خمیر غذایی؛ چاشنی انواع غذاها با یک فرمولاسیون جدید و اختصاصی


1,467

food-paste-a-new-and-special-formula-for-seasoning-a-variety-of-foods

ماریا جوهری سال‌ها در کشورهای مختلف زندگی کرده و با فرهنگ و غذاهای ملت‌های مختلف آشنا شده است. او با بومی‌سازی تجربیاتش حالا یک ایده و فرمولاسیون جدید ارائه کرده. خمیر غذایی سرخ با برند «جوغن» حاصل سال‌ها تجربه و فعالیت حرفه‌ای او در زمینه آشپزی اوست.


من ماریا جوهری هستم. از کودکی به مدت ۲۲ سال در کشور امارات متحده عربی زندگی کردم و با مردم کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، مصر و امارات همسایه بودم.

از آنجایی که در نوجوانی به آشپزی و شیرینی‌پزی علاقه زیادی داشتم، از همسایه‌های خود اطلاعات و مهارت‌های آشپزی را جمع‌آوری می‌کردم؛ از تجربه‌های آشپزی و ذائقه‌های آنها اطلاعات پیدا می‌کردم. بعد در سال ۲۰۰۰ میلادی با سفر به کشور انگلستان دوستانی از سایر کشورها پیدا کردم؛ دوستانی از کشور ایتالیا، اسپانیا، لهستان، سنگاپور و ترکیه. بهترین فرصت بود که از تجربه‌های آشپزی و غذاهای آنها آشنا شوم و یاد بگیرم.

سال ۱۳۸۵ به ایران برگشتم. کلی غذا و طعم جدید یاد گرفته بودم. تصمیم گرفتم با چیزهایی که یاد گرفته بودم به کار ببندم؛ آشپزی را به صورت حرفه‌ای‌تر  ادامه بدهم؛ آن هم با یک ایده تازه:
دستورهای متعدد غذاهای محلی در استان هرمزگان را گردآوری کردم و با تلفیق ذائقه‌های مختلف، دستورهای جدید آشپزی ارائه کنم.

یکی از این دستورها تهیه انواع خمیر غذا است. ترکیب یک سری ادویه و چاشنی‌هایی که جهت طعم‌دار کردن غذا به کار می‌رود. البته با فرمولاسیون اختصاصی خودم در بسته‌بندی‌های ۳۰۰ گرمی با طراحی خاص که برگرفته از فرهنگ، جغرافیا و نوستالوژیک جنوب کشور به خصوص جزیره قشم است. این خمیر غذایی با برند «جوغن» قوام نسبتاً سفتی دارد که نگهداری و استفاده از ‌آن را در آشپزخانه‌های امروزی آسان کرده است.

در حال حاضر با دانشگاه علمی کاربردی قشم و موسسه کارآفرینان برتر قشم دوره‌های آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنم. در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره‌های ژئوپارک قشم در سطح جزیره قشم به عنوان داور آشپزی همکاری دارم.

برای دیدن انواع خمیر  غذایی و چاشنی که خانم جوهری فرمولاسیونی اختصاصی برای آن ارائه کرده غرفه جوغن در سایت باسلام را ببینید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x