با خرید کتاب کودک به فکر غذای روح کودکان هم باشید


1,130

اگر به شما بگویم دارم می‌روم برای فرزندم (که یک کودک شش هفت ساله است) خرید کنم، اولین احتمالی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟ من می‌خواهم برای فرزندم چه چیزی بخرم؟لباس؟ کفش؟ اسباب‌بازی؟ هله‌هوله؟ چند درصد احتمال می‌دهید به دنبال خرید کتاب کودک یا یک محصول فرهنگی باشم؟

مظلومیت مشترک کودکان و فرهنگ

البته احتمال اینکه ما در اولین اقدام سراغ کالای فرهنگی برویم، به سبک زندگی و بینش فرهنگی‌مان بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی و با کمی تاسف این احتمال در بخش بزرگی از جامعه ما بسیار اندک است. در این شرایط، کودکان و فرهنگ به‌صورت هماهنگ در مظلومیت به‌سر می‌برند؛ اما چرا؟ چرا همان‌قدر که برای خوراک و لباس بچه‌ها وقت و هزینه و توجه صرف می‌کنیم، محصولات فرهنگی مناسب آن‌ها در سبد خرید ما جا ندارند؟

کتاب کودک لینالونا

کالای خوب، مشتری دارد و کتاب کودک خوب: خواننده!

شاید یکی از دلایل بی‌میلی به خرید کتاب و محصولات فرهنگی برای کودکان، کم‌بودن محصولات مطمئن و مناسب باشد. اگر کتاب، نرم‌افزار و سایر محصولات فرهنگی خاص کودکان با ادبیات و شکل مناسب، به‌اندازه کافی تولید شود، استفاده از آن‌ها هم بیشتر خواهد شد. کالای خوب، مشتری‌اش را پیدا می‌کند.

توجه به نویسندگانی که مسائل اخلاقی و انسانی را به زبانی ساده در آثارشان آورده‌اند، انتخاب را برای ما ساده‌ت خواهد کرد. برای مثال کلر ژوبرت با استفاده از تعابیر دینی و قرآنی در قالب داستان‌های کودکانه قدم مهمی در این راه برداشته است.

[bs-show-product id=53610]

محصول خوب کجاست؟

علاوه بر تولید محصول خوب، یک نکته دیگر را هم باید در نظر داشت و آن دسترسی به محصولات خوب است. اگر ندانیم که محصول خوب را از کجا می‌توان خرید، احتمال اینکه به‌طور اتفاقی در فروشگاهی کتاب خوبی را ببینیم و بخریم بسیار کم خواهد بود و این یعنی باز هم محصولات فرهنگی کودکان جای اندکی در بین خریدهای روزانه ما خواهد داشت.

(از اینجا می‌توانید چند پیشنهاد خواندنی جذاب دریافت کنید!)

با یک خرید خوب به تولید کتاب کودک خوب کمک کنیم.

اگر دسترسی به محصولات فرهنگی خوب آسان شود و این محصولات بیشتر دیده و خریده شوند به‌طور طبیعی به تولید بیشتر چنین محصولاتی منجر می‌شود.
۱۸ تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان است و «باسلام» به این مناسبت شما را دعوت می‌کند محصولاتی را که با ادبیات کودک و نوجوان و برای فرزندان ما تولید شده‌اند، ببینید و مواردی را که می‌پسندید به دیگران هم معرفی کنید. این فرصتی است برای دسترسی بهتر به غذای روح و فکر کودکان‌مان؛ یک خرید خوب و کمک به تولید محصولات خوب در ادبیات کودک و نوجوان.

 ( اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید کتابخوانی را به یک عادت همیشگی در زندگی‌تان تبدیل کنید این یادداشت را بخوانید! )

children literature

در غرفه‌های فرهنگی سایت باسلام نیز تعدادی از کتاب‌فروشان به صورت اینترنتی کتاب‌های خوب حوزه کودک و نوجوان را انتخاب و به دست خانواده‌ها می‌رسانند. شاید این روزها که اوضاع بازار نشر و کتابخوانی چندان رو به راه نیست، حمایت ما از کتاب‌‌های خوب و کتابفروش‌های خوش‌ذوق، قدم مناسبی برای کمک به تولید کتاب خوب برای فرزندانمان باشد. شما می‌توانید با عضویت در طرح ((یک دست صدا نداره))، به رونق کسب‌وکار کتابفروش‌ها و از سویی به رونق فرهنگ کشورمان کمک کنید.
کافی‌ست از طریق لینک زیر، چند نفر را به سایت باسلام دعوت کنید تا به ازای هر دعوت موفق، 10هزار تومان اعتبار هدیه به شما و 10هزارتومان به فرد دعوت‌شده تعلق بگیرد.

[button href=”https://basalam.com/invite” align=”center” target=”_blank”]چند نفر را به باسلام دعوت کن و بازار فرهنگی ایران را رونق بده[/button]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x