نمره غرفه؛ توضیحات تکمیلی و یک شروع دوباره


1,978

قصه کسب و کار

همان‌طور که چند روز پیش در وبلاگ به اطلاع شما رساندیم، سیستم نمره غرفه در بازار اجتماعی باسلام به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است. در چند روز گذشته، نمره سی غرفه از غرفه‌های جدی باسلام فعال شد و در این چند روز با اکثر آن‌ها درباره این سیستم جدید صحبت کردیم و نظرات‌شان را شنیدیم. همین‌جا از همه غرفه‌داران عزیزی که با ما تماس گرفتند و نظرات‌شان خوبشان درباره نمره را به ما گفتند، تشکر می‌کنیم. ممنون که باسلام را از خودتان می‌دانید.

آغاز نمایش نمره برای همه غرفه‌های باسلام

حالا وقت آن رسیده که نمره غرفه را به صورت آزمایشی برای همه غرفه‌داران باسلام فعال کنیم. البته با توجه به تجربه‌ سی غرفه قبلی، این بار تصمیم گرفتیم این کار را از داخل «اپ غرفه من» شروع کنیم و فعلا بر روی غرفه‌ها به صورت عمومی نمایش ندهیم تا خود غرفه‌داران ابتدا با مکانیزم نمره غرفه بیشتر آشنا شوند.

بنابراین، از امروز، همه غرفه‌داران می‌توانند نمره غرفه خودشان را در اپ غرفه من ببینند؛ نمره‌ای که نشان می‌دهد عملکردشان از ابتدا تا کنون چه کیفیتی داشته و چقدر توانسته‌اند رضایت مشتری‌شان را کسب کنند و با ارسال به موقع کالاهای باکیفیت‌شان باعث رونق بازار محصولات ایرانی شوند. همچنین روی هر سفارش می‌توانید امتیازی را که کسب کرده‌اید ببینید.

تغییر مبدأ محاسبه نمره غرفه

نکته بسیار مهم: یکی از نظراتی که بسیاری از این سی نفر غرفه‌دار جدی باسلام داشتند این بود که مبدأ محاسبه غرفه در آینده باشد. چون به هر حال در گذشته نمی‌دانسته‌اند که قرار است چنین سیستمی راه‌اندازی شود. ما تصمیم گرفتیم همین کار را بکنیم و مبدأ محاسبه نمره غرفه را زمان حال بگذاریم و گذشته را نادیده بگیریم. البته فعلا نمره واقعی شما بصورت آزمایشی تا روز شنبه دهم شهریور در اپ غرفه من نمایش داده خواهد شد که بر اساس تاریخچه فعالیت غرفه از ابتداست، ولی پس از اینکه دوره آزمایشی تمام شد، از روز شنبه دهم شهریور نمره همه غرفه‌‌ها از صد آغاز خواهد شد و فعالیت غرفه‌ها از آن پس در این عدد تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین هر غرفه‌ای امتیاز منفی بگیرد امتیاز و نمره غرفه‌اش از ۱۰۰ کاهش می‌یابد.

ما البته برای تحلیل و بررسی‌های خودمان، نمره گذشته همه غرفه‌ها را ذخیره خواهیم کرد تا در برنامه‌ریزی‌های بعدی‌مان بتوانیم تصمیم‌گیری‌های درست‌تری داشته باشیم. ولی با نو شدن نمره غرفه‌ها و آغاز برابر از نمره صد برای همه غرفه‌ها، شاهد رقابت تازه و تمیزی از ماه شهریور خواهیم بود و همه غرفه‌دارها می‌توانند یک شروع قدرتمند داشته باشد. ولی طبیعتا با آغاز مبدأ جدید، باید همه تلاش‌شان را برای حفظ عدد ۱۰۰ بکنند و حساسیت بیشتری روی خوش‌قولی، بسته‌بندی خوب، تولید محصول باکیفیت و… داشته باشند.

آینده نمره غرفه

همان‌طور که در یادداشت قبلی هم اشاره کردیم،‌ نمره غرفه یکی از گام‌های اصلی باسلام برای حرکت به سمت شفافیت بازار است. با تثبیت نمره غرفه، همه مکانیزم‌های بازار اجتماعی باسلام بر اساس نمره غرفه، یعنی بر اساس عملکرد خود غرفه‌داران خواهد بود. نتایج جست‌وجو در آینده تحت تأثیر نمره غرفه‌ها خواهد بود، شرکت در طرح‌های ویژه و برخوردار شدن از امکانات ویژه نیز همگی بر اساس نمره عملکرد غرفه‌ها خواهد بود.

ما بسیار امیدواریم که نمره غرفه، باعث شود که باکیفیت‌ترین غرفه‌های باسلام همیشه موفق‌تر شوند و فرصت‌های بیشتری برای فروش و موفقیت در اختیارشان قرار گیرد. ما مطمئنیم که شما هم جزء کاردرست‌ترین غرفه‌داران باسلام هستید و تثبیت سیستم نمره‌دهی به غرفه‌ها باعث رونق بیشتر کسب‌وکار شما و رضایت مشتری‌هایتان خواهد شد.

راستی. نظر شما چیست؟ اگر مشتری باسلام هستید یا در باسلام غرفه دارید، دیدگاه‌هایتان را با ما در میان بگذارید. ما مشتاق شنیدن نظرات مفید شما هستیم و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌های بعدی‌مان لحاظ خواهیم کرد.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
17 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما بوشهری
سیما بوشهری
5 سال قبل

سلام، وقت بخیر، امتیاز بندی غرفه خوبه ولی فکر میکنم بهتره در سایت برای مشتریان قابل رویت نباشه و تعداد فروش هم بهتره قابل رویت برای مشتریان نباشه،چرا که غرفه هایی که تازه کارشون را شروع کردند این آمار میتونه تاثیر منفی بر روی مشتری داشته باشه و علت اون را را در خوب نبودن محصول جستجو کنند

محسن
محسن
5 سال قبل

با این درصد کارمزدی که از غرفه ها میگیرین اصلا غرفه داری نمی صرفه
لااقل یکمی هم به کارمزد امثال دیجی کالا نگاه کنین

تولیدات یاس
تولیدات یاس
5 سال قبل

خیلی هم عالیه اماچرا الان رو صفحه نیست

محمد مهدی شیر محمدی
محمد مهدی شیر محمدی
5 سال قبل

سلام
کار خوب و هیجان انگیزی است
من خودم چند روز است که در اثر این هیجان
غرفه سفره سلامت

http://basalam.ir/new/sofreye_salamat
را روی ویبره
می بینم.
موفق باشید

جواد عباسی فر
جواد عباسی فر
5 سال قبل

با سلام
با با سلام همیشه منتظر طرح های خلاقانه و جدید هستم.به این خلاق و جوان با سلام برای طرح های جدید و خلاقانه سلام تبریک میگویم.امیدوارم غرفه ما نیز بتوانند نمره بالایی کسب کند
Basalam.new.birjandsoghat

مرضیه اسماعیلیان
مرضیه اسماعیلیان
5 سال قبل

ممنون از تلاش های همیشگی با سلام جهت بهبود کسب و کارهای ایرانی .خدا قوت .طرح های خیلی خوبی هستند که رقابت سالم را بوجود می آورند ?

حسینی
حسینی
5 سال قبل

سلام و عرض ادب خدمت تیم با سلام خدا قوت
نمره غرفه گام خیلی خوبی بود.ولی به نظر من اینکه مبدء محاسبه نمره آینده باشد ظلم بزرگی در حق غرفه دارانی است که بدون اینکه حتی بدانند نمره ای و امتیازی در کار است وظایف خودشون رو به نحو احسن انجام دادن.
مبنای محاسبه نمره چیز عجیب و غریبی نبوده که غرفه داران محترم نمیدانستند و بلکه وظیفه هر کاسب و تاجری است که جنس با کیفیت رو در سریعترین زمان ممکن و با بهترین بسته بندی دست مشتری برساند.تاخیر نداشته باشد جنس اعلامی و ارسالی یک جور باشد و….
این دیگه مسیله ای نیست که غرفه دار نداند به هرحال مبنای محاسبه نمره در آینده ظلم بزرگی در حق غرفه های خوشنامی است که همین الان هم نمره بالای ۹۰دارند.

برکت
برکت
پاسخ به  حسینی
5 سال قبل

صحیح است صحیح است
کاملا منطقی

مدیر غرفه سرمه
مدیر غرفه سرمه
5 سال قبل

خیلی عالیه ، انشاالله راهی برا رقابت صمیمی وسالم و جوانمردانه باشه ، انشاالله نجفی شید ،عیدتون مبارک،
یک سوال ، امتیازها مشتری ها ی محترم میدهند؟
لطفا بارم امتیازها بفرمایید به مسئولین غرفه دارها؟

فروشگاه خانگی ریحان
فروشگاه خانگی ریحان
5 سال قبل

عیدسعید غدیر خم رو ب شما پر تلاشان و خلاقان مبارک
امیدوارم حماسه جدید دیگه ای باهم رقم بزنیم پرهیجان تر از قبل
از طراحان این ایده های نو و خلاق تشکر ویژه دارم
http://Basalam.ir/reyhan

ماهوت
ماهوت
5 سال قبل

این قدم بسیار تاثیرگذاریه. هم برای غرفه داران هم برای خود باسلام.
موفق باشید

فریور
فریور
5 سال قبل

سلام و درود بر شما
خدا قوت

فروشگاه برکت
فروشگاه برکت
5 سال قبل

ممنون از زحمات شما.
http://Www.basalam.ir/barkat

بهاره راد
بهاره راد
5 سال قبل

نمره غرفه قطعا تاثیر خوبی در رقابت سالم بین غرفه ها خواهد داشت… خدا قوت به شما عزیزان

فاطمه عبدالکریمی
فاطمه عبدالکریمی
پاسخ به  بهاره راد
5 سال قبل

سلام خانم راد
ممنون از شما
امیدواریم با همراهی شما خوبان، نمره غرفه به کیفیت و رشد غرفه و بازار کمک کنه.

فاطمه ارسطویی
فاطمه ارسطویی
5 سال قبل

به نظر عالی و هیجان انگیز میاد. 🙂
خداقوت به همه

فاطمه عبدالکریمی
فاطمه عبدالکریمی
پاسخ به  فاطمه ارسطویی
5 سال قبل

سلام
ممنونم خانم ارسطویی عزیز.
همینطوره که شما می‌فرمایید. اولین بازخوردهایی که از همکاران غرفه‌دارمون اومد این موضوع رو نشون داد.

17
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x