۱۰ ترکیب معجزه‌آسا با عسل برای لاغری


5,509

10 ترکیب با عسل برای لاغری

یکی دو ماه مانده به شب عید، توی فضای مجازی و سایت‌ها بازار لاغرشدن دوباره داغ می‌شود! دلیلش هم واضح است: هیچ‌کس دوست ندارد توی لباس‌های نویش اندامی نامتناسب داشته باشد. این می‌شود که افراد به فکر رژیم گرفتن می‌افتند؛ آن هم نه رژیم اصولی، که رژیم‌های عجیب غریب و چند روزه!

بعضی از این رژیم‌ها – که بهتر است معرفی‌شان نکنیم – نه تنها باعث لاغری نمی‌شوند، بلکه بعد از رهاکردنشان اشتها و ولع عجیبی برای غذا خوردن پیدا می‌کنیم. بعضی‌هایشان هم به خاطر محدودیت در مصرف برخی مواد غذایی مثل کربوهیدرات‌ها باعث خراب‌شدن پوست و ریزش مو می‌شوند.

بهترین راه برای لاغری مراجعه به پزشک متخصص است اما گنجاندن بعضی مواد سالم و طبیعی در وعده‌های غذایی می‌تواند زیرپوستی و با آرامشِ خاطر، یکی دو سایز از دور شکمتان کم کند.

با این که احتمالا باورنکردنی به نظر می‌رسد اما عسل همان چیزی است که دنبالش می‌گردید!

چرا عسل برای لاغری مفید است؟

اگر سال‌هاست با رژیم‌های کالری‌شمار سروکله می‌زنید به خوبی می‌دانید که عسل کالری قابل توجهی دارد. اما چه چیزی در عسل وجود دارد که اطبای سنتی و پزشکان را به این باور رسانده که عسل لاغرکننده است؟

[post id=28567]

عسلِ طبیعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است و بسته به نوع عسل منبعی غنی از ویتامین ث، ویتامین ب۶، فولات، نیاسین، ریبوفلاوین و سایر ویتامین‌ها به شمار می‌آید. آهن، پتاسیم، منگنز، فسفر،‌ روی، کلسیم و سلنیم هم از دیگر مواد معدنی موجود در عسل هستند.

اینجاست که عسل طبیعی به شکر می‌گوید:«من و تو مثل هم نیستیم: من با رسوندنِ ویتامین به بدن، باعث از بین رفتن سمومِ اضافی توی بدن می‌شم اما تو کلی به مشکلاتش اضافه می‌کنی!»

همان‌طور که می‌دانید بدن ما به سوخت‌و‌ساز کافی احتیاج دارد و خیلی وقت‌ها همین مسأله کار دستمان می‌دهد و ما را به سمت چاقی می‌برد. عسل یکی از هدیه‌های طبیعت است که مواد مغذی را به راحتی به بدن می‌رساند، چون انگار ساخته شده برای دستگاه گوارش انسان. بس که راحت هضم می‌شود!

به علاوه عسل سوخت‌و‌ساز طبیعی بدن را بالا می‌برد. نتیجه سوخت‌و‌ساز مناسب هم راحت‌شدن از شر چربی‌های دور شکم است. بعضی از تحقیقات هم ثابت کرده‌اند که عسل کلسترول بد خون را پایین می‌آورد تا قلب فرصتِ نفس‌کشیدن پیدا ‌کند! تازه قند خون را هم پایین می‌آورد.

فواید عسل برای بدن
عسل سوخت‌و‌ساز طبیعی بدن را بالا می‌برد.

چطور با عسل رژیم لاغری بگیریم؟

خیالتان را راحت کنم که قرار نیست کار خاصی انجام بدهید: همین که دور قند و شکر یک خط قرمز بکشید و به جای آن عسل طبیعی را جایگزین کنید، یعنی رژیمِ عسلی گرفته‌اید!

رژیم‌هایی وجود دارد که می‌گویند ده روز یا یک هفته به جای شام و ناهار عسل بخورید. یا رژیمی وجود دارد به اسم شیر و عسل که تنها قوتِ شما در روز چند لیوان شیر و عسل است! اما لطفا بیخیالشان شوید.

در کل هر رژیمی که شما را محدود به استفاده از یک یا دو ماده غذایی کند، مردود و خطرناک است. حتی اگر آن ماده غذایی عسل باشد.

روش های رژیم لاغری با عسل
همین که دور قند و شکر یک خط قرمز بکشید و به جای آن عسل طبیعی را جایگزین کنید، یعنی رژیمِ عسلی گرفته‌اید!

۱۰ ترکیب موثر با عسل برای کاهش وزن

حالا که قرار است از خواص عسل برای لاغری استفاده کنیم، چرا آن را بهینه نکنیم؟ استفاده از بعضی ترکیباتِ گیاهی با عسل، می‌تواند خاصیت لاغرکنندگی آن را بیشتر کند: از ترکیب‌های ساده مثل عسل و آبِ گرم گرفته تا ترکیباتِ متنوع‌تر مثل عسل و لیموترش، دارچین، زنجبیل، سیاه دانه، سرکه سیب، گردو، چای سبز، شیر و زعفران.

۱. عسل و آب گرم

ساده‌تر از این هم می‌شود؟ یک قاشق عسلِ طبیعی را در یک لیوان آبِ گرمِ از حرارت‌افتاده بریزید و تمام! این ترکیب را اگر نیم ساعت قبل از خواب مصرف کنید،‌ هم کیفیت خوابتان بالا می‌رود و هم چربی‌سوزیِ شبانه خواهید داشت.

اگر هم آن را ناشتا میل کنید، جلوی اشتهای کاذبتان را در کل روز می‌گیرد و بعد از مدتی می‌بینید دیگر ولعی نسبت به خوردنِ شیرینیجات ندارید!

تاثیر عسل و آب گرم در لاغری
ساده‌تر از این هم می‌شود؟ یک قاشق عسلِ طبیعی را در یک لیوان آبِ گرمِ از حرارت‌افتاده بریزید و تمام!

۲. عسل، آب گرم و لیموترش تازه

همه ما با این ترکیب در دوران سرماخوردگی کلی خاطره داریم! اما این معجون فقط برای روزهای بیماری نیست. در واقع استفاده روزانه از آن باعث سم‌زدایی از بدن می‌شود. اگر از آبِ لیموترشِ‌تازه استفاده کنید که نور علی نور است، چون ویتامین‌های بیشتر و تَر و تازه‌تری دریافت می‌کنید.

۳. عسل، آب گرم و دارچین

ترکیب عسل و دارچین، به شدت سوخت‌و‌ساز بدن را بالا می‌برد و باعث کالری‌سوزی می‌شود. این را ما نمی‌گوییم، متخصصان تغذیه می‌گویند. به علاوه این نوشیدنی یک ترکیبِ ضد سرطانی هم به حساب می‌آید.

برای تهیه این دمنوش یک قاشقِ چایخوری پودر دارچین، یک قاشق عسل و یک لیوان آب ولرم را با هم ترکیب کنید. بهتر است این نوشیدنی را ناشتا یا قبل از خواب مصرف کنید. راستی به جای آب می‌توانید از یک فنجان شیرِ کم‌چرب هم استفاده کنید.

ترکیب عسل و دارچین برای لاغری
ترکیب عسل و دارچین، به شدت سوخت‌و‌ساز بدن را بالا می‌برد.

۴. عسل، آب گرم و زنجبیل

اگر طرفدارِ طعم تندوتیز زنجبیل باشید، احتمالا از این ترکیب خوشتان خواهد آمد. زنجبیل با بالابردن حرارتِ بدن و تعریق، هم سموم را از بدن بیرون می‌کند و هم سوخت‌و‌ساز را بالا می‌برد.

با ترکیب یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل، یک قاشق عسل و یک لیوان آب ولرم دمنوش‌تان آماده است! تا یادم نرفته این را هم بگویم که می‌توانید از زنجبیل تازه‌ی دم‌کرده هم استفاده کنید.

۵. عسل و سیاه دانه

شاید نامِ «دوسین» به گوشتان خورده باشد. دوسین ترکیب عسل و سیاه دانه نیم‌کوب است. برای درست‌کردنِ دوسین، به ازای هر یک قاشق سیاه‌دانه، به سه قاشق عسل نیاز دارید. سیاه‌دانه را آسیاب کنید و فورا با عسل ترکیب کنید تا اکسید نشود.

دوسین یک ترکیبِ معجزه‌آسا برای درمان انواع و اقسام بیماری‌ها از جمله چاقی است. برای مشکلات گوارشی، رفع سردی و بلغم و تقویت عمومی بدن هم کاربرد دارد. بهتر است این ترکیب را ناشتا مصرف کنید.

۶. عسل و سرکه سیب (سکنجبین)

سرکه سیب یکی از شناخته‌ترین خوراکی‌ها برای لاغری است. یک قاشق عسل را با یک قاشق سرکه سیب در یک لیوان آبِ ولرم حل کنید تا خودتان اثرش را ببینید! بهتر است برای اذیت‌نشدن معده، این ترکیب را بعد از غذا مصرف کنید.
سرکه سیب دشمن کلسترول خون است و رگ‌ها را از سموم پاکسازی می‌کند. در تابستان هم می‌توانید از این ترکیب به صورت خنک استفاده کنید.

۷. عسل و گردو

شاید دوست داشته باشید به جای نوشیدنی، یک صبحانه مفید با عسل بخورید. ما ترکیب عسل و گردو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. خوردنِ گردو آن هم در اولِ روز، انرژی زیادی به شما می‌دهد و برای ساعت‌های طولانی‌تری سیر نگهتان می‌دارد.

برای تهیه این ترکیب چند مغز گردو را در تابه تفت بدهید، بعد پوستِ رویِ مغز را جدا کنید و توی یک شیشه بریزید. سپس به آن عسل اضافه کنید و چند روز صبر کنید تا رطوبتِ عسل، گردوها را نرم کند.

ترکیب عسل و گردو برای لاغری
عسل و گردو ترکیب مناسبی برای صبحانه است.

۸. عسل و چای سبز

همان‌طور که می‌دانید چای سبز خاصیت چربی‌سوزی دارد. برای تهیه این دمنوش بعد از آماده‌کردن چای سبز، بگذارید از حرارت بیفتد. سپس یک قاشق عسل به آن اضافه کنید تا تاثیرش دوبرابر شود!

[post id=30323]

۹. عسل و شیر

حالا نوبت یک ترکیب سلبریتی است: شیر و عسل! یک لیوان شیر را بجوشانید و وقتی از داغی افتاد، یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. شیر به خاطر پروتئین بالایی که دارد، کمک می‌کند مدتِ بیشتری احساس سیری داشته باشید. این نوشیدنی را می‌توانید قبل از خواب یا در شروع روز بنوشید.

ترکیب شیر و عسل برای لاغری
ترکیب شیر و عسل را می‌توانید قبل از خواب یا در شروع روز بنوشید.

۱۰. عسل و زعفران

زعفران دشمنِ کلسترول و چربی خون است و به همین خاطر در ترکیب با عسل، خاصیتِ چربی‌سوزی‌اش بیشتر می‌شود. کمی زعفران ساییده و دم‌کرده را با یک قاشق عسل و یک لیوان آبِ ولرم ترکیب کنید تا دمنوش‌تان حاضر شود. این نوشیدنی را در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید به شکل خنک مصرف کنید.

سوالات متداول درباره ترکیب‌های عسلی برای لاغری

۱. چطور با عسل رژیم لاغری بگیریم؟

کافی است به جای قند و شکر، عسل مصرف کنید.

۲. برای لاغری چه چیزهایی را با عسل ترکیب کنیم؟

برای لاغری ترکیبِ عسل با آبِ گرم، لیموترش، زنجبیل، دارچین، سیاهدانه، سرکه سیب، چای سبز و … را امتحان کنید.

۳. آیا عسل باعث لاغری می‌شود؟

بله، عسل سوخت‌و‌ساز طبیعی بدن را بالا می‌برد. نتیجه سوخت‌و‌ساز مناسب هم راحت‌شدن از شر چربی‌های دور شکم است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x