بازار اجتماعی باسلام؛ یک بازار به وسعت ایران، یک فرصت برای کسب و کار خرد


1,648

basalam-as-vast-as-iran-for-little-business

از بازار

از شنیدن کلمه «بازار» چه تصویری جلوی چشم‌هایتان می‌آید؟

تصور همه ما از بازار  معمولاً به هم نزدیک است؛ یک دالان و دو طرف مغازه با کرکره‌های بالاکشیده؛ و معمولاً شلوغ و پرازدحام؛ گاری دستی‌ها بین جمعیت راه باز می‌کنند و مشتری‌ها مغازه به مغازه در بازار چرخ می‌زنند تا کالای مورد نظرشان را پیدا کنند، با مغازه‌دار چک و چانه بزنند و تخفیف بگیرند و در نهایت «خدا بده برکت»‌ی به هم بگویند و راضی از خریدی که کرده‌اند به خانه‌شان برگردند.

از شنیدن کلمه «بازار»، پاساژ و بوتیک و فروشگاه زنجیره‌ای جلوی چشم‌هایمان نمی‌آید. پاساژهای بزرگ موبایل‌فروشی و لوازم رایانه و… جلوی چشم‌مان نمی‌آید. انگار که کلمه بازار با سنت‌ها و اصالت و سلامت گره خورده باشد. حالا در زمانه اینترنت و فضای مجازی اگر بخواهیم در میان صفحات وب چنین بازاری را جست و جو کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

یک «بازار» به نام باسلام

شرکت «توسعه و تدبیر جوامع سلام» در فضا و بستر اینترنت در حال شکل دادن زیرساخت‌های چنین بازاری در قالب سایت باسلام است.

در بازار اجتماعی سلام (باسلام) امکان رقابت برای تولیدکننده‌ها و کسب و کارهای خرد (کسب و کارهای خانگی، کسب وکارهای روستایی و کارگاه‌های کوچک) فراهم شده است. در این بازار، تولیدکننده‌ها برای درخواست غرفه در سایت ثبت‌نام می‌کنند و محصولات‌شان را به طور مستقیم به مشتری‌هایشان عرضه می‌کنند؛ غرفه مجازی‌شان را با عکس روشن و واضح از محصول و نوشتن توضیحات خوب و کامل آب و جارو می‌کنند.

امکان ویژه‌ای هم در غرفه‌ها برای تولیدکننده‌ها فراهم شده است. آنها می‌توانند قصه کسب و کارشان را در کنار محصولات‌شان بنویسند؛ داستان موفقیت‌شان، داستان اینکه چطور وارد این کسب و کار شدند، و داستان فروش‌شان را.

باسلام، خودش عرضه‌کننده محصولات سالم و اصیل نیست، بلکه بستری برای کسب و کارهای خرد در اینترنت مهیا کرده و خود غرفه‌دار، این محصولات را عرضه می‌کند؛ خودش می‌فروشد و خودش هم به آدرس مشتری‌اش ارسال می‌کند. این به آن معنا نیست که «باسلام» مشتری‌ها را رها کرده باشد. باسلام رضایت مشتری‌ها را تضمین می‌کند. به هر دلیلی که مشتری از محصول رضایت نداشته باشد و یا اطلاعات کالا در سایت با چیزی که به دستش رسیده مطابقت نداشته باشد، باسلام پول مشتری را بی هیچ قید و شرطی به او برمی‌گرداند.

این روزها بزرگ‌ترین بازار اجتماعی آنلاین در ایران در حال شکل‌گیری است. جایی که تولیدکننده‌های خرد اما اصیل در غرفه‌های مجازی‌شان به صورت مستقیم کالایشان را عرضه می‌کنند.

از این غرفه‌ها دیدن کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x