از ساعت ۲۴ امشب: تسویه هزینه ارسال بر اساس تنظیمات انتخابی شما


6,859

باسلام- basalam- تسویه حساب هزینه ارسال

غرفه‌دار بابت هزینه ارسال محصولش چه مبلغی موقع تسویه‌حساب دریافت می‌کند؟ جواب: دقیقا همان مبلغی که مشتری پرداخت کرده! مثلا فرض کنیم مشتری برای یک سفارش ۵۰هزارتومانی، ۶هزارتومان هزینه ارسال هم داده است، موقع تسویه حساب دقیقا همان ۶هزارتومان به غرفه‌دار داده می‌شود.

شاید برای غرفه‌هایی که به تازگی وارد بازار باسلام شده‌اند یا هنوز تراکنشی نداشته‌اند، سوال پیش بیاید که مساله روشنی است و این همه تاکید برای چیست؟

پیش از این غرفه‌دار، هزینه تمام شده ارسال را در اپ غرفه من ثبت می‌کرد و اگر این هزینه بیشتر از قیمتی بود که مشتری پرداخت کرده، باسلام کسری آن را جبران می‌کرد و موقع تسویه حساب آن را به غرفه‌دار پرداخت می‌کرد. اما حالا نیازی به این کار نیست. چون در نسخه تازه اپ غرفه من، غرفه‌دار می‌تواند از گزینه تنظیمات ارسال، هزینه‌های ارسال را خودش تعیین کند. بنابراین بعد از این در تسویه‌حساب‌ها، دقیقا همان مبلغی به غرفه‌دار پرداخت می‌شود که مشتری پرداخت کرده.

ساعت ۲۴ امشب: یکسان شدن هزینه ارسالی که مشتری داده و مبلغی که به غرفه‌دار داده می‌شود

از ساعت ۲۴امشب، محاسبه و پرداخت هزینه ارسال به غرفه‌دار دقیقا بر اساس همان مبلغی است که مشتری پرداخت کرده؛ نه مبلغی که غرفه‌دار هزینه کرده تا محصولش به دست مشتری برسد. بنابراین در صورت تفاوت چشم‌گیر هزینه ارسال شما با تعرفه‌های رایج اداره پست، حتما از گزینه تنظیمات هزینه ارسال آن را متناسب با محصول‌تان شخصی‌سازی کنید.

اگر در طی این چند روز اخیر، سفارشی را ارسال کرده‌اید و هزینه ارسالش تفاوت قابل توجهی با رقمی بوده که مشتری پرداخت کرده، نگران نباشید. به پشتیبانی سایت اعلام کنید تا کسری آن استثنائا به صورت دستی وارد شود.

در ضمن، از این به بعد بسیار اهمیت دارد که سفارش‌ها را دقیقا بر اساس همان روشی که مشتری انتخاب کرده، ارسال کنید. در غیر این صورت جایی برای ثبت اختلاف هزینه احتمالی وجود ندارد و ممکن است متضرر شوید.

هزینه ارسال‌ غرفه‌تان با تعرفه‌های پست فرق می‌کند؟

هزینه ارسال محصول در بازار باسلام به صورت سیستمی محاسبه می‌شود و به صورت پیش‌فرض بسیار شبیه قیمت‌های اداره پست است. اگر به نظرتان این قیمت‌ها مناسب است، نیاز به هیچ تغییری ندارید اما اگر با هزینه‌ای که شما به عنوان غرفه‌دار پرداخت می‌کنید با تعرفه‌های پست فرق می‌کند، مثلا می‌توانید ارزان‌تر به دست مشتری برسانید یا اینکه هزینه‌اش مبلغ بیشتری از تعرفه‌های پستی می‌شود، حتما سری به گزینه تنظیمات ارسال در اپ غرفه من بزنید!

دو لینک زیر به شما کمک می‌کند تا بدانید چطور می‌شود هزینه‌های ارسال را شخصی‌سازی و مدیریت کنید:

امکاناتی در اپ، برای مدیریت هزینه ارسال

پادکست شماره ۶ (مدیریت هزینه ارسال)



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
23 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه کریمی
فاطمه کریمی
5 سال قبل

سلام ببخشید پولی ک باسلام به شماره شبا واریز کرده کمه یعنی پول پست را نداده ؟؟من باید به حسابم مبلغ ۶۴ تومن واریز می شد ولی الان ۵۶ تومن واریز شده چرا؟؟؟

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  فاطمه کریمی
5 سال قبل

سلام خانم کریمی. وقت شما بخیر.
لطفا به پشتیبانی باسلام اطلاع بدید تا ابهام رو براتون برطرف کنند. اگر هم خطایی رخ داده باشه، حتما براتون اصلاح می‌کنن.

فاطمه کریمی
فاطمه کریمی
5 سال قبل

سلام من بسته هامو با پست پیشتاز می فرستم مثلاهزینه ارسال محصولم شده ۱۱ تومن ولی باسلام برام میزنه ۹ تومن چرا؟ چرا پس نمیشه هزینه کاملی ک ما برای ارسال میدیم همونو برگردونید؟

بهارگالری
بهارگالری
5 سال قبل

سلام. من چون با اکثر مشتری هام در ارتباطم و اونا رو تشویق میکنم تا سفارشی که به من میدهند رو از سایت خرید بزنند ، گزینه ی پیک و ارسال رایگان برای همشهریان، کمک خوبی به من کرده و راحت تر میتونم مشتری همشهری رو راضی کنم توی سایت خرید بزنه بدون اینکه هزینه اضافه ای برای پست پرداخت کنه. ضمنا از باسلام کمال تشکر را دارم که کار من رو به تمامی ایران شناساند و کمک قابل توجهی به من کرده برای اینکه همه مردم ایران در جستجوهای اینترنتی، من و خدمات من رو پیدا کنند. متشکرم از شما و تیم تلاشگر شما.

محصولات برتر
محصولات برتر
5 سال قبل

باسلام و خسته نباشید
یک سوال
الان هزینه ای که مثلا برای یک کیلو محصول ارسال پیشتاز 9000 تومان رو انتخاب میکنیم توی تنظیمات ارسال با محاسبه بسته بندی باید باشه دیگه ؟؟؟
و یک پیشنهاد
همونطور ک دوستمون گفتن ی سری از محصولات رو میشه ارزونتر و ی تعداد رو مجبوریم گرونتر ارسال کنیم
مثلا من امروز برنج ارسال کردم و توی کیسه به صورت امانت فرستادم و حدود 5000 تومان توی هزینه ارسال مناسبتر شده
اگه این امکان اضافه بشه ک هر محصول هزینه ارسالش هم بتونیم متفاوت کنیم بهتره
یا ب طور مثال بعضی از محصول ها رو میشه توی پاکت فرستاد و هزینه کمتر میشه
لطفا این مورد رو هم رسیدگی کنید
باتشکر از زحمات شما

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  محصولات برتر
5 سال قبل

سلام. با توجه به اینکه هزینه بسته‌بندی پستی خیلی متنوعه، ما نتونستیم به صورت مجزا براش جایی در نظر بگیریم. برای همین به عهده خود غرفه‌دارها گذاشتیم که این هزینه رو روی قیمت محصول یا روی هزینه ارسال، سرشکن کنن. طبیعتا دقیق و بدون خطا هم نیست. ولی هر غرفه‌داری با توجه به شناخت دقیقی که از محصول و کسب‌وکار خودش داره، می‌تونه بهترین و دقیق‌ترین تصمیم رو بگیره. مشتری نهایتا یه قیمت محصول رو می‌بینه و یه هزینه ارسال. و با محاسبه این دو تا و مقایسه‌شون با محصولات مشابه توی باسلام، درباره خریدش تصمیم می‌گیره.

البته درباره پست امانت داریم بررسی‌هایی انجام می‌دیم که اگه قابل اجرای فنی باشه، بعدها به گزینه‌های پست توی غرفه‌ها اضافه بشه. ولی هنوز چالش‌هایی هست که نمی‌تونیم اجراش کنیم. به امید خدا در آینده.

افضلی
افضلی
5 سال قبل

سلام. محصول ما سمنو است و باید بعد از بسته بندی به صورت یک روزه به دست مشتری برسه و اگر مشتری نوع دیگری از پست را انتخاب کرده باشه می تونن مشکل ساز بشه. و از طرفی ممکنه خریدار مبلغی را برای ارسال قید کرده باشه که عملا ما نه تنها سود نکنیم بلکه ضرر هم بشه. در اینصورت ما مجبور به کنسل کردن می شویم. که اگر کنسل کنیم امتیاز منفی می گیریم. لطفاً بررسی دقیق‌تری انجام بدید. در مواردی ما یک کیلو سمنو را باید حدود قیمت خودش در تهران و بیشتر از قیمت خودش برای ارسال به شهرستان هزینه کنیم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  افضلی
5 سال قبل

سلام آقای افضلی. ممنون که مسئله رو با تیم باسلام مطرح کردید. مشتری فقط می‌تونه بین همون گزینه‌هایی که شما در نظر گرفتید، انتخاب کنه. مثلا اگر محصول شما فقط با پست پیشتاز باید ارسال بشه، پست سفارشی رو توی تنظیمات غرفه‌تون غیر فعال کنید. و طبیعتا مشتری فقط می‌تونه پست پیشتاز رو انتخاب کنه. یا اگه فقط محصول شما امکان ارسال درون‌شهری داره، ارسال به سراسر ایران رو غیر فعال کنید و اون موقع فقط کسانی که هم‌شهری خودتون باشن می‌تونن سفارش بدند. همه این تنظیمات در اختیار خود شماست و از بخش تنظیمات غرفه، قسمت تنظیمات ارسال می‌تونید همه رو مشخص کنید.

درباره هزینه ارسال هم همین طوره و می‌تونید دقیقا بر اساس اون چیزی که برای خودتون می‌صرفه و برای مشتری هم منطقی باشه، هزینه‌ها رو از همون بخش تنظیم کنید. ضمنا سمنو باتوجه به اینکه راحت خراب نمی‌شه، می‌تونین از طرح یه‌کاسه استفاده کنید. طرح یه‌کاسه هزینه ارسالتون رو کاهش می‌ده و سریع‌تر به دست مشتری‌تون می‌رسونه. قبل از شما هم کسان دیگه‌ای از طرح یه‌کاسه برای ارسال بعضی از مواد غذایی که دیر فاسد می‌شه، استفاده کردند. صفحه یه‌کاسه رو بخونید لطفا:

طرح یه‌کاسه

فاطمه کریمی
فاطمه کریمی
5 سال قبل

سلام ببخشید یه سوال داشتم مشتری محصول منو می خواد بخره و من الان رفتم وسایل محصولمو قیمت کردم دیدم ک دوبرابر شده آیا می شه با مشتری ارتباط برقرار کرد وپرسید ک ایا با افزایش قیمت مشکلی داره یا نه؟

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  فاطمه کریمی
5 سال قبل

سلام. منظورتون از «می‌خواد بخره» چیه؟ اگه سفارشش رو ثبت نکرده هنوز، خب می‌تونین قیمت محصولتون رو افزایش بدین و مشتری هم تصمیم می‌گیره که از از شما بخره یا نه. ولی اگه مشتری‌تون سفارش داده و پرداخت کرده، باید براش ارسال کنید. اگه واقعا امکان ارسالش نیست، با پشتیبانی باسلام تماس بگیرید و ببینید چطور می‌تونین مشکل رو حل کنید. گرچه توصیه ما اینه که اگه سفارش ثبت شده، ارسال کنید و سفارش رو کنسل نکنید؛ چون براتون نمره منفی ثبت می‌شه توی غرفه.

امین
امین
5 سال قبل

سلام و خسته نباشید
بنظر من اگه تنظیمات ارسال به تفکیک هر محصول بود خیلی بهتر و دقیق تر می شد.
مثلا بعضی از محصولات حجم بالایی دارند و بالطبع هزینه بسته بندی بیشتری بهشون اختصاص پیدا میکنه و لی چون تنظیمات ارسال برای همه محصولات هست نمیشه اونارو جداگانه تغییر داد.
ویا چون بعضی از محصولات ماندگاری کمی دارن بهتره که زودتر به دست مشتری برسه ولی نمیشه فقط برای اونا پست پیشتاز رو فعال کرد.
بنظرم اگر به سمتی بریم که هر محصول بطور جداگانه قابلیت تنظیم ارسال داشته باشه خیلی ایده آل تره..
با سپاس

basalam.ir/ampr
basalam.ir/ampr
5 سال قبل

سلام. من یه پیشنهادی دارم واسه اونهایی که فقط ارسال داخل شهر خودشون میخوان و درجا تسویه . در توضیحات اعلام کنید تسویه هزینه محصول و ارسال درب منزل,فقط درصد باسلام اینترنتی پرداخت شه. البته در این مورد باسلام مسولیتی در قبال محصول شما دیگه نمیتونه داشته باشه چون پول مستقیما به شما میرسه. برای اینکارم مجبور میشین از تلفن ثابت استفاده کنین که اعتماد جلب بشه….

“ماه گروپ”

سلامتکده ریحان
سلامتکده ریحان
5 سال قبل

در گزینه پیک به صورت خودکار شماره تماس مشتری رو هم بفرستید.

فروشگاه خیریه برکت
فروشگاه خیریه برکت
پاسخ به  سلامتکده ریحان
5 سال قبل

بله این مورد خیلی نیاز میشه
ممنون از توجه دوستان باسلام

tina
tina
5 سال قبل

با سلام و خسته نباشید .. من به تازگی مادر شدم و با استناد به رشته تحصیلی و همچنین نظرات کسایی که دستپختم رو چشیدن خیلی راغبم بتونم درآمد کسب کنم. محصولمم آماده ست اما تنها چیزی که ترغیب نمی کنه همین پست رفتن و دیر به دستم رسیدنه پولشه.
دوست دارم مشتری با پیک درب منزل ، تحویل و تسویه رو انجام بده. حتی حاضرم یکروز در هفته رو به رایگان و به حساب خودم، براشون بفرستم.
کمی مردد و موندم که چه کنم …

زهرا اسدی
زهرا اسدی
5 سال قبل

سلام مشتری من سفارش رو با پست سفارشی ثبت کرده ولی مامور پست اشتباها اونو پیشتاز کرده آیا مابه التفاوت هزینه ارسال رو سایت به من پرداخت میکنه ؟؟؟

شبیر شیخی
شبیر شیخی
5 سال قبل

هزینه های پستی تابع هیچ نظم و قانون مشخصی نیست متاسفانه ادارات پست هرکاری می‌کنند که هزینه بیشتری دریافت کنند. بطور مثال جدیداً هم هزینه بسته بندی رو جداگانه دریافت می‌کنند و هم در قبض ارسال ردیفی بابت خدمات بسته بندی اضافه شده که زمانی که اعتراض کردم با جواب “ماموریم و معذور” و “سیستم خودش اینطوری میزنه دست ما نیست” مواجه شدم. تازه موقع بسته بندی تمام سعی بر سنگینتر کردن بسته هست تقریباً وزن تمام بسته های زیر یک کیلوگرم رو با اضافه کردن مقوا به داخل بسته به بهانه تکان خوردن به کمی بالای یک کیلو می‌رسانند.
جالبه بارکدی که در قبض هست اطلاعاتی رو در باسلام نشون میده که شامل اون بند هزینه اضافه نیست. هزینه بسته بندی هم که جدا و معمولا بیشتر از ۲۰ درصد هزینه پست شده. حالا با اینکار جدید باسلام، احتمالا هیچوقت انصاف رعایت نخواهد شد.
یا غرفه دار برای ضرر نکردن مجبور میشه هزینه ارسال رو دست بالا بگیره که باعث کم شدن مشتری و دلسردی اونها میشه یا مجبوره عملا از سود ناچیزی که از این کار باقی مونده چیزی هم از جیبش بذاره.
خوب بود باسلام عاقلانه و منصفانه تر عمل میکرد و خودش رو از این ماجرا عقب نمیکشید چون تنها جایی که باسلام واقعا کمک میکنه همین جاهاست و متاسفانه عملکردش هر روز بیشتر تابع منفعت شرکت می‌شه و نه منفعت گروهی.

باغچه
باغچه
5 سال قبل

سلام من بسته هامو میدم به مامور پستی که یک روز در میون میاد روستا جمع میکنه و میبره شهر پست میکنه
چندبار پیش اومد که مشتری من پست پیشتازو انتخاب کرده بود اما مامور پست سفارشی فرستاده بود
توی تنظیمات هم نمیشه پست پیشتازو حذف کرد و فقط سفارشی گذاشت لطفا رسیدگی کنید که خیلی لازمه واسه من

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  باغچه
5 سال قبل

سلام. ممنون که مشکل رو با ما در میون گذاشتید. چشم. بررسی می‌کنیم مسئله رو.

23
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x