پارچه مناسب انواع مانتو عبایی + مقدار پارچه لازم


266

پارچه مناسب انواع مانتو عبایی + مقدار پارچه لازم

مانتو عبایی یا عبای زنانه، لباسی بلند و گشاد (بدون جذب یا چسبان روی بدن) با آستینی آزاد و گشاد تا مچ دست است که سرشانه یا خط برش کمر ندارد (شبیه چادر). البته بعد از استقبال از عبای زنانه در ایران، مانتو عبایی کوتاه و مانتو عبایی جلو باز هم طراحی و عرضه شد.

بعد از اینکه جواب سؤال مانتو عبایی چیست را دادیم اگر تا آخر مطلب همراه ما باشید می خواهیم با اطلاعاتی که غرفه داران باسلام درباره پارچه های مخصوص مانتو عبایی داده اند برویم سراغ پاسخ این پرسش ها که پارچه مانتو عبایی چیست و چه مقدار پارچه برای مانتو عبایی لازم است؟

پارچه مناسب انواع مانتو عبایی + مقدار پارچه لازم

طراحی و سبک مانتو عبایی با هر پارچه ای سازگار نیست و جنس پارچه مانتو عبایی برای خرید یا دوخت آن خیلی مهم است. همچنین فصلی که مانتو استفاده می شود هم به موضوع پارچه مخصوص مانتو عبایی ربط و اهمیت دارد (مانند مانتو عبایی تابستانی یا زمستانی)؛ اما به طور کلی بهترین پارچه برای مانتو عبایی پارچه های سبک، خنک، لخت و ریزش دار هستند.

بعد از انتخاب پارچه مناسب مانتو عبایی، موضوع مهم دیگر متراژ پارچه برای مانتو عبایی است که برای انواع آن مثل مانتو عبایی کوتاه یا بلند (مقدار پارچه برای مانتو عبایی بلند) یا مانتو عبایی جلو باز یا جلو بسته (مقدار پارچه برای مانتو عبایی جلو بسته) متفاوت است.

در این مطلب، پارچه مناسب برای مانتو عبایی و مقدار پارچه برای مانتو عبایی را توضیح می دهیم اما قبل از آن شرح هر کدام، در جدول زیر به صورت خلاصه با پارچه های مناسب مانتو عبایی، ویژگی آنها و اینکه برای چه مدل مانتو عبایی و چه فصلی از سال خوب اند آشنا می شوید.

پارچه مناسب انواع مانتو عبایی + مقدار پارچه لازم
مدل پارچه برای مانتو عباییمدل مانتو عباییویژگی هافصل مناسب
پارچه ابر و بادیعبای ساده، روزمره و تابستانیسبک، خنک، لَخت، ریزشی، بدون چروک پذیریبهار و تابستان
پارچه ساتنعبای ساده، روزمره، مجلسی و تابستانیخنک، سبک، ظاهر براق و چروک پذیرچهار فصل بویژه تابستان
پارچه سوزن دوزیعبای مهمانی، مجلسی و تابستانیظریف، شیک و مراقبت در شستشو و اتوچهار فصل
پارچه کرپ اسکاچیعبای ساده، روزمره، مجلسی و تابستانیخنک، لطیف، سبک، خوش حالت و با دوامچهار فصل بویژه تابستان
پارچه کرپ الیزهعبای ساده، روزمره، مجلسی و تابستانیخنک، سبک، لطیف، دوام خوب، چروک پذیری کم، سایش پذیر، دقت در شستشو و اتوکشیبهار و تابستان
پارچه کرپ ایرانیعبای روزمره، چهار فصل و تابستانی (با لباس کم زیر عبا)سنگین، مقاوم، ایستایی بالا، چروک پذیری، قیمت اقتصادیچهار فصل
پارچه کرپ حریرعبای ساده، روزمره، مجلسی و تابستانیسبک، لَخت، نازک (بدون بدن نمایی)، ظریف و بادوامچهار فصل بویژه تابستان
پارچه کرپ کرهعبای روزمره، اداری، مجلسی و تابستانیخیلی سبک، لطیف، لَخت، ریزشی، بدون چروک پذیری و نخ کشیچهار فصل بویژه تابستان
پارچه کرپ کنزوعبای ساده، روزمره، مجلسی و تابستانیاستحکام بالا، چروک پذیری کم، اتوی آسانچهار فصل
پارچه نخیعباس ساده، روزمره بهاری و تابستانیخنک، سبک، دوام خوب، چروک پذیر، خشک شدن سریعبهار و تابستان

پارچه نخی برای مانتو عبایی

از ویژگی های پارچه های نخی، خنکی، جذب رطوبت، نرمی و سازگاری با پوست بدن است و به همین دلیل برای مانتو عبایی بهار و تابستان خوب هستند و علاوه بر سبکی و راحتی، از تعریق زیاد جلوگیری می کند. همچنین این پارچه ها در برابر شستشو که در روزهای گرم سال بیشتر پیش می آید مقاومت خوبی دارند و زود هم خشک می شوند و با وجود چروک پذیری، با اتوکشی برطرف می شود.

بنابراین پارچه های نخی برای مانتو عبایی بهاره و تابستانه مناسب اند و جزو بهترین پارچه برای دوخت مانتو عبایی هستند.

پارچه نخی برای مانتو عبایی

پارچه کرپ الیزه برای مانتو عبایی

در میان کرپ ها، پارچه کرپ الیزه، علاوه بر بافت ریز، نرمی، لطافت و تنفس پذیری (خنکی)، در برابر چروک مقاومت خوبی دارد اما در برابر سایش و پارگی مقاومت کمتری دارد. بنابراین کرپ الیزه پارچه مناسب دوخت مانتو عبایی برای مانتوهای تابستانی، روزمره، مجلسی و مهمانی است.

بعضی از غرفه داران باسلام به ویژگی لخت و ریزش دار بودن اما بدون بدنمایی کرپ الیزه تأکید کردند که آن را پارچه مناسب برای دوخت مانتو عبایی قرار داده است (مانند غرفه های گالری آنیسا از خوانسار و خط رُخ از بابل). همچنین بعضی ها از آنها در نحوه شستشو ترجیحاً شستن با پودر صابون و آب ولرم (مانند غرفه گالری دختر دریا از قم) یا ستفاده از مایع نرم کننده را توصیه کرده اند (مانند غرفه خیاطی گندم از شهرک قدس تهران).

پارچه کرپ الیزه برای مانتو عبایی
خط رُخ
ماه شو مزون
286 محصول
1,511 فروش
استان مازندران

پارچه کرپ کنزو برای عبایا

کرپ کنزو در خانواده کرپ ها پارچه ای با کیفیت و با ایستایی مناسب، استحکام بالا و ظاهر و جلوه زیبایی است و به همین دلیل بیشتر برای لباس های مجلسی و شیک، مثل کت، شلوار و مانتو یا عبای مجلسی استفاده می شود.

کرپ کنزو (برند کنزو با اصالت ژاپنی) که گاهی به کرپ ژاپنی یا اندونزی شناخته می شود برای مانتو و عبای چهار فصل مناسب است. البته برای عبای تابستانی از کرپ کنزو گرم پایین استفاده می شود. کرپ کنزو نسبت به کرپ مازراتی الیاف مصنوعی (پلی استر) کمتری دارد و خیلی چروک پذیر نیست و پس از شستن به اتوکشی نیاز ندارد یا اتوی سطحی و ملایم برایش کافی است.

بنابراین در جواب سؤال چه پارچه هایی برای مانتو عبایی مناسب است، می توان از پارچه کرپ کنزو اسم برد و گفت برای مانتو عبایی چهار فصل و نیز عبای ساده و مجلسی عالی است.

پارچه کرپ کنزو برای عبایا

پارچه کرپ ایرانی برای مانتو عبایی

پارچه کرپ ایرانی از نظر قیمت از کرپ خارجی ارزان تر است و از نظر کیفیت، ضخیم تر، سنگین تر و مقاوم تر است و به همین دلیل برای چادر، مانتو و عبای زنانه مناسب است و به لباس و پوشش اضافی زیر آنها نیاز نیست.

بعضی از کرپ های ایرانی آهار و پرز دارند و به طور کلی کرپ ایرانی چروک پذیری اش از کرپ خارجی بیشتر است و هنگام شستشو، استفاده از مایع نرم کننده و برای خشک کردن، حالت نمدار و آویز بهتر است.

پارچه کرپ ایرانی برای مانتو عبایی

کرپ ایرانی با ایستایی عالی، برای مانتو و عبای روزمره و تابستانی (با لباس کم زیر عبا) مناسب است و بعضی غرفه داران باسلام آن را با کرپ اعلای ایرانی که برای چادر مشکی استفاده می شود عرضه می کنند.

اگر سؤالتان این است که چه پارچه ای برای مانتو عبایی مناسب است و قیمت اقتصادی عبا هم برایتان مهم باشد مانتو عبایی کرپ ایرانی را پیشنهاد می دهند.

پارچه کرپ کره برای مانتو عبایی

پارچه کرپ کره، خیلی سبک، لطیف، لَخت، ریزشی و بدون آبرفت و چروک پذیری و نخ کشی است و برای دوخت مانتو و عبای زنانه روزمره، اداری، مهمانی و مجلسی و نیز برای فصل تابستان گزینه مناسبی است؛ هرچند کرپ کره ای برای مانتو عبایی چهار فصل هم کاربرد دارد.

رنگ مشکی کرپ کره ای مات است و برای کسانی که چادر یا مانتو یا عبای غیر براق دوست دارند گزینه ای عالی است. در باسلام با کرپ کره ای، عبای جواهردوزی یا خرجکار یا تماماً کار دست عرضه می شود (مانند غرفه عبایا و شال بزامزون از اصفهان) و بعضی از غرفه داران برای شستوی کرپ کره ای، شسشتن با دست و شامپو را سفارش کرده اند (مانند غرفه گالری تن پوش صدف از اصفهان)

پارچه کرپ کره برای مانتو عبایی
83 محصول
449 فروش
استان اصفهان

پارچه کرپ حریر برای مانتو عبایی

پارچه کرپ حریر، سبک، لَخت، نازک (بدون بدن نمایی)، کمی زبر ولی ظریف و بادوام است. کرپ حریر با این ویژگی ها برای انواعی از لباس زنانه ازجمله مانتو عبایی تابستانی در مدل های ساده و مجلسی مناسب است.

برای شستشوی ماشینی مانتو عبایی کرپ حریر بهتر است در دما و سرعت پایین و بدون مایع سفیدکننده و با استفاده از مایع نرم کننده انجام گردد و دور از نور خورشید هم خشک شود. در شستشوی دستی هم شستن با آب سرد و شامپو را پیشنهاد می دهند. اتوکشی کرپ حریر هم بهتر است از پشت پارچه و در دمای کم صورت بگیرد.

پارچه کرپ حریر برای مانتو عبایی

غرفه داران باسلام مانتو عبایی کرپ حریر را برای مدل های روزمره و مجلسی آماده کرده اند و همین نکات اتو و شستشو را تذکر داده اند (مانند غرفه های پوشاک و چرم ماهلین از کلاچای گیلان و حجاب یاقوت از قاین خراسان جنوبی)

222 محصول
682 فروش
استان گیلان

پارچه کرپ اسکاچی برای مانتو عبایی

کرپ اسکاچی کمی مثل اسکاچ پستی و بلندی دارد اما بافت خوش حالت و زیبایی دارد و پارچه ای خنک، لطیف، نازک (بدون بدن نمایی)، کششی، بادوام و بدون چروک پذیری هنگام استفاده است.

این ویژگی ها کرپ اسکاچی، آن را برای مانتو و عبای زنانه بویژه عبای تابستانی و مجلسی مناسب کرده است. از بعضی فروشندگان وقتی می پرسیم چه نوع پارچه ای برای مانتو عبایی مناسب است یکی از پاسخ هایشان کرپ اسکاچی است!

پارچه کرپ اسکاچی برای مانتو عبایی

غرفه داران باسلام مانتو عبایی کرپ اسکاچی را با جنس درجه یک عرضه می کنند (مانند غرفه های فاطی شاپینگ و مزون گلسا از تهران)

مزون گلسا
حراجی ها رو داخل استوری گذاشتم .
1551 محصول
752 فروش
استان تهران

پارچه ساتن برای عبایا

ساتن یا اطلس، پارچه ای نخی و تابستانی و چروک پذیر است اما به دلیل بافت و ظاهر شیک و زیبایش برای همه فصول سال استفاده می شود. روی پارچه ساتن، صاف و براق و پشتش، مات است و لطافت و ریزش خوبی هم دارد.

ساتن ها بسته به درصد ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی و نیز کشور تولیدکننده (مثل ساتن آمریکایی یا فرانسوی) از نظر براقی، آهار و ضخامت با هم فرق دارند اما همگی برای دوخت مانتو عبایی تابستانی روزمره و مجلسی محبوب اند. البته چون ساتن، براق است عبای زنانه ساتن را برای بانوان چاق توصیه نمی کنند؛ چون کمی سایز و چاقی شان را بیشتر نمایش می دهد!

پارچه ساتن برای عبایا

غرفه داران باسلام از ساتن ایرانی و خارجی و مدل های ساده، طرح دار، گلدار و پلیسه، مانتو عبایی های شیک و مجلسی عرضه کرده اند (مانند غرفه های تکنو یار و چیتانو از مشهد، پینک مد از تهران، مزون ایران بانو از بومهن تهران)

مزون گلسا
حراجی ها رو داخل استوری گذاشتم .
1551 محصول
752 فروش
استان تهران

پارچه ابر و بادی برای مانتو عبایی

پارچه نخی ابر و بادی حالتی شبیه سایه و روشن دارد و سبک، خنک، لَخت، ریزشی، نرم و خوش قیمت است و برای مانتو و عبای زنانه تابستانی انتخاب خوبی است. ابر و بادی چروک پذیر نیست و به شستن ملایم و اتوکشی با پارچه محافظ و رطوبت نیاز دارد و البته زود هم خشک می شود.

پارچه ابر و بادی برای مانتو عبایی

عبای ساده یا روزمره با پارچه ابر و بادی، تن خور خوبی دارد و با تنوع رنگی که در تولید این پارچه وجود دارد انتخاب رنگ را طبق سلیقه خودتان آسان کرده است. غرفه داران باسلام عبای ابر و بادی را سبک، خنک و راحت و البته شیک معرفی کرده اند (مانند غرفه های تولیدی صباحی از شیراز، مزون رمیس از تنکابن و آنا شاپینگ و مارال استور از تهران)

آنا شاپینگ
لباس مجلسی هر نیم ساعت موجودی بروز میشود
4325 محصول
12,042 فروش
استان تهران

پارچه ریون برای مانتو عبایی

ریون (Rayon) یا ابریشم مصنوعی، نام الیافی نیمه مصنوعی است که با ترکیبی از منابع طبیعی مثل چوب و مواد مصنوعی ساخته می شود. پارچه های بافته شده با نخ ریون، ویژگی های پارچه های نخی و حریر را دارند: نرم، راحت، سبک، خنک، لَخت، نازک (بدون دید)، لطیف، با ظاهر شیک و زیبا و بدون چروک.

ریون از پارچه های پرکاربرد در صنعت مد و پوشاک است و برای لباس زنانه مانند مانتو عبایی روزمره یا مجلسی و استفاده آن در چهارفصل بویژه تابستان مناسب است. برای شستن و اتوی لباس های دوخته شده با ریون باید دقت کرد: شستشو در آب سرد یا ولرم بدون شوینده قوی و اتوکشی در دمای پایین.

پارچه ریون برای مانتو عبایی

برای آشنایی با پارچه ریون و استفاده در دوخت مانتو، عبا، تونیک و آستر، به غرفه های پارچه فروش باسلام سری بزنید (مانند غرفه های باغ پارچه از دورود، پارچه سرای آتلار از کنارک سیستان و بلوچستان و پارچه سرای نیم گز از سنندج)

باغ پارچه
باغ پارچه
385 محصول
4,816 فروش
استان لرستان

پارچه سوزن دوزی برای مانتو عبایی

پارچه سوزن دوزی پارچه ای است که روی آن با نخ و سوزن، به وسیله دست یا ماشین، طرح های زیبا و تزئینی کار می شود. پارچه پایه برای سوزن دوزی، معمولاً مخمل است اما روی بعضی پارچه های بادوام دیگر مثل لینن هم سوزن دوزی صورت می گیرد.

استفاده از پارچه سوزن دوزی بویژه سوزن دوزی های دستی و سنتی، برای تزئین لباس زنانه مانند مانتو عبایی آن را خیلی مجلسی تر، زیباتر و خاص تر می کند. پارچه های آینه دوزی، پولک دوزی، منجوق دوزی، ملیله دوزی و مروارید دوزی از نمونه های پارچه های سوزن دوزی اند.

پارچه سوزن دوزی برای مانتو عبایی

غرفه داران زیادی در بازار باسلام، انواع پارچه سوزن دوزی و مانتو عبایی سوزن دوزی را عرضه می کنند و در صفحه هر پارچه یا مانتو عبایی درباره جنس، نحوه شستشو و نگهداری آنها توضیح می دهند.

پارچه عبایی ساده

در این مطلب ده نوع پارچه برای پاسخ به سؤال چه نوع پارچه برای مانتو عبایی مناسب است معرفی شد که همگی به جز پارچه های سوزن دوزی برای مانتو عبایی ساده (یعنی بدون طرح یا خرجکار زیاد) مناسب اند. در اینجا به چند پارچه که برای عبای ساده زنانه مناسب اند اشاره می کنیم: پارچه نخی، ریون، ابر و بادی، آنغوره، فاستونی، فوتر، کرپ الیزه و کرپ حریر.

برای دوخت یا خرید عبای ساده با کاربرد روزمره خوب است رنگ های فصل را در نظر بگیرید (مثل رنگ های روشن در تابستان) و با عبای کوتاه، شلوار گشاد را سِت کنید.

پارچه عبایی ساده

پارچه عبایی مجلسی

برای عبای مجلسی و مهمانی یا رسمی، پارچه های با ظاهر شیک و زیبا و ویژگی ایستایی و بدون چروک مناسب است؛ مثل ساتن، حریر، ژاکارد، مخمل و کرپ ها. همچنین برای جلوه بیشتر عبای مجلسی، از پارچه های سوزن دوزی هم استفاده می شود یا روی پارچه زمینه کارهای هنری مثل جواهردوزی و مروارید دوزی (بخصوص در قسمت سینه و سر آستین) انجام می شود و گاهی عبای مجلسی را چند تکه طراحی و آماده می کنند.

هنگام استفاده از عبای مجلسی، استایل کردن مانتو عبایی با بقیه لباس ها مثل شلوار، شال، روسری، کیف، کفش و اکسسوری ها اهمیت دارد.

پارچه عبایی مجلسی

پارچه خنک برای پارچه عبایی

عبای زنانه چون به نوعی گشاد و آزاد است، برای فصل بهار و تابستان بیشتر طرفدار دارند. بنابراین عبای بهاره و تابستانه از پارچه های خنک و سبک تهیه می شوند؛ مانند پارچه نخی، ابر و بادی، بابوس، پوپلین، حریر، سوپر سافت، شانتون نخی، کتان نخ، کرپ اسکاچی، کرپ حریر، کراش و لینن.

پارچه خنک برای پارچه عبایی

مقدار پارچه لازم برای مانتو عبایی

فرمول محاسبه میزان پارچه برای مانتو عبایی آسان است! از سرشانه تا قسمتی را که می خواهید قد عبا باشد (مثلاً تا مچ پا) اندازه بگیرید و آن را به علاوه پانزده سانتی متر و سپس در دو ضرب کنید. اگر برای عبا آستر هم بخواهید طبق همین محاسبه، به اندازه پارچه اصلی، پارچه آستری لازم است.

اگر علاوه بر پارچه اصلی، برای قسمت رویه و جلوی مانتو عبایی بخواهید پارچه دیگری طراحی و کار کنید، مقدار پارچه مورد نیاز مانتو عبایی بیشتر می شود و از این پارچه دوم هم نصف متراژ پارچه اصلی لازم است (قبل از ضرب شدن در عدد دو).

نکته مهم دیگر درباره پارچه مورد نیاز برای مانتو عبایی این است که پارچه های با عرض زیاد مثل 150 یا 180 سانتی متر مناسب است.

مقدار پارچه لازم برای مانتو عبایی

مثال برای اینکه چند متر پارچه برای مانتو عبایی لازم است:

اگر اندازه سرشانه تا زیر زانو، 125 سانتی متر باشد، این عدد را به اضافه 15 سانتی متر کنید (140 سانتی متر) و سپس در عدد 2 ضرب کنید تا پارچه مورد نیاز به دست بیاید (280 سانتی متر). همین متراژ برای پارچه آستری نیاز است.

اگر برای جلو و پشت مانتو عبایی می خواهید از دو نوع پارچه استفاده کنید، در این مثال از هر کدام پارچه 140 سانتی متر پارچه نیاز دارید. و چنانچه پارچه طرح داری برای رویه مانتو لازم دارید، باز هم 140 سانتی متر از پارچه رویه لازم است.

امیدواریم با این مثال، جواب سؤال خیلی ها را داده باشیم که: برای مانتو عبایی چند متر پارچه لازمه؟

انواع مدل مانتوی عبایی یا عبای زنانه

در بازار مد و پوشاک مدل های مختلف مانتو عبایی یا عبا زنانه با شعارهای جدید، شیک و طرح سال عرضه می شود و انتخاب آنها به سلیقه و تجربه های قبلی خودتان یا دیگران بستگی دارد.

مدل های کلی عبای زنانه را می توان در چند دسته تقسیم کرد:

1- نوع پارچه: مثل مانتو عبایی کرپ الیزه.

2- قد مانتو: مانتو عبایی بلند و کوتاه.

3- محل استفاده: مانتو عبایی روزمره، اداری، رسمی، مهمانی، مجلسی.

4- نوع دوخت: عبای ساده، مجلسی، خرجکار، گل دوزی، جواهردورزی، منجوق دوزی.

5- طرح جلوی مانتو: مانتو عبایی جلو بسته یا جلو باز، مانتو عبایی جلو دکمه دار یا زیپ دار.

6- سبک کشور: مانتو عبایی ایرانی، کویتی، اماراتی، بحرینی، خلیجی، هندی.

7- طرح و رنگ کلی: مانتو عربی مشکی، رنگی، پیراهنی، طرح دار، گل دار.

8- علاوه بر این مدل های کلی، طرح و مدل قسمت های مختلف مانتو عبایی، مثل آستین و یقه هم مهم است و هنگام خرید مانتو عبایی از بازار باسلام می توانید این موارد را بررسی کنید یا از طریق گفتگو با غرفه داران طرح خودتان را سفارش دهید.

انواع مدل مانتوی عبایی یا عبای زنانه

در ادامه مطلب، درباره چهار مدل عبای زنانه پرطرفدار و پرفروش توضیح کوتاهی می دهیم: مانتو عبایی ساده، مجلسی، دکمه دار و بلند.

عبای ساده

عبای ساده ویژگی اصلی مانتو عبایی را دارد؛ یعنی:

  • مانتوی گشادی که اندامی نیست
  • روی بدن به حالت جذب و چسبان قرار نمی گیرد
  • حتی روی شانه هم نمی چسبد
  • برش سرشانه اش پایین تر از خط شانه است.
  • مانتو عبایی برای قد و قامت های معمولی فری سایز است.
  • ویژگی دیگر بعضی از مدل های عبای ساده این است که پارچه آن خیلی طرح دار نیست و روی آن کارهای هنری زیادی صورت نگرفته است و به همین خاطر برای استفاده معمولی، روزمره، مهمانی های دوستانه و مانند آن مناسب است.
عبای ساده

عبای مجلسی

عبای مجلسی همان طور که از اسمش پیداست مانتو عبایی برای فضاهای رسمی، مجلسی و مهمانی ها و مراسم خاص است که باید لباس های شیک تر از معمول پوشید. در عبای مجلسی از یک طرف جنس و ظاهر بافت پارچه و از طرف دیگر، طرح و مدل دوخت و نیز کارهای تزئینی و اضافی، مهم است.

بنابراین بعضی از مدل های عبای مجلسی می تواند از جهت طرح و خرجکار، عبای ساده باشند اما از جهت جنس پارچه و دوخت باید در حد مانتو مجلسی باشند.

عبای مجلسی

عبای دکمه دار

عبای دکمه دار یا مانتو عبایی جلو دکمه دار می تواند مانتو عبایی جلو بسته باشد و دکمه ها برای زیبایی و تزئین مانتو باشند و نیز می تواند دکمه ها برای باز و بسته کردن باشند و به همین دلیل، عبای دکمه دار را در موقعیت های لازم می توان راحت تر از مانتوی کاملاً جلوبسته باز کرد.

مدل دیگری از عبای دکمه دار عبایی است که تمام جلوی آن دکمه ندارد بلکه فقط در قسمت وسط یا کنار سینه دکمه کار شده است و از نظر ظاهر و جلوه با عبای کاملاً دکمه دار متفاوت است.

عبای دکمه دار

عبای بلند

عبای بلند برای کسانی که می خواهند استایل بلند و کاملاً پوشیده داشته باشند مناسب و جذاب است. در بعضی مدل های مانتو عبایی بلند، قسمت کمر آن گشاد نیست و کمربندی است.

شاید تصور شود عبای بلند فقط محبوب خانم های محجبه باشد اما جنس، طرح و دوخت بعضی مدل های عبای بلند چنان شیک است و تن خور خوبی دارد که خیلی از بانوان آن را می پسندند و استایل خودشان را با آن هماهنگ می کنند!

عبای بلند

آیا این نوشته برای شما مفید بود؟

بله، دوست داشتم.
خیر، مفید نبود.
از ثبت بازخورد شما سپاسگزاریم.



دیدگاه ها

guest
3 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x