شیوه نگهداری از میوه خشک


21,848

how-to-store-dried-fruits

غرفه آویسا، یکی از غرفه‌های پرفروش و خوش‌نام باسلام است. آقای عرب‌لو در یادداشتی کوتاه که برای وبلاگ باسلام فرستاده‌اند، از شیوه‌های تهیه و نگهداری میوه خشک برایمان می‌گویند.

میوه‌هایی که در فرایند خشک شدن از مواد نگهدارنده برایشان استفاده نمی‌شود، حتماً باید در جای خنک نگهداری شود؛ در غیر این صورت مورد هجوم حشرات قرار گرفته و به سرعت از بین می‌روند.

اصولاً میوه‌های خشک باید در دمای نزدیک به صفر قرار بگیرند تا تازگی خود را حفظ نماید. میوه‌هایی که به خوبی خشک نشده باشند، مقداری رطوبت دارند که اگر فضای باز بمانند‌، در زمانی کوتاه دچار کپک‌زدگی شده و از بین می‌روند. پس باید در فرآیند خشک کردن میوه‌ها رطوبت این محصولات را هم در نظر گرفته و سعی شود مرطوب نماند.

برای افرادی که میوه خشک خرید می‌کنند بهترین توصیه این است که این محصولات را در یخچال نگهداری کنند. در صورت نگهداری در یخچال، هم زمان ماندگاری میوه‌های خشک بیشتر شده و به حدود یک سال خواهد رسید و هم در کیفیت و تازگی‌شان تغییری پیش نخواهد آمد.

وبلاگ بازار باسلام - basalam - میوه خشک

ماندن میوه خشک در برابر نور خورشید هم باعث تغییر رنگ آن شده و به شدت از کیفیت آن کم می‌کند. بعضی از تولیدکنندها برای عدم تغییر رنگ میوه‌های خشک از سدیم یا اسید سیتریک استفاده می‌کنند، که گرچه مجاز هستند ولی در هر صورت افزودنی شیمایی به شمار می‌روند و از کیفیت طبیعی میوه خشک کم می‌کند. استفاده از موادی مانند گوگرد یا تیزاب هم که با توزیع جهاد کشاورزی انجام می‌شود و توسط بعضی از تولیدکنندها استفاده می‌شود از دیگر حاشیه‌های موجود در این صنعت است. تاکنون هیچ دلیل قطعی و قانع‌کننده‌ای برای وجود آثار مخرب در این نوع نگهدارنده‌ها پیدا نشده اما بی‌شک استفاده از میوه خشک‌های بدون این افزودنی‌ها ترجیح دارند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x