معرفی بهترین شامپو برای موهای خشک + راهنمای خرید


213

معرفی بهترین شامپو برای موهای خشک + راهنمای خرید

یک ذهنیت اشتباه در بین مردم درباره موهای خشک وجود دارد و آن هم این است که موی خشک کمتر از موی چرب نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. در حالی که افراد دارای موی خشک هم با چالش های جدی برای مراقبت از موهایشان مواجه هستند. موخوره، نازک شدن مو، ریزش مو و حالت ناپذیری  از مشکلاتی است که برای موهای خشک به وجود می آید. در این یادداشت می خواهیم انواع شامپوهای مناسب برای موهای خشک را معرفی و بررسی کنیم. اگر شما هم با موی خشک درگیر هستید یا کسی از اطرافیان تان این مشکل را دارد، حتما این یادداشت را تا آخر بخوانید.

انواع شامپو برای موهای خشک

شامپو موی خشک برای آقایان

آقایان به خاطر این که موی سرشان با آفتاب و آلودگی های محیطی بیشتر تماس دارد، نیاز به مراقبت بیشتری از موهای خشک شان دارند. جنس موی آقایان هم ضخامت بیشتری دارد و به خاطر همین ویژگی ها باید از شامپوی مخصوص موی خشک آقایان استفاده کنند. این شامپوها باید حاوی مقادیر معینی از ترکیبات آبرسان باشند تا بتوانند رطوبت مورد نیاز را برای موهای خشک آقایان تامین کنند. آبرسان های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و آلوئه ورا و ترکیبات شیمیایی آبرسان مانند پارابن بدون الکل و سیلیکون باید در شامپوهای مخصوص موی خشک آقایان وجود داشته باشد تا خشکی موهایشان را برطرف کنند. برای جلوگیری از التهابات محیطی و یا استرس هم باید شامپوی آقایان با موی خشک دارای ترکیبات ویتامینه به خصوص خانواده ویتامین B باشد.

شامپو موی خشک برای بانوان

موی خانم ها از لطافت بیشتری برخوردار است و کمتر هم با آلاینده های محیطی تماس دارد. اما با توجه به این که بیشتر خانم ها موهای بلندتری نسبت به آقایان دارند، ایجاد عارضه موخوره در موی خشک خانم ها بیشتر است. برای این که موخوره در موی خانم های با موهای خشک کنترل شود، باید در شامپوی آن ها آبرسان های طبیعی از قبیل روغن آرگان، روغن زیتون و کرۀ شی وجود داشته باشد تا شامپو رطوبت و طراوت موها را تامین کند و به این وسیله جلوی موخوره و افت کیفیت موها را بگیرد. ترکیبات دارای ویتامین های A، E و D هم باید در شامپوی مخصوص موهای خشک بانوان باشد تا از التهابات و ایجاد محیط منفی برای موهای خشک خانم ها جلوگیری به عمل بیاورد.

شامپو برای موهای خشک و رنگ شده

دکلره کردن و رنگ کردن موها بعضا باعث خشکی بیشتر آن ها می شود. چرا که این کار ممکن است تعادل ترکیبات شیمیایی و رطوبت موها را به هم بریزد و تولید رطوبت و چربی طبیعی در پوست و موی سر را مختل کند. به همین خاطر باید از شامپوهایی برای موهای خشک و رنگ شده استفاده کرد که اولا آسیب های ناشی از فرآیند رنگ و دکلره موها را به حداقل برسانند، دوم این که به حفظ ثبات و ماندگاری رنگ مو هم کمک کنند. دو نوع از ترکیبات شیمیایی هم در شامپوهای مخصوص موهای خشک و رنگ شده مهم است؛ سولفات و کراتین. که البته یکی نباید در شامپو باشد و دیگری بهتر است که جزو مواد تشکیل دهنده شامپو باشد. سولفات باعث می شود که خاصیت پاک کنندگی شامپو خیلی زیاد شود و به همین خاطر ساقه مو و رنگ روی آن در مواجهه با این ماده دچار آسیب خواهند شد پس در شامپوی مورد نظر شما نباید سولفات باشد. اما کراتین باعث می شود که نرمی و لطافت موهای شما بیشتر شود و علاوه بر آن، به حفظ و ماندگاری رنگ مو هم کمک شایانی می کند. پس بهتر است شامپویی که برای موهای خشک و رنگ شده خود استفاده می کنید کراتینه باشد.

شامپو ضد شوره مخصوص موی خشک

موهای خشک نوعا زیاد به شوره دچار می شوند. دلیل آن هم این است که پوست کف سر افراد با موی خشک، چربی و رطوبت کمتری ترشح می کند و به این سبب می شود که لایه رویی پوست دچار خشکی و پوسته پوسته شدن شود و به دنبال آن شوره سر به وجود بیاید. البته موهای چرب هم به دلایل دیگری شوره خاص خود را دارند. اما در مورد موهای خشک، باید شامپویی استفاده شود که رطوبت و چربی پوست سر را تامین کند و به این ترتیب از خشک و شوره دار شدن موها جلوگیری به عمل بیاورد. ترکیباتی مانند زینک پیریتیون، اکتی پیروکس و کلیمبازول می توانند جلوی رشد قارچ، باکتری و مخمرهای ایجاد کننده شوره سر را بگیرند و بهتر است در شامپو ضد شوره مخصوص موهای خشک وجود داشته باشند.

شامپو ضد ریزش مخصوص موی خشک

خشکی مو یکی از عوامل مهم در ریزش مو است. شامپوی ضد ریزش مخصوص موهای خشک باید بتواند رطویت موها را تامین کند تا موها به خاطر خشکی دچار ریزش نشوند. این شامپو همچنین باید دارای مواد مغذی و ویتامین باشد تا بتواند پوست سر و ریشه موها را تقویت کند و از ریختن موهای خشک به خاطر سستی بکاهد. عدم وجود موادی مانند الکل، سولفات و رایحه های مصنوعی هم در شامپوهای ضد ریزش مخصوص موی خشک ضروری است. این شامپوها باید بتوانند با کنترل ترشح چربی و تزریق مواد ضروری و ضد التهاب به موهای خشک، جلوی ریزش آن ها را بگیرند.

شامپو مخصوص موی خشک و آسیب دیده

ویژگی های شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده هم مانند دیگر شامپوهای مخصوص موهای خشک است. داشتن ویتامین و مواد معدنی مغذی برای موها، عاری بودن از ترکیبات مضر مانند سولفات و الکل و اسانس، داشتن خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب، داشتن خاصیت ضد قارچ و آنتی باکتریال، و داشتن مواد آبرسان طبیعی یا شیمیایی در ترکیبات این شامپو ضروری است.

شامپو مخصوص موی خشک و وز

موی وز معمولا به خاطر خشکی و از دست رفتن رطوبت در فولیکول مو ایجاد می شود. این از دست رفتن رطوبت یا به شکل درونی برای موها اتفاق می افتد، و یا این که در هوای شرجی و زیاده از حد مرطوب. در این شرایط فولیکول مو خود را باز می کند تا بتواند از رطوبت موجود در محیط کمبود رطوبت خود را جبران کند. به خاطر همین مو پف کرده و وزوزی می شود. برای موهای وز هم باید از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کرد. این شامپوها همان طور که گفتیم رطوبت موها را تامین می کنند و با رساندن مواد مغذی مورد نیاز موها از جمله ویتامین ها و مواد معدنی و دیگر ترکیبات ضروری، باعث می شوند که فولیکول مو برای تامین رطوبت با مشکل مواجه نشود و حالت وزوز شدن موها پیش نیاید.

شامپوهای را که در بالا معرفی کردیم را به راحتی از طریق لینک زیر می توانید در فروشگاه باسلام بیابید و شامپوی مناسب برای موهای خشک خود را از آنجا سفارش بدهید.

بهترین شامپو خارجی برای موهای خشک

بهترین شامپوهای خارجی برای موهای خشک را در جدول زیر می توانید با ذکر نام و مشخصات بیابید. در ادامه هم این شامپوها را با ذکر مشخصات مفصل تر و لینک خرید از باسلام مشاهده خواهید کرد. برای سفارش هر کدام از این شامپوهای مخصوص موی خشک کافیست روی لینک آن کلیک کنید.

مدل شامپومشخصاتنقاط قوتنقاط ضعف
شامپو شی باتر ماویآمریکایی، حجم 385 میلی لیترداشتن ترکیبی از کره شی، روغن نارگیل و روغن ماکادمیا برای آبرسانی و احیای رطوبت مو، فاقد سولفات، سیلیکون، پارابن، رنگ های مصنوعی و روغن های معدنی، مناسب برای احیا و رطوبت رسانی به موهای خشکقیمت زیاد نسبت به حجم
شامپو سایوسآلمانی، حجم 500 میلی لیترحفاظت 24 ساعته از موها، آبرسانی قوی، رساندن مواد مغذی از طریق ترکیبات روغنی مانند نارگیل، زیتون و گردو به موهای خشک، قیمت به صرفه نسبت به حجم، محافظت حرارتی بعد از شستشو برای سشوار کشیدننیاز به شستشوی روزانه
شامپو کلیر زنانهبریتانیایی-هلندی، 485 میلی لیترضد شوره مناسب بانوان، حاوی آمینو اسید، ویتامین B3 و روغن های مغذی از بین برنده خارش، چربی و شوره موها، تقویت سد دفاعی پوست سر، دارای اسانس شکوفه گیلاس و کراتین، حفظ ساختار پروتئین طبیعی موها، ایجاد ظاهری سالم و شاداب در موها مرطوب کنندهحجم کم برای مصرف روزانه

شامپو شی باتر ماوی Maui مناسب موهای خشک و آسیب دیده

مشخصات: این شامپو محصول آمریکاست و این مدل خاص برای موهای خشک و آسیب دیده عرضه شده است. در آن از ترکیبات طبیعی آبرسان استفاده شده و می تواند گزینه خوبی برای موهای خشک آسیب دیده باشد. حجم آن 385 میلی لیتر است.

نقاط قوت: داشتن ترکیبی از کره شی، روغن نارگیل و روغن ماکادمیا برای آبرسانی و احیای رطوبت مو، فاقد سولفات، سیلیکون، پارابن، رنگ های مصنوعی و روغن های معدنی، مناسب برای احیا و رطوبت رسانی به موهای خشک.

نقاط ضعف: قیمت زیاد نسبت به حجم.

شامپو سایوس مدل Oleo مخصوص موهای خشک حجم

مشخصات: سایوس یک برند آلمانی است که شامپوهای معروفی تولید می کند. این مدل شامپوی سایوس هم مخصوص موهای خشک است و 500 میلی لیتر حجم دارد.

نقاط قوت: حفاظت 24 ساعته از موها، آبرسانی قوی، رساندن مواد مغذی از طریق ترکیبات روغنی مانند نارگیل، زیتون و گردو به موهای خشک، قیمت به صرفه نسبت به حجم، محافظت حرارتی بعد از شستشو برای سشوار کشیدن.

نقاط ضعف: نیاز به شستشوی روزانه.

شامپو کلیر زنانه مدل YUMUSAK PARLAK مناسب موهای خشک و وز

مشخصات: کلیر یک برند بریتانیایی-هلندی است که متعلق به شرکت یونیلور می باشد و این مدل از شامپوهای آن به مقدار 485 میلی لیتر عرضه می شود.

نقاط قوت: ضد شوره مناسب بانوان، حاوی آمینو اسید، ویتامین B3 و روغن های مغذی از بین برنده خارش، چربی و شوره موها، تقویت سد دفاعی پوست سر، دارای اسانس شکوفه گیلاس و کراتین، حفظ ساختار پروتئین طبیعی موها، ایجاد ظاهری سالم و شاداب در موها مرطوب کننده

نقاط ضعف: حجم کم برای مصرف روزانه

بهترین شامپو ایرانی برای موهای خشک

شامپوهای ایرانی مخصوص موهای خشک را در جدول زیر با نام و مشخصات می توانید بیابید. در ادامه هم این شامپوها با توضیحات مفصل تر معرفی خواهند شد.

مدل شامپومشخصاتنقاط قوتنقاط ضعف
شامپو لافاررایرانی، حجم 250 میلی لیترحاوی عصاره برنج، سبوس برنج، گل همیشه بهار، بابونه، رزماری و آرموراسیا برای تامین رطوبت، پروتئین هدیرولیز شده ابریشم و ویتامین E، BوC برای تغذیه مو، محافظ مو در برابر آلودگی های محیطیقیمت بالا به نسبت حجم
شامپو فولیکاایرانی، حجم 200 میلی لیترعصاره شی باتر برای ترمیم ساقه مو، عصاره جو دوسر برای نرمی و لطافت موها و جلوگیری از آسیب موها، قیمت مناسبحجم پایین برای شستشوی روزانه
شامپو بدون سولفات استم سلایرانی، حجم 250 میلی لیترآبرسان قوی، حاوی عصاره بابونه، عصاره آلوئه ورا، پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات، پروویتامینB۵ و شی باتر و روغن آرگان و روغن جوانه گندم سرشار از ویتامینE ،A و D و سرشار از پروتئین و لسیتین و اسیدهای چرب ضروری مناسب برای شستشو بعد از کراتینه کردن ، دکلره و رنگ، بدون سولفات و مواد تخریب کننده موحجم کم برای شستشوی روزانه

شامپو روزانه رطوبت رسان موهای خشک لافارر

مشخصات: برند ایرانی لافارر در تولید محصولات باکیفیت مراقبت از پوست و مو معروف است. این مدل از شامپوهای لافارر برای موهای خشک دارای حجم 250 میلی لیتری است.

نقاط قوت: حاوی عصاره برنج، سبوس برنج، گل همیشه بهار، بابونه، رزماری و آرموراسیا برای تامین رطوبت، پروتئین هدیرولیز شده ابریشم و ویتامین E، BوC برای تغذیه مو، محافظ مو در برابر آلودگی های محیطی.

نقاط ضعف: قیمت بالا به نسبت حجم.

شامپو فولیکا مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

مشخصات: برند ایرانی فولیکا برندی تخصصی در حوزه تولید محصولات مراقبت از مو و پوست است. حجم این شامپوی تولید فولیکا 200 میلی لیتر می باشد.

نقاط قوت: عصاره شی باتر برای ترمیم ساقه مو، عصاره جو دوسر برای نرمی و لطافت موها و جلوگیری از آسیب موها، قیمت مناسب.

نقاط ضعف: حجم پایین برای شستشوی روزانه.

شامپو بدون سولفات استم سل مخصوص موهای خشک

مشخصات: مدل شامپو پرو بدون سولفات استم سل برای موهای خشک و کراتینه عرضه شده است. حجم این شامپو 250 میلی لیتر است.

نقاط قوت: آبرسان قوی، حاوی عصاره بابونه، عصاره آلوئه ورا، پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات، پروویتامینB۵ و شی باتر و روغن آرگان و روغن جوانه گندم سرشار از ویتامینE ،A و D و سرشار از پروتئین و لسیتین و اسیدهای چرب ضروری مناسب برای شستشو بعد از کراتینه کردن ، دکلره و رنگ، بدون سولفات و مواد تخریب کننده مو.

نقاط ضعف: حجم کم برای شستشوی روزانه.

شامپو برای موهای خشک و رنگ شده

نام و مشخصات شامپوهای مخصوص موهای خشک و رنگ شده را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید. برای توضیحات بیشتر و لینک سفارش این شامپوها ادامه مطلب را بخوانید.

مدل شامپومشخصاتنقاط قوتنقاط ضعف
شامپو سبوس برنج ایروکسایرانی، حجم 200 میلی گرمداشتن عصاره کامل برنج، پروپیلن گلایکول، حاوی ویتامین های گروه B، حاوی عصاره بید کانادایی و روغن جوجوباداشتن گلیسیرین و آمونیوم لوریل سولفات که در بعضی از افراد موها را تضعیف می کند
شامپو پنتنایرانی به سفارش ترکیه، حجم 350 میلی لیترنرم کنندگی، تقویت کنندگی و ترمیم کنندگی موها، آبرسانی به موها، برای موهای رنگ شده و آسیب دیده، قیمت به صرفهنداشتن ترکیبات گیاهی
اکسترا پروتکت الاروایرانی، حجم 300 میلی لیترعصاره آلوئه ورا برای آبرسانی، روغن آرگان برای حفظ نرمی و لطافت موها، ایجاد لایه محافظتی بر روی موهای رنگ شدهنداشتن خاصیت ترمیم کنندگی
فری سولفات الاروایرانی، حجم 300 میلی لیترپروویتامین B5 برای حفاظت از مو و پوست سر و آبرسانی و حفظ رطوبت، روغن جوجوبا برای حفاظت از مو در برابر حرارت و جلوگیری از شوره، بدون سولفات و پارابنحجم کم برای مصرف روزانه
ماوی حاوی مواد معدنی دریاییآمریکایی، حجم 185 میلی لیترحاوی آب نارگیل و آب آلوئه‌ورا خالص برای آبرسانی و تثبیت رنگ مو، فاقد پارابن، سولفات و سیلیکون، متعادل‌سازی PH مو و پوست سر، حاوی مواد معدنی دریایی، جلبک ها و خزه های اقیانوسیقیمت زیاد

شامپو سبوس برنج ایروکس مناسب موهای خشک و رنگ شده

مشخصات: ایروکس یک برند طبی تولید کننده شامپوهای تخصصی است. این مدل از شامپوهای ایروکس که برای موهای خشک و رنگ شده عرضه شده است 200 گرم است.

نقاط قوت: داشتن عصاره کامل برنج، پروپیلن گلایکول، حاوی ویتامین های گروه B، حاوی عصاره بید کانادایی و روغن جوجوبا.

نقاط ضعف: داشتن گلیسیرین و آمونیوم لوریل سولفات که در بعضی از افراد موها را تضعیف می کند.

شامپو پنتن 3 در 1 آبرسان موهای خشک و رنگ شده

مشخصات: این شامپوی ایرانی به سفارش ترکیه تولید شده است و حجم آن 350 میلی لیتر است. 

نقاط قوت: نرم کنندگی، تقویت کنندگی و ترمیم کنندگی موها، آبرسانی به موها، برای موهای رنگ شده و آسیب دیده، قیمت به صرفه.

نقاط ضعف: نداشتن ترکیبات گیاهی.

شامپو موهای خشک و رنگ شده اکسترا پروتکت الارو

مشخصات: این شامپوی ایرانی برای محافظت از موهای رنگ شده تولید شده و حاوی 450 میلی لیتر است.

نقاط قوت: عصاره آلوئه ورا برای آبرسانی، روغن آرگان برای حفظ نرمی و لطافت موها، ایجاد لایه محافظتی بر روی موهای رنگ شده.

نقاط ضعف: عدم خاصیت ترمیم کنندگی.

شامپو فری سولفات موهای خشک و رنگ شده الارو

مشخصات: این شامپو هم مانند نمونه قبلی تولید الارو می باشد و 300 میلی لیتر حجم دارد.

نقاط قوت: پروویتامین B5 برای حفاظت از مو و پوست سر و آبرسانی و حفظ رطوبت، روغن جوجوبا برای حفاظت از مو در برابر حرارت و جلوگیری از شوره، بدون سولفات و پارابن.

نقاط ضعف: حجم کم برای شستشوی روزانه.

شامپو ماوی حاوی مواد معدنی دریایی محافظت رنگ مو

مشخصات: شامپوی ماوی آمریکایی از مواد معدنی موجود در دریا برای حفاظت از موهای رنگ شده تولید شده و حاوی 185 میلی لیتر است.

نقاط قوت: حاوی آب نارگیل و آب آلوئه‌ورا خالص برای آبرسانی و تثبیت رنگ مو، فاقد پارابن، سولفات و سیلیکون، متعادل‌سازی PH مو و پوست سر، حاوی مواد معدنی دریایی، جلبک ها و خزه های اقیانوسی.

نقاط ضعف: قیمت زیاد.

شامپو ضد شوره مخصوص موی خشک

در جدول زیر می توانید لیست شامپوهای ضد شوره مخصوص موهای خشک را بامشخصات ببینید. در ادامه هم توضیحات مفصل این شامپوها با لینک خرید آن ها از باسلام را خواهید دید.

مدل شامپومشخصاتنقاط قوتنقاط ضعف
شامپو کلیمبا لافاررایرانی، 180 میلی لیترجلوگیری از پوسته ریزی و خشکی پوست سر، از بین برنده میکروب‌ها و قارچ‌های مولد شوره، رفع کننده خارش و التهاب پوست سر، حاوی عصاره آلوئه ورا و بید سفید، رطوبت رسان عمقی تارهای مو، رفع کننده شوره خشکحجم کم نسبت به قیمت
شامپو سر هد اند شولدرزآمریکایی، 600 میلی لیترحاوی آنتی اکسیدان و روغن نارگیل، دارای ph سازگار با موها، خاصیت مرطوب کنندگی عمیق و ضد شوره، فاقد فسفات، پارافین و مواد رنگی، حجم به صرفه
پروبیوتیک سریتاایرانی، 200 میلی لیترمهار کردن پوسته ریزی و پاکسازی نمودن مو از فلس‌های سفید رنگ یا شوره، مهار کردن ریزش مو ها ناشی از شوره و پوسته ریزی، افزایش دادن رطوبت رسانی به پوست سر، رفع نمودن خارش و قرمزی پوست سر، ایجاد کردن حس خنکی و شادابی، پوبیوتیک، بدون پارابنحجم کم برای شستشوی روزانه

شامپو ضد شوره کلیمبا مخصوص موهای خشک و زبر لافارر

مشخصات: این شامپوی ایرانی با کیفیت شامپوهای خارجی رقابت می کند و هر تیوب آن حاوی 180 میلی لیتر شامپو است.

نقاط قوت: جلوگیری از پوسته ریزی و خشکی پوست سر، از بین برنده میکروب‌ها و قارچ‌های مولد شوره، رفع کننده خارش و التهاب پوست سر، حاوی عصاره آلوئه ورا و بید سفید، رطوبت رسان عمقی تارهای مو، رفع کننده شوره خشک.

نقاط ضعف: حجم کم نسبت به قیمت.

شامپو سر هد اند شولدرز مخصوص موهای خشک و ضد شوره

مشخصات: این برند آمریکایی یک برند شناخته شده در تولید شامپو است. این مدل از شامپوهای هد اند شولدرز حاوی 600 میلی لیتر شامپو می باشد.

نقاط قوت: حاوی آنتی اکسیدان و روغن نارگیل، دارای ph سازگار با موها، خاصیت مرطوب کنندگی عمیق و ضد شوره، فاقد فسفات، پارافین و مواد رنگی، حجم به صرفه.

نقاط ضعف: –

شامپو ضد شوره پروبیوتیک سریتا مناسب مو خشک

مشخصات: سریتا یک برند ایرانی است که شامپوهای با کیفیت جهانی تولید می کند. این مدل از شامپوهای سریتا هم با حجم 200 میلی لیتر به بازار عرضه شده است.

نقاط قوت: مهار کردن پوسته ریزی و پاکسازی نمودن مو از فلس‌های سفید رنگ یا شوره، مهار کردن ریزش مو ها ناشی از شوره و پوسته ریزی، افزایش دادن رطوبت رسانی به پوست سر، رفع نمودن خارش و قرمزی پوست سر، ایجاد کردن حس خنکی و شادابی، پوبیوتیک، بدون پارابن.

نقاط ضعف: حجم کم برای شستشوی روزانه.

شامپو ضد ریزش مخصوص موی خشک

لیست شامپوهای ضد ریزش مخصوص موهای خشک را در جدول زیر به همراه مشخصات می توانید ببینید. برای توضیحات بیشتر و لینک خرید این شامپوها از باسلام ادامه مطلب را بخوانید.

مدل شامپومشخصاتنقاط قوتنقاط ضعف
شامپو ماینوکسی لافاررایرانی، 150 میلی لیترحاوی کوپکسیل (آمینکسیل)، کافئین، کراتین، پروتئین هیدرولیز شده ابریشم، عصاره آلوئه‌ورا، Na-PCA و ویتامین B5، تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، رطوبت رسانی و جلوگیری از موخورهحجم کم
شامپو سریتاایرانی، 200 میلی لیترکنترل کننده ریزش موی سر و تقویت مو، تحریک کننده مجدد رشد مو، ترمیم تار موهای آسیب دیده و یا رنگ شده، افزایش دهنده لطافت و درخشندگی مو، تنظیم PH پوست سر، فاقد تست حیوانیحجم نه چندان مناسب برای استفاده روزانه

شامپو ضد ریزش ماینوکسی برای موهای خشک لافارر

مشخصات: این شامپوی ایرانی کیفیتی مشابه موارد خارجی دارد و در حجم 150 میلی لیتر به بازار عرضه شده است.

نقاط قوت: حاوی کوپکسیل (آمینکسیل)، کافئین، کراتین، پروتئین هیدرولیز شده ابریشم، عصاره آلوئه‌ورا، Na-PCA و ویتامین B5، تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، رطوبت رسانی و جلوگیری از موخوره.

نقاط ضعف: حجم کم.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مخصوص موی خشک سریتا

مشخصات: حجم عرضه شده در این مدل شامپوی سریتا که یک برند ایرانی و باکیفیت است 200 میلی لیتر می باشد.

نقاط قوت: کنترل کننده ریزش موی سر و تقویت مو، تحریک کننده مجدد رشد مو، ترمیم تار موهای آسیب دیده و یا رنگ شده، افزایش دهنده لطافت و درخشندگی مو، تنظیم PH پوست سر، فاقد تست حیوانی.

نقاط ضعف: حجم نه چندان مناسب برای استفاده روزانه

شامپو مخصوص موی خشک، وز و آسیب دیده

در جدول زیر می توانید فهرستی از نام و مشخصات شامپوهای مخصوص موهای خشک و وز و آسیب دیده را ببینید که توضیحات کامل تر آن به همراه لینک خرید آن ها از باسلام را در ادامه مطلب خواهید دید.

مدل شامپومشخصاتنقاط قوتنقاط ضعف
شامپو نئودرم ناتریسولایرانی، 300 میلی گرمسرشار از روغن آرگان، ویتامین A ،E ،C ، امگا 6 و 9 و آنتی اکسیدان، نرم کننده و تقویت کننده، تامین پروتئین لازم برای استحکام مو، بازسازی بافت مو و مناسب موهای خشک و آسیب دیده، رفع صدمات ناشی از حرارت و سوختگی مو، درمان موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و رنگ، افزایش انعطاف پذیری مو،حاوی پروبیوتیک و دارای سرامید، ضد وز و موخوره، قیمت مناسب
پنتن onariciسوئیسی، 400 میلی لیترفرمولاسیون حاوی ویتامین B5، تقویت کننده حاوی نرم کننده درخشان کننده مغذی مو افزایش استحکام موهانیاز به استفاده هر روزه
پرو استم سلایرانی، 250 میلی لیترحاوی روغن جوانه گندم، ویتامین A، عصاره بابونه و آرگان و شی باتر و آلوئه ورا،  پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات، ترمیم سریع و عمقی ساقه مو، جلوگیری از بروز موخوره و رفع شکنندگی تار های مو،  بهبود شانه پذیری، آب رسانی و احیا تار موهای خشک و آسیب دیدهحجم کم برای مصرف روزانه
درمالیستایرانی، حجم 200 میلی لیتردارای ترکیبات روغن آووکادو، گلیسرین، جوانه گندم، کیوتن در کنار آلوئه ورا، حفظ رطوبت و افزایش مقاومت مو، افزایش حجم و درخشندگی مو، بهبود حالت پذیری مو، محافظت در برابر عوامل مخرب محیطیحجم کم برای مصرف  روزانه، داشتن گلیسیرین

شامپو مو حاوی آرگان مخصوص موهای خشک و آسیب دیده ناتریسول

مشخصات: این شامپو یک محصول ایرانی با برندی طبی است و در حجم 300 گرم به بازار عرضه عرضه شده است.

نقاط قوت: سرشار از روغن آرگان، ویتامین A ،E ،C ، امگا 6 و 9 و آنتی اکسیدان، نرم کننده و تقویت کننده، تامین پروتئین لازم برای استحکام مو، بازسازی بافت مو و مناسب موهای خشک و آسیب دیده، رفع صدمات ناشی از حرارت و سوختگی مو، درمان موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و رنگ، افزایش انعطاف پذیری مو،حاوی پروبیوتیک و دارای سرامید، ضد وز و موخوره، قیمت مناسب.

نقاط ضعف: –

شامپو پنتن onarici مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

مشخصات: اصل این برند مربوط به کشور سوئیس است و این مدل از شامپوهای پنتن با حجم 400 میلی لیتر به بازار عرضه شده است.

نقاط قوت: فرمولاسیون حاوی ویتامین B5، تقویت کننده حاوی نرم کننده درخشان کننده مغذی مو افزایش استحکام موها

نقاط ضعف: نیاز به استفاده هر روزه

شامپو فاقد سولفات پرو استم سل مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

مشخصات: این برند ایرانی کیفیت خوبی دارد و این مدل شامپو را در حجم 250 میلی لیتر به بازار عرضه می کند.

نقاط قوت: حاوی روغن جوانه گندم، ویتامین A، عصاره بابونه و آرگان و شی باتر و آلوئه ورا،  پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات، ترمیم سریع و عمقی ساقه مو، جلوگیری از بروز موخوره و رفع شکنندگی تار های مو،  بهبود شانه پذیری، آب رسانی و احیا تار موهای خشک و آسیب دیده.

نقاط ضعف: حجم کم برای استفاده روزانه.

شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده درمالیست

مشخصات: درمالیست هم یک برند ایرانی است که شامپوهای باکیفیتی تولید می کند و این شامپوی به خصوص را در حجم 200 میلی لیتر به بازار عرضه کرده است.

نقاط قوت: دارای ترکیبات روغن آووکادو، گلیسرین، جوانه گندم، کیوتن در کنار آلوئه ورا، حفظ رطوبت و افزایش مقاومت مو، افزایش حجم و درخشندگی مو، بهبود حالت پذیری مو، محافظت در برابر عوامل مخرب محیطی.

نقاط ضعف: حجم کم برای مصرف روزانه، داشتن گلیسیرین که برای بعضی از افراد مضر است.

شامپو مخصوص موهای خشک و کف سر چرب

در جدول زیر شامپوهای مخصوص موهای خشک و پوست سر چرب آمده است که در ادامه می توانید توضیحات تفصیلی این نوع شامپوها را هم به همراه لینک خرید از باسلام ببینید.

مدل شامپومشخصاتنقاط قوتنقاط ضعف
شامپو فیتووانفرانسوی، 200 میلی لیترحاوی مواد آبرسان و نرم کننده، تنظیم کننده چربی پوست سر، فاقد پارابن، حاوی زینک، پی سی ای و کراتین هیدرولیز شده مناسب موهای خشک و شکننده، قیمت مناسبحجم کم برای مصرف روزانه
شامپو SEBONORM-D اویدرمایرانی، 250 میلی لیترپاکسازی موثر کف سر و کاهش میزان ترشحات چربی کف سر، شانه پذیری و نرمی و تقویت موهای خشک با پوست چربحجم کم برای مصرف روزانه
المو olmoاسپانیایی، 830 میلی لیترفاقد سولفات، پارابن، SLS و روغن‌های معدنی، مناسب برای موهای دکلره شده و کراتینه شده، حاوی کمپلکس ویتامین برای ترمیم و بازسازی موها، تنظیم کننده PH کف سرقیمت زیاد

شامپو مناسب موهای خشک و کف سر چرب فیتووان

مشخصات: فیتووان یک برند ساخت کشور فرانسه است که شامپو و مواد مراقبت از مو تولید می کند. شامپوهای مناسب موهای خشک و کف سر چرب این برند هم در حجم 200 میلی لیتر به بازار عرضه می شوند.

نقاط قوت: حاوی مواد آبرسان و نرم کننده، تنظیم کننده چربی پوست سر، فاقد پارابن، حاوی زینک، پی سی ای و کراتین هیدرولیز شده مناسب موهای خشک و شکننده، قیمت مناسب.

نقاط ضعف: حجم کم برای مصرف روزانه.

شامپو SEBONORM-D مناسب موهای خشک و کف سر چرب اویدرم

مشخصات: این شامپو متعادل کننده ساخت برند ایرانی ایوی درم است و این شامپوی بخصوص در حجم 250 میلی لیتر عرضه می شود.

نقاط قوت: پاکسازی موثر کف سر و کاهش میزان ترشحات چربی کف سر، شانه پذیری و نرمی و تقویت موهای خشک با پوست چرب.

نقاط ضعف: حجم کم برای مصرف روزانه.

شامپو مخصوص موهای خشک و کف سر چرب المو olmo

مشخصات: این شامپو ساخت اسپانیا است و هر تیوب آن حاوی 830 میلی لیتر شامپو می باشد.

نقاط قوت: فاقد سولفات، پارابن، SLS و روغن‌های معدنی، مناسب برای موهای دکلره شده و کراتینه شده، حاوی کمپلکس ویتامین برای ترمیم و بازسازی موها، تنظیم کننده PH کف سر.

نقاط ضعف: قیمت بالا.

نکات مهم برای انتخاب شامپو برای موی خشک

شامپوهای مخصوص موی خشک نباید ترکیباتی مانند سولفات، گلیسیرین، پارابن الکلی و رنگ های شیمیایی و روغن های معدنی باشد. این مواد که نام بردیم، خاصیت پاک کنندگی زیادی دارند و باعث می شوند که همان مقدار اندک سبوم یا چربی تولید شده در پوست سر هم از بین برود. به خاطر همین هم به موهای خشک آسیب خواهند رساند. پس بهتر است در هنگام خرید شامپوی مخصوص موی خشک به نبودن این مواد در ترکیبات شامپو دقت کنید.

ویتامین های A، E و D و همین طور ویتامین های خانواده B برای موهای خشک خیلی مفید هستئد. این ویتامین ها با تغذیه ساقه و ریشه مو و جلوگیری از التهاب و اکسیداسیون موهای خشک، می توانند نقش مهمی در حفاظت و مراقبت از موهای خشک ایفا کنند. بهتر است شامپویی را برای موهای خشک تان بخرید که با ویتامین ها غنی شده باشد. مواد معدنی هم برای تغذیه مو لازم هستند که آن ها هم باید در ترکیبات این شامپوها باشند.

روغن ها و اسانس های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام، روغن جوجوبا و اسانس آلوئه ورا، اسانس آووکادو و شی باتر از مواد مرطوب کننده طبیعی هستند. موهای خشک برای تامین رطوبت به این روغن ها نیاز دارند و این روغن ها می توانند خشکی موها را کاهش داده و از آن ها در برابر عوامل مضر محیطی و خشکی محافظت کنند. بهتر است آبرسان هایی مانند این مواردی که ذکر کردیم در شامپویی که برای موهای خشک خود می خرید وجود داشته باشند.

ترکیبات شیمیایی مانند سورفکتانت های کاتیونی و پروتئین های هیدرولیز شده می توانند به عنوان آبرسان و تامین کننده رطوبت مورد نیاز موهای خشک عمل کنند. در هنگام خرید شامپو مخصوص موهای خشک به این موارد هم دقت کنید.

مواد ضد قارچ، ضد باکتری و ضد مخمر در شامپوهای موی خشک برای جلوگیری از ایجاد شوره و پوستگی کف سر باید وجود داشته باشند. ترکیباتی مانند زینک پیریتیون، اکتی پیروکس و کلیمبازول از این دسته هستند. بهتر است در ترکیب شامپو این مواد هم باشند تا خاصیت ضد شوره را برای موها به ارمغان بیاورند.

کراتین از موادی است که برای موهای خشک به خصوص موهای وز شده و سخت حالت خیلی مفید است. کراتین می تواند موهای خشک را به راحتی حالت پذیر و قابل شانه کردن کند و این کار را هم با کمترین عوارض انجام می دهد. حتما از شامپویی برای موهای خشک استفاده کنید که کراتینه و پروتئینه باشد. کراتین برای موهای خشکی که دکلره و رنگ شده باشند هم ضروری است.

سوالات متداول درباره‌ی بهترین شامپو برای موهای خشک

بهترین شامپو خارجی برای موهای خشک چیست؟

شامپوهای ماوی، سایوس، کلیر، اُلمو، پنتن و فیتووان بهترین مارک های شامپوی خارجی برای موهای خشک هستند.

بهترین شامپو ایرانی برای موهای خشک چیست؟

شامپوهای لافارر، سریتا، استم سل، فولیکا، ایروکس، درمالیست و ایوی درم از بهترین مارک های شامپو ایرانی برای موهای خشک هستند.

آیا این نوشته برای شما مفید بود؟

بله، دوست داشتم.
خیر، مفید نبود.
از ثبت بازخورد شما سپاسگزاریم.



دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x