فروش خشکبار با چند راهکار ساده


25,633

فروش خشکبار-مجله باسلام

برای کسب و کار از طریق فروش خشکبار چه فکری در سر دارید؟

ما پیشنهاد می‌کنیم محصولات باغ‌‌تان را به خشکبار تبدیل کنید. این کار دو مزیت دارد:

  • محصولات ارزش افزوده بیشتری پیدا کنند؛
  • مدت زمان ماندگاری محصول افزایش می‌یابد.

همچنین توصیه می‌کنیم که یک دستگاه خشک‌کن نیمه صنعتی تهیه کنید. با این کار:

  • هم در خشک کردن محصولات خودتان، خودکفا خواهید بود؛
  • هم می‌توانید به صورت دستمزدی محصولات دیگران را خشک کنید و محل درآمد جدیدی داشته باشید.

خب، حالا فصل برداشت محصول به پایان رسیده است. شما حدود 400 کیلو برگه‌ زردآلو دارید که باید آن‌ها را بفروشید.شاید بگویید تازه اول دردسر است. این‌همه برگه را چطور بفروشیم؟

واسطه؛ راحت‌تر با سود کمتر

اولین راه، رفتن سراغ واسطه‌هاست. آن‌ها خشکبار را به صورت عمده از تولیدکنندگان کوچک می‌خرند و به بنک‌داران و تاجران بزرگ خشکبار می‌فروشند.

معمولاً این واسطه‌ها به خاطر قیمت بالای خشکبار، خودشان برای خرید سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ آنها با دریافت چیزی حدود 5تا 10درصد، محصول شما را به دست تاجران خشکبار می‌رسانند. به شما هم چیزی حدود30 تا 35درصد زیر قیمت بازار پول می‌دهند. مثلاً اگر هر کیلو برگه زردآلو در بازار 20هزارتومان باشد، آن‌ها بین 13 تا 15هزار تومان به شما پرداخت می‌کنند.

این راه کم‌دردسرترین راه‌حل برای آب کردن محصول شماست. با یک حساب ساده می‌فهمید که چیزی حدود 6میلیون تومان نقدی عاید شما خواهد شد و شما با خیال راحت به خانه می‌روید. اما اگر حوصله داشتید و خواستید درآمد بیشتری کسب کنید، می‌توانید پیشنهادات بعدی ما را بخوانید.

ما دو پیشنهاد دیگر برای فروش خشکبار شما به قیمت بالاتر داریم.

[post id=21739]

فروش به تجار خشکبار

به جای آقای واسطه، خودتان مستقیم با تجار خشکبار وارد معامله شوید. یکی دو ماه صبر کنید تا تب و تاب خرید و فروش میوه و خشکبار کمی بخوابد. آن موقع خودتان دست به کار شوید و چند کیلو از محصول خود را بسته‌بندی کنید و راهی بازار خشکبار نزدیک‌ترین کلانشهر شوید.

خودتان محصولات را عرضه کنید و مشتری پیدا کنید. از این روش قطعاً سود بیشتری عایدتان خواهد شد. البته حتما دقت کنید با اشخاص معتبر و به صورت نقدی معامله کنید. همیشه احتیاط کنید! مبادا یک شخص بدحساب یا خدای ناکرده دغل‌باز، زحمت یک سال شما را به باد دهد.

تهیه دستگاه بسته‌بندی

پیشنهاد بعدی آن است که خودتان یک دستگاه بسته‌بندی تهیه کنید. خانگی‌ آن 30هزار تومان و نیمه‌صنعتی‌اش 12میلیون تومان، آب می‌خورد (خرداد 1396). با این دستگاه، می‌توانید محصول‌تان را در اندازه‌های مختلف بسته‌بندی کنید و خودتان به عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده بی‌واسطه، آن را در بازار عرضه کنید.

مزایای بسته‌بندی محصول

این کار محاسنی دارد:

  • فقط با یک واسطه (خرده‌فروش‌ها) با مصرف‌کننده ارتباط پیدا می‌کنید.
  • مصرف‌کننده کم‌کم با نام شما آشنا خواهد شد. او با اطلاعات درج شده روی محصول، شما را خواهد شناخت.
  • پس از مدتی (حداقل یک سال) نام‌تان شناخته خواهد شد. آن‌گاه می‌توانید با ثبت برند، ثبت شرکت تجاری و اخذ کد بهداشتی، صاحب یک نشان تجاری شوید و اولین قدم تجاری‌سازی محصول خود را بردارید.

انجام این کارهای اداری کمی دشوار است. ولی به زحمتش می‌ارزد. مطمئن باشید محصول شما به عنوان سوغات شهرتان تا دورترین شهرستان‌ها خواهد رفت، و اگر مشتری را راضی نگه دارید، نام شما پرآوازه خواهد شد. این اتفاق خیلی دور از دسترس نیست. بسیاری از نشان‌های تجاری بزرگ، از یک دست‌فروشی ساده کار خود را شروع کرده‌اند.

فروش محصول بسته‌بندی‌شده

حالا فرض کنیم شما محصول خود را بسته بندی و آماده ارائه به مشتری کردید. کجا آن را بفروشید؟

  • پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های سطح شهر یا مجتمع‌های رفاهی بین راه شروع کنید.
  • از تبلیغات خانه‌‌به‌خانه نیز غافل نشوید. بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ، با چاپ و نشر آگهی‌های کوچک خانه‌به‌خانه مشتری جلب می‌کنند.
  • سفارشات تلفنی دریافت کنید و با پیک به مصرف‌‌کننده برسانید. اعتماد به نفس داشته باشید. کیفیت و قیمت محصول خود را جدی بگیرید و اقدام به فروش کنید. برای این‌کار نیاز نیست حتماً مغازه‌ای تهیه کنید.
  • فروش اینترنتی را تجربه کنید. میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف محصول شما را می‌بینند. می‌توانید همین الآن یک غرفه در باسلام بسازید.
  • در ادامه راجع به شیوه‌های متنوع بازاریابی، بیشتر باهم گفتگو خواهیم.

[نویسنده: علیرضا فرهادی]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
محمدرضا
9 ماه قبل

سلام
ایا برای فروش محصول در با سلام احتیاج به کد اقتصادی و مجوز ا هم داریم و ایا ما محصول را خودمان مستقیم به مصرف کننده میفروشیم یا باید به با سلام فرستاده شود و از انجا به دست خریدار برسد.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x