورمحمد اورنگی
5 سال قبل

سلام به همه اعضای خانواده با سلام کبری اورنگی هستم غرفه دار اورنگ و ازتون واقعا بابت این لطف سپاس گذارم و انشاءالله منو دوستان توانمندخوداشتغالی که با کمک آموزشهای رایگان مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد شهرک غرب به محدویتهای جسمی خود نه گفتیم و خود را به کمک آنان پرورش دادیم برای زندگی بهتر در جامعه ای در خارج از خانه بتوانیم در کنار شما عزیزان و غرفه داران عزیز کشورم که به تولیدات داخلی اشتغال دارند و با محصولات کیفیت دار و بااخلاق مشتری مداری در این فروشگاه مجازی راهی برای توسعه محصولات ایرانی داشته باشیم .از همینجا از اکیپ با سلام از طرف خودم و دوستانم تشکر میکنم .

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x