کتابخوانی داستان پدرها در نوروز


4,009

رمان خارجی

قصه پدرها با همه قصه‌هایی که می‌شنوید و می‌خوانید، تفاوت دارد. داستان کودکی، جوانی، ازدواج، کار، پدر شدن و حتی میان‌سالی و پیر شدنشان. قصه هایی که باعث می‌شود زندگی آنها هم خاص باشد. یکی از قصه‌های خواندنی پدرها و حتی مادرها، داستان کسب و کارهایشان است. داستان کسب روزی حلال برای چرخاندن امورات زندگی و بزرگ کردن بچه‌ها. داستان کوتاهی از  آغاز یک تلاش با یک ایده و آرزوی کوچک که خواندن آن به اندازه خواندن یک رمان و داستان بلند لذتبخش است. اینها را می‌توانید قبل از هر خریدی در بازار اجتماعی باسلام بخوانید.

۲۹ اسفند ۹۷ مصادف با ۱۳ رجب و میلاد امام علی(ع) و روز پدر و مرد مبارک باد!

پیشنهاد کتابخوانی نوروز

به بهانه روز پدر ۹۸

القصه! هرچقدر مادرها به یکدیگر شبیه‌تر هستند، پدرها بیشتر با هم فرق دارند. اما وقتی می‌خواهید برای پدرها هدیه بگیرید، تقریباً انتخاب‌های همه شبیه هم هستند. این بار اما سعی کنید کمی در انتخاب هدیه روز پدر، کمی متفاوت‌تر باشید. پیشنهاد ما کتاب‌هایی است که «پدرها» شخصیت اصلی و زندگیشان موضوع آن است؛ کتاب‌هایی که مطالعه آنها در تعطیلات نوروز یک اتفاق خوب خواهد بود.

کتاب پدران مهربان ما

پدران مهربان ما

گاهی واژه پدر فراتر از ان چیزی است که در تصور ما می گنجد؛ پدرانی  که هر چه داریم از آنهاست. پدرانی که فراموششان کرده‌ایم و منزوی‌شان ساخته‌ایم؛ در حالی که این پدران، دعایمان می‌کنند، روزی‌رسانمان هستند و زندگی و مرگمان را رقم می‌زنند. کتاب «پدران مهربان ما» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی، یک تحلیل روایی، ادبی و فرهنگی از شأن پدری اهل بیت(ع) است.

در این کتاب خواننده با مراجعه و دریافت بسیاری از روایات و احادیث زیبا، متوجه و متذکر می‌شود که خداوند مظهر تام رحمت خودش را از مسیر اهل بیت (علیهم‌السلام) در میان زمین جاری و ساری کرده تا بشر در زیر سایه و ذیل رحمت واسعه این معصومان (علیهم‌السلام) متصل شود به عالی‌ترین درجه از رحمت و شفقت خداوندی.

اغلب آثار اسماعیل شفیعی سروستانی توسط انتشارات موعود عصر منتشر می‌شود و شما این کتاب ۱۲۸ صفحه‌ای را می‌توانید به بهای ۹ هزار تومان از بازار کتاب تهیه کنید.

کتاب زیبا صدایم کن

یک روز با پدر

دختری پانزده ساله‌ای در پرورشگاه بهزیستی و پدری در تیمارستان روانی. روز تولد دختر نزدیک است و پدر و دختر قرار می‌گذارند که در این روز با هم باشند و خوش بگدرانند. اما مشکل اینجاست که پدر نمی‌تواند از تیمارستان خارج شود. پس تصمیم می‌گیرند با نقشه‌ای شیطنت‌آمیز، به کمک هم، پدر را فراری دهند تا جشن تولد دونفره‌شان را برپا کنند.

«زیبا صدایم کن» روایت داستان این پدر و دختر است که فرهاد حسن‌زاده نویسنده نام آشنای ادبیات کودکان و نوجوانان آن را نوشته و اتفاقاً جوایز معتبری هم بابت آن دریافت کرده است. هرچند این کتاب برای رده سنی نوجوانان منتشر شده اما بزرگ‌ترها هم از خواندن آن لذت می‌برند. چاپ هشتم این کتاب انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۱۲ هزار تومان قیمت دارد.

پیشنهاد ما خواندن دو نفره این کتاب دختر ـ پدری در تعطیلات نوروز است.

کتاب بازگشت پدران، پسران و سرزمین مابینشان

پسر در جستجوی پدر

داستان «بازگشت پدران، پسران و سرزمین مابینشان»، زندگی‌نامه هشام مطر نویسنده مشهور اهل لیبی است که سفر خود برای پیدا کردن پدر گمشده‌اش را روایت می‌کند. هشام نوزده ساله و در انگلیس دانشجو بود که پدرش ناپدید شد. او یک فعال سیاسی دوره حکومت قذافی بود. هشام هیچ وقت پدرش را دوباره ندید اما همچنان امیدوار بود که او زنده باشد. ٢٢ سال بعد هشام پس از فروپاشی نظام قذافی به لیبی برمی‌گردد تا دنبال راز ناپدید شدن پدرش بگردد و این کتاب، داستانی درباره‌ یافته‌های او است. هشام در این جستجو پای صحبت افرادی می‌‌نشیند که همه از رژیم قذافی زخم خورده‌ و سال‌‌هایی از عمرشان را در زندان‌‌‌های مخوف رژیم قذافی، خصوصاً زندان ابوسلیم، در بدترین شرایط سپری کرده‌‌اند.

در این کتاب نه فقط با قصه هشام همراه می‌شوید بلکه در فراز و فرودهای داستان به یاد همه پدر و پسرهایی می افتید که به هر علتی از هم دور افتاده‌اند و سرنوشت نامعلومی دارند. رمان «بازگشت پدران، پسران و سرزمین مابینشان» با ترجمه شبنم سمیعیان در ۳۰۴ صفحه و به قیمت ۲۰ هزار تومان توسط انتشارات کوله‌پشتی روانه بازار کتاب شده است.

کتاب شغل پدر

شغل مجهولِ پدر

یکی دیگر از رمان‌های خارجی و البته خواندنی، رمان «شغل پدر» نوشته سُرژ شالاندون است. یک رمان جذاب با غافلگیری‌های خاص خود که روایت‌گر رابطه نسبتاً غیرعادی یک پدر و پسر است؛ رابطه‌ای که به نوعی تقابل بین دو نسل هم محسوب می‌شود. داستان در نیمه قرن بیستم می‌گذرد. روزهای حکومت ژنرال دوگل، جنگ جهانی دوم و ماجراهای سیاسی آن دوران و البته یک پدر عجیب و شاید دیوانه. پدری همه کاره و هیچ کاره که اتفاقاً مدام با فرزندش بر سر شغلش درگیری دارد.

ویژگی‌های پدر رمان سرژ شولان و شخصیت او باعث می‌شود خواننده تا پایان هم نتواند شغل پدر را حدس بزند. رمان «شغل پدر» نوشته سرژ شالاندون با ترجمه مهستی بحرینی در ۱۱۰۰ نسخه  توسط  از سوی انتشارات نیلوفر به قیمت ۲۵هزار تومان منتشر شده است.

نقش پدر در مراقبت و تربیت کودک

کتابی برای پدران آینده

اگر بخواهیم کمی ناپرهیزی کنیم و لابه‌لای داستان‌های پدرانه یک کتاب آموزشی و تربیتی مفید هم بگذاریم، بعید است به کسی بَر بخورد. کتاب «نقش پدر در مراقبت و تربیت کودک» یک کتاب آموزشی است اما می‌تواند باعث وقوع اتفاقات و داستان‌های خوب در زندگی پدران و فرزندان باشد. یک کتاب راهنما برای آشنایی با وظایف پدری، همکاری با مادر، مراقبت و تربیت فرزند دلبندتان و مهم‌تر از همه اینها برای لذت بردن از نعمت واقعی پدر بودن.

این کتاب مخصوصاً برای مردانی که در سال ۹۸ پدر می شوند، یک پیشنهاد خوب برای مطالعه است. نقش پدر در مراقبت و تربیت کودک از مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان انتشارات صابرین است. کتابی نوشته ویلیام  سی یرز و ترجمه شرف الدین شرفی به قیمت ۱۴ هزار تومان. یک هدیه مناسب برای پدرهای آینده خانواده.

خرید کادو روز مرد از راسته کتاب بازار باسلام

[bs-show-product id=73146]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
5 سال قبل

سلام ممنون از معرفی این کتابها. عالی هستند.
البته زیبا صدایم کن، نوشته اقای فرهاد حسن زاده است. نه ابراهیم حسن بیگی.

(میم زندگی)
(میم زندگی)
ویرایشگر
پاسخ به  احمد
5 سال قبل

سلام استاد مدقق عزیز
شادباش ایام نوروز باستانی
ممنون بابت تذکری که دادید؛ اصلاح شد.
خدا تو پدر نازنین را برای بچه‌ها و مادر بچه‌ها و ما حفظ کند. صد سال به این سال‌ها!

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x