انتخاب پارچه مناسب برای انواع مدل های شومیز زنانه


252

انتخاب پارچه مناسب برای انواع مدل های شومیز زنانه

شومیز لباسی زنانه شبیه پیراهن مردانه و بلندتر از بلوز زنانه و کوتاه تر و تنگ تر از تونیک است. همچنین شومیز طبق الگوبرداری از پیراهن مردانه، آستین دار است و برعکس بلوز، می تواند جلو باز باشد. به دلیل همین شباهت ها، مدل های شومیز مانتویی، شومیز تونیک و شومیز پیراهنی هم طراحی و عرضه شده است.

در ایران، شومیز لباس زنانه محبوبی است و با انواع پارچه شومیزی مدل های متنوعی از آن برای استایل های مختلف طراحی و تولید می شود؛ مانند روزمره، رسمی، نیمه رسمی (کژوال)، مهمانی، مجلسی و فصلی.

انتخاب پارچه مناسب برای انواع مدل های شومیز زنانه

انتخاب پارچه شومیز خیلی سخت نیست! چون بیش از ده نوع پارچه شومیزی جدید برای دوخت انواع شومیز زنانه و دخترانه وجود دارد. همچنین هر از گاهی پارچه های جدید برای شومیز نیز در بازار پارچه معرفی می شوند.

این مطلب درباره پارچه های شومیزی است تا به شما برای خرید شومیز آماده یا پارچه شومیزی، پارچه شومیزی طرح دار و سفارش یا دوخت انواع شومیز (ساده، اسپرت، مجلسی و مانتویی) کمک کند. در این یادداشت از بعضی غرفه های باسلام نام برده و لینک داده ایم که امیدواریم همیشه فعال و مشتری مدار باشند و به شما کمک کنند.

لیست کامل پارچه های مناسب شومیز

در این محتوا تلاش کردیم معرفی جدیدترین پارچه برای شومیز را هم از دست ندهیم اما قبل از معرفی پارچه های مناسب شومیزها می توانید اطلاعات خلاصه و مفیدی از آنها را در جدول پارچه های شومیزی ببینید (جدول زیر).

پارچه شومیزیمدل شومیزویژگی هامناسب فصل
پارچه پوپلینشومیز ساده، مجلسی، مانتویی، تابستانی، اسپرت، سفید، راه راه، چهارخانهسبک، خنک، لطیف، نازک، محکم، کشسانی کمتابستان و بهار
پارچه تترونشومیز ساده، اسپرت، مانتویی، نیمه رسمی، سفیدسبک، خنک، نرم، بافت کلاسیک ومحکم، با آبرفت، قیمت مناسبچهار فصلبویژه تابستان
پارچه جینشومیز ساده، اسپرت، مانتویی، روزمره، نیمه رسمی، مجلسیراحت، محکم، مقاوم، با دوام، تنوع پارچه، همیشه مدچهار فصل
پارچه دانتلشومیز مجلسی، رسمی، خرجکارزمینه توری (شبیه گیپور)، بدن نما، ظریف و با دوامچهار فصل
پارچه ساتنشومیز مجلسی، مانتویی، تابستانی، گل دار، طرح دار، راه راه، پلیسه، یقه کرواتی، آستین کیمونونرم، لطیف، ریزش دار و درخشانتابستان و بهار
پارچه شانتون نخشومیز تابستانی و بهاری، اسپرت، مانتویی، نیمه رسمی، گلدوزی، طرح دار، کلوشسبک، خنک، نرم، محکم و بدون کشسانی و چروک پذیریتابستان و بهار
پارچه کتان کریستالشومیز ساده، مانتویی، مجلسی، خرجکارسبک، خنک، براق، ایستایی، بدون آبرفتچهار فصل
پارچه کتان لمهشومیز مجلسی و رسمیسبک، راحت، لطیف، براق، بادوام، بدون آبرفت وچروک پذیریپاییز و بهار
پارچه کرپ حریرشومیز ساده، مانتویی، اسپرت، مجلسیسبک، لَخت، نازک بدون بدن نمایی، زبر و ظریفچهار فصل
پارچه کریشهشومیز ساده، مجلسی، مانتویی، تابستانیسبک، خنک، نرم، ظاهر راه راه، بدون کشسانی و آبرفت و چروک پذیریتابستان و بهار
پارچه کشمیرشومیز اسپرت، مانتویی، مجلسی، چهارخانهگرمی، نرمی، لطیف، محکم، مقاوم، تنوع در ضخامتچهار فصلبویژه پاییز و زمستان
پارچه لیننشومیز ساده، اسپرت، مانتویی، گلدوزی، طرح دار، مجلسیسبک، خنک، لطیف، ایستایی، ریزش دار، نازک بدون بدن نماییتابستان و بهار
پارچه مخمل کبریتیشومیز روزمره، اسپرت، مانتویی، خرجکار، نیمه رسمی، مجلسیظاهر شیک راه راه، مقاوم، ایستایی، بادوام، تنوع در بافت ریز و درشتچهار فصل
پارچه وال بوندینگ(موسلین)شومیز روزمره، مانتویی، اسپرت، نیمه رسمیسبک، خنک، ریزش دار، نازک بدون بدن نمایی، مراقبت از نخ کش شدنتابستان و بهار
لیست کامل پارچه های مناسب شومیز

پارچه ساتن برای شومیز

پارچه ساتن، نرم، لطیف، صاف و نسبتاً درخشان و براق است و ریزش خوبی دارد و به همین دلیل برای لباس های زنانه روزمره و مجلسی، از جمله شومیز و مانتو مناسب است.

پارچه ساتن برای شومیز

شومیز ساتن ایرانی یا خارجی (مثل ساتن آمریکایی) از جهت استفاده و فصل، بیشتر برای مجلس و مهمانی و روزهای گرم سال مناسب است. بعضی ها برای هماهنگی با استایل شومیز ساتن، شلوار ساده یا دامن بافت را پیشنهاد می دهند.غرفه داران باسلام با استفاده از رنگ بندی پارچه ساتن، مدل های شیک و مجلسی از شومیزهای زنانه و دخترانه و ست شومیز و شلوار را عرضه کرده اند؛ مانند غرفه اِکسون پوشاک از قوچان و پارچه عرفان از تهران.

پارچه عرفان
عرفان گلزاری
74 محصول
3,329 فروش
استان تهران

مزایا پارچه ساتن

پارچه ساتن برای لباس زنانه مثل شومیز که هنگام کار و کوشش و جنب و جوش استفاده می شود نه خواب و استراحت، مناسب است؛ چون:

  • به راحتی چین می خورد و برای طرح دار کردن لباس مناسب است.
  • ظاهر درخشان و زیبایی دارد و به شما جلوه شیک و جذابی می دهد.
  • انعطاف و ریزش خوبی دارد و به تن می نشیند و هنگام حرکت کشش دارد.
  • نرم و لطیف است و بدن شما را اذیت نمی کند. به همین دلیل برای لباس خواب هم استفاده می شود.

وقتی از بازار باسلام شومیز می خرید ببینید غرفه دارن آن درباره شومیز ساتن چه می گویند؛ مثل غرفه مزون استایل ماه از رشت.

مزایا پارچه ساتن
69 محصول
491 فروش
استان گیلان

معایب پارچه ساتن

برای پارچه ساتن معایبی گفته اند که می توانید آن را به راحتی برطرف کنید! مثلاً:

  • نسبت به بعضی پارچه ها قیمت گران تری دارد البته نه در حد لاکچری. بنابراین برای شومیز مجلسی مناسب تر است.
  • رنگ آن با نور مستقیم خورشید کمرنگ می شود. پس شومیز ساتن را در سایه خشک کنید و هنگام استفاده، زیاد زیر نور مستقیم خورشید نباشید.
  • در شستشو و اتوکشی به مراقبت بیشتری نیاز دارد که برای خانم هایی که می خواهند شیک باشند کار سختی نیست و ارزشش را دارد!
  • جنس بعضی از ساتن ها نامرغوب است. خب هنگام خرید پارچه یا شومیز به کیفیت جنس آن دقت کنید.
معایب پارچه ساتن

مدل شومیز مناسب با پارچه ساتن

به دلیل ویژگی های خوب ساتن که بالاتر گفتیم با این پارچه، شومیز ساتن های متنوعی تولید می شود. برای نمونه، با استفاده از ساتن گل دار و طرح دار، انواع شومیز طرح دار و جذاب در بازار هست؛ مثل شومیز ساتن راه راه، شومیز ساتن گل دار و شومیز ساتن پلیسه.

همچنین به خاطر فرم پذیری ساتن، شومیزهایی با مدل های مختلف یقه و آستین موجود است؛ مثل شومیز یقه کرواتی ساتن و شومیز آستین کیمونو ساتن. شومیز دوبل (دو لایه) با پارچه ساتن طرح دار، یکی از مدل های جدید شومیز ساتن است. استایل سِت شومیز و شلوار ساتن را هم یادتان نرود!

مدل شومیز مناسب با پارچه ساتن

پارچه دانتل برای شومیز

پارچه دانتل از نظر ظاهر شبیه پارچه گیپور است اما از نظر جنس، کیفیت، ظرافت و کاربرد متفاوت و خیلی بهتر است. پارچه دانتل، زمینه توری و گل های برجسته دارد و از گیپور گران تر است. دانتل برای لباس مجلسی و عروسی و خرجکار این جور لباس ها خیلی مناسب و پراستفاده است.

پارچه دانتل برای شومیز مجلسی و شیک و پوشیدن در جشن ها و مهمانی ها، گزینه ای عالی است که می شود به صورت تمام پارچه یا خرجکار و تزئینی استفاده کرد. برای خرید شومیز دانتل حواستان به دوخت آن هم باشد و به توضیحات محصول توجه و دقت کنید.

پارچه دانتل برای شومیز

بعضی از غرفه داران مد و پوشاک باسلام، برای محصولات خودشان قفسه اختصاصی شومیز دارند که انتخاب و خرید شومیز را برای شما آسان تر می کند؛ مانند قفسه شومیز در غرفه بوتیک دزیره از ماهشهر خوزستان.

1326 محصول
159 فروش
استان خوزستان

مزایا پارچه دانتل

پارچه دانتل برای شومیز و بقیه لباس زنانه حتی لباس زیر، هیچ وقت جذابیتش را از دست نمی دهد. بعضی از مزیت های دانتل از این قرار است:

  • ظرافت پارچه دانتل برای خرجکاری و شیک کردن لباس و شومیز مجلسی عالی است.
  • تنوع رنگ و طرح دانتل ، امکان دوخت و تولید مدل های متنوع و شیک شومیز دانتل را می دهد.
  • دانتل کارشده (مثل منجوق دوزی) هم وجود دارد و برای دوخت یا خرجکاری شومیز عالی است.
  • دانتل پارچه بادوام و با کیفیتی است و ظاهر قشنگش را برای مدت طولانی حفظ می کند.
  • توری و بدن نما بودن دانتل، مزیت دیگرش برای استفاده از شومیز دانتل در جشن و مراسم خاص است.
مزایا پارچه دانتل

معایب پارچه دانتل

دانتل هم مثل هر پارچه دیگری، در کنار مزایا، مشکلاتی هم دارد که به آنها نمی شود معایب گفت! چون راه حل دارند؛ مثلاً:

  • دانتل به طور کلی پارچه گران قیمتی است و در بعضی مدل ها گران تر و حتی لاکچری می شود و شما طبق بودجه خودتان باید هزینه کنید؛ مثل دانتل دست باف، دانتل خارجی، دانتل برجسته، دانتل کارشده یا دانتل با نخ طلا، نقره و ابریشم خالص.
  • دانتل به شستشو و نگهداری خاص خودش نیاز دارد و باید طبق استانداردش عمل کنید؛ مانند شستن دستی با آب سرد و بدون چنگ زدن و پیچ و تاب دادان، قرار دادن در کیسه برای شستشوی ماشینی؛ اتو در دمای پایین و با پارچه محافظ، خشک نکردن در ماشین و قرار دادن در هوای آزاد به صورت آویزان یا پهن کردن روی سطح صاف.
معایب پارچه دانتل

مدل شومیز مناسب با پارچه دانتل

دانتل برای شومیز مجلسی گزینه پرطرفداری است. شومیز مجلسی دانتل می تواند تماماً از پارچه دانتل باشد یا در قسمت هایی از شومیز، پارچه دانتل کار شده باشد؛ مثل شومیز مجلسی آستین دانتل طرح دار.

شومیز مجلسی دانتل را با شلوار یا دامن مجلسی و شیک سِت کنید و از شیک و جذاب بودن خودتان حس خوبی به زندگی بگیرید. رنگ پارچه دانتل بویژه سفید و مشکی هم در شومیز خیلی اهمیت دارد و مشتری شومیز مجلسی دانتل مشکی یا سفید کم نیستند و غرفه داران باسلام هم حواسشان به پارچه شومیزی سفید است؛ مثل غرفه نفس بانووو از تهران.

مدل شومیز مناسب با پارچه دانتل
نفس بانووو
نگین السادات حسینی
127 محصول
58 فروش
استان تهران

پارچه وال بوندینگ (موسلین) برای شومیز

پارچه وال انواعی دارد که همگی نرم، لطیف، سبک و خنک هستند و برای لباس های تابستانی مناسب اند. پارچه وال بوندینگ یا موسلین (Double Gauze) از خانواده وال ها، از دو لایه پارچه نازک به هم چسبیده تولید می شود که این روش باعث دو ویژگی می شود؛ اول اینکه با حفظ نازکی مانع بدن نمایی پارچه می شود و دوم آنکه پارچه، چروک منظم و ریز و زیبایی پیدا می کند.

بنابراین وال بوندینگ برای دوخت لباس های زنانه مثل شومیز تابستانی شیک و راحت خیلی مناسب است. البته از این پارچه برای لباس مردانه و کودک و نوزاد هم خیلی استفاده می شود.

پارچه وال بوندینگ (موسلین) برای شومیز

مزایا پارچه موسلین

استفاده از پارچه وال بوندینگ (موسلین) برای شومیز چند مزیت دارد:

  • ظاهر چروک و پفکی دارد که ظاهر متفاوت و زیبایی به لباس می دهد.
  • نازک است اما بدن نما نیست و برای شومیز و استفاده روزمره به کار می آید.
  • نرمی و ریزشی است و هم تن خور خوبی دارد و هم با پوست بدن سازگار است.
  • سبک و خنک است و برای روزهای گرم سال مناسب است (شومیز بهاره و تابستانه).
  • پارچه بادوامی است و در برابر شستشوی مقاومت خوبی دارد و آن را می شود با ماشین لباسشویی شست.
مزایا پارچه موسلین

معایب پارچه موسلین

پارچه موسلین برای شومیز پارچه مناسبی است اما:

  • به دلیل نازکی و ظرافت بافت وال موسلین، این پارچه به مراقبت بیشتری نیاز دارد و باید مراقب تماس و سایش آن با وسایل و نخ کش شدنش باشید.
  • اگر به جای ماشین، وال موسلین را به روش دستی و با دقت بشویید بهتر است.
معایب پارچه موسلین

مدل شومیز مناسب با پارچه موسلین

پارچه موسلین یا وال بوندینگ جزو پارچه های نخی و خنک و سبک هستند و برای شومیز بهاری و تابستانی و استفاده روزمره و نیمه رسمی انتخاب می شوند. بی مناسبت نیست که غرفه کج بی.تی از شهر گرم بوشهر، شومیزهای خنک مثل شومیز وال موسلین را عرضه می کند!

مدل شومیز مناسب با پارچه موسلین
KajBT
بهناز شعبانی
83 محصول
45 فروش
استان بوشهر

پارچه لینن برای شومیز

پارچه لینِن که گاهی به اشتباه لِنین گفته یا نوشته می شود، نخی، خنک، سبک و با ایستادگی متوسط و چروک پذیری کم، برای دوخت شومیز بخصوص شومیز بهاری و تابستانی انتخاب خوبی است.

بافت پارچه لینن امکان تزئین مثل گلدوزی را می دهد و از این جهت برای شومیز مجلسی و طرح دار پارچه خوبی است. همچنین لینن در برابر شستشو و ساییدگی مقاوم است و زود حالت کهنگی نمی گیرد.

پارچه لینن برای شومیز

مزایا پارچه لینن

شومیز لینن به خاطر ویژگی های پارچه اش، انتخاب خوبی است؛ چون:

  • سبک است و هنگام پوشیدن حس راحتی دارید.
  • خیلی چروک پذیر نیست و به اتوکشی سطحی نیاز دارد.
  • در برابر استفاده و شستشوی مداوم، استحکام و رنگ خود را حفظ می کند.
  • برای استفاده روزمره، رسمی و نیمه رسمی (مهمانی های خودمانی و دوستانه) به درد می خورد.
  • هوا را از خودش عبور می دهد و رطوبت را به خود جذب می کند. برای فصل تابستان و روزهای گرم خیلی به کار می آید.
مزایا پارچه لینن

معایب پارچه لینن

اگر بخواهیم معایبی برای پارچه لینن و لباس های دوخته شده از آن، مثل شومیز لینن، ذکر کینم به این موارد توجه کنید:

  • پارچه لینن جذب رطوبت و آبش زیاد است و به همین دلیل هنگام شستشو بهتر است جدا از لباس های دیگر شسته شود و از آب داغ هم استفاده نگردد.
  • برای خشک کردن لباس لیننی، بهتر است کاملاً پهن شود تا بدون چروک خشک گردد و اتو نخواهد. البته لینن زود خشک می شود و برای اتوکشی، خوب است کمی مرطوب باشد.
معایب پارچه لینن

مدل شومیز مناسب با پارچه لینن

با پارچه لینن شومیز تابستانی تهیه می کنند. همچنین با جنس اعلای آن شومیز مجلسی و شیک دوخته می شود. شومیز لینن ساده، تک رنگ، طرح دار و گلدوزی شده در دو اندازه کوتاه و بلند از دیگر مدل های شومیز لینن است.برای دیدن بعضی مدل های شومیز لینن به غرفه های کالکشن زندیه از تهران و تولیدی اسپرت شاپ از قائم شهر سر بزنید.

مدل شومیز مناسب با پارچه لینن
تولیدی اسپرت شاپ NC
فاطمه غفوری
140 محصول
298 فروش
استان مازندران

پارچه شانتون نخ برای شومیز

پارچه شانتون از الیاف پنبه ای و کنفی ترکیب شده تا سبک و خنک باشد. ظاهر شیک، بافت نرم اما محکم و بدون کشسانی شانتون نخی، به خیاطان امکان دوخت چند لایه را می دهد تا بتوانند شومیزهای شیک و زیبا بدوزند.

پارچه شانتون دو نخ (شانتون پلاس) یا شانتون سه نخ نسبت به شانتون معمولی لطیف تر و نرم تر است و شومیز آن نیز کیفیت بهتری پیدا می کند. از شانتون ابریشمی، چاپی، طرح دار و گل دار هم برای شومیز استفاده می شود.

پارچه شانتون نخ برای شومیز

مزایا پارچه شانتون نخ

بعضی از ویژگی های پارچه شانتون نخ عبارت است از:

  • چروک پذیر نیست، پرز نمی دهد، ایستایی خوبی دارد و خوش دوخت است.
  • خنک و سبک و راحت است و برای شومیز بهاری و تابستانی و استفاده روزمره مناسب است.
مزایا پارچه شانتون نخ

معایب پارچه شانتون نخ

برای طول عمر بیشتر لباس هایی که با شانتون نخ دوخته شده اند این موارد را رعایت کنید:

  • اگر جنس لباس، شانتون ابریشمی است آن را دستی بشویید نه ماشینی.
  • در شستشوی لباس آن ار پشت و رو کنید، از دمای بیشتر از 30 درجه استفاده نکنید.
  • لباس و شومیز شانتونی را زیر نور مستقیم خورشید خشک نکنید و برای اتوی آن از پارچه محافظ استفاده کنید.
معایب پارچه شانتون نخ

مدل شومیز مناسب با پارچه شانتون نخ

مدل های شومیز شانتون نخ خیلی متنوع است. از شومیز تابستانی و بهاری تا شومیز ساده، اسپرت، گل دوزی شده، طرح دار، شانتون چاپی، جلو بسته یا دکمه دار و شومیز کلوش (دامنی).

شومیز شانتون نخ را می توانید از غرفه داران باسلام بخواهید؛ مثل غرفه های مزون کویین استایل از مشهد و تیپیکال گالری از تهران.

مدل شومیز مناسب با پارچه شانتون نخ
tipikal gallery
سمیرا سادات پرکان
15 محصول
30 فروش
استان تهران

پارچه پوپلین برای شومیز

پوپلین پارچه ای خنک، سبک، نازک، تنفس پذیر، لطیف، محکم در برابر سایش با اتوپذیری متوسط و کشسانی کم است. این خصوصیات، پارچه پوپلین را جزو پارچه های مناسب شومیز و خیلی از لباس های دیگر مردانه و زنانه کرده است.

پارچه پوپلین برای شومیز

مزایا پارچه پوپلین

مهم ترین مزیت پارچه پوپلین، نخی بودن آن است و بعد نوبت می رسد به: نرمی، لطافت، خنکی، بافت صاف و بادوام. همچنین پوپلین جزو پارچه هایی است که زود خشک می شود، کشسانی کم و اتوپذیری خوبی دارد.

مزایا پارچه پوپلین

معایب پارچه پوپلین

در شستشوی پارچه پوپلین مثل بقیه پارچه های نخی و لطیف باید دقت کرد. درجه حرارت آب بیشتر از 40 درجه (آب ولرم) نباشد، تا ضروری نشده نباید از شوینده و لکه بر قوی استفاده کرد.

برای خشک کردن لباس دوخته شده با پارچه پوپلین، نباید آن را در برابر نور خورشید قرار داد. برای اتوکشی هم دمای پایین توصیه می شود.

معایب پارچه پوپلین

مدل شومیز مناسب با پارچه پوپلین

با پارچه پوپلین مدل های مختلفی از شومیز طراحی و دوخته می شود. در این مدل ها، تنوعی از طرح در یقه و آستین، جلوبسته یا باز بودن، دکمه و جیب دار بودن، در کنار گل دوزی وجود دارد.شومیز مانتویی، شومیز کوتاه، شومیز راه راه، شومیز چهارخانه، شومیز سفید و شومیز یقه مردانه از مدل های پرطرفدار با جنس پوپلین است. تولیدکنندگان و فروشندگان لباس زنانه به این مدل ها توجه داشته اند؛ مانند غرفه های ماهایا شاپ و ارزان سرای ماهک از تهران و فلامینگو مد از قزوین.

پارچه کتان کریستال برای شومیز

کتان کریستال علاوه بر خنکی و سبکی، درخشندگی و براقی (شان) هم دارد که به دلیل حالت دانه های ریز کریستال مانند روی آن است. ظاهر درخشان و ایستایی خوب این پارچه آن را برای دوخت شومیز چهار فصل پرطرفدار کرده است.

پارچه کتان کریستال برای شومیز

مزایا پارچه کتان کریستال

پارچه کتان کریستال برای لباس های چهارفصل مناسب است و این مزایا را هم دارد:

  • براقی و ایستایی و ظاهری شیک.
  • سبک و کم وزن و راحتی در پوشیدن.
  • آبرفت ندارد و بدون حساسیت برای بدن.
مزایا پارچه کتان کریستال

معایب پارچه کتان کریستال

کتان کریستال را اگر برای شومیز و لباس های دیگر می خرید به این نکات توجه کنید:

  • کتان کریستال کمی چروک پذیر است اما با اتو برطرف می شود.
  • لباس کتان کریستال را هم بهتر است در سایه خشک کرد نه در برابر نور آفتاب.
  • برای آب کشی کتان کریستال بهتر است از روش چرخشی و ماشینی استفاده نکرد.
  • اتوکشی کتان کریستال با استفاده از پارچه یا لایه محافظ و در حرارت ملایم یا متوسط هم توصیه شده است.
  • با شستشوی مداوم ممکن است پرز دهد؛ پس هنگام شستن دستی، از چنگ زدن پرهیز کنید و برای شستن ماشینی، حالت ملایم را انتخاب کنید.
معایب پارچه کتان کریستال

مدل شومیز مناسب با پارچه کتان کریستال

با کتان کریستال علاوه بر شومیز ساده و روزانه، شومیز مجلسی و شیک هم عرضه می شود. شومیز کتان کریستال با خرجکار گیپور، از مدل های زیبا و خواستنی شومیزهاست. نمونه هایی از آن را در غرفه های مزون کالپا و المیا مزون از کرج ببینید.

مدل شومیز مناسب با پارچه کتان کریستال
کالپا
مزون کالپا
18 محصول
93 فروش
استان البرز

پارچه کتان لمه برای شومیز

لَمِه در اصطلاح مد و پوشاک به پارچه ای گفته می شود که درخشش داشته باشد، چه پارچه لاکچری و گران قیمت و چه پارچه های ارزان تر. کتان لمه یکی از پارچه های جدید لمه است که با درخشش نامحسوسی که دارد برای لباس زنانه مجلسی و مجلل اما سبک و راحت، از جمله شومیز کتان لمه، کاربرد زیادی پیدا کرده است.

پارچه کتان لمه برای شومیز

مزایا پارچه کتان لمه

پارچه کتان لمه از پارچه های لباس مجلسی است؛ چون:

  • به لایه کشی و آستر دوزی نیاز ندارد.
  • درخشندگی مخفی و خوش حالتی دارد.
  • سطحی صاف و نرم و لطیف و با دوام دارد.
  • با پوست بدن سازگار و ضد حساسیت است.
  • آبرفت و چروک پذیری ندارد و در صورت چروک، با اتوکشی سطحی برطرف می گردد.
مزایا پارچه کتان لمه

معایب پارچه کتان لمه

درباره پارچه کتان لمه این موارد را در نظر بگیرید:

  • کتان لمه کشسانی ندارد و برای شومیز و مانتوی تنگ خوب نیست.
  • در شستشوی کتان لمه بهتر است از آب و شوینده ملایم استفاده شود.
  • با وجود تنفس پذیری دارد اما کتان لمه برای روزهای خیلی گرم مناسب نیست و بیشتر پاییزی و بهاری است.
معایب پارچه کتان لمه

مدل شومیز مناسب با پارچه کتان لمه

شومیز کتان لمه مجلسی، طرح دار، خرجکار گیپوری و شومیز کتان لمه دو تکه، از طراحی های جذاب شومیز کتان لمه است که فروشندگان باسلام، تنوع رنگ پارچه و مدل آستین و یقه را هم به آن اضافه کرده اند؛ مانند غرفه های پوشاک آیه و پوشاک آماتیس از قم.

مدل شومیز مناسب با پارچه کتان لمه
پوشاک غدیر
صدیقه صفایی
285 محصول
386 فروش
استان قم

پارچه کریشه برای شومیز

پارچه کریشه در ترکیبش الیاف مصنوعی و پلی استر دارد اما مثل پارچه های نخی، خنک و سبک است. ظاهر و بافت این پارچه، حالت راه راه و کمی زبری دارد اما نرم و لخت و بدون چروک پذیری و آبرفت است. بنابراین پارچه کریشه بویژه کریشه اندونزی برای لباس های زنانه مثل شومیز تابستانی خیلی خوب است.

پارچه کریشه برای شومیز

مزایا پارچه کریشه

برای پارچه کریشه این ویژگی ها را گفته اند:

  • نازکی و خنکی و مناسب بودن برای تابستان و بهار.
  • نرمی و لطفات و حس خوب هنگام لمس پارچه.
  • ضخامت کم اما نه نازکی بدن نما که آستر بخواهد.
  • ریزش و لَختی پارچه که لباس را تن خور و زیبا می کند.
  • چروک و آبرفت ندارد و شستشوی آن راحت و آسان است.
مزایا پارچه کریشه

معایب پارچه کریشه

کشسانی پارچه کریشه کم است و برای دوخت لباس های تنگ انتخاب نمی شود. غرفه داران بازار باسلام درباره پارچه کریشه اعلا مثل کریشه اندونزی، چیزی جز خوبی نمی گویند؛ مثل غرفه های پارچه باران از قم و قماش توحید از طبس.

معایب پارچه کریشه
پارچه باران
علی حیدری
24 محصول
2,311 فروش
استان قم

مدل شومیز مناسب با پارچه کریشه

پارچه کریشه با ویژگی های خیلی خوب و با تنوعی که در رنگ و طرح دارد، به غیر از شومیز ساده و روزمره یکی از پارچه های عالی برای شومیز مجلسی هم است. شومیز کریشه طرح اکلیلی یا مدل پشت بلند از نمونه های شومیز کریشه در بازار باسلام است؛ این غرفه ها را ببینید: پوشاک کاریزما 14 از اهواز و بوتیک ایلماه از تهران.

مدل شومیز مناسب با پارچه کریشه
684 محصول
2,829 فروش
استان خوزستان

پارچه کرپ حریر برای شومیز

کرپ حریر مانند حریر، سبک و لخت و نازک (بدون بدن نمایی) و مثل کرپ، زبر و ظریف و بادوام است و برای لباس زنانه عالی است. کرپ حریر کمی از حریر ساده ضخیم تر است اما از کرپ معمولی نازک تر و لطیف تر است. همچنین بافت خاص و شیک این پارچه، آن را برای شومیز مجلسی و دیگر لباس های مجلسی و مجلل انتخاب کنند.

پارچه کرپ حریر برای شومیز

مزایا پارچه کرپ حریر

کرپ حریر ویژگی های خوب حریر و کرپ را دارد و دیگر اینکه:

  • پارچه ای نازک و سبک است ولی به آستر نیاز ندارد.
  • برخلاف حریر ژاکارد ریزش دار و لخت تر است و برای لباس مجلسی بهتر است.
  • پارچه کرب حریر، کاربرد چهار فصل دارد اما برای بهار و تابستان مناسب تر است.
  • سطح زبر و ریزش لطافت هم دارد و رنگ و ظاهر ماتش است و جلوه خوبی به لباس می دهد.
مزایا پارچه کرپ حریر

معایب پارچه کرپ حریر

برای حفظ رنگ و قوام کرپ حریر، هنگام شستشو و اتو، طبق استاندارد عمل کنید:

  • در شستشوی ماشینی، داخل کیسه توری باشد و در دمای کم، سرعت پایین و بدون مایع سفیدکننده شسته شود. همچنین بهتر است از نرم کننده هم استفاده شود.
  • در شستشوی دستی، شستن با آب سرد و بدون چنگ زدن و مایع سفیدکننده بهتر است و به جای مایع لباس شویی، شامپو را استفاده کرد.
  • کرپ حریر را توصیه می کنند در هوای آزاد و دور از نور خورشید خشک شود.
  • بهتر است اتوکشی کرپ حریر را از پشت پارچه و دمای حداکثر متوسط انجام داد.
معایب پارچه کرپ حریر

مدل شومیز مناسب با پارچه کرپ حریر

از پارچه کرپ مناسب شومیز، مثل کرپ حریر، علاوه بر شومیزهای ساده، برای شومیز مجلسی در مدل های مختلف طرح پارچه (مثل شومیز کرپ حریر گل دار)، یقه (مثل یقه هفت، گرد، چین، کرواتی، پاپیونی، گیپوری، قایقی) و آستین (مثل آستین بلند، کوتاه، طرح دار، خال دار، مروارید، کلوش، کیمونو) استفاده می کنند.برای دیدن انواع شومیز با پارچه شومیز حریر و کرپ حریر بد نیست سری به غرفه های باسلام بزنید؛ مثل بوتیک سیاه و سفید از تبریز و مزون گلسا از تهران.

مدل شومیز مناسب با پارچه کرپ حریر
مزون گلسا
حراجی ها رو داخل استوری گذاشتم .
1551 محصول
752 فروش
استان تهران

پارچه جین برای شومیز

پارچه جین از زمان اختراعش در نیمه قرن نوزدهم تا الآن و عصر هوش مصنوعی، هنوز خیلی محبوب است. هدف از اختراع پارچه جین به دست آوردن پارچه با استحکام فوق العاده برای کارگران معدن و جویندگان طلا بوده است. جین های امروزی الیاف مصنوعی و کشش بیشتری دارند و فقط به رنگ آبی نیلی و کلاسیک نیستند.

پارچه جین یا پارچه لی، در برابر استفاده و سایش طولانی، زیبایی و دوامش را حفظ می کند و گاهی هم نرم تر می شود. شستشوی سختی ندارد و چروکش با اتوکشی ساده برطرف می شود.

پارچه جین با انواع مختلفش (مثل جین خام، معمولی، رنگی، کاغذی، کشی، شسته و سنگشور) در صنعت پوشاک (لباس، کیف، کفش و اکسسوری) و لوازم خانگی (مثل مبل، پرده و بالش) کاربرد زیادی دارد و البته برای شومیز هم گزینه بسیار مناسبی است.

مزایا پارچه جین

جین را به دلیل مزایایی که دارد به آن می شود پارچه همه کاره گفت. برای جین ویژگی های زیادی نام می برند؛ مثل:

  • استحکام و طول عمر فوق العاده ای دارد.
  • توی تن و هنگام کار و زندگی، راحت است.
  • بافت و ظاهر شیکی دارد و همیشه مد است.
  • شستن و اتوی جین سخت نیست و آسان است.
مزایا پارچه جین

معایب پارچه جین

اگر بخواهیم عیبی روی پارچه جین بگذاریم! می توانیم به تفاوت جنس نخ و کیفیت تولید آن توسط برندهای مختلف اشاره کنیم. همچنین جین ها از نظر سبکی و سنگینی (وزن پارچه) و تنفس پذیری متفاوت هستند. برای من جین کاغذی طرح دار بته و جقه خیلی جالب بود که غرفه ننه کُپُلی از خشکرود استان مرکزی عرضه کرده است!

معایب پارچه جین

بنابراین برای خرید پارچه جین یا لباس دوخته شده با آن، به سلیقه خودتان و ویژگی های پارچه و لباس توجه کنید. همچنین توضیحات غرفه داران باسلام درباره انواع پارچه های جین می تواند به شما کمک کند؛ مثل غرفه های پارچه سرا دیبا از شوشتر، پارچه سرا گاندو از قم، پارچه سرا حسینی از فریدونکنار، گالری پارچه گندم از اصفهان و پارچه سرای قربانی از قزوین.

معایب پارچه جین
پارچه سرا دیبا
پارچه سرای دیبا
72 محصول
7,553 فروش
استان خوزستان

مدل شومیز مناسب با پارچه جین

بعضی ها شومیز جین را برای استفاده روزمره و روزانه انتخاب می کنند و آن را با شلوار جین یا کتان ست می کنند. شکل دوخت شومیز و ترکیب دکمه با انواع پارچه جین، باعث طراحی و تولید ده ها مدل شومیز جین زنانه شده است. همچنین جین (لی) جزو انتخاب های عالی پارچه برای شومیز دخترانه و کودکانه است.شومیز جین اسپرت، شومیز جین کاغذی، شومیز جین گلدوزی، شومیز جین جلو یا بغل دکمه دار، شومیز جین رنگی، شومیز لی ضخیم و شومیز بغل زیپ، از مدل های شومیز جین یا لی زنانه و دخترانه در باسلام است؛ مثل غرفه های مزون اردیبهشت از قم، لباس رهپوش از کرج، پوشاک آنی گل از اسلامشهر تهران، پوشاک شمیم بهرامی از فومن و مانتو ماهورا از شیراز.

مدل شومیز مناسب با پارچه جین
30 محصول
521 فروش
استان گیلان

پارچه تترون برای شومیز

تترون پارچه ای با کیفیت، پر مصرف و خوش قیمت است و هرچه درصد الیاف مصنوعی آن (پلی استر ویسکوز) کمتر باشد مرغوب تر است. خیلی از لباس های مردانه، زنانه و بچگانه با پارچه تترون تولید می شود. پارچه تترون برای لباس، چهار فصل است اما برای فصل تابستان و روزهای گرم هم خیلی مناسب است.

این پارچه در عرض های مختلفی (90 تا 180) تولید می شود و اگر از الیاف پنبه ای استفاده شود آب می رود و آن را قبل از دوخت باید شست. ضخامت تترون به نوع مصرف آن بستگی دارد. برای مثال تترون پیراهنی، چادری، مانتویی، شومیزی و ملحفه ای با هم فرق دارند.

تترون برای شومیز هم خیلی مناسب است؛ چون سبک، خنک، نرم و لطیف است و با همه پوست ها سازگار است. همچنین هنگام استفاده رطوبت بدن را جذب می کند و بعد از شستن هم زود خشک می شود.

پارچه تترون برای شومیز

مزایا پارچه تترون

در معرفی پارچه تترون به ویژگی های خوب آن اشاره کردیم:

  • بافت ساده و کلاسیک و قیمت مناسب
  • سبکی، نرمی، لطافت و راحتی در استفاده
  • سازگاری با پوست بدن و ضد حساسیت بودن
  • تراکم یک دست و بدون بدن نمایی و ثبات رنگ
  • خنکی و تنفس پذیری و مناسب بودن برای فصل گرم
  • تولید در عرض های مختلف و مناسب دوخت انواع لباس
  • بافت محکم و طول عمر زیاد در برابر چروک و تماس و سایش
مزایا پارچه تترون

معایب پارچه تترون

کیفیت و مرغوبیت و حتی آبرفت تترون ها به جنس و مقدار ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی بستگی دارد. بعضی از تترون ها آبرفتشان زیاد است و زمان خرید پارچه تترون یا لباس تترونی باید حواستان به این موضوع باشد.اگر پارچه تترون را از بازار باسلام می خرید به توضیحات غرفه داران توجه کنید و از طریق گفتگو (چت) اطلاعات بیشتری بپرسید؛ مثل غرفه های مترینو شاپ از اصفهان و پارچه سرای ساتین از قم.

معایب پارچه تترون
پارچه سرای ساتین
پارچه سرای ساتین
227 محصول
7,239 فروش
استان قم

مدل شومیز مناسب با پارچه تترون

تترون خام سفید است و جالب است شومیز سفید یکی از مدل های پرطرفدار شومیز تترون است. بنابراین تترون، پارچه مناسب شومیز سفید ساده هم است. همچنین با پارچه تترون مدل های مختلفی از شومیزهای شیک و زیبایی برای استفاده روزمره یا نیمه رسمی و مهمانی های خانوادگی و خودمانی تهیه می شود.شومیز تترون دو تکه یا شومیز تترون چاپی دو مدل دیگری است که در بازار باسلام عرضه شده است؛ مثل غرفه های تولیدی تن ناز و پوشاک شیک تاملیا از مشهد، لباس ماهین از اصفهان و دیبا مزون از گرگان.

مدل شومیز مناسب با پارچه تترون
پارچه سرای ساتین
پارچه سرای ساتین
227 محصول
7,239 فروش
استان قم

پارچه کشمیر برای شومیز

اصالت پارچه کشمیر به منطقه کشمیر هندوستان بر می گردد که نخش از پشم و کرک بز کشمیر به دست می آمد. رنگ طبیعی پارچه کشمیر، سفید، خاکستری و قهوه ای است اما در صنعت نساجی با طرح و رنگ های بیشتری متنوعی تولید و عرضه می شود. کشمیر اصل، پارچه ای گران و مجلسی است اما اکنون با ترکیب الیاف پلی استر، ارزان تر و عمومی تر شده است.

پارچه کشمیر، گرم است و بیشتر به کار فصل های پاییز و زمستان می آید. این پارچه علاوه بر گرمی، نرمی و لطافت هم دارد و بافتش شیک و محکم است و برای دوخت شومیز پاییزی و زمستانی مناسب است.

مزایا پارچه کشمیر

این مزایا را برای پارچه کشمیر در نظر داشته باشید:

  • گرم است و دمای بدن را حفظ می کند.
  • در برابر چروک شدن مقاومت زیادی دارد.
  • با پوست بدن سازگار و ضد حساسیت است.
  • ضخامت متوسط، سبک وزن اما محکم است.
  • ظریف و لطیف است و پوست را اذیت نمی کند.
  • کش دار نیست و بافت و رنگش ثابت می ماند.
مزایا پارچه کشمیر

معایب پارچه کشمیر

کیفیت پارچه کشمیر به وزن و درصد الیاف آن بستگی دارد. همچنین کیفیت پارچه کشمیرهای داخلی و خارجی با هم متفاوت است. البته در ایران هم پارچه کشمیر مرغوب بخصوص در طرح های چهارخانه و رنگ های متنوع تولید می شود و در بازار باسلام هم به فروش می رسد؛ مانند غرفه های پارچه سرای شاپرک از صومعه سرا، پارچه سرای خدایاری از رشت و پارچه سرای ایرانی از نیشابور.

این را هم اضافه کنیم که پارچه کشمیر را بهتر است با آب سرد و مایع شوینده شست، به صورت پهن روی سطح صاف و دور از آفتاب خشک کرد و برای اتوکشی از اتوی بخار استفاده کرد.

معایب پارچه کشمیر
60 محصول
192 فروش
استان گیلان

مدل شومیز مناسب با پارچه کشمیر

پارچه کشمیر برای شومیز پاییزی و زمستانی استایل رسمی و نیمه رسمی انتخاب می شود و شومیز کشمیر با طرح های مختلف چهارخانه از مدل های همیشگی بازار است؛ برای نمونه شومیزهای این غرفه ها را ببینید: پوشاک زمرد از تهران و تیک تاملیا از مشهد.

پارچه مخمل کبریتی برای شومیز

پارچه مخمل کبریتی به دلیل نوع بافت و الیاف تار و پودش، سطحش با خطوط موازی، برجستگی و تورفتگی دارد و به همین دلیل به اسم پارچه کبریتی یا مخمل کبریتی معروف است.

پارچه کبریتی دو نوع ریز بافت یا درشت بافت دارد که تفاوت ظاهری آنها در تعداد و ریزی و درشتی خطوط روی پارچه است. مخمل کبریتی پارچه ای گرم و نرم است و برای شومیز زمستانی و پاییزی خیلی مناسب است اما نوع نازک تر و بهاره مخمل کبریتی هم تولید شده است و برای شومیز بهاری و تابستانی استفاده می شود.

مزایا پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی جزو پارچه های محبوب دنیای مد و پوشاک است و دلیلش ویژگی خاص و عالی آن است؛ مثل:

  • در برابر چروک مقاوم است اما باید مراقب سایش بود.
  • نگهداری اش آسان است و به اتو خیلی نیاز ندارد مگر چروک شود.
  • لخت نیست و ایستایی دارد و برای لباس های شیک مثل کت هم خوب است.
  • طول عمرش خوب و زیاد است. البته مخمل کبریتی درشت بافت، دوام و ماندگاری بیشتری دارد.
  • با تنوع در بافت و ضخامت (ریزی و درشتی)، دو نوع زمستانه و بهاره دارد و پارچه ای چهارفصل است.
  • خطوط مخمل کبریتی در کنار تنوع طرح و رنگ ها، زیبایی خاصی به لباس می دهد و برای استایل های مختلف مناسب است.

معایب پارچه مخمل کبریتی

مخمل کبریتی از آن دست پارچه هایی است که از نظر نگهداری و شستشو به مراقبت بیشتری نیاز دارد. توصیه می کنند مخمل کبریتی را دستی و با آب سرد شست. همچنین در شستشوی ماشینی نباید همراه پارچه های پرزدار و حوله ای یا پارچه های رنگ ده گذاشت.

معایب پارچه مخمل کبریتی

مدل شومیز مناسب با پارچه مخمل کبریتی

 با مخمل کبریتی نازک و ضخیم، انواع شومیز مناسب روزهای گرم و سرد یا بهاری تهیه می شود. شومیز مخمل کبریتی طرح دار یا خرجکار، مناسب استفاده رسمی و مجلسی یا روزمره و نیمه رسمی، از مدل های دیگر شومیز مخمل کبریتی است که غرفه داران باسلام عرضه می کنند؛ مانند غرفه های فروشگاه چیتانو از مشهد، پوشاک هیلما و پوشاک آیلارخانم از تهران.

پارچه شومیز مجلسی

در مهمانی و مجلس رسمی، استایل و ظاهر ما اولین چیزی است که نگاه و قضاوت خیلی ها جلب می کند. بنابراین برای خرید پارچه مناسب شومیز مجلسی، علاوه بر دوخت و طراحی عالی، پارچه هایی مناسب اند که این ویژگی ها را داشته باشند:

  • ظاهر زیبا و فاخر و گاهی لوکس.
  • بافت محکم و مقاوم و ایستایی.
  • استحکام برای خرجکاری پارچه.
  • راحتی و سبکی در استفاده طولانی.
  • ریزش و تن خوری مناسب بدن.
پارچه شومیز مجلسی

در این مطلب برخی از پارچه های مناسب شومیز مجلسی کلاسیک یا فانتزی معرفی شد. در اینجا به آنها و بیشتر اشاره می کنیم تا طبق سلیقه خودتان و ویژگی های پارچه خرید کنید:

ارگانزا، پوپلین، گاباردین، جین، چرم، دانتل، ریون، ساتن، کتان کریستال، کرپ حریر، کریشه، کشمیر، لینن، مخمل کبریتی.

پارچه ساتن

ساتن با ویژگی هایی که دارد یکی از پارچه های مناسب شومیز مجلسی و شومیز مانتویی است. نخی، خنک و مناسب تابستان ست. همچنین بافت و ظاهر شیک و براقی دارد. ریزش دار و لطیف است با تن خور عالی.

پارچه ساتن

پارچه دانتل

دانتل با زمینه توری و گل های برجسته، ظاهری شبیه پارچه گیپور دارد اما با ظرافت و کیفیت خیلی عالی تر. به همین دلیل برای شومیز مجلسی، شومیز مانتویی و شومیز خرجکار کاربرد دارد.پارچه ساتن یا دانتل برای دوخت شومیز مجلسی در بازار باسلام عرضه شده است؛ مثل غرفه های رعنا پوش از هرسین کرمانشاه، ارزانسرای پارچه رادمرد از اردبیل و مریا آرت از تهران.

پارچه شومیز ساده یا اسپرت

برای انتخاب پارچه شومیز ساده و اسپرت، سبکی، راحتی و مقاومت و دوام مهم تر از ظراهر مجلسی و قیمت گران است. همچنین برای روزهای گرم، پارچه نخی و خنک مناسب تر است. 

بعضی از پارچه های مجلسی هم با کیفیت و قیمت نازل تر برای شومیز ساده و اسپرت خوب اند. بنابراین با تنوعی از پارچه شومیز جدید و قدیم روبرو هستیم:

پوپلین، تترون، جین، شانتون نخی، فلانل، کتان کریستال، کرپ حریر، کریشه، کشمیر، گارباردین، لینن، مخمل کبریتی، نخی، وال بوندینگ.

پارچه شومیز مانتویی

مانتو شومیزی یکی از انواع شومیز برای استفاده روزمره و بیرونی است. بنابراین پارچه شومیز مانتویی بهتر است علاوه بر سبکی و راحتی، استحکام و ایستایی مناسب را داشته باشد. بنابراین همان پارچه های مناسب شومیز ساده و اسپرت و در بعضی موارد جنس مرغوب و باکیفیت تر، برای مانتو شومیزی هم خوب اند.

پارچه شومیز طرحدار

شومیز طرح دار گاهی به طرح پارچه مربوط است (پارچه شومیز طرح دار) و گاهی به طرح خود شومیز (شومیز طرح دار). بعضی پارچه های به صورت طرح های چاپی، گل دار (پارچه شومیزی گلدار) یا طرح دار، مثل راه راه یا چهارخانه، تولید می شوند و برای شومیز مدل طرح دار مناسب اند؛ مثل پارچه های پوپلین، ساتن، شانتون نخی و لینن.

پارچه شومیز طرحدار

بعضی پارچه ها مثل دانتل یا سوزن دوزی، برای کل کار یا تزئین شومیز طرح دار استفاده می شوند. همچنین شومیزهای خرجکار (مثل شومیز منجوق کاری) و شومیز های گل دوزی شده، جزو شومیز های طرح دار قرار می گیرند.

پارچه خنک برای شومیز

برای شومیز تابستانی، پارچه های نخی و پارچه هایی که در آنها درصد الیاف پنبه ای بیشتر است انتخاب می شوند؛ مانند: پوپلین، ساتن، شانتون نخی، کریشه، لینن، وال موسلین.یک راه برای خرید پارچه خنک برای شومیز، گفتگو با غرفه داران پارچه فروش باسلام است؛ مثل غرفه های پارچه عمران از بابل و بوستان پارچه و لباس از بوکان آذربایجان غربی.

پارچه خنک برای شومیز
637 محصول
383 فروش
استان آذربایجان غربی

سوالات متداول درباره‌ی پارچه خنک برای شومیز

بهترین پارچه برای شومیز مجلسی چیست؟

بهترین پارچه برای شومیز مجلسی، پارچه هایی هستند با ظاهر شیک، بافت محکم، تن خور عالی و راحتی در پوشیدن طولانی. این ویژگی ها را در پارچه مخصوص شومیز مجلسی پیدا می کنید:
ارگانزا، پوپلین، گاباردین، جین، چرم، دانتل، ریون، ساتن، کتان کریستال، کرپ حریر، کریشه، کشمیر، لینن، مخمل کبریتی.

برای مانتو شومیزی چند متر پارچه لازم است؟

مقدار پارچه برای شومیز مانتویی، برای قد و قامت معمولی و مانتو شومیزی ساده، حداقل دو متر است که بر اساس عرض پارچه اندازه می گیرند. اگر چاق هستید یا مانتو شومیز مدل دار می خواهید باید پارچه بیشتری بخرید و حتماً با فروشنده مشورت کنید.
یک نکته مهم قبل از خرید پارچه شومیزی و دوخت هر مدل شومیزی، این است که بپرسید جنس پارچه آبرفت دارد یا نه. گاهی لازم است یا همیشه خوب است پارچه را قبل از دوخت، آبکشی ساده (بدون مایع و چنگ زدن) کنید.

برای شومیز چند متر پارچه لازم است؟

مقدار پارچه لازم برای شومیز به اندازه شما و الگو خیاطی و نیز عرض پارچه بستگی دارد. اما به طور کلی برای قد و وزن های معمولی، مقدار پارچه شومیز آستین بلند با مدل ساده، بین یک و نیم تا دو متر پارچه شومیزی است که با توجه به عرض پارچه، محاسبه و بریده می شود.
جواب سؤال شومیز چقدر پارچه می خواهد را می توانید از پارچه فروشان یا تولیدی های پوشاک زنانه باسلامی بپرسید؛ مثل غرفه تولیدی شیکسون خانم حسینی از اصفهان.

آیا این نوشته برای شما مفید بود؟

بله، دوست داشتم.
خیر، مفید نبود.
از ثبت بازخورد شما سپاسگزاریم.



دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x