۱۰ خاصیت بادام هندی برای سلامتی


3,253

خواص بادام هندی برای سلامتی

تا حوالی قرن شانزدهم میلادی دنیا جای غم‌انگیزتری بود، چون هنوز پای بادام هندی به خیلی از کشورهای جهان بازنشده بود! تا این‌که ملوان‌های پرتغالی موفق شدند این خوراکی خوشمزه را از زادگاهش به کشورهایی مثل هند و آفریقای جنوبی ببرند و برای اولین بار بقیه آدم‌های دنیا را هم با این آجیل خوش‌خوراک آشنا کنند.

بله، بادام هندی برخلاف اسمش هندی نیست و اصالتا اهل کشور برزیل است. مس، منیزیم، آهن، ویتامین ب ۱ و… فقط بخشی از مواد مغذی موجود در این آجیل هستند. در این یادداشت با ده مورد از خواص بادام هندی آشنا خواهید شد.

بادام‌ هندی شور، بادام‌ هندی زعفرانی، بادام‌ هندی خام و بادام هندی عربی، برخی از انواع این آجیل هستند که می‌توانید آن‌ها را توی بازار باسلام هم پیدا کنید.

بادام هندی
بادام هندی برخلاف اسمش هندی نیست و اصالتا اهل کشور برزیل است.

با ارزش غذایی بادام هندی آشنا شوید

بادام هندی سرشار از مواد مغذی است و مصرف منظم آن می‌تواند ۶۷ درصد از نیاز روزانه شما به مس را تأمین کند. در جدول زیر با ارزش غذایی ۲۸ گرم از بادام هندی بدون نمک و تفت‌داده‌نشده بیشتر آشنا می‌شوید:

مواد موجود در بادام هندیمقدار
کالری۱۷۵
پروتئین۵ گرم
چربی۱۲ گرم
کربوهیدرات۹ گرم
فیبر۱ گرم
منگنز۲۰ درصد
روی ۱۵ درصد
فسفر۱۳ درصد
آهن۱۱ درصد
سلنیوم۱۰ درصد
تیامین (ویتامین ب ۱)۱۰ درصد
ویتامین کا۸ درصد
ویتامین ب ۶۷.۶ درصد
جدول ارزش غذایی بادام هندی

با ۱۰ مورد از خواص بادام هندی آشنا شوید

خواص بادام هندی برای سلامتی یکی‌دوتا نیستند: از بهبود عملکرد مغز و کمک به سلامت استخوان‌ها گرفته تا پیشگیری از کم‌خونی و کمک به بدنسازی. پس لطفا اگر تصمیم گرفته‌اید آجیلی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، بادام زمینی را توی اولویت قرار بدهید! بیایید این خواص را به شکل مفصل‌تری با هم مرور کنیم:

۱. بهبود عملکرد مغز

بادام هندی یک آجیل پرخاصیتی است که عملکرد مغزتان را بهبود می‌بخشد. چون سرشار از مس و اسید چرب است؛ دو ماده‌ای که برای سلامت مغز خیلی مفیدند. به‌علاوه‌ مصرف این خوراکی از بیماری‌هایی مثل سکته‌ی مغزی نیز جلوگیری می‌کند.

فواید بادام هندی برای مغز
بادام هندی یکی از آن اجیل‌های پرخاصیتی است که عملکرد مغزتان را بهبود می‌بخشد.

۲. کمک به سلامت استخوان‌ها

مس موجود در بادام هندی به تولید کلاژنِ بیشتر کمک می‌کند. کلاژن برای سلامت مفاصل و استخوان‌ها یک ماده‌ی ضروری است. درنتیجه مصرف این آجیل هم تراکم استخوان‌ها را بالاتر می‌برد و هم استخوان‌هایتان را از خطر ابتلا به پوکی استخوان حفظ می‌کند.

۳. کمک به بدنسازی

افرادی که بدن‌سازی را به شکلی جدی و مستمر دنبال می‌کنند، می‌توانند روی کمک بادام هندی به عنوان یک عضله‌ساز طبیعی حساب باز کنند! البته از آن‌جایی که این بادام کربوهیدرات بالایی دارد، بهتر است ورزشکارانی که دارند دوران رژیم‌شان را سپری می‌کنند، سراغ این آجیل نروند. مگر آنکه با افزایش وزن مشکلی نداشته باشند!

تاثیر بادام هندی در بدنسازی
افرادی که بدن‌سازی را به شکلی جدی و مستمر دنبال می‌کنند، می‌توانند روی کمک بادام هندی به عنوان یک عضله‌ساز طبیعی حساب باز کنند!

۴. پیشگیری از کم‌خونی

بادام هندی منبعی غنی از آهن است و به همین خاطر هم از کم‌خونی پیشگیری می‌کند و هم علامت‌های آن را کاهش می‌دهد. مصرف این آجیل به خانم‌های باردار و آن‌هایی که در حال تجربه سیکل ماهانه‌شان هستند نیز توصیه می‌شود، چرا که علاوه بر خونسازبودن، انرژی بدن را نیز تأمین می‌کند.

[post id=30195]

۵. افزایش قدرت جنسی آقایان

از آن‌جایی که بادام هندی سرشار از روی است، میزان اسپرم و باروری آقایان را به شمل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

۶. پیشگیری از سرطان

به قدوقواره‌ی کوچک بادام هندی نگاه نکنید! چون آن‌قدر آنتی‌اکسیدان دارد که می‌تواند نیاز روزانه‌تان به این ماده‌ی ضروری را برآورده کند. آنتی‌اکسیدان‌ها به ما کمک می‌کنند تا خدای‌نکرده به سرطان مبتلا نشویم. به علاوه برای خلاص‌شدن از مضرات رادیکال‌های آزاد نیز باید دست به دامان بادام هندی شویم! به خصوص ما شهرنشین‌هایی که باید هر سال روزهای زیادی را در هوای آلوده بگذرانیم.

پیشگیری از سرطان با بادام هندی
برای خلاص‌شدن از مضرات رادیکال‌های آزاد نیز باید دست به دامان بادام هندی شویم!

۷. کاهش فشارخون

دور از جان شما، کلسترول بالا این روزها بلای جان خیلی‌ها شده! مخصوصا کسانی که به فشارخون بالا مبتلا هستند. برای رهایی از این مشکل باید خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که کلسترول بد نداشته باشد و فشارتان را بالا نبرند.

خبر خوب این‌ است که بادام هندی همانی است که دنبالش می‌گردید! چون به خاطر داشتن پتاسیم، منیزیم و اسیدهای چرب غیراشباع، به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۸. بهبود بینایی

گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها مثل لوتئین‌ها به سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که اتفاقا در بادام هندی نیز وجود دارند. این مواد می‌توانند از چشم‌ها در مقابل اثرات مخرب uv محافظت کنند و ریسک ابتلا به آب مروارید را کاهش بدهند. پس اگر سلامت چشمان مادربزرگ و پدربزرگ‌هایتان برایتان مهم است، لطفا به آنها بادام هندی هدیه بدهید!

بهبود بینایی با بادام هندی
اگر سلامت چشمان مادربزرگ و پدربزرگ‌هایتان برایتان مهم است، لطفا به آنها بادام هندی هدیه بدهید!

۹. کمک به سلامت قلب و عروق

همان‌طور که قبلا هم گفتیم مصرف منظم بادام هندی می‌تواند ۶۷ درصد از نیاز روزانه شما به مس را تأمین کند. این ماده برای سلامت قلب ضروری است و عروق خونی را تقویت می‌کند. پس اگر خدای نکرده به فشارخون بالا و کلسترول مبتلا هستید، از این آجیل خوشمزه غافل نشوید.

۱۰. افزایش درخشش موها

بادام هندی به خاطر داشتن مس فراوان کاری می‌کند تا درخشش موهایتان بیشتر شود، چون وقتی رنگدانه‌های مو تقویت شوند، خودبه‌خود موهایتان بیشتر از قبل برق می‌زند! به علاوه مس موجود در این آجیل به تولید کلاژن کمک کرده و سلامتِ پوستتان را بهبود می‌بخشد.

روزانه چه‌قدر بادام هندی بخوریم؟

اگر بزرگسال هستید، روزانه یک چهارم فنجان بادام هندی برایتان کافی است. حتما می‌دانید که مصرف بیش از این مقدار، ممکن است باعث شود وقتی روی وزنه می‌روید، چشم‌هایتان گرد شود! مگر آنکه قصد داشته‌ باشید کمبود وزنتان را جبران کنید.

میزان مصرف بادام هندی
مصرف بیش از حد بادام زمینی ممکن است باعث شود وقتی روی وزنه می‌روید، چشم‌هایتان گرد شود!

آیا می‌توانیم هر روز بادام هندی بخوریم؟

بله، هیچ ایرادی ندارد، چون بادام هندی سرشار از مواد مغذی و مفید است. البته به شرطی که به آن حساسیت نداشته باشید و به اندازه‌ی متعادل آن را میل کنید. یادتان باشد که مصرف بیش‌ازاندازه‌ی بادام هندی، باعث عوارضی مثل یبوست، تورم مفاصل، آلرژی‌های پوستی و نفخ می‌شود.

چه زمانی از روز بادام هندی بخوریم؟

باتوجه به اینکه بادام هندی سرشار از کربوهیدرات است، بهتر است آن را صبح‌ها میل کنید. این طوری بخشی از انرژی روزانه‌تان را هم تامین می‌کنید. البته حواستان باشد که بادام‌هندی را با معده خالی نخورید، چون ممکن است تعادل PH معده‌تان را به‌هم بزند و باعث واکنش‌های آلرژیک بشود.

سوالات متداول درباره خواص بادام هندی

بادام هندی چه خواصی دارد؟

کمک به سلامت قلب و عروق و مغز، بهبود بینایی و کاهش فشار خون بخشی از خواص بادام هندی هستند.

آیا می‌توانیم بادام هندی را ناشتا بخوریم؟

بهتر است بادام هندی را ناشتا میل نکنید، چون ممکن است تعادل PH معده‌تان را به‌هم بزند و باعث واکنش‌های آلرژیک بشود.

روزانه چه‌قدر بادام هندی بخوریم؟

اگر بزرگسال هستید، روزانه یک چهارم فنجان بادام هندی برایتان کافی است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x