روغن سیاه دانه روغنی همه‌فن‌حریف!


8,008

روغن سیاه دانه

آدم گاهی تعجب می‌کند که در دنیای دارو و درمان، با همه گستردگی‌اش، یک روغن بتواند این‌همه کار را با هم انجام بدهد؛ روغنی به اسم روغن سیاه دانه ! خرید روغن سیاه دانه

سیاه‌ دانه چیست؟

سیاه‌دانه یک دانه روغنی است که از گیاهی با گل‌های بنفش و سفید به دست می‌آید و سیاه‌دانه میوه‌های این گیاه به شمار می‌آید. میوه‌های بسیار ریز سیاهی که درونی سفید دارند و طعم‌شان کمی به تلخی می‌زند و البته وقتی زیر دندان‌تان له شوند، عطر منحصربه‌فرد و دلنشینی فضای دهانتان را پر می‌کند که مخصوص همین دانه‌های کوچک است.

سیاه‌دانه انباشته از املاح و ویتامین‌هاست. املاحی شامل: کلسیم، فسفر، پتاسیم، روی و سلنیوم؛ و ویتامین‌های ب ۱، ۲، ۳ و ۹ (B)، ای (E) و سی (C).

روغن سیاه‌ دانه

روغن سیاه‌دانه مثل روغن کنجد و روغن زیتون از جمله روغن‌های گرم در دسترس ماست که به وسیله فشردن و پرس کردن دانه‌هایش استخراج می‌شود. این روغن دارای ۶۰ درصد اسیدهای چرب امگا ۶ است و نقش مهمی در سلامتی انسان ایفا می‌کند. توجه داریم که امگا ۶ با امگا ۳ فرق دارد.

[bs-show-product id=70899]

سیاه‌ دانه و روغنش را چقدر می‌شناسیم؟

روغن سیاه‌دانه، علی‌رغم این‌که در بین گروه‌هایی از مردم ما چندان شناخته‌شده نیست ولی در میان گروه‌هایی دیگر که با طب سنتی عجین هستند و یا هر از گاهی به عطاری‌ها سر می‌زنند و دوست دارند بخش‌هایی از درمان خود و اطرافیان را از طریق داروهای گیاهی و غیر شیمیایی دنبال کنند، نامی آشناست. در طب سنتی به سیاه‌دانه، «شونیز»  هم گفته می‌شود.

استفاده دارویی و درمانی از سیاه‌دانه در دنیا قدمتی طولانی دارد. نه‌تنها گفته می‌شود این روغن در گذشته‌های دور و در میان ملل قدیم مثل مصریان باستان استفاده زیادی داشته بلکه در حدیثی از حضرت رسول(ص) نقل شده است که «هیچ بیماری‌ای نیست مگر شفای آن در سیاه‌دانه است؛ جز مرگ.» (دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۱۴؛ فقه الرضا(ع)، ص۳۴۶ )

مشکل از ماست که هنوز کاربردها و نحوه استفاده‌اش را نمی‌دانیم و دانش‌مان به حدی نرسیده که بدانیم این دانه گران‌بها و روغنش را چگونه، به چه میزان، چه مدتی و در ترکیب با چه گیاهان دیگری مصرف کنیم تا به درمان دردهایمان برسیم.

مهم‌ترین کاربردهای روغن سیاه‌دانه

سیاه‌دانه در همان شکل دانه‌اش و نیز به صورت روغن استخراج‌شده از آن، هر کدام کاربردهای دارویی و درمانی بسیار زیادی دارند که در این بخش تعدادی از کاربردهای شناخته‌شده روغن سیاه‌دانه ذکر می‌شود:

[bs-show-product id=71335]

کمک به درمان مشکلات کبدی

یکی از مشکلاتی که کبد با آن مواجه می‌شود، چرب شدن است؛ یعنی تجمع مولکول‌های چربی در این عضو بسیار مهم بدن. طبق توصیه طب سنتی، مصرف روغن سیاه‌دانه می‌تواند این مشکل را برطرف کرده و سلامتی را به کبد بیمار برگرداند.

تأثیر روغن سیاه‌دانه بر سلامت کبد، تا حدی است که باز بنا به گفته طب سنتی، حتی اگر کبد چرب وارد مرحله پیچیده‌تر هم شده باشد و فرد اصطلاحاً دچار سیروز کبدی شده باشد، باز هم مصرف مقدار مشخصی روغن سیاه‌دانه در طول مدت زمان مشخص، می‌تواند سلامتی را به کبد برگرداند.

کمک به درمان دیابت و کنترل قند خون

بنا به گفته طب سنتی، روغن سیاه‌دانه این توانایی را دارد که با تأثیر بر روی سلول‌های بتا در غده لوزالمعده یا همان پانکراس، باعث ترشح بیشتر انسولین و جذب بهتر گلوکز از خون بیماران دیابتی شود. ضمن آن‌که همزمان مقاومت به انسولین را در سلول‌های بیماران دیابتی کاهش داده و به این وسیله موجبات کاهش قند خون و تنظیم آن را فراهم بیاورد.

خرید روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای رشد مو

یکی از تأثیرات شگفت‌انگیز روغن سیاه‌دانه، کمک به کاهش ریزش مو و حتی کمک به رویش مجدد موهای ریخته و تقویت موهای ضعیف‌شده است.

در کمال شگفتی، مالیدن روغن سیاه‌دانه به روی پوست باعث رشد و تقویت مو می‌شود. به این منظور بعد از مالیدن روغن، محل را ماساژ بدهید تا به خوبی توسط سلول‌های پوستی جذب شود، سپس با نایلون محل را بپوشانید و بگذارید دو ساعت بماند. بعد از گذشت دو ساعت، پوست را شسته و خشک کنید.

گفته می‌شود اگر مدتی به همین منوال پوست را با روغن سیاه‌دانه تغذیه کنید، ریشه موها تقویت شده و ریزش مو کاهش پیدا می‌کند. علت این تأثیر را به آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن سیاه‌دانه نسبت می‌دهند.

البته دلایل دقیق این تأثیر شگفت‌انگیز هنوز مشخص نیست و محققان در کمال ناباوری، فقط نتایج توصیه‌های طب سنتی را مشاهده می‌کنند و هنوز به درستی نمی‌دانند چه دلایل علمی‌ای پشت استفاده از روغن سیاه‌دانه نشسته که باعث تقویت و حفظ موها می‌شود!

خرید روغن سیاه دانه

[bs-show-product id=47524]

تسکین‌دهنده دردهای مفصلی و استخوانی

روغن سیاه‌دانه از آن‌جایی که یک روغن گرم است، می‌تواند برای دردهای مفصلی و استخوانی ناشی از سردی، بسیار موثر واقع شود.

گفته می‌شود برای ساکت کردن چنین دردهایی می‌توانید یک فنجان روغن سیاه‌دانه را گرم کنید، روی ناحیه دردناک استخوانی مالیده و خوب ماساژ بدهید و بعد محل را با پارچه پشمی ببندید و بگذارید بماند. این کار را می‌توانید در زمان استراحت و خواب شبانه انجام دهید که فرصت کافی برای تأثیر روغن باشد و خودتان هم دچار زحمت نباشید.

یک ضد سرطان قوی

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن سیاه‌دانه از عوامل مبارزه این روغن با سلول‌های سرطانی هستند و هر دو نقش پیشگیرانه و از بین برنده تومورها را ایفا می‌کنند.

این‌ها فقط گوشه‌ای از خواص روغن سیاه‌دانه بود. با مراجعه به پزشکان طب سنتی می‌توانید بیشتر و دقیق‌تر از مزایای استفاده از این روغن فوق‌العاده مطلع شده و از مقدار و مدت مصرف آن برای درمان هر بیماری یا عارضه خاص آگاهی یابید.

نکته مهم: برای تشخیص بیماری و درمان آن به وسیله روغن سیاه دانه، میزان مصرف و موارد منع مصرف این روغن (مانند دوران بارداری) و نیز خواص دیگر آن (لاغری شکم، سینوزیت و تقویت نیروی جنسی) به متخصصان طب سنتی و مراکز و عطاری‌های معتبر (مانند سلامتکده‌ها و درمانکده‌های طب ایرانی) مراجعه کنید.

قیمت روغن سیاه دانه اصل و خرید از بازار باسلام


 افراد زیادی در بازار ((باسلام)) بدون صرف هزینه‌ی زیاد، صاحب کسب‌وکارهای خانگی و محلی شده‌اند و برای امرار معاش خانواده‌شان تلاش می‌کنند. اما از قدیم گفته‌اند یک دست صدا ندارد. این آدم‌ها برای پیشرفت در کارشان به همراهی من و شما نیاز دارند. اگر شما هم دوست دارید با افرادی که بدون وابستگی به نهادهای دولتی و خصوصی، برای خودشان منبع درآمدی راه انداخته‌اند همکاری کنید، کافی‌ست با دعوت چند نفر به بازار آنلاین باسلام، کسب‌وکار آن‌ها را رونق بدهید!
برای هر دعوت موفق هم 10هزار تومان اعتبار هدیه به شما تعلق می‌گیرد. همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و کسب و کار چند نفر را رونق بدهید:

[button href=”https://basalam.com/invite” align=”center” target=”_blank”]دعوتنامه را برای چند تا از دوستانم می‌فرستم[/button]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
7 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شفا
شفا
4 سال قبل

روغن سیاه دانه اصل رو از اینجا بخر

http://basalam.com/shefa
http://basalam.com/shefa
http://basalam.com/shefa

رنجی
رنجی
4 سال قبل

سلام باچه روشی روغن سیاهدانه رو میگیرید؟ طبی یا خوراکی؟

رنجی
رنجی
4 سال قبل

سلام باچه روشی روغن سیاهدانه رو میگیرید؟ طبیی یا خوراکی؟

سهیلا
سهیلا
5 سال قبل

@سلام توضیحاتتون عالی بود
ممنونم ازشما فقط تفاوت روغن اصل از غیره را بنویسید

(میم زندگی)
(میم زندگی)
ویرایشگر
پاسخ به  سهیلا
5 سال قبل

سلام و سپاس از دقت و توجه شما
اگر خودتان این تفاوت‌ها را می‌دانید اینجا بنویسید و اگر می‌تواند به اندازه یک مطلب وبلاگی باشد برای انتشار آن در خدمتیم.

سهیلا
سهیلا
5 سال قبل

@سلام توضیحاتتون عالی بود

سلامتکده ریحان
سلامتکده ریحان
5 سال قبل

روغن #سیاه_دانه خالص رو از غرفه سلامتکده ریحان تهیه کنین ??

http://basalam.ir/organic_reyhan

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x