۸ نکته‌ که نشان می‌دهد طراحی لوگو برای حرفه شما واقعاً ضروریست


2,209

eight-reasons-why-your-business-should-have-a-logo

نوشته: خانم کشاورزی، صاحب غرفه طراحی و تبلیغات فامگرافیک


لوگو یا نشان تجاری، یکی از ملزومات حضور در بازار است. دست کم، به هشت دلیل مهم، نباید کسب و کاری را بدون داشتن یک نشان تجاری خوب، راه انداخت؛

۱- شناساندن ارزش‌های شما

لوگو، ارزش‌ها و اصول مربوط به کسب و کار شما را به مخاطب می‌شناساند و قوی‌ترین ابزار شناخته‌شده در بازاریابی است. طراحی لوگو نشان‌دهنده هویت و چهره شماست!

۲- ایجاد میانبر ذهنی

لوگو، میانبر ذهنی محصول شماست. به یاد بیاورید که هر بار یک مشاین تازه دیده‌اید به لوگوی آن توجه کرده‌اید تا بشناسیدش.

۳- ایجاد هویت برند

لوگوی بد، به راحتی می‌تواند تصویر کسب و کار شما را نابود کند. از طرف دیگر، لوگوی خوب می‌تواند معرف شما باشد و نشان‌دهنده ارزش محصول شما باشد. بنابراین همه‌چیز به طراحی آرم شما بستگی دارد.

۴- ایجاد تصویر ذهنی

لوگو برای شما تصویر ایجاد می‌کند و در دنیای فروش، «تصویر» همه چیز است. لوگوی شما وفاداری مشتریان را تقویت می‌کند. تکرار شدن لوگو، به بهانه‌های مختلف، همه ارزش‌ها و خاطره‌های برند شما را تداعی می‌کند.

۵- افزایش وفاداری مشتریان

کلید رشد کسب و کار شما (چه کسب و کار خانگی، چه خرد و چه شرکتی) در دنیای تبلیغات، وفاداری مشتریان یا «وفاداری به نام تجاری» نامیده می‌شود.

وقتی با لوگوی خودتان وفاداری مشتریان را ایجاد کردید، گام بعدی این است که تا حد ممکن، لوگوی خود را تکرار کنید. هر بار اجناس شما در جایی دیده می‌شود لوگوی شما باید همراه آن باشد. این‌گونه است که آرم شما قوی‌ترین ابزار بازاریابی شما خواهد شد.

۶- ایجاد مالکیت

لوگو یک امضاست. این، مالکیت قانونی شما را ثابت می‌کند و یک دروازه‌بان قانونی در برابر تقلب وجعل است.

۷- ایجاد حس جدّیت و اعتماد در مخاطبان

مشتری‌ها با دیدن یک لوگو، اعتماد بیشتری به محصول می‌کنند. در واقع لوگوها اولین پل‌های اعتمادسازی میان تولیدکننده‌ها و مشتری‌های‌شان هستند.

۸- افزایش سفارشات و فروش بیشتر

لوگو، شما را شناخته‌شده‌تر می‌کند و همین، بی‌شک، افزایش سفارش و فروش بیشتر‌ را برای‌تان به همراه خواهد داشت. بنابراین، هزینه برای طراحی لوگو، دور ریختن پول نیست؛ یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت است.

در صورت نداشتن لوگوی منحصر به خودتان، اگر کسب و کارتان را به تازگی شروع کرده‌اید یا دارای کسب و کار موفقی هستید که فروش خوبی هم دارد، با طراحی یک لوگوی خوب، شاهد پیشرفت چشم‌گیری خواهید بود و پاداشی که از فروش زیاد محصولاتتان دریافت می‌کنید نسبت به هزینه اندکی که برای طراحی لوگو کرده‌اید به مراتب بیشتر خواهد بود.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x