دستبند دست‌ساز به دست‌های خود ببندید!


2,770

دستبند دست ساز-مجله باسلام

دستبند قرن‌هاست زینت دست­‌هاست؛ از تمدن بین النهرین و ملکه‌های مصری تا ملکه الیزابت انگلستان و تا همین زمان خودمان، همگی دستبند به دست داشته‌اند.

دستبند دست‌ساز

دستبندها از قدیم تا زمان حال از مواد مختلف ساخته شده است. هنرمندان، فلزات مختلف و گاهی چرم و پارچه‌های پوستی و در زمان جدید پلاستیک را در کنار هم قرار داده و مجموعه‌­ای زیبا به نام دستبند می‌سازند. گاهی دستبند با جواهرات و سنگ‌های قیمتی یا صدف مروارید تزیین شده که بسته به سبک و کیفیت، ارزش مادی آن متفاوت است.

دستبند چرمی ـ دستبند زنانه و مردانه

دستبند چرمی با ترکیب چرم و فلز، مهره، مفتول، سنگ و یا … ساخته می‌شود. این روزها دستبندهای چرمی طرفداران زیادی بین خانم‌ها و آقایان دارد و جای خودش را بین خریدهای ارزان باز کرده است. دستبندهای چرمی ظاهری اسپرت وحتی گاهی رسمی دارند؛ پس با هر دو تیپ رسمی و اسپرت می‌تواند هماهنگ باشد و این موضوع برای کسانی که سعی می‌کنند با هر لباسی که می‌پوشند دستبند مناسب آن ­را سِت کنند متناسب است. ارزان قیمت بودن این دستبندها دست ما را در انتخاب انواع مختلف آن که با سلیقه‌مان جور باشد باز می‌گذارد.

[bs-show-product id=83405]

دستبند مهره ای ـ دستبند دخترانه

دستبندهای مهره‌­ای از جمله دستبندهای ارزان قیمت هستند که در وسایل شخصی دخترها چند تایی از این دستبندهای رنگی‌رنگی پیدا می‌شود. مهره‌هایی از جنس صدف، چوب، پلاستیک، شیشه، کاغذهای بازیافتی، دانه‌های قهوه، مروارید، یشم، فیروزه و… که از یک نخ پلاستیکی، کش یا سیم عبور داده شده و بهم وصل شده­‌اند، دستبند مهره­‌ای ساخته‌اند. برخی دستبندهای مهره‌­ای قفل دارند، بعضی با یک چرم یا یک روبان به هم بسته می‌شوند و بعضی‌ها با کش به هم متصل شده‌اند. بسته به جنس مهره‌­های استفاده شده در این دستبند ارزش آن متفاوت است.

[bs-show-product id=33466]

دستبند دوستی ـ دستبند بافتنی

دستبند دوستی نمادی برای دوستی از انواع نخ کاموا یا قلاب به صورت نیم‌گره بافته می‌شود. برای اولین بار دستبند دوستی توسط سرخ پوستان آمریکای جنوبی و مرکزی بافته شد. به رسم سرخپوستان آن را روی دست دوستشان که آرزویی داشت گره میزدند. دستبند باید تا زمانی که پاره یا خراب می‌شد روی دست دوست باقی می‌ماند تا خود به خود از دست او بیفتد. در آن زمان آرزوی او برآورده می‌شد. دستبند دوستی در دهه هفتاد در آمریکا رواج یافت و امروز در کل جهان محبوبیت دارد.

[bs-show-product id=83594]

قدمت زیورآلات برابر با قدمت خود انسان است؛ از همان زمان که انسان در غار زندگی و با طبیعت دست و پنجه نرم می‌کرد و خوراک و پوشاک خود را از آن تأمین می‌کرد، درک زیباشناسی داشت. قدیمی‌ترین زیور کشف شده صدف‌هایی است که توسط انسان سوراخ شده و مربوط به ۱۱۰ هزار سال قبل است. دندان یا پنجه حیوانات صید شده که با یک رشته به هم وصل می‌شدند از دیگر زیورآلات انسان‌های غارنشین بوده است. محققان روسی در سیبری دستبندی پیدا کرده‌اند که قدمت آن حدود چهار هزار سال قبل است.

[bs-show-product id=74558]

سایز دستبند

پیدا کردن سایز مچ دست برای خرید دستبند به صورت اینترنتی مهم است. برای این کار با یک متر پلاستیکی یا یک نوار کاغذی زیر استخوان مچ، جایی را که دستبند روی آن قرار می‌گیرد اندازه بگیرید. اگر از نوار کاغذی استفاده می‌کنید قسمتی از نوار را که به ابتدای آن می‌رسد علامت زده و بعد با متر فاصله بین قسمت علامت‌گذاری و ابتدای نوار را اندازه بگیرید. اندازه به دست آمده اندازه مچ دست شماست. برای تعیین سایز دستبد باید مقدارهایی را به آن اضافه کنید:

  • نیم تا یک سانتی‌متر: سایز جمع و جور
  • دو تا دو و نیم سانتی‌متر: سایز راحت
  • سه سانتی‌متر: سایز آزاد

دستبند از متنوع‌­ترین و محبوب‌­ترین لوازم جانبی خانم‌­ها و آقایان است که با توجه به تیپ و پوشش خود از آن استفاده می‌کنند. دستبند را می‌توان به راحتی با ساعت، انگشتر، و … ست کرد.

خرید آنلاین انواع دستبند دست‌ساز



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x